Buik/darmproblemen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meissie88

Re: Buik/darmproblemen

Berichtdoor meissie88 » 09 mar 2010 12:03

Mortlach schreef:
meissie88 schreef:@ Mortlach: Das naar zeg dat je zo uit moet proberen!! Nog niet langs de huisarts geweest? En een toetje neem ik ook maar zelden ;-) Als ik dat doe, dan is het weer rennen geblazen, want dan wissel ik warm/koud te snel af!

Geen idee wat de dokter zou kunnen doen. De yoghurt ging goed gisteren, wat mijn vermoeden weer versterkt dat het de combinatie vlees/zuivel is die de boel op zijn kop zet. Goede reden om meer vegetarisch te eten dus ;-)

Dat dacht ik ook: wat moet de dokter nou doen? Maar die heeft me doorgestuurd naar 't ziekenhuis, voor verder onderzoek ... Ik vond het wel fijn om wat zekerheid te hebben...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 mar 2010 12:39

Tja, dat zou ik kunnen doen. Als ik weer eens bij de dokter ben zal ik het er ook wel over hebben met nog een paar dingetjes die allemaal niet ernstig genoeg zijn om speciaal voor te gaan. Ik heb het idee dat ik het nu redelijk kan managen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 mar 2010 13:23

Zuivel en vlees is geen goed combinatie.

Als je bijv. iets met vlees heb gegeten moet je zowieso 2 uur wachten voor je een zuivelproduct kan eten. Heeft met je spijsvertering te maken.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 mar 2010 14:36

Tja, het is anders toch jaren goed gegaan, maar idd, die twee uur lijken wel te kloppen. Dat is in ieder geval de tijd waarna ik krampen krijg als het fout gaat.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 11 mar 2010 19:40

Hier een beetje een tegenvaller voor vooral manlief.
Hij heeft gisteren een darmonderzoek gehad en nu zit er of een ernstige ontsteking of het is Colitis...
Hij heeft gelijk medicijnen gekregen en volgende week vrijdag moeten we op gesprek komen.
Gelukkig ging het darmonderzoek zelf heel goed, dankzij een roesje :D

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 11 mar 2010 19:45

Tuinfluiter schreef:Hier een beetje een tegenvaller voor vooral manlief.
Hij heeft gisteren een darmonderzoek gehad en nu zit er of een ernstige ontsteking of het is Colitis...
Hij heeft gelijk medicijnen gekregen en volgende week vrijdag moeten we op gesprek komen.
Gelukkig ging het darmonderzoek zelf heel goed, dankzij een roesje :D

Wat naar! Hopen dat 't mee mag vallen!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 22 mar 2010 21:17

Tuinfluiter, is er wat uit gekomen?

Hier doen de medicijnen hun werk :yahoooo: Wist niet dat het zo'n impact op m'n leven had :shock: Als ik er om denk wat ik eet, en wat meer over de dag verdeeld eet, dan gaat 't eigenlijk prima!
Besefte van 't weekend dat ik eigenlijk de laatste tijd altijd na het eten een uur wachtte voor ik van huis ging...Bang om weer krampen te krijgen, maar merk nu dat het 'vertrouwen' weer terug komt, en ga ook rustig gelijk na het eten weer van huis (hoe bang kan je voor je organen wezen zeg :roll: :wink: )

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 23 mar 2010 09:14

fijn meissie88 dat het weer beter gaat!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 23 mar 2010 12:05

ik las wel iets over vlees en zuivelproducten. Wij hebben regelmatig gewoon een stukje vlees en hebben dan ook meestal een zuiveltoetje. Ik heb geen last van m'n darmen. Is dat echt zo slecht om snel achter elkaar vlees en zuivelproducten te eten?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 23 mar 2010 12:07

Ligt er denk ik aan hoe gevoelig je darmen zijn...Ik moet het in ieder geval níet doen! Dan kan ik weer behoorlijke krampen en de rest van het liedje verwachten ;-) Maar gezond lijkt het me sowieso niet helemaal...Je kan beter even wachten,

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 22 apr 2010 16:41

Wie heeft er ervaringen met de kliniek van dr Wullink?
http://www.drwullink.nl/PDS.html
Ik kan er op internet genoeg over lezen, maar ben benieuwd of er hier mensen zijn die ervaringen ermee hebben...
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

*Annette*
Majoor
Majoor

Buik/darmproblemen

Berichtdoor *Annette* » 18 apr 2011 08:18

Hoe gaat het met onze maag en darmen?

