MrSokkie schreef:Tja, een aanslag heeft nou eenmaal meer nieuwswaarde dan het bericht: In Jakarta was vandaag alles rustig, net zoals in New Delhi en in Phnom Phen.
Het aloude adagium dat geen nieuws goed nieuws is, gaat nog immer op. Helaas is er dus vaak slecht nieuws.
In naam van Allah worden er elke dag homo's gediscrimineerd, wordt het mensen onmogelijke gemaakt te recreeeren, wordt er mensen geld uit de zakken geklopt, wordt mensen wijsgemaakt dat ze niets waard zijn, (ze zijn immers zondige wezens en kunnen daar niets aan doen), worden mensen bang gemaakt met de hel en worden vrouwen achtergesteld.
Goed dat je dit nog even toevoegd aan mijn punten.
De praktijk is nu eenmaal grilliger dan de theorie. Daarom haal ik er steeds voorbeelden bij waaruit blijkt dat de praktijk van het Christendom ook niet alleen maar rozengeur en maneschijn is.
Ik zal dit ook niet ontkennen. Echter het grote verschil is, is dat er in de Islam nog minder sprake is van rozegeur en maneschijn.
Ik wil namelijk voorkomen dat je de Islam in de praktijk gaat vergelijken met het Christendom in theorie. Dat is een vreselijk oneerlijke vergelijking.
Ik ben helemaal niet van zins om dat te doen. Het valt mij enkel op dat bij ieder praktijkvoorbeeld dat wordt gegeven, jij altijd maar weer met voorbeelden komt om aan te tonen dat de aanhangers van de Islam net zo goed of slecht zijn als aanhangers van elk willekeurige religie.
Het valt mij in ieder geval op de er veel aanhangers van de Islam zich lijken over te geven aan allerhande zaken die wij hier in het westen verafschuwen.