Na een aantal maagonderzoeken
(en nee zo eng zijn ze helemaal niet) en een pH-metrie meting zijn er geen lichamelijke afwijkingen gevonden. Ondanks dat ik veel last heb van een zure smaak in me mond, wijst onderzoek uit dat het geen maagzuur is. Waar allereerst aan gedacht werd, heb namelijk ook snel keelpijn en het brand me soms in de keel. De conclusie waar de MDL arts mee kwam is dat ik fuctionele dyspepsie heb. Heb zo'n 5 jaar aan de maagzuurremmers gegeten, vervolgens 15 maanden aan de domperidon waarbij het eerst goed leek tegaan 6kg aangekomen doordat ik eindelijk eetlust kreeg. Maar helaas het afgelopen halfjaar kwamen de klachten weer terug... Ben snel misselijk, veel maagpijn, vol gevoel, moeite hebben met eten en vaak zure smaak. Wat ze eigenlijks niet kunnen verklaren, al vermoed de huisarts dat het toch vanuit de maag komt. Geregeld gebeurd het ook dat ik kort na het eten buikpijn krijg, binnen korte tijd zit ik dan op de wc en komt alles er weer uit

... Me lichaam kan het dan niet hebben het werkt het er binnen no time weer uit.
Ben gestopt met medicijnen, domperidon geeft weinig effect meer ook tegen de misselijkheid en doordat ik niet duidelijk iets met de maag heb bijv. reflux, maagzweer hebben zuurremmers ook geen zin. Je gaat dan iets wegnemen wat er wel hoort te zitten... Daarbij heb ik vorig jaar nog verschillende maagzuurremmers gebruikt, wat ook allemaal geen effect had. Als ik heel veel last heb van de zure smaak neem ik nog wel eens gaviscon in wat het even verzacht.
Wie heeft er ervaring met functionele dyspepsie en/of tips/adviezen?
@ Liesien; hoe gaat het nu met je?
Wat de toekomst brengen moge........