Hier is het altijd nog een rommeltje. Met nieuwe medicijnen ging het een stuk beterder, al stond het maagzuur me altijd nog in de weg, maar sinds een aantal weken begint het eten weer moeilijk te worden. Vooral brood, het smaakt me helemaal niet en ik moet dan echt moeite doen om 1,5 - 2 boterhammen naar binnen te krijgen. Me moeder neemt dan nog wel eens speciaal voor me 'lekker' brood mee, maar dat werkt ookal niet meer. Het staat me allemaal zo tegen ](*,). Ik gaf het brood de schuld, maar ik ben de enigste die thuis klaagt over het brood dat niet lekker is, dus dan zal het toch wel aan mij liggen ;). Binnnenkort krijg ik tehoren wat ze nog aan onderzoeken willen gaan doen.
Wat de toekomst brengen moge........

*Annette*
Majoor
Majoor

Buik/darmproblemen

Berichtdoor *Annette* » 24 aug 2011 19:01

Na een aantal maagonderzoeken (en nee zo eng zijn ze helemaal niet) en een pH-metrie meting zijn er geen lichamelijke afwijkingen gevonden. Ondanks dat ik veel last heb van een zure smaak in me mond, wijst onderzoek uit dat het geen maagzuur is. Waar allereerst aan gedacht werd, heb namelijk ook snel keelpijn en het brand me soms in de keel. De conclusie waar de MDL arts mee kwam is dat ik fuctionele dyspepsie heb. Heb zo'n 5 jaar aan de maagzuurremmers gegeten, vervolgens 15 maanden aan de domperidon waarbij het eerst goed leek tegaan 6kg aangekomen doordat ik eindelijk eetlust kreeg. Maar helaas het afgelopen halfjaar kwamen de klachten weer terug... Ben snel misselijk, veel maagpijn, vol gevoel, moeite hebben met eten en vaak zure smaak. Wat ze eigenlijks niet kunnen verklaren, al vermoed de huisarts dat het toch vanuit de maag komt. Geregeld gebeurd het ook dat ik kort na het eten buikpijn krijg, binnen korte tijd zit ik dan op de wc en komt alles er weer uit :roll:... Me lichaam kan het dan niet hebben het werkt het er binnen no time weer uit.

Ben gestopt met medicijnen, domperidon geeft weinig effect meer ook tegen de misselijkheid en doordat ik niet duidelijk iets met de maag heb bijv. reflux, maagzweer hebben zuurremmers ook geen zin. Je gaat dan iets wegnemen wat er wel hoort te zitten... Daarbij heb ik vorig jaar nog verschillende maagzuurremmers gebruikt, wat ook allemaal geen effect had. Als ik heel veel last heb van de zure smaak neem ik nog wel eens gaviscon in wat het even verzacht.

Wie heeft er ervaring met functionele dyspepsie en/of tips/adviezen?

@ Liesien; hoe gaat het nu met je?

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 24 aug 2011 19:42

Je verhaal doet me erg denken aan een gluten-allergie/intolerantie. Heb je die kant al eens uitgedacht? Veel mensen denken dat dat in het bloed aan te tonen moet zijn, maar helaas is dat lang niet altijd het geval.

*Annette*
Majoor
Majoor

Buik/darmproblemen

Berichtdoor *Annette* » 26 aug 2011 17:00

cornelia77 schreef:Je verhaal doet me erg denken aan een gluten-allergie/intolerantie. Heb je die kant al eens uitgedacht? Veel mensen denken dat dat in het bloed aan te tonen moet zijn, maar helaas is dat lang niet altijd het geval.

Onlangs tipte iemand mij hier ookal op, zij wist zelf ook sinds korte tijd dat ze het had. Had ook veel vage klachten en veel dingen herkennen we in de klachten van elkaar.
Wat me wel opvalt is dat na het eten me klachten echter worden... Daarbij ben ik vaak misselijk, niet het gevoel hebben dat je moet overgeven maar zo'n zeurderige misselijkheid.
Het eten ligt me soms zo raar in me lichaam.

Misschien toch nog maar eens een praatje maken met de huisarts en me hierop laten testen :-k? Al ben ik iemand die het gruwelijk moeilijk vind om zoiets zelf aan te geven,
ben dan altijd bang dat, in dit geval de huisarts, het er niet mee eens is en zoiets heeft van hoe kom je hierbij :oops:.

Had niet één van jou kinderen gluten allergie/intolerantie? Hoe zijn jullie hier achter gekomen?

Terug naar “Archief”