Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 27 jun 2006 19:45

Ze zeggen altijd de laatste loodjes wegen het zwaarst. Maar op dit moment kan ik dat zeggen ook.
We zijn druk bezig met onze scriptie, eerste gedeelte hadden we terug gehad, zo goed als goed gekeurd, hier en daar moet er wat bij gesleuteld en geschaafd worden.
Tot zo ver allemaal goed nieuws.

Maar we hebben iemand in de groep zitten die functioneerd echt gewoon NIET.
We zitten in een groepje van 5 personen, de scriptie die is gemaakt door 4 personen. We hadden al diverse gesprekjes met de persoon in kwestie gevoerd over de gang van zaken.
Haar tips gegeven om haar stukken in het vervolg beter te kunnen maken, en op het niveau te maken.
Maar alles wat wij vertellen wordt in de wind geslagen en mw. doet wat ze zelf wil. Nu is het zelf zo hoog op gelopen, dat ze eigenlijk haar diploma wilt gaan halen over onze rug. En daar zijn wij het niet mee eens.

Na 8 gesprekken en vele extra uren hoofdpijn, energie verspillende uren, zijn we nog niet veel op geschoten. Het lijkt wel of de meid in kwestie zich totaal voor ons afsluit, en wij niet tot haar door kunnen dringen. Morgen hebben we ons laatste gesprek. Met onze coacht erbij, en nu maar hopen dat er zinnige dingen worden gezegt, en niet een herhaling van de afgelopen 8 gesprekken.
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 27 jun 2006 19:51

Oh, wat is dát vervelend zeg! Van die meelifters... Heel veel succes met de scriptie en hopelijk wordt het een zinvol gesprek morgen!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 27 jun 2006 20:17

kipje18 schreef:Ze zeggen altijd de laatste loodjes wegen het zwaarst. Maar op dit moment kan ik dat zeggen ook.
We zijn druk bezig met onze scriptie, eerste gedeelte hadden we terug gehad, zo goed als goed gekeurd, hier en daar moet er wat bij gesleuteld en geschaafd worden.
Tot zo ver allemaal goed nieuws.

Maar we hebben iemand in de groep zitten die functioneerd echt gewoon NIET.
We zitten in een groepje van 5 personen, de scriptie die is gemaakt door 4 personen. We hadden al diverse gesprekjes met de persoon in kwestie gevoerd over de gang van zaken.
Haar tips gegeven om haar stukken in het vervolg beter te kunnen maken, en op het niveau te maken.
Maar alles wat wij vertellen wordt in de wind geslagen en mw. doet wat ze zelf wil. Nu is het zelf zo hoog op gelopen, dat ze eigenlijk haar diploma wilt gaan halen over onze rug. En daar zijn wij het niet mee eens.

Na 8 gesprekken en vele extra uren hoofdpijn, energie verspillende uren, zijn we nog niet veel op geschoten. Het lijkt wel of de meid in kwestie zich totaal voor ons afsluit, en wij niet tot haar door kunnen dringen. Morgen hebben we ons laatste gesprek. Met onze coacht erbij, en nu maar hopen dat er zinnige dingen worden gezegt, en niet een herhaling van de afgelopen 8 gesprekken.

Succes joh! Lijkt me heel rot, zoiets!
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 27 jun 2006 20:21

Een medestudente en ik hebben net het afstudeervoorstel klaar. We hopen in januari klaar te zijn met afstuderen en willen het liefst zo snel mogelijk beginnen. We gaan op de instelling waar ik werk (een Kinderdagcentrum in Veenendaal, een dagopvang voor kinderen met een ernstige verstandelijke beperking) een nieuwe methode/programma opzetten rondom de Bijbelclub. Nu worden er op maandagochtend alleen christelijke liedjes gezongen en dat is het dan. Wij willen er graag meer inhoud aan geven. (Ook een wens van de collega's, btw). Hiervoor gaan we allerlei andere instellingen bezoeken, kijken wat daar het aanbod is en willen we een nieuw programma schrijven. Ben benieuwd! We hebben er erg veel zin in in ieder geval!
Afbeelding

Marcos
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Marcos » 27 jun 2006 23:02

Leuk afstudeerproject! dat is toch wel het beste als je behalve een goed cijfer voor je scriptie ook nog iets nuttigs doet!
Ik heb vorige week mijn scriptie ingeleverd. Samen met 2 anderen protocollen ontwikkeld over diabeteszorg. Deze zijn intussen door vele mensen gekeurd (en bekritiseerd) en nu kunnen ze gebruikt gaan worden in het ziekenhuis. Echt gaaf, dat iedereen die gebruikt en onze namen staan erboven!

Mij leek met meerdere werken aan een scriptie ook niet zo prettig, maar ons groepje liep gelukkig supergoed, zonder problemen.

Zijn hier trouwens mensen die in Gorinchem werken? Vanaf 1 sept. ga ik werken op de kinderafdeling van het Beatrixziekenhuis

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 jun 2006 18:29

Allemaal heel veel succes met jullie afstudeerproject!
en kipje... hoe is het gesprek gegaan?

