Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 26 feb 2014 15:31

:lol: Ik zeg: probeer het. :wink:
Bij de Action? Bigbazar, Hema, V&D? of een Feestwinkel, die zullen dat vast ook wel hebben.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 26 feb 2014 15:48

@Boerin: Ik zou idd een speelgoedwinkel ofzo proberen, of zo'n crea-winkel en dan zelf iets in elkaar knutselen.
@Sterretje: Heerlijk! Kan me goed voorstellen dat 't een beetje slecht voelt, maar als er niks ernstigs gebeurd is, zou ik mooi genieten van dat uitslapen. Dat zal binnenkort helemaal over zijn...

Nachtelijk bezoek heb ik hier gelukkig geen last van, R slaapt de hele nacht als een blok. Af en toe geeft ze een soort gil als ze droomt ofzo, voor de rest hoor ik ze niet. Ook 's morgens doet ze nooit pogingen om uit bed te klimmen, ze roept gewoon net zo lang tot ik reageer ;)

A.s zaterdag en zondag 'moet' ze voor het eerst naar d'r moeder, die ze niet meer gezien heeft sinds ze d'r ruim een jaar geleden achter gelaten heeft en sindsdien maar twee keer naar haar gevraagd heeft. 'k Ben heel benieuwd hoe het gaat, 'k vind er eerlijk gezegd niks aan :(

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 feb 2014 15:54

Ach, saskia, dat lijkt me niks inderdaad, je meisje daarheen laten gaan. Wilde de moeder dat opeens zelf wil of moet dan van de rechter?

Sterretje, lekker toch? Een keer van genieten is niet erg hoor ;)

boerin, Action, die heeft dat soort dingen vast wel.

Wat een heerlijk weer, de zon scheen volop net. Ik heb de kids maar naar buiten gestuurd en zelf in de tuin gaan zitten :) Op naar het voorjaar!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 26 feb 2014 16:51

@ boerin; bij de action lagen ze vandaag nog (vestiging bij ons in de buurt)

Hier gelukkig geen nachtelijk bezoek dankzij de safe t sleep anders zou hij meer niet in bed liggen dan wel ;-)

Hier net de kinderen (heb oppaskind erbij) ook naar buiten gedirigeerd. Heerlijk weer daarvoor!

@ saskia; kan me voorstellen dat je daar zaterdag geen zin in heb.
Laatst gewijzigd door juffiejuf op 03 mar 2014 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 26 feb 2014 17:20

Nou die zwanen werkten weer niet mee deze tijd van het jaar. Geen veer te vinden, maar gelukkig een hele zak vol gekleurde veren bij de Hema voor 2 euro of zo, met een bandje en plakkertjes vastgemaakt en nu rennen er weer 3 indianen door de flat heen. De buren zullen me dankbaar zijn. :D
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 26 feb 2014 19:21

Sterkte Saskia. Ik zou dr echt buikpijn van krijgen eigenlijk. Als die moeder zo ongeinteresseerd is, zorgt ze dan wel goed voor dr?

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 26 feb 2014 21:05

Ja, ze heeft het recht om een aantal dagen met haar kind door te brengen, dat is met de scheiding zo geregeld en dat recht eist ze nu op. Daar kan niemand iets tegenin brengen, alleen achteraf controleren of ze zich aan de gemaakte afspraken heeft gehouden.
Ik heb er ook buikpijn van ja, niks an.

Heerlijk dat voorjaarsweer bij jullie, geniet ervan!

@juffiejuf: doen ze moeilijk over slecht praten met 26 maanden? Wel fijn dat je dan gratis meer dagdelen krijgt, ook wel een voordeel ;)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 26 feb 2014 21:07

@meribel 1,60 dis dat valt wel.mee volgens mij. hij lag aan de buitenkant naast mn man en hij zlaapt nogal diep dus vandaar niks gemerkt denk ik.
ik slaap echt heel beroerd als hij tussenin kruipt.. vandaar dat ik het wel een probleempje vindt.
ik fenk dat het idd te maken heeft met de komst van J ajl. hij zal wel denken, hij mag wel bij papa en mama in de buurt en ik niet ;-)
hopen maar dat t snel over gaat dan :-)

@saskia sterkte? kan me voorstellen dat je t niks vindt en ben benieuwd naar t antwoord ook op de vraag van acire..

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 26 feb 2014 21:20

O, vergeten, sorry....
We denken dat ze niet heel goed voor d'r zal zorgen, het is waarschijnlijk ook meer dwarsdoenerij, als dat ze d'r echt wil zien. Ergens hoop ik dat het mis gaat, zodat er een reden is dat ze niet nog een keer daar alleen hoeft te zijn, maar in ieder geval onder begeleiding.
Haar 2jr oudere broertje woont nog wel bij moeder en die is qua ontwikkeling nu op hetzelfde niveau als R nu is, dus dat belooft ook niet veel goeds. We zijn nu bezig om hem daar ook vandaan te krijgen, zodat hij in een veilige omgeving op kan groeien.
Eerst dit weekend maar afwachten.

