Wij nemen L. bijna altijd overal mee naartoe, zeker naar verjaardagen. Vind het zonde om voor een verjaardag een oppas te betalen

. Als we samen eens een avondje uit willen of iets hebben waar hij echt niet meekan regelen we wel een oppasmeisje, maar dat is zeer zelden aan de orde. De meisjes uit de kerk wonen niet heel dichtbij, dus het moet wel de moeite zijn van het brengen/halen. Misschien dat ik het makkelijker zou doen als ik buurmeisjes etc. had die ik kon vragen, maar dat is hier nu niet aan de orde. Hij slaapt over het algemeen de volgende ochtend wat langer of valt op schoot in slaap op de verjaardag. En de slaap die hij dan verder nog tekort komt haalt hij weer in door de volgende avond extra vroeg naar bed te gaan. Overigens doen we het alleen in het weekend, door de week gaat hij elke avond op tijd naar bed. Bovendien hebben we ook niet elk weekend iets gelukkig

.
@Jannoek: over het verhuizen, wij hebben ook een nieuwbouwhuis gekocht wat pas eind dit jaar klaar is. Toen we de beslissing hadden genomen hebben we L. er meteen bij betrokken. Hij vindt het erg leuk. Af en toe rijden we langs de plek waar het huis komt en we zijn ook al in een modelwoning wezen kijken. Nu het wachten is op de eerste paal, medio april, hebben we het er niet zoveel meer over. Hij is momenteel helemaal bezig met zijn aanstaande verjaardag

, dus denkt er ook niet zo vaak aan. En we hebben heel duidelijk uitgelegd dat het nog heel lang duurt en daarbij ook mikpunten gebruikt (zomervakantie, verjaardagen etc.), maar hij is ook al bijna 5 dus dat is wel anders denk ik als bij F.