Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirsten
Kapitein
Kapitein

Re: Kinderwens

Berichtdoor kirsten » 21 nov 2009 13:58

Ik dacht dat dat jaar proberen stond voor een jaar intensief proberen zeg maar, dus temperaturen e.d.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 nov 2009 18:50

Iemand heeft al een aantal kinderen, is nu vrij vroeg in de overgang en is bang geen kinderen meer te kunnen krijgen terwijl die persoon vond dat het gezin 'compleet' is. Ik weet niet goed hoe ik me in die persoon moet verplaatsen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 26 nov 2009 09:36

Tuinfluiter schreef:Pannekoek:
Weet je ook welke behandeling??

Nee zou ik niet weten.
Ze vonden het niet fijn om alles op tafel te leggen, dus dat weet ik niet
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 26 nov 2009 09:40

em_ma schreef:@ Saartje: ik heb weleens met het fertiliteitslaboratorium te maken en mijn collega 's daar vertelden dat als je na 'officieel' een jaar proberen nog niet zwanger bent, je naar de huisarts mag gaan en zo de medische molen in kan gaan.

Veel sterkte voor iedereen hier in dit topic! Via mijn werk hoor ik genoeg van dit verdriet. Hug voor iedereen....

ja ik heb dat ook wel eens gehoord dat na een jaar 'proberen' je naar de huisarts mag gaan.
Zelf hadden wij dat gelukkig niet nodig. onze oudste was er met 10 maanden. Maar ik zie het verdriet wel bij mijn (schoon)zussen
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 nov 2009 10:18

*Annet* schreef:Iemand heeft al een aantal kinderen, is nu vrij vroeg in de overgang en is bang geen kinderen meer te kunnen krijgen terwijl die persoon vond dat het gezin 'compleet' is. Ik weet niet goed hoe ik me in die persoon moet verplaatsen.

Tja, misschien heeft het te maken met de optie, de mogelijkheid om toch nog een kindje te kunnen krijgen. Die is weg en het is nu wel heel definitief. Misschien riep ze wel, dat het gezin compleet is, maar was er nog het verlangen? Dat weet je misschien nooit.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 26 nov 2009 15:49

@Annet/Galateia: dat denk ik ook, dat het vooral het moeite hebben met het "definitieve" is. Het zou ook met het wennen aan een nieuwe "levensfase" te maken kunnen hebben: de rol als moeder zal (over enige tijd) veranderen, als vrouw moet ze zich opnieuw definiëren, etc.
(soort midlifecrisis, maar dan voor de vrouw dus :mrgreen: )

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 26 nov 2009 16:37

Er wordt meestal wel 'verwacht' dat je het eerst een jaar probeert (met minimaal eens per 5 dagen sexuele gemeenschap).
Ik snap aan de ene kant best dat je je rot voelt om te gaan 'dokteren'. Voor veel mensen is het ook een soort schaamtegevoel of een gevoel van onvermogen. Toch mag je er ook nuchter in zijn denk ik.

Het is trouwens raadzaam als het moeilijk is om zwanger te raken en je een tijdspad voor jezelf hebt voor je naar de arts gaat om toch alvast te starten met temperaturen en dit goed bij te houden. Dit helpt een arts of gynacoloog ook goed en voorkomt dat de arts je de opdracht geeft dit een aantal maanden te doen. (loop je dus beetje 'voor')

Inderdaad kan alles gaan. Door mijn PCO hadden wij, toen wij trouwden, zoiets van: Over twee jaar gaan we naar de gynacoloog voor behandelingen om zwanger te raken. Na anderhalf jaar getrouwd te zijn was daar ons dochtertje!!
We hebben nu voor onszelf weer een tijdspad gemaakt mocht ik niet spontaan zwanger raken.
Time flies when you have none!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 26 nov 2009 16:52

Sterretje:
Hoop van harte voor je dat jullie weer opnieuw spontaan zwanger mogen worden!
Is toch altijd nog veel fijner dan via een andere weg :mrgreen:

Wat je zegt Sterretje over dat temp elke dag...
Tegenwoordig hoor je toch steeds vaker dat de gyn dat niet meer interressant vind.
Wel dat je zo ongeveer een jaar lang de duur van je cylus bij houd.
Dat heb ik ook gedaan voordat we naar het zh gingen en de gyn was er maar wat blij mee en heeft alles keurig in de computer gezet en bij elk bezoek vraagt hij naar de duur van de laatste cyclus en die slaat hij dan weer op.
Dit is ook met het het oog op een evt behandeliing zoals IUI/IVF, want als je dan zover bent om die maand te beginnen met een behandeling word er gepland wanneer je naar het zh moet komen voor een FM (follikelmeting)
Om te voorkomen dat je maar aan het heen en weer rijden blijft word de gemiddelde duur van je cylus berekent en van daaruit word gepland wanneer je voor een FM mag komen.
Voorbeeld: bij een cyclus van 28 dagen ga je vanaf dag 9 naar het zh voor een FM omdat je hoogstwaarschijnlijk op dag 14 je eisprong hebt en dat is DE dag om te behandeling plaats te laten vinden.
Bij een cylus die veel lang is heeft het geen zin om al op dag 9 te komen voor een FM want dan zijn de eitjes nog veel te klein.
Bij een korte cylus is het juist van belang er heel vroeg bij de zijn, zo rond dag 5.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 11 dec 2009 14:40

Hoe is het nu met jullie, Tuinfluiter?

Hier helaas nog geen blij nieuws te melden. Gisteren heeft mijn zusje een dochtertje gekregen, erg leuk voor haar, maar zelf vind ik het best moeilijk. Zo hoop ik ook bij haar te gaan kijken, hopelijk kan ik me goed houden... :wink:
Afbeelding

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 dec 2009 15:52

lieve meid, je mag bij je zusje toch best je emoties tonen? Je kunt huilen van blijdschap voor haar en van verdriet voor jezelf. Sterkte hoor!
ja, dat is mijn mening dan he.....

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 dec 2009 15:56

*Annet* schreef:lieve meid, je mag bij je zusje toch best je emoties tonen? Je kunt huilen van blijdschap voor haar en van verdriet voor jezelf. Sterkte hoor!

Helemaal mee eens! Heel veel sterkte hiermee. Het IS gewoon moeilijk.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 11 dec 2009 16:08

Daphne:
Nu ik dat zo lees van je krijg ik gewoon tranen in m'n ogen :|
Begrijp je gevoel zo goed en jij zult het bij zusjes/schoonzusje waarschijnlijk ook erger hebben als bij mensen die je niet zo nabij staan.
Merk ook dat de kraamvrouwen ook steeds vaker moeten slikken als wij komen.
GELUKKIG kan ik mezelf altijd nog wel goed houden.
Het moeilijkst is het felicitatie moment he.
Misschien dat er enige trilling te horen is bij me en dat is helemaal niet erg.
Dus als jij het ook te kwaad krijgt probeer het maar een beetje te laten gaan en zeker je zusje zal het begrijpen!
Heel veel sterkte hoor.
Maar ik geloof ook wel dat het kleintje van je zus je heel dierbaar zal worden, dat het net als een eigen kind zal voelen.
Dat is mijn ervaring wel, met het zoontje van m'n zus en dat is erg fijn!
Mijn zus loopt ook hoogzwanger en het is en blijft moeilijk natuurlijk, maar we hebben straks als alles goed mag gaan wel weer een neefje/nichtje erbij waar we net zoveel van zullen gaan houden.

Bij ons is het op en neer.
We hebben nu 2 maanden rust maar met het oog op de komende kerst en dat het dan alweer januari is komen bij mij toch weer wat zenuwen omhoog.
En komt steeds de vraag omhoog of het nu wel zal mogen gaan lukken.
Ben nu net weer ongi geworden en dan knaagt wel even dat gevoel van: zie je wel, het lukt niet spontaan dus we moeten door in het zh en dan zo maar een kindje krijgen (ALS GOD HET WIL ZEGENEN).
Het kan gewoon spontaan gebeuren en als het dan steeds niet lukt zijn er wel de waaroms, maar we zijn 'blij' dat er een weg is naar het zh en we zo mogen proberen zwanger te worden.
Zat net wat op hyves te kijken en ontdekte dat er 2 oudvriendinnen ook al moeder zijn, de ene net van de eerste en de andere al van de tweede, dat deed toch best wat met me.
Maar dat blijft denk ik.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 11 dec 2009 16:09

Sterkte Daphne, voor nu en later!

Edit: en Tuinfluiter, jij ook natuurlijk!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 dec 2009 17:38

@Daphne sterkte ermee. Lijkt me ook wel heftig zeg.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 dec 2009 20:08

sterkte Daphne en man natuurlijk ook.
Tuinfluiter ook veel sterkte.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...