grenzen in je verkeringstijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 14 apr 2008 09:55

Jo'tje schreef:
Race406 schreef:
Galateia schreef:
Airke schreef:Ik heb zo'n vaag vermoeden dat een rondje hardlopen evenveel bijdraagt aan je lichamelijke en geestelijke gezondheid. :wink:

Nou, ik loop graag een rondje hard, maar ik denk toch dat seks meer bijdraagt aan mijn geestelijke gezondheid dan hardlopen. En wat betreft het lichamelijke: je kunt het natuurlijk zo inspannend maken als je zelf wilt :wink:

Loop je dan hard achter je man aan om hem te grijpen en vervolgens mee te tronen naar de slaapkamer? :mrgreen:
Je kunt het inderdaad net zo ont- en inspannend maken als je zelf wilt, maar hoe je het ook wendt of keert: Het kost je altijd energie! :mrgreen:

Lijkt me een leuke voor in het topic: welke sport beoefen jij wel/niet en waarom ;)

Ik heb de vervelende eigenschap om veel te veel te visualiseren. Zie de hele hardlooprace dus al weer voor me :mrgreen:

Ik ken dat visualiseren.... 8)
Maar aan de andere kant: Als je eerst heel hard moet rennen, ben je dan al niet te moe om ook nog eens de trap op te lopen en andere stevige aktiviteiten te ondernemen? :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 14 apr 2008 10:02

Race406 schreef:
Jo'tje schreef:
Race406 schreef:
Galateia schreef:
Airke schreef:Ik heb zo'n vaag vermoeden dat een rondje hardlopen evenveel bijdraagt aan je lichamelijke en geestelijke gezondheid. :wink:

Nou, ik loop graag een rondje hard, maar ik denk toch dat seks meer bijdraagt aan mijn geestelijke gezondheid dan hardlopen. En wat betreft het lichamelijke: je kunt het natuurlijk zo inspannend maken als je zelf wilt :wink:

Loop je dan hard achter je man aan om hem te grijpen en vervolgens mee te tronen naar de slaapkamer? :mrgreen:
Je kunt het inderdaad net zo ont- en inspannend maken als je zelf wilt, maar hoe je het ook wendt of keert: Het kost je altijd energie! :mrgreen:

Lijkt me een leuke voor in het topic: welke sport beoefen jij wel/niet en waarom ;)

Ik heb de vervelende eigenschap om veel te veel te visualiseren. Zie de hele hardlooprace dus al weer voor me :mrgreen:

Maar aan de andere kant: Als je eerst heel hard moet rennen, ben je dan al niet te moe om ook nog eens de trap op te lopen en andere stevige aktiviteiten te ondernemen? :mrgreen:

Die andere stevige activiteiten hoef je toch niet persé boven te ondernemen? 8)

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 14 apr 2008 10:09

rosalie83 schreef:
Race406 schreef:
Jo'tje schreef:
Race406 schreef:
Galateia schreef:

Die andere stevige activiteiten hoef je toch niet persé boven te ondernemen? 8)

Klopt, maar je zit beneden veelal wel in het zicht van de (over)buren... :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 14 apr 2008 10:57

Race406 schreef:Klopt, maar je zit beneden veelal wel in het zicht van de (over)buren... :mrgreen:

eeeuh, nooit gedacht aan gordijnen of rolluiken of andere oplossingen?
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 14 apr 2008 11:04

Dat is niet altijd een oplossing nee.
Ik was een keer bij een medestudent in de flat... en haar huisgenoot zat aan de gallerijkant, deed ineens overdag de gordijnen dicht en de muziek wat harder, een half uur later was alles weer normaal.
Na een paar keer gaat dat echt wel opvallen hoor :P

Maar we dwalen af, geloof ik.
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 apr 2008 11:35

Race406 schreef:
Jo'tje schreef:
Race406 schreef:
Galateia schreef:

Hoezo? Voor het sporten moet je ook een goede warming up doen, dat veroorzaakt blessures, spierscheuringen, kramp etc :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 14 apr 2008 21:31

Speedy schreef:
Race406 schreef:Klopt, maar je zit beneden veelal wel in het zicht van de (over)buren... :mrgreen:

eeeuh, nooit gedacht aan gordijnen of rolluiken of andere oplossingen?
Of op de 3e verdieping van een flat gaan wonen met voor een bungalow park en achter eensgezinswoningen :mrgreen:

Niveau stijgt trouwens wel weer :)

Ik vraag me af, als jij niet uit elkaar gaat (dat weet je niet van te voren maar tegenwoordig is trouwen ook geen zekerheid meer) is seks voor het huwelijk dan niet gewoon het huwelijk? Dat maak ik tenminste op uit de Bijbel.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 apr 2008 21:39

L'être extraterrestre schreef:Ik vraag me af, als jij niet uit elkaar gaat (dat weet je niet van te voren maar tegenwoordig is trouwen ook geen zekerheid meer) is seks voor het huwelijk dan niet gewoon het huwelijk? Dat maak ik tenminste op uit de Bijbel.

Mijn moeder zegt altijd: in de Bijbel sleurde de man een vrouw zijn tent in en hopsakee :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 15 apr 2008 09:46

Galateia schreef:
L'être extraterrestre schreef:Ik vraag me af, als jij niet uit elkaar gaat (dat weet je niet van te voren maar tegenwoordig is trouwen ook geen zekerheid meer) is seks voor het huwelijk dan niet gewoon het huwelijk? Dat maak ik tenminste op uit de Bijbel.

Mijn moeder zegt altijd: in de Bijbel sleurde de man een vrouw zijn tent in en hopsakee :mrgreen:

En tegenwoordig houden wij mannen ook rekening met (de gevoelens van) de vrouw.... :wink:
Dus er wordt niet meer geroepen: HIER KOMEN EN LIGGEN!! :mrgreen:

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 15 apr 2008 10:05

Mijn moeder zegt altijd: in de Bijbel sleurde de man een vrouw zijn tent in en hopsakee

Ja idd!! Er staat nergens: hij haalde haar thuis op, ze vertrokken richting gemeentehuis, hun huwelijk werd ingezegend en hij trok haar mee de tent in.

Ik vraag me af, als jij niet uit elkaar gaat (dat weet je niet van te voren maar tegenwoordig is trouwen ook geen zekerheid meer) is seks voor het huwelijk dan niet gewoon het huwelijk? Dat maak ik tenminste op uit de Bijbel.

Je bent dus niet de enige die zich dat afvraagt ;)

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 16 apr 2008 21:02

88alries88 schreef:
Mijn moeder zegt altijd: in de Bijbel sleurde de man een vrouw zijn tent in en hopsakee

Ja idd!! Er staat nergens: hij haalde haar thuis op, ze vertrokken richting gemeentehuis, hun huwelijk werd ingezegend en hij trok haar mee de tent in.
Oh, niet! :schaterlach:

Waar komt het huwelijk eigenlijk vandaan? (en dan bedoel ik niet het Bijbels huwelijk maar het hollandse huwelijk)

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 16 apr 2008 21:35

88alries88 schreef:

Er was wel degelijk een ceremonieël gebeuren omheen. Geen gemeentehuis en kerk. Maar wel ten overstaan en met toestemming van de beide families. Kijk maar naar Jakob toen hij Lea kreeg i.p.v. Rachel.

In strikte zin niet maar als je het dan ziet als huwelijk ben je wel verplicht tot samenwonen. Want in bijbelse tijden bleven ze ook niet allebei bij hun eigen ouders wonen en dan wel seks hebben. Ze gingen dan in 1 tent/commune/gemeenschap wonen. Het scheiden was toen eigenlijk onmogelijk dus de zekerheid dat je bij elkaar bleef had je toen wel veel meer dan wanneer men nu gaat samenwonen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 16 apr 2008 22:26

Dat gaat niet helemaal op dat scheiden onmogelijk was, want in de tijd van Mozes kon je scheiden. De mensen vragen namelijk aan Jezus: waarom heeft Mozes dan gezegd dat we mogen scheiden (Mat. 19)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 17 apr 2008 21:29

Memmem schreef:
88alries88 schreef:

Er was wel degelijk een ceremonieël gebeuren omheen. Geen gemeentehuis en kerk. Maar wel ten overstaan en met toestemming van de beide families. Kijk maar naar Jakob toen hij Lea kreeg i.p.v. Rachel.

In strikte zin niet maar als je het dan ziet als huwelijk ben je wel verplicht tot samenwonen. Want in bijbelse tijden bleven ze ook niet allebei bij hun eigen ouders wonen en dan wel seks hebben. Ze gingen dan in 1 tent/commune/gemeenschap wonen. Het scheiden was toen eigenlijk onmogelijk dus de zekerheid dat je bij elkaar bleef had je toen wel veel meer dan wanneer men nu gaat samenwonen.
Vroeger, toen alles nog zo mooi was... Dan heeft iedere christen het wel fout gedaan, Onze ouders hadden iemand uit moeten zoeken en niet wij zelf. Oké, dit klinkt flauw, maar wat ik bedoel te zeggen, dat het zo in de Bijbel ging betekend dat dan automatisch dat het Gods voorkeur heeft? Het enige wat ik lees in de Bijbel is: Gij zult niet echtbreken. Wat ik uit de Bijbel opmaak is dat, zodra je gemeenschap hebt, je voor God getrouwd bent, dus dat je niet uit elkaar mag gaan, behalve onder bepaalde omstandigheden.

Verder vertel je me, wat mij betreft, nog steeds niet de meerwaarde van trouwen boven samenwonen. Als je tegenwoordig trouwt is de kans dat je bij elkaar blijft ook klein.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 18 apr 2008 13:13

L'être extraterrestre schreef:Verder vertel je me, wat mij betreft, nog steeds niet de meerwaarde van trouwen boven samenwonen. Als je tegenwoordig trouwt is de kans dat je bij elkaar blijft ook klein.

Ligt eraan! Als je vol vertrouwen op God je huwelijk ingaat, dan wil en zul je ook knokken voor je huwelijk als het nodig is!
Wil niet zeggen dat het dan altijd goed gaat, maar als christen trouw je niet met het idee: "Als het niet gaat kappen we er weer mee!"

Terug naar “Archief”