Ik heb vandaag weer staan kibbelen met de nachtdienst. Het is en het blijft daar een puinhoop. Krijg daar zo afschuwelijk de pest over in.
2 zorgvragers hebben geen eens een afluisterkastje op hun kamer en in de badkamer hebben ze er wel 1 gehangen :? Krommer kan het niet!!!
Nummer 3 heeft hem wel, maar die hebben ze uitgeschakelt. Volgens de nachtdienst was dat op ons verzoek alleen niemand bij ons weet daar iets van. :roll:
Daarbij komt dat zorgvrager nummer 4 een mat voor zijn bed heeft. Als hij uit bed rolt door een insult gaat er een oproep af. Nu blijkt dat hij op zijn bedrand gaat zitten met zijn voeten op dat matje zodra hij wakker is. Nu willen ze dat matje voor zijn deur hebben. Lekker krom als het belangrijk is voor als hij uit bed rolt!

Heerlijk die zorg op maat!!!! :|
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 28 jun 2006 18:33

*staat te juichen over de zorg op maat* :cry:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 28 jun 2006 21:45

Vandaag alle punten weer besproken, we zijn weer niet verder gekomen. Nu wordt de teamleider van de leraren er ook bij betrokken, die heeft ook contact met de praktijkbegeleiders. Hij gaat daar ook informatie opdoen over haar, en zo beslissen of zij door moet gaan of stoppen. Vanmorgen was hij er niet, en vanmiddag zou degene gebeld worden voor een afspraak. Waarschijnlijk morgen.
Dus ik hoop dat het snel afgehandeld is, want ik loop al dagen met hoofdpijn.
Zucht. En het ergste is nog, ik heb het gevoel alsof ik haar als een kind moet behandelen. Maar ze is een vrouw van 36 jaar oud.

Maar goed, we houden moed en we gaan ervoor. :)

@marcos: super gedaan! wij zijn met ons onderzoek bezig over voorlichting en nu zijn we een voorlichtingskaart voor een colonscopie aan het ontwikkelen, zodat zelfs een 1e jaars leerling deze kan gebruiken om voorlichting te geven.

*applaus voor zorg op maat* ahum!
Afbeelding

Marcos
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Marcos » 28 jun 2006 23:37

Das ook een gebed zonder eind zo! Dat een iemand zo de hele boel kan verstoren. Het zou niet moeten kunnen, maar tgebeurt nog regelmatig.
En als die man nu beslist dat ze toch door mag... Jullie kúnnen lijkt me toch niet meer met haar door?

Succes

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 29 jun 2006 19:59

Marcos schreef:,

Zijn hier trouwens mensen die in Gorinchem werken? Vanaf 1 sept. ga ik werken op de kinderafdeling van het Beatrixziekenhuis

hé wat leuk dat je op de kinderafdeling ga werken!!! Ik ken het Beatrixziekenhuis wel, maar weet niet iemand die daar op de kinderafdeling werkt! Ik heb wel familie op de kinderafdeling van het Albert Schweitzer ziekenhuis Dordwijck werken.
Suc6 ermee hé!!!
Psalm 25:2 (ber.)

Marcos
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Marcos » 29 jun 2006 22:01

Saartje schreef:Ik heb wel familie op de kinderafdeling van het Albert Schweitzer ziekenhuis Dordwijck werken.

Hoe mag die dan wel heten? Ik werk daar namelijk momenteel als leerling!!, dus moet ik ze wel kennen
Ben zeer benieuwd!

kipje18 schreef:Vandaag alle punten weer besproken, we zijn weer niet verder gekomen. Nu wordt de teamleider van de leraren er ook bij betrokken, die heeft ook contact met de praktijkbegeleiders. Hij gaat daar ook informatie opdoen over haar, en zo beslissen of zij door moet gaan of stoppen. Vanmorgen was hij er niet, en vanmiddag zou degene gebeld worden voor een afspraak. Waarschijnlijk morgen.

En??

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 03 jul 2006 20:54

De beslissing is genomen....
Ze moest voorlopig stoppen met de opleiding. En gaat een andere keer terug om de opleiding af te maken.
Het is wel een enorme opluchting hoor, en we hebben best veel schade in te halen.
We hebben vandaag de scriptie in geleverd, en als het goed is moet ie goed zijn. Uitslag daarvan horen we een donderdag. Dus duim duim :wink:
Afbeelding

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 jul 2006 09:04

Kan me voorstellen dat 't een opluchting is! En ja, we gaan natuurlijk duimen. :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 04 jul 2006 20:24

Marcos schreef:
Saartje schreef:Ik heb wel familie op de kinderafdeling van het Albert Schweitzer ziekenhuis Dordwijck werken.

Hoe mag die dan wel heten? Ik werk daar namelijk momenteel als leerling!!, dus moet ik ze wel kennen
Ben zeer benieuwd!

ow wat leuk! Ze zit vooral op neonatologie geloof ik, en werkt maar af en toe (0 uren contract geloof ik)
Psalm 25:2 (ber.)

Marcos
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Marcos » 04 jul 2006 22:06

Oke. Dat maakt de kans al iets kleiner dat ik wel eens met haar gewerkt heb, want op neonatologie kom ik eigenlijk nooit. Maar kweet nog steeds niet hoe ze heet :P, dus kan het je niet met zekerheid zeggen

Terug naar “Archief”