Islamisering van de samenleving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 02 apr 2007 15:40

MrSokkie schreef:Tja, een aanslag heeft nou eenmaal meer nieuwswaarde dan het bericht: In Jakarta was vandaag alles rustig, net zoals in New Delhi en in Phnom Phen.

Het aloude adagium dat geen nieuws goed nieuws is, gaat nog immer op. Helaas is er dus vaak slecht nieuws.

In naam van Allah worden er elke dag homo's gediscrimineerd, wordt het mensen onmogelijke gemaakt te recreeeren, wordt er mensen geld uit de zakken geklopt, wordt mensen wijsgemaakt dat ze niets waard zijn, (ze zijn immers zondige wezens en kunnen daar niets aan doen), worden mensen bang gemaakt met de hel en worden vrouwen achtergesteld.

Goed dat je dit nog even toevoegd aan mijn punten.

De praktijk is nu eenmaal grilliger dan de theorie. Daarom haal ik er steeds voorbeelden bij waaruit blijkt dat de praktijk van het Christendom ook niet alleen maar rozengeur en maneschijn is.

Ik zal dit ook niet ontkennen. Echter het grote verschil is, is dat er in de Islam nog minder sprake is van rozegeur en maneschijn.

Ik wil namelijk voorkomen dat je de Islam in de praktijk gaat vergelijken met het Christendom in theorie. Dat is een vreselijk oneerlijke vergelijking.

Ik ben helemaal niet van zins om dat te doen. Het valt mij enkel op dat bij ieder praktijkvoorbeeld dat wordt gegeven, jij altijd maar weer met voorbeelden komt om aan te tonen dat de aanhangers van de Islam net zo goed of slecht zijn als aanhangers van elk willekeurige religie.

Het valt mij in ieder geval op de er veel aanhangers van de Islam zich lijken over te geven aan allerhande zaken die wij hier in het westen verafschuwen.
Dulce et decorum est pro patria mori

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 apr 2007 16:03

Machiavelli schreef:Dan moet jij als moslim ook niet vreemd opkijken als jij wordt geassocieerd met extremisten.

Als ik moslims aan mijn loket (klanten) of in huis (vrienden) krijg, komt het niet eens in me op om ze te associëren met extremisten.

Weet ik niet meer schreef:In naam van Allah worden er elke dag homo's gediscrimineerd

In naam van God worden homo's ook gediscrimineerd; kijk maar naar de programma's van de ChristenUnie en de SGP en het gekwijl van Bush.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 02 apr 2007 16:05

Caligula schreef:
In naam van Allah worden er elke dag homo's gediscrimineerd, wordt het mensen onmogelijke gemaakt te recreeeren, wordt er mensen geld uit de zakken geklopt, wordt mensen wijsgemaakt dat ze niets waard zijn, (ze zijn immers zondige wezens en kunnen daar niets aan doen), worden mensen bang gemaakt met de hel en worden vrouwen achtergesteld.

Goed dat je dit nog even toevoegd aan mijn punten.

Heehee.. wel eerlijk citeren he! Ik schreef geen Allah, ik schreef zoals iedereen kan lezen God (waarmee ik impliciet de Christelijke God bedoel) En trouwens, met Allah klopt het citaatje ook niet meer, want moslims zijn een stuk minder gefixeerd op die zonde-gedachte.

Ik zal dit ook niet ontkennen. Echter het grote verschil is, is dat er in de Islam nog minder sprake is van rozegeur en maneschijn.

Klopt, maar of dat de schuld van Islam is, kun je niet hard maken. Daar komen zo ontzettend veel complexe politieke, sociale en economische factoren bij kijken dat alles simpelweg op religie steken niet zo maar kan.

Ik wil namelijk voorkomen dat je de Islam in de praktijk gaat vergelijken met het Christendom in theorie. Dat is een vreselijk oneerlijke vergelijking.

Het valt mij in ieder geval op de er veel aanhangers van de Islam zich lijken over te geven aan allerhande zaken die wij hier in het westen verafschuwen.

