Ik kan je toch nooit overtuigen, het zei zo.maaarten schreef:Kijk, dit soort reacties doen mij dus afvragen of jij eigenlijk ooit wel eens Marokkanen spreekt. In ieder geval, of jij ooit wel eens Moslims spreekt die serieus met hun geloof bezig zijn.
Waarschijnlijk wordt het duidelijk als je het volgende leest uit de Koraan:"Allah laat mensen het verkeerde pad opgaan of leidt ze op de goede weg, zoals het Hem behaagt." Surah 14:4 ( Soerat ibrahiem:4 ).maaarten schreef:krijg je meestal in antwoord in de richting van 'als God het wil.'
"Bij diegenen die God wil leiden, opent Hij hun borst voor de Islam; bij diegenen die hij het verkeerde pad op wil sturen, sluit Hij hun borst en trekt hem samen alsof zij moeten klimmen naar de hemel." Surah 6:125 ( Soerat al-an’aam:125 ).
"Als wij het zo gewild hadden, dan hadden Wij zeker iedere ziel zijn ware ziel laten zien. Maar het Woord van Mij zal komen: "Ik zal de hel vullen met jinns (demonen) en mensen, allemaal samen." Surah 32:13 ( Soerat as-sadjda:13 ).
Dat is zeker niet het Probleem van de Moslim maar van de Christenen.maaarten schreef:maar het probleem is dat ze Jezus verwerpen en de genade die Hij alleen brengt.