Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jamillah
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor jamillah » 20 apr 2010 13:30

Sterretje schreef:En.. wat ik ook nog nog ff wilde vertellen :lol: Er komen soms kinderen binnen op de kleuterschool en ze kunnen al beetje lezen, iets schrijven en soms al basisrekenen. Ook komen er kinderen binnen die eind groep twee er nog niets van kunnen, ze hebben er gewoon niet al te veel zin in.

Heeft dat ook niet met een of andere hersenkwab te maken die dan nog niet (goed) ontwikkelt is?

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 20 apr 2010 14:12

elvira (gast) schreef:Maar schipje: probleem blijft wel (en dat is ook wetenschappelijk bewezen :mrgreen: ) dat ieder kind zich net even een tikje anders ontwikkelt. Dat boek (en ook het cb bijv.) gaan uit van gemiddelden: dat hoeft dus niets over JOUW kind te zeggen.
Dat zie je ook bij ouders die meerdere kinderen hebben: daar zijn ook vaak verschillen, de ene liep vrij snel, de andere was sneller met praten, etc.

Ik ben het helemaal met je eens :wink: ik probeerde alleen te zeggen dat je niet kan beweren dat het allemaal maar onzin is.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 apr 2010 19:01

Memmem schreef:Galatiea, dan zijn wij hopelozer dan hopeloos. Hier slapen er soms 2 tussen ons in. Alexander komt de meeste nachten nog. Ach als ze 18 zijn slapen ze vast wel in hun eigen bed.

Hahaha! Ik zeg ook altijd tegen mensen die zeggen dat Michael zelf moet lopen/op de wc moet gaan leren plassen/meer moet praten dat het tegen de tijd dat hij trouwt, vast wel goed gaat komen :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 apr 2010 19:15

En terecht, LauraC. Zindelijkheid is inderdaad ook zoiets. Zoonlief loopt hier nog lekker rond in zijn luier. Laat dat mannetje. We gaan van de zomer wel eens iets proberen. Ofzo. Komt wel goed. Maar dan komen al die collega's/kennissen weer met hun boekjes en statistieken op de proppen...

Vandaag de eerste twee inentingen gehaald. Fijn idee. En hij is lekker gegroeid, ook in gewicht. Hij geldt nu niet langer als mager, maar is nu net aan 'normaal'. En we hebben een hele relaxte consultatiebureau-arts, die zelf een aantal jaar in Afrika gewerkt heeft en zelf ook alle tabellen en richtlijnen naar de prullenbak verwijst: hij is hier nu een half jaartje en hij ontwikkelt zich goed, natuurlijk loopt hij achter, maar hij haalt het razend snel in, en ze constateerde gewoon dat hij in vergelijking met ons laatste bezoek in februari zo ontzettend gegroeid was (in meerdere opzichten dus). Lekker nuchter mens, geen gezeur, ik houd ervan :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 20 apr 2010 19:18

Hier weer eens een update van onze uk.

-
Laatst gewijzigd door Lidia op 18 jun 2010 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 apr 2010 19:55

Wat een eigenwijs meiske, Lydia! Leukerdje om te zien :)
@Galateia: fijn dat het zo goed gaat met Samuel. Super dat jullie een cb-arts hebben die precies weet waar ze het over heeft, want Samuel voldoet door zijn achtergrond nou eenmaal niet aan de NL normen ;)
Michael gaat op het moment door een periode van 's avonds pas laat slapen (20.30 ipv 19.00) en 's ochtends voor zevenen weer wakker. Resultaat: vervelend mannetje ;) Tussen de middag slapen is ook niet meer vanzelfsprekend en ik heb het daar heel moeilijk mee :mrgreen: :oops:
Vrijdag hebben we trouwens wel Pull-Ups gekocht voor hem. Hij zit nu minstens drie keer per dag op de wc, gewoon om eraan te wennen. Soms probeert hij er echt een plasje uit te knijpen en bere trots dat hij is op die 3 druppels :)
O ja, morgen hopen Michael en ik op bezoek te gaan bij een mevrouw uit onze nieuwe kerk met 4 kinders die thuisschoolt. Ben benieuwd!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 20 apr 2010 20:02

Wat een lekker grietje is Joelle!!

Over de ontwikkeling van de kinderen: bij Timon kon ik het ook allemaal z'n gangetje laten gaan, ik was er ook echt niet mee bezig met wat hij zou moeten kunnen ofzo. Nu met Sylke vind ik dat veel lastiger, maar dat komt ook wel doordat de kinderarts er nogal bovenop zit. Als ze met 15 mnd nog niet loopt moeten we weer bij hem langskomen bijv. Ze is met veel dingen niet zo vlotjes, en dan maak ik me toch weleens zorgen of ze niet een achterstand op gaat lopen. Tsja, je zorg(jes) loslaten valt niet altijd mee...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 apr 2010 20:10

Haai schreef:Wat een lekker grietje is Joelle!!

Over de ontwikkeling van de kinderen: bij Timon kon ik het ook allemaal z'n gangetje laten gaan, ik was er ook echt niet mee bezig met wat hij zou moeten kunnen ofzo. Nu met Sylke vind ik dat veel lastiger, maar dat komt ook wel doordat de kinderarts er nogal bovenop zit. Als ze met 15 mnd nog niet loopt moeten we weer bij hem langskomen bijv. Ze is met veel dingen niet zo vlotjes, en dan maak ik me toch weleens zorgen of ze niet een achterstand op gaat lopen. Tsja, je zorg(jes) loslaten valt niet altijd mee...

Ach Haai, Michael zat niet eens toen hij zo oud was als Sylke en kijk 'm nu eens :mrgreen: (zonder daarmee teniet te doen aan je zorgen hoor ;))

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 20 apr 2010 20:49

Memmem schreef:Galatiea, dan zijn wij hopelozer dan hopeloos. Hier slapen er soms 2 tussen ons in. Alexander komt de meeste nachten nog. Ach als ze 18 zijn slapen ze vast wel in hun eigen bed.

dat hoop ik wel voor je, anders heb je zelf geen ruimte meer over :lol:

wat een skeetje is joelle, lidia!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 20 apr 2010 21:54

Lenny schreef:het gaat gelukkig steeds beter met Matthias! Waarschijnlijk mag hij eerdaags weer mee naar huis!!

zon10 fijn zeg!!, hopelijk hersteld goed, moet hij nog vaker geopereerd worden?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 apr 2010 13:24

LauraC schreef:
Haai schreef:Wat een lekker grietje is Joelle!!

Ach Haai, Michael zat niet eens toen hij zo oud was als Sylke en kijk 'm nu eens :mrgreen: (zonder daarmee teniet te doen aan je zorgen hoor ;))

Sylke zit ook nog niet echt goed, maar als ze Michaels voorbeeld gaat volgen staat me nog wel wat te wachten :o :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 apr 2010 18:49

Haai schreef:Sylke zit ook nog niet echt goed, maar als ze Michaels voorbeeld gaat volgen staat me nog wel wat te wachten :o :wink:

Erm...wat probeer je daarmee te zeggen 8-[ :mrgreen: ;)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 apr 2010 21:28

LauraC schreef:
Haai schreef:Sylke zit ook nog niet echt goed, maar als ze Michaels voorbeeld gaat volgen staat me nog wel wat te wachten :o :wink:

Erm...wat probeer je daarmee te zeggen 8-[ :mrgreen: ;)

Euh.. niks hoor :-oo

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 apr 2010 07:20

@lidia, wat een ontzettend mooi meissie.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 22 apr 2010 10:14

Lidia, wat heeft je dochter mooie ogen!

LauraC, ik ben toch wel benieuwd wat je vond van het thuisscholen?
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Terug naar “Archief”