Ach, andersom zal het net zo zijn. Da's een kwestie van perspectief. Wij houden niet van handen afhakken bij criminelen, zij houden niet van vrouwen in korte rokjes laten lopen.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 02 apr 2007 16:08

Caligula schreef:Ik ben helemaal niet van zins om dat te doen. Het valt mij enkel op dat bij ieder praktijkvoorbeeld dat wordt gegeven, jij altijd maar weer met voorbeelden komt om aan te tonen dat de aanhangers van de Islam net zo goed of slecht zijn als aanhangers van elk willekeurige religie.

Ja, om er maar voor te zorgen dat Islam niet in een soort uitzonderingspositie gezet wordt, van zij zijn slecht en wij zijn goed.

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 02 apr 2007 16:14

MrSokkie schreef:Klopt, maar of dat de schuld van Islam is, kun je niet hard maken. Daar komen zo ontzettend veel complexe politieke, sociale en economische factoren bij kijken dat alles simpelweg op religie steken niet zo maar kan.

De Islam is vanaf het ontstaan van de religie altijd door middel van dwang en geweld verspreid. Het is dus in essentie en gewelddadige religie.

Ach, andersom zal het net zo zijn. Da's een kwestie van perspectief. Wij houden niet van handen afhakken bij criminelen, zij houden niet van vrouwen in korte rokjes laten lopen.

Dat is nu het verschil in normen en waarden. En die normen en waarden moeten niet de normen en waarden van onze samenleving worden. De Middeleeuwen hebben wij gelukkig al gehad. Hier mag iedereen van zijn of haar eigen individuele vrijheid genieten.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 apr 2007 16:16

O ja? Als je in dit land zegt dat je geen problemen met moslims hebt, wordt je bijna voor landverrader uitgemaakt.

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 02 apr 2007 16:17

MrSokkie schreef:Ja, om er maar voor te zorgen dat Islam niet in een soort uitzonderingspositie gezet wordt, van zij zijn slecht en wij zijn goed.

Het gaat er niet om wie goed of slecht is, dat is natuurlijk afhankelijk van je achtergrond.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 02 apr 2007 16:39

Caligula schreef:De Islam is vanaf het ontstaan van de religie altijd door middel van dwang en geweld verspreid. Het is dus in essentie en gewelddadige religie.

Wat een onzin, als je er iets vanaf zou weten zou je weten dat dat niet waar was. Ja, de arabische legers die bijvorrbeeld Afrika veroverden waren Islamitisch, mnaar het was niet OMDAT ze islamitisch waren dat ze Afrika veroverden. En zoals Mohammed al zei: in geloof bestaat geen dwang.

Zouden ze trouwens in Zuid-Amerika hetzelfde denken over het christendom? Is daar ook aardig door middel van dwang en geweld verspreid.

Dat is nu het verschil in normen en waarden. En die normen en waarden moeten niet de normen en waarden van onze samenleving worden. De Middeleeuwen hebben wij gelukkig al gehad. Hier mag iedereen van zijn of haar eigen individuele vrijheid genieten.

Ja precies, en ook steeds meer moslims weten een compromis te vinden tussen onze waarden en de waarden die zij van huis uit hebben meegekregen. Helaas zijn er ook moslims die zich door die verschuiving bedreigd voelen, en die zie/hoor je helaas het meest.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 02 apr 2007 16:40

Caligula schreef:
MrSokkie schreef:Ja, om er maar voor te zorgen dat Islam niet in een soort uitzonderingspositie gezet wordt, van zij zijn slecht en wij zijn goed.

Het gaat er niet om wie goed of slecht is, dat is natuurlijk afhankelijk van je achtergrond.

Klopt, maar Islam krijgt hier de laatste tijd wel exclusief de zwarte piet toegespeeld, en dat vind ik niet fair.

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 02 apr 2007 16:49

Optimatus schreef:O ja? Als je in dit land zegt dat je geen problemen met moslims hebt, wordt je bijna voor landverrader uitgemaakt.