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 26 feb 2014 21:28

Wij nemen L. bijna altijd overal mee naartoe, zeker naar verjaardagen. Vind het zonde om voor een verjaardag een oppas te betalen :oops: . Als we samen eens een avondje uit willen of iets hebben waar hij echt niet meekan regelen we wel een oppasmeisje, maar dat is zeer zelden aan de orde. De meisjes uit de kerk wonen niet heel dichtbij, dus het moet wel de moeite zijn van het brengen/halen. Misschien dat ik het makkelijker zou doen als ik buurmeisjes etc. had die ik kon vragen, maar dat is hier nu niet aan de orde. Hij slaapt over het algemeen de volgende ochtend wat langer of valt op schoot in slaap op de verjaardag. En de slaap die hij dan verder nog tekort komt haalt hij weer in door de volgende avond extra vroeg naar bed te gaan. Overigens doen we het alleen in het weekend, door de week gaat hij elke avond op tijd naar bed. Bovendien hebben we ook niet elk weekend iets gelukkig :wink: .

@Jannoek: over het verhuizen, wij hebben ook een nieuwbouwhuis gekocht wat pas eind dit jaar klaar is. Toen we de beslissing hadden genomen hebben we L. er meteen bij betrokken. Hij vindt het erg leuk. Af en toe rijden we langs de plek waar het huis komt en we zijn ook al in een modelwoning wezen kijken. Nu het wachten is op de eerste paal, medio april, hebben we het er niet zoveel meer over. Hij is momenteel helemaal bezig met zijn aanstaande verjaardag :o , dus denkt er ook niet zo vaak aan. En we hebben heel duidelijk uitgelegd dat het nog heel lang duurt en daarbij ook mikpunten gebruikt (zomervakantie, verjaardagen etc.), maar hij is ook al bijna 5 dus dat is wel anders denk ik als bij F.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 27 feb 2014 10:04

Wij nemen de kids ook wel mee naar verjaardagen in de weekenden. Niet naar allemaal en zoals pluk zegt, het is (gelukkig!) niet elk weekend. Gaan ook wel eens apart of samen en oppas voor kids, Ligt er net aan hoe het uitkomt. Ze kunnen er meestal prima tegen maar dan is dat middagslaapje wel nodig :wink:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 27 feb 2014 10:28

Saskia schreef:We zijn nu bezig om hem daar ook vandaan te krijgen, zodat hij in een veilige omgeving op kan groeien.

Als je dan toch alleen maar aan de belangen van het kind denkt, houd er dan ook rekening mee dat het niet zo fijn is voor een kind als z'n moeder zelfmoord heeft gepleegd of aan de harddrugs zit omdat haar kinderen van haar zijn afgenomen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 27 feb 2014 10:34

En wie zegt dat we alleen aan de belangen van het kind denken?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 feb 2014 10:55

Boerin schreef:

Als je dan toch alleen maar aan de belangen van het kind denkt, houd er dan ook rekening mee dat het niet zo fijn is voor een kind als z'n moeder zelfmoord heeft gepleegd of aan de harddrugs zit omdat haar kinderen van haar zijn afgenomen.[/quote]

?? Waarom merk je dit zo op? Saskia zegt er verder toch niets over?

Dames met schoolgaande jongens, een vraagje. Wat doen jullie met knieën van broeken die door zijn? Normaliter doe ik de broeken weg, maar nu zijn er 4 in 1 week door en dat vind ik wel wat te gortig worden. Ik had de hoop dat hij nog 2/3 maanden met zijn broeken zou doen en dan de hele zomer een korte broek aan heeft om vervolgens een maat grotere spijkerbroek te kopen in spetember.
Om nu voor die paar maanden nieuwe broeken aan te schaffen vind ik ook wat, helemaal omdat hij in september een maatje groter heeft, maar deze nu nog echt te groot zijn. Aan de andere kant zie ik op school ook geen jongens met knielappen.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 27 feb 2014 11:04

Ik ken het probleem, ajl, hoewel het bij ons elk jaar beter gaat omdat de jongens ouder worden.
Als het redelijk onzichtbaar te repareren is, laat ik ze gewoon met een gerepareerde broek naar school gaan. 't Scheelt dat er op school meer ouders zijn die dat doen. Soms zet ik bijv. een klep van een kontzak boven de knie, dan lijkt het of er een zak op de broek zit. Soms lukt het om er een stukje stof achter te doen en er dan even over te zigzaggen. Bij spijkerbroeken vind ik het altijd lastig, het is heel moeilijk om de goede kleur garen te vinden, vooral als de broek wat verschoten/kaal is. Als het niet min of meer onzichtbaar te repareren is, gaat de broek in de voddenzak. Broeken met kniestukken dragen de jongens thuis bij het spelen, niet naar school. Dat zie ik hier ook eigenlijk nooit. Wel had een van de jongens pas een versleten elleboog, daar heb ik een prachtig stuk opgezet (aan allebei de kanten natuurlijk :wink: ) en dat lijkt nu net of het altijd zo geweest is.
Verder kijk ik altijd even in een winkeltje met tweedehands kleding, in deze tijd van het jaar koop je daar voor een paar euro 'nieuwe' broeken die dan idd mee kunnen tot het weer korte-broeken-tijd is.

Terug naar “Archief”