Zwanger

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wat krijgen lammetje en vlieger?

meisje
43
65%
jongen
23
35%

Totaal aantal stemmen: 66

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 24 aug 2006 21:51

Bedzeiltjes ed heb ik nog van de vorige keren, die werden netjes uitgewassen door de kraamverzorgster. Die kosten ook bijna niets maar is hier biju de thuiszorg regelmatig op. Ik bedoel met een matrasbeschermer zo'n groot uitgevallen onderlegger die absorbeerd. Moet je op je bed doen voor als de vliezen spontaan knappen. En het pakket had ik bij de thuiszorg gekocht maar daar ben ik duurder uit dan wanneer ik het gewoon bij de DA koop. Het pakket gaat dus ook weer retour al is het alleen maar uit protest omdat er heel veel niet in zit. Kraammatrassen heb ik gelukkig ook kunnen kopen, hoorde namelijk van iemand dat die bijna nergens te koop waren.

Maar vandaag dacht ik dat de baby er onder het lopen zo uit zou vallen, :? zou we heel makkelijk zijn :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 aug 2006 22:08

Je hoort toch weleens van die maffe verhalen, jonge meisjes die niet weten dat ze zwanger zijn en dan op de wc ineens een hoofdje naar buiten zien komen...

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 24 aug 2006 22:12

Lalage schreef:Je hoort toch weleens van die maffe verhalen, jonge meisjes die niet weten dat ze zwanger zijn en dan op de wc ineens een hoofdje naar buiten zien komen...

Die verhalen zijn zo maf niet. Bij mijn vorige werkgever was er een meisje die op donderdag nog "tot morgen" zei, terwijl haar chef vrijdagmorgen te horen kreeg dat ze voorlopig niet meer zou kunnen werken. Op de vraag naar het waarom kreeg haar chef te horen dat ze die nacht was bevallen van een meisje.

Ze werd niet meer ongesteld en dacht: "Dan word ik het volgende maand wel". Dat heeft ze dus 8 maanden lang volgehouden.

Ongelofelijk? Dat dacht ik ook, totdat ik het geboortekaartje onder ogen kreeg....
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 24 aug 2006 22:50

Hoe oud ben je dan en hoe dik ben je voordat je zwanger bent?

Het zou mij ook kunnen gebeuren, ik zou er alleen mar blij mee zijn dat ik niet ongesteld zou worden, en soiweso ben ik bijna nooit ongesteld. Ik ben alleen toch net iets te dun om niet die buik te zien.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 aug 2006 19:28

Je hoeft niet perse een dikke buik te hebben, een vrouw bij mij uit de kerk wordt ook niet dik, zie je echt NIKS aan, kan nog gewoon dr kleding aan tot de bevalling... maarja tis wel extreem om niks te merken lijkt me... ik voel de baby toch heel de dag al schoppen :8>

Ik kan mijn kraampakket in oktober aanvragen, vanaf 1 oktober ben ik nml extra verzekerd, maar volgens de verzekering zit alles erin.... Wel stom dat je dan zoveel bij moet kopen, ik zou het ook gaan ruilen hoor, als er zo weinig in zit, die dingen zijn hartstikke duur! Je kan trouwens ook op marktplaats kijken of van de forums van zwangere. Sommige krijgen het kraampakket en doen er verder niks mee.....

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 28 aug 2006 20:13

Een nichtje van mij kreeg ook en van de 1 op de andere dag een baby en werkelijk waar aan haar was echt niks te zien. (ik zag haar elke zaterdag). Dan sta je echt raar te kijken.

Ik heb ook van een aantal dingen die mensen over hadden van hun kraampakket gekregen, wat bij mij nu resulteerd in een overvolle doos met kraamspