Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor benefietdiner » 03 apr 2014 21:01

maaarten schreef:Kijk, dit soort reacties doen mij dus afvragen of jij eigenlijk ooit wel eens Marokkanen spreekt. In ieder geval, of jij ooit wel eens Moslims spreekt die serieus met hun geloof bezig zijn.
Ik kan je toch nooit overtuigen, het zei zo.
maaarten schreef:krijg je meestal in antwoord in de richting van 'als God het wil.'
Waarschijnlijk wordt het duidelijk als je het volgende leest uit de Koraan:"Allah laat mensen het verkeerde pad opgaan of leidt ze op de goede weg, zoals het Hem behaagt." Surah 14:4 ( Soerat ibrahiem:4 ).
"Bij diegenen die God wil leiden, opent Hij hun borst voor de Islam; bij diegenen die hij het verkeerde pad op wil sturen, sluit Hij hun borst en trekt hem samen alsof zij moeten klimmen naar de hemel." Surah 6:125 ( Soerat al-an’aam:125 ).
"Als wij het zo gewild hadden, dan hadden Wij zeker iedere ziel zijn ware ziel laten zien. Maar het Woord van Mij zal komen: "Ik zal de hel vullen met jinns (demonen) en mensen, allemaal samen." Surah 32:13 ( Soerat as-sadjda:13 ).
maaarten schreef:maar het probleem is dat ze Jezus verwerpen en de genade die Hij alleen brengt.
Dat is zeker niet het Probleem van de Moslim maar van de Christenen.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 03 apr 2014 21:15

benefietdiner schreef: bij diegenen die hij het verkeerde pad op wil sturen, sluit Hij hun borst en trekt hem samen alsof zij moeten klimmen naar de hemel.[/i]" Surah 6:125

Allah wil dus mensen het verkeerde pad op sturen. :roll:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 apr 2014 21:42

Benefietdiner, met onzin overtuig je mensen nou eenmaal niet. De gemiddelde moslim is vredelievend, het zijn vooral de mensen die er niets mee doen of die extremisten zijn. Het christendom heeft ook zo'n periode gehad. En islam en criminele marokkanen op 1 hoop gooien slaat nergens op. Ik ken ook wel wat refojongeren die ontspoorden maar om op basis daarvan het christelijk geloof aan te vallen en te bekritiseren slaat natuurlijk nergens op.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 03 apr 2014 21:45

mealybug schreef:Allah wil dus mensen het verkeerde pad op sturen. :roll:

ja en nee.
Volgens de Koran, leidt en misleidt God zoals het hem behaagt.
Vandaar dat ieder goed gelovige moslim zegt: ‘als Allah het wil’
zie hier onderaan de pagina.
http://www.islamreview.com/otherlanguag ... dstuk2.htm

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 apr 2014 21:48

Maar goed of het zin heeft om daarover te praten weet niet als ik zie wat jij allemaal roept (en jij bent toch ook christen?) iets over je vijanden liedhebben, de vreemdelingen liefhebben als je eigen mensen enz. Prima dat je criminaliteit wil aanpakken maar je stigmatiseert, bent selectief en je speelt constant op een selectieve bevolkingsgroep. 13 procent in aanraking met de politie is nog steeds 87 procent niet. Maar je wekt constant de indruk dat het allemaal criminelen zijn.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Bambi

Berichtdoor Bambi » 03 apr 2014 21:49

Heb even hier zitten lezen en ik moet zeggen het was een verademing.
Gelukkig nog normaal denkende Marokkanen:

http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 03 apr 2014 22:14

Bambi schreef:Heb even hier zitten lezen en ik moet zeggen het was een verademing.

:lol:
Where would you deport the Dutch criminals ?
Naar Marokko natuurlijk.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 03 apr 2014 22:16

benefietdiner schreef:Dat is zeker niet het Probleem van de Moslim maar van de Christenen.

Precies. Let's get into the business of converting zou Ayaan zeggen.
Zach91

antoon

Berichtdoor antoon » 04 apr 2014 06:10

Maar goed of het zin heeft om daarover te praten weet niet als ik zie wat jij allemaal roept (en jij bent toch ook christen?) iets over je vijanden liedhebben, de vreemdelingen liefhebben als je eigen mensen enz. Prima dat je criminaliteit wil aanpakken maar je stigmatiseert, bent selectief en je speelt constant op een selectieve bevolkingsgroep. 13 procent in aanraking met de politie is nog steeds 87 procent niet. Maar je wekt constant de indruk dat het allemaal criminelen zijn.

Als het alleen om criminaliteit gaat dan is het probleem nog een beetje te overzien, helaas is een groot deel van hen bezig om verwarring te zaaien, treiteren en hun zin doordrijven wat ze ook gedaan krijgen.
Begin maar over politiek ze wijzen de terreur af maar vaak heiligen ze het doel van terreur, ik vermeid ze een beetje, en dat ik dat doe, dat neem ik deze klote regering zeer kwalijk, nu ook door de voorvallen komen een hoop dingen weer boven en niet bij mij alleen.
Als ik dan een goede ervaring heb met hen, want dat gebeurt, heel goede ervaring ook, (ik ben al een beetje een oudere man) dan is het moeilijk om de juiste houding aan te nemen.

Maroc forum schreef:ik vind die Vrouw moet ges traft worden je kan niet zomaar een overvaller neerknallen doodschieten
die vrouw is een gestoorde Gek

http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-da ... ost5317764
Wordt de persoon geband, wordt er een krachtige waarschuwing gegeven, als ze dat met regelmaat in hun eigen land doen... vul zelf maar in ophalen door een terreureenheid dumpen en niemand hoort er meer van, daarna dwaze moeders. beetje overdreven misschien, maar toch..
het is niet de oplossing, absoluut niet remigratie op een keurige manier met overleg met hen, of mentaliteitsverandering dat kan nog een generaties duren

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 04 apr 2014 08:21

Marnix schreef:Benefietdiner, met onzin overtuig je mensen nou eenmaal niet. De gemiddelde moslim is vredelievend, het zijn vooral de mensen die er niets mee doen of die extremisten zijn. Het christendom heeft ook zo'n periode gehad. En islam en criminele marokkanen op 1 hoop gooien slaat nergens op. Ik ken ook wel wat refojongeren die ontspoorden maar om op basis daarvan het christelijk geloof aan te vallen en te bekritiseren slaat natuurlijk nergens op.

Lees eerst dit boek, lees allen de inleidende pagina’s dat geeft al wat duidelijkheid over de Islam
http://www.islamreview.com/otherlanguages/dutch.htm
en dan kunnen we verder discussiëren.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 04 apr 2014 08:27

Bambi schreef:Heb even hier zitten lezen en ik moet zeggen het was een verademing.

Je kunt veel beter dit lezen:
http://www.islamreview.com/otherlanguages/dutch.htm
dan heb je een grondbeginsel wat de Islam echt inhoud.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 04 apr 2014 08:44

Faramir schreef:Het verschil is vrij essentieel. Marokkanen stelen niet een brood bij de bakker/supermarkt omdat ze omkomen van de honger.

Het is vreemd dat de bisschop toestemming geeft tot het stelen van de bakker.
Stelen van een kleine zelfstandige die, vaak met inzet van z'n hele gezin, nauwelijks het hoofd boven water kan houden.
Oproepen tot diefstal bij een ander is goedkope retoriek.
Als de bisschop "echt" een geloofwaardig statement had willen maken dan zou hij gezegd hebben "armen die geen geld hebben om brood te kopen mogen kostbaarheden stelen van onze kerk, ik zal de deur niet meer "op slot" doen".

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 apr 2014 08:46

Zoek de uitspraak van de bisschop anders even op, dat praat wat makkelijker.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 04 apr 2014 08:46

benefietdiner

Je kunt blijven waarschuwen voor het gevaar van de Islam, maar er wordt toch niet naar geluisterd.
Want zij zijn toch zo "vredelievend" .
Tja.... straks zal er 'iemand' opstaan die zogenaamde "vrede" zal brengen, en men zal er met grote voeten intrappen, want zal men zeggen: " Vrede, vrede, en geen gevaar".
Dat de regering daar blind voor is, kan ik nog begrijpen, maar dat christenen, die geacht worden de Schrift te kennen daar intrappen vind ik ongelofelijk.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 04 apr 2014 08:54

ineke-kitty schreef:benefietdiner

Je kunt blijven waarschuwen voor het gevaar van de Islam, maar er wordt toch niet naar geluisterd.
Want zij zijn toch zo "vredelievend" .
Tja.... straks zal er 'iemand' opstaan die zogenaamde "vrede" zal brengen, en men zal er met grote voeten intrappen, want zal men zeggen: " Vrede, vrede, en geen gevaar".
Dat de regering daar blind voor is, kan ik nog begrijpen, maar dat christenen, die geacht worden de Schrift te kennen daar intrappen vind ik ongelofelijk.

Natuurlijk is de Islam gevaarlijk, maar dat maakt niet alle Marokkanen en Turken gevaarlijk. Een Turkse collega heeft me laatst nog geholpen, anders had ik nu op straat gestaan. Mensen toestaan om zelf rechter te mogen spelen is gevaarlijk. De Marrokaanse jongens zijn dood omdat ze wat juwelen wilden stelen en de Nederlandse moordenaar van Pim Fortuyn loopt weer op vrije voeten.
Zach91

Terug naar “Archief”