de pil deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Daphne » 30 jun 2010 11:42

Lenny schreef:
Daphne schreef:. Ik vind trouwens, dat je je beheersen net zo onnatuurlijk is als onthouding.

En het is ook niet zo dat we nog een aantal kinderen willen, we kunnen ze niet op de gang laten slapen.

Dus doe je ook aan geboortebeperking. Dan begrijp ik werkelijk niet, dat je zo anti anticonceptie bent... :roll:

@ Daphne: die snap ik niet zo goed, wat is het verschil tussen jezelf beheersen en onthouding??

En als ik het goed begrijp is Pannenkoek niet anti anticonceptie... Ze gebruikt zelf nl. ook een anticonceptiemethode! Volgens mij gaat het er bij haar vooral om dat ze denkt dat 'iedereen' maar zo de pil slikt voor het gemak... :wink:

Ik heb het fout getypt zie ik. Het moet zijn: Ik vind onthouding net zo onnatuurlijk als pilgebruik. En met antiiconceptie bedoel ik uiteraard de pil.
Afbeelding

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 30 jun 2010 16:03

Acire schreef:
Lenny schreef:Mits je de methode volgens de twee peilers gebruikt (temperatuur en slijmobservatie).

Ieuw, alleen om dat vadsige woord zou ik al geen NFP doen 8-[

Waarom nou vadsig woord? Iedere vrouw heeft nou eenmaal slijm. En het is zelfs zo geschapen dat je adhv dat slijm kunt zien/voelen wanneer je vruchtbaar bent ;). Stel dat je graag een kindje wilt en je moet van de huisarts eerst een jaar NFP proberen en je raakt daardoor zwanger? Dan vind je dat echt niet vadsig meer hoor!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 jun 2010 18:48

Gewoon een ovulatietest kopen is een stuk makkelijker dan elke dag je temperaturen en letten of je afscheiding.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 30 jun 2010 18:58

Natuurlijk is dat makkelijker! Maar ook een stuk duurder, vooral als je een erg onregelmatige cyclus hebt en dit een jaar moet bijhouden...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 30 jun 2010 19:23

Een huisarts die zegt dat je MOET NFP'en? :roll: Hmm, dat geloof ik niet. Sowieso beslis je altijd nog zelf wat je wilt doen. De meeste HA's sturen je na een jaar proberen gewoon door naar de gyn en reppen niet over NFP.
NFP'en is trouwens niet voor iedereen een optie. Ik weet na drie jaar huwelijk nog steeds niet wanneer mijn vruchtbare periode is. Ik heb niet de officiële NFP-methode gevolgd, maar wel de stappen die daarin voorkomen.
Afbeelding

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 30 jun 2010 20:35

Hoe dan ook, elke manier waarmee je (probeert) niet zwanger te worden is anticonceptie. En voor de 1 is onthouding goed, voor de ander de pil. Ik word er moedeloos van als er voor de zoveelste keer wordt verteld dat de pil slecht is, je naar je lichaam moet luisteren etc etc. Maar wat dan als er geen ritme in je cyclus zit? Dan valt er toch niets bij te houden?

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 30 jun 2010 20:37

Daphne schreef:Een huisarts die zegt dat je MOET NFP'en? :roll: Hmm, dat geloof ik niet. Sowieso beslis je altijd nog zelf wat je wilt doen. De meeste HA's sturen je na een jaar proberen gewoon door naar de gyn en reppen niet over NFP.
NFP'en is trouwens niet voor iedereen een optie. Ik weet na drie jaar huwelijk nog steeds niet wanneer mijn vruchtbare periode is. Ik heb niet de officiële NFP-methode gevolgd, maar wel de stappen die daarin voorkomen.

Huisartsen verplichten het niet natuurlijk. Maar het wordt tegenwoordig wel door steeds meer huisartsen aangeraden, omdat uit onderzoek blijkt het zeker resultaat kan hebben! Ik ken meerdere stellen die door hun ha werden geadviseerd eerst een NFP kinderwenscursus te doen, voordat ze de medische molen ingaan, omdat de mm gewoon enorm intensief is. Vrienden van mij zijn na een kinderwenscursus van NFP zwanger geworden na 3 jaar huwelijk. Dat is toch supermooi dan! Aan de andere kant snap ik ook goed als mensen direct door willen naar een gyn, want stel bijvoorbeeld dat de zaadkwaliteit dusdanig slecht is dat het via de natuurlijke manier nooit zal lukken, dan heeft het geen zin om NFP te doen, en kost dat alleen maar extra tijd! Dus het is voor ieder persoonlijk een afweging, en de ha kan het adviseren maar je mag idd zelf beslissen wat je wilt doen!

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 30 jun 2010 20:39

Daatje123 schreef:Hoe dan ook, elke manier waarmee je (probeert) niet zwanger te worden is anticonceptie. En voor de 1 is onthouding goed, voor de ander de pil. Ik word er moedeloos van als er voor de zoveelste keer wordt verteld dat de pil slecht is, je naar je lichaam moet luisteren etc etc. Maar wat dan als er geen ritme in je cyclus zit? Dan valt er toch niets bij te houden?

Je moet gewoon de anticonceptie kiezen die het best bij je past en waar jij je het prettigst bij voelt! Volgens mij valt het best mee met dat de pil slecht is hoor. Ik heb iig nooit last van bijwerkingen oid.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 jun 2010 20:55

"Ik ken ook stellen die door zalving en gebed zwanger zijn geraakt (niks geen NFP, pil of andere medische methodes ..)".

Zo kunnen we natuurlijk allemaal van die mooie verhalen gaan vertellen. Maar het wil niet zeggen dat dat bij iedereen zo gebeurd.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 30 jun 2010 20:58

Dat heb ik toch ook nergens gezegd??
Ik wil er alleen mee zeggen dat de NFP methode ook zeker goede kanten heeft!!!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 30 jun 2010 22:02

Je hebt mij ook nergens horen zeggen dat NFP niet goed is! Ik zeg alleen dat het bij sommige stellen niet werkt, dat wil niet zeggen, dat NFP per definitie geen goed werkende methode is.
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 jul 2010 05:38

Lenny schreef:
Daphne schreef:Een huisarts die zegt dat je MOET NFP'en? :roll: Hmm, dat geloof ik niet. Sowieso beslis je altijd nog zelf wat je wilt doen. De meeste HA's sturen je na een jaar proberen gewoon door naar de gyn en reppen niet over NFP.

Huisartsen verplichten het niet natuurlijk. Maar het wordt tegenwoordig wel door steeds meer huisartsen aangeraden, omdat uit onderzoek blijkt het zeker resultaat kan hebben! Ik ken meerdere stellen die door hun ha werden geadviseerd eerst een NFP kinderwenscursus te doen, voordat ze de medische molen ingaan, omdat de mm gewoon enorm intensief is. Vrienden van mij zijn na een kinderwenscursus van NFP zwanger geworden na 3 jaar huwelijk. Dat is toch supermooi dan! Aan de andere kant snap ik ook goed als mensen direct door willen naar een gyn, want stel bijvoorbeeld dat de zaadkwaliteit dusdanig slecht is dat het via de natuurlijke manier nooit zal lukken, dan heeft het geen zin om NFP te doen, en kost dat alleen maar extra tijd! Dus het is voor ieder persoonlijk een afweging, en de ha kan het adviseren maar je mag idd zelf beslissen wat je wilt doen!

Onze HA heeft het er met ons niet over gehad hoor toen wij in april daar zaten.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 jul 2010 08:02

Ik vermoed dat het om huisartsen gaat met een bepaalde religieuze achtergrond.

( Mijn huisarts hoeft er in het kader van anti-conceptie niet mee aan te komen, want als ik ergens geen zin in en tijd voor heb, is het elke dag temperaturen)

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 01 jul 2010 09:11

@ ajl het ging hier niet om huisartsen die het aanraden als anticonceptie, ik denk idd niet dat dat voorkomt, maar om aanraden bij stellen met een een kinderwens.
En het gaat niet om huisartsen met religieuze achtergrond, nfp is een wetenschappelijke methode, helemaal niet specifiek christelijk ofzo.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 01 jul 2010 09:15

Wel heel vreemd dan dat meerdere mensen/stellen nu al zeggen, dat er geen HA over NFP begint... Ik heb het in ieder geval ook nog nooit gehoord, dat een stel eerst moest NFP'en. Tegenwoordig krijg je na een jaar zo, zonder adviezen, een verwijzing voor de gyn. NFP is eigenlijk alleen een optie voor vrouwen met een regelmatige cyclus die ook gewoon een eisprong hebben.
Afbeelding

Terug naar “Archief”