Refowebkids deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 03 feb 2009 17:13

Het is hem nu nog niet aan te leren om hem in zijn mond te houden. Misschien wil hij wel helemaal geen speen?

Ik weet wel van iemand die ermee ten einde raad was en het met van dat papieren tape vastplakte. Ook schijnt er een truckje te wezen met een spuugdoek.

Bedenk wel dat ie hem ook weer moet afleren tzt...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 feb 2009 17:31

AikonGirl schreef:Waarom wil je dan dat hij in zn bed ligt, als hij toch niet gaat slapen en huilt?

Ik hou eigenlijk enorm van ritme en regelmaat :oops: Al vanaf zijn geboorte is het zo dat hij van half twaalf tot 's morgens half 9 ongeveer in zijn bedje slaapt, dan neem ik hem mee naar beneden, en rond 13.00 gaat hij weer zijn bedje in.
Maar sinds twee dagen doet hij dat 's middags dus ook al niet meer. Ik dahct dat baby's veel slaap nodig hadden, maar ik zal me er maar bij neerleggen dat ons knulletje met erg weinig slaap kan :D Het is ook wel gezellig hoor, alstie bij me is, maar ik vind het ook wel fijn om even mijn handen vrij te hebben in plaats van continu met hem op schoot te zitten eigenlijk :oops:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 feb 2009 17:45

Hahaha, wijze woorden van dat afleren, Annet. Mijn vriendin deed het ook met een spuugdoek. Ziet er gek uit maar als het werkt....
MissF, snap wel wat je bedoeld hoor. Michael was gewend overal en nergens en op welke tijd dan ook te slapen, dat werkte gewoon niet voor ons en voor hem op den duur ook niet (humeurig kind). Dus gewoon lekker regelmaat en ritme en in zijn eigen bed en het heeft wonderen gedaan. Kun je hem niet gewoon lekker in zijn box te spelen leggen als jij wat wilt doen dan?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 feb 2009 17:48

@miss f Ik ben ook van de ritme en regelmaat. Hugo sliepde eerste tijd ook weinig,maar gewoon op vaste tijden in bed leggen. Dan wennen ze er ook aan. Bij vriendinnen heb ik gezien dat hun kinderen overal en nergens sliepen ( wipper,box etc) en het resultaat was dat ze steeds minder sliepen, omdat ze hun bed niet als rustpunt in de dag hadden.
Ik ben heel strict daarmee...box en wipper zijn om in te spelen en het bed om in te slapen.

Ik heb met Hugo ook nog steeds vaste tijden en soms heeft hij geen zin in slapen, maar hij blijft maar mooi liggen. Na even huilen valt hij uiteindelijk toch wel in slaap.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 feb 2009 18:11

Daar ben ik het wel mee eens ja. Nu slaapt hij, eindelijk, wel, maar wel in de box. Maar ik heb het hart niet hem nu wakker te maken. Na zijn volgende fles mag hij de hele avond wakker zijn, zodat hij vannacht misschien wat langer slaapt. Maar eigenlijk vind ik zijn bedje om te slapen.

Wij laten hem ook wel eens huilen, maar niet langer dan 10 minuten. Dat doet hij trouwens amper. Soms even een minuutje, en als het echt langer is, dan is er vaak wel iets (dat is natuurlijk altijd zo, maar soms is het volgens mij alleen maar aandacht willen, wat niet fout is, maar wel alstie moet slapen ;) ). Hij heeft gewoon veel zuigbehoefte. En iedereen roept wel dat het vanzelf over gaat, maar nu is het soms een beetje lastig. Ik ben gewoon geen supermommy die continu met haar kindje in de weer wil zijn. Of is dat slecht? :oops:

Maarre....ik hou wel enorm veel van hem hoor, en knuffel hem soms plat ;)

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 03 feb 2009 18:32

@ missF het kan ook zijn dat hij een ander merk/soort speen wel accepteert. matthew moest bv de spenen van bibi totaal niet maar van avent vind hij heerlijk :)

@ laura, is Michael al wat meer opgeknapt. ik kan me voorstellen dat je schrikt hoor!

@ al de anderen, wat heerlijk om jullie verhalen vd kinderen te lezen en de foto's te zien. echt schatjes allemaal!

Matthew wordt ook alweer bijna 1 jaar, nu al de voorbereidingen aan het treffen :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 feb 2009 19:47

Zoals beloofd:

Afbeelding
Wie lust er een stukje taart?

Afbeelding
Een cadeau van papa en mama...maar wat moet ik ermee?

