Wat een ophef over de kraamverzorgsters

, gelukkig zijn de meeste super meiden hoor!!!!!
Zelf ben ik bijna klaar met mijn opleiding en mag ik me ook officieel kraamverzorgster noemen:-).
Ik loop nu ook stage bij de RST en heb het goed naar mijn zin, ik ben daar ook al aangenomen voor als ik klaar ben.
De kraamverzorgsters waar ik mee mee heb gelopen waren allemaal toppers.
Wij doen eigenlijk alles hoor, tot een bepaalde grens natuurlijk(we gaan niet de ramen lopen lappen

!
Wij zorgen natuurlijk in eerste instantie helemaal voor moeder en kind. Maar ik doe ook de gezinswas hoor, (het hoeft niet maar als je een beetje gevoel heb doe je dat wel, je laat toch niet de moeder na die week met alle was zitten). Eten klaar zetten of koken dat doen we ook als we dan in het gezin zitten, bijv. als we er tot 5 uur zijn dan zorgen we ervoor dat het eten om 5 uur klaar staat als ze dat willen en anders word het klaar gezet. Wij stoffen en zuigen van boven tot onder en geven het sanitair ook elke dag een beurt!!!En natuurlijk houden wij ons ook bezig met de andere kinderen, als we tijd hebben doen we een spelletje, knutselen we ofzo met ze.
Het gaat er uiteindelijk om dat het gezin met een goed en fijn gevoel terug kijkt op de kraamtijd. Ik zeg altijd tegen de kraamvrouw, het is jouw feestje en je laat je maar lekker verwennen
Het lijkt mij vreselijk als ze het niet zo hebben ervaren en daarom evalueer ik ook elke dag en zeg ik dat ze het echt moeten aangeven als er iets is wat ze graag anders zouden willen, of wat ze niet fijn van wat ik doen. Als je open ben tegen elkaar word de band ook veel beter.
Ik raad daarom ook echt aan, geef het aan aan de kraamverzorgster als het helemaal niet goed gaat, of dat je ergens mee zit, want dan kan ze zich nog aanpassen als ze daarvoor open staat in ieder geval. Ook al snap ik heel goed dat het lastig is om feedback te geven. En als dat nog niet genoeg helpt neem dan anders contact op met de kraamzorginstellingWat het aantal uren betreft bij de RST: als je flesvoeding geeft krijg je 44 uur, bij borstvoeding 49 uur en dan zijn er nog een aantal dingen waardoor je er meer uren bij kan krijgen(3 kinderen onder de 4 jaar bijv., en als je vanuit het ziekenhuis komt gaan er weer uren vanaf.
Er was ook nog een vraag over het dragen van een rok bij de RST. Wij als kraamverzorgsters van de RST hebben wel altijd een rok aan, maar jullie als kraamgezinnen hoeven dat niet hoor!
En wat betreft dat de kraamverzorgster niets weten over na de kraamtijd, dat hoeven wij ook allemaal niet zo te weten wij zijn idd voor de eerste week en geven natuurlijk wel adviezen voor als wij weg zijn, over wanneer ze naar buiten mogen enz.. maar voor de rest verwijzen wij ze ook door naar het consultatiebureau voor vragen want zei nemen de zorg van ons over na de kraamtijd.
Sorry voor het lange verhaal maar ik wilde het wel even kwijt allemaal
, nog vragen stel ze gerust