Dat is een houding die ik totaal niet herken. Wat ik wel zie is dat mensen die gefundeerde kritiek hebben al snel wordt verweten dat zij inspelen op onderbuikgevoelens.

Los van het feit dat de vocabulaire van Wilders in de meeste gevallen verre van beschaafd kan worden genoemd, snijdt hij wel een aantal punten waarover verder moet worden nagedacht. De principiële discussie kan niet worden genegeerd omdat Wilders deze punten heeft aangesneden op zijn bekende wijze.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 apr 2007 16:51

Ik heb Wilders tot op heden nog niet op een houtsnijdende uitspraak kunnen betrappen die niet ook al door anderen op een fatsoenlijke toon is gedaan.

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 02 apr 2007 16:54

MrSokkie schreef:Wat een onzin, als je er iets vanaf zou weten zou je weten dat dat niet waar was. Ja, de arabische legers die bijvorrbeeld Afrika veroverden waren Islamitisch, mnaar het was niet OMDAT ze islamitisch waren dat ze Afrika veroverden. En zoals Mohammed al zei: in geloof bestaat geen dwang.

Dan wordt dit natuurlijk een welles-nietes. Ik ben namelijk van mening dat juist Mohammad de persoon is die door het dreigen met geweld mensen voor zijn religie heeft gewonnen.

Dus of Mohammad was een gespleten persoonlijkheid, of één van ons beiden baseert zich op de verkeerde bronnen.

Zouden ze trouwens in Zuid-Amerika hetzelfde denken over het christendom? Is daar ook aardig door middel van dwang en geweld verspreid.

Het zal wel vervelend worden, maar al die verwijzingen voegen niets aan de discussie toe. Het is een zwaktebod jouwerzijds.

Ja precies, en ook steeds meer moslims weten een compromis te vinden tussen onze waarden en de waarden die zij van huis uit hebben meegekregen. Helaas zijn er ook moslims die zich door die verschuiving bedreigd voelen, en die zie/hoor je helaas het meest.

Wat jou betreft is het dus slechts een kwestie van het doorzetten van de emancipatie van de moslims. In feite erken je hiermee dat jijzelf de normen en waarden van de Islam ondergeschikt zijn aan onze westerse normen en waarden.

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 02 apr 2007 17:11

Optimatus schreef:Ik heb Wilders tot op heden nog niet op een houtsnijdende uitspraak kunnen betrappen die niet ook al door anderen op een fatsoenlijke toon is gedaan.

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Wilders degene is geweest die de discussie heeft uitgelokt omtrent de dubbele nationaliteit van bewindslieden.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 apr 2007 17:13

Caligula schreef:
Optimatus schreef:Ik heb Wilders tot op heden nog niet op een houtsnijdende uitspraak kunnen betrappen die niet ook al door anderen op een fatsoenlijke toon is gedaan.

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Wilders degene is geweest die de discussie heeft uitgelokt omtrent de dubbele nationaliteit van bewindslieden.

Die discussie woedt al langer binnen de VVD.
De manier op Wilders dit heeft aangepakt, is natuurlijk te walgelijk voor woorden. Een motie van wantrouwen terwijl twee staatssecretarissen nog niet eens zijn begonnen is natuurlijk belachelijk.

Wanneer produceert Chemikalie-Geert nu eindelijk eens fatsoenlijke initiatiefwetsvoorstellen?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 apr 2007 17:47

Caligula schreef:Ik ben helemaal niet van zins om dat te doen. Het valt mij enkel op dat bij ieder praktijkvoorbeeld dat wordt gegeven, jij altijd maar weer met voorbeelden komt om aan te tonen dat de aanhangers van de Islam net zo goed of slecht zijn als aanhangers van elk willekeurige religie.

Ha, is dat kwartje nu eindelijk gevallen dan? :P

Klopt. Meestal zijn dat dan ook geen Westerlingen en ik heb de indruk dat dat beeld nogal wederzijds is.

Sneed dat hout dan? :roll:

Terug naar “Archief”