Afbeelding
Zitten aan mijn nieuwe tafeltje (ook van papa en mama)

Afbeelding
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand....

Afbeelding
KLEM!!!

Afbeelding
De buit ;)

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 03 feb 2009 20:24

Leuk, Laura! Gezellig altijd, zo'n kinderverjaardag!

Miss F, wij hadden met onze oudste ook dat probleem dat ze nooit haar speen vasthield (vanaf 9 maanden ofzo pas...). En idd, wij hebben hem ook wel eens ten einde raad met tape vastgeplakt op d'r wangen :oops: Niet van dat zware spul, maar dat hele lichte. Later deden we een spuugdoek door dat gaatje aan de voorkant van de speen of we duwden de spuugdoek gewoon tegen de speen aan. Toen ging het ook al een stuk beter. Maar het blijft gewoon irritant. O ja, ze had trouwens in het ziekenhuis een flessenspeen en daar was met tape een spuugdoek ingedraaid, die hield ze wel goed vast.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 03 feb 2009 20:32

Leuke foto's Laura! Vooral die ene dat ie klem zit :mrgreen:

@MissF: ik liet Timon overdag altijd beneden in de kinderwagen slapen. Zo'n kleintje heeft er vaak veel behoefte aan dicht bij je te zijn en is de stilte van het eigen kamertje nog helemaal niet gewend.

Oh ja Annet, beetje laat... maar alsnog gefeliciteerd met je kleine meid!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 feb 2009 06:31

Dank je wel.

Ha Rupsje nooitgenoeg in het engels, dat is leuk! Maar flinke oogst heeft Michael op zijn verjaardag binnengehaald.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 feb 2009 07:55

wat een leuke fotos laura! wat is hij verwend!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 feb 2009 08:39

missf... lig thij nog op zijn zij?? je kan van die knuffels kopen waar je de speen in kan klikken, die kan je dan zo voor zijn mondje leggen, ff zoeken en hap. Ik zag dat bij eenvriendin die had zo knuffel liggen. Moet hij uiteraard wel op de zij liggen...

merisja vond je dat niet eng?? straks was ze aan het spugen? ze zou kunnen stikken in dr eigen braaksel :oops:

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 04 feb 2009 09:22

Merisja schreef:Leuk, Laura! Gezellig altijd, zo'n kinderverjaardag!

Miss F, wij hadden met onze oudste ook dat probleem dat ze nooit haar speen vasthield (vanaf 9 maanden ofzo pas...). En idd, wij hebben hem ook wel eens ten einde raad met tape vastgeplakt op d'r wangen :oops: Niet van dat zware spul, maar dat hele lichte. Later deden we een spuugdoek door dat gaatje aan de voorkant van de speen of we duwden de spuugdoek gewoon tegen de speen aan. Toen ging het ook al een stuk beter. Maar het blijft gewoon irritant. O ja, ze had trouwens in het ziekenhuis een flessenspeen en daar was met tape een spuugdoek ingedraaid, die hield ze wel goed vast.

Ik hoop toch echt dat je dat nooit meer doet of ook maar iemand op het idee brengt dat het wel kan! Wat moet een kind als het gaat spugen en de speen zit voor de mond vastgeplakt?! Het is juist de bedoeling dat die er gewoon uit kan. :(
Als je echt wil dat hij er niet uit gaat moet je gewoon wachten tot ze ouder zijn en hem zelf kunnen pakken, tot die tijd zul je gewoon heen en weer moeten blijven lopen om hem er weer in te doen.
Maar als het goed is doe je dat met liefde voor je kind ;-)
Daar zijn moeders toch voor :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 feb 2009 10:28

Joepie, Jurian heeft vanmorgen gelachen! Wat is dat bijzonder zeg, niet meer zo'n stuiplachje, maar heel echt. Zo lief! Ik was helemaal ontroerd :oops:

Over die speen: Jurian wil hem gewoon helemaal niet. Hij spuugt hem uit en wordt boos. We hebben er al 3 geprobeerd. Zelfs met cinababy druppeltjes erop niet. Nouja, ik hoop dat het vandaag iets minder is, die zuigbehoefte, en anders moet ik me er maar iets meer bij neerleggen. Zolang er nog elke avond bezoek is, is het niet erg, dan zit ik er toch voor.

Tanta tortel, ik denk dat moeders dan echt wel in de buurt van hun kindje blijven hoor, en het echt niet lang alleen laten.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 04 feb 2009 10:30

LauraC: wat is Michael verwend zeg! Leuke kado's hoor.

Terug naar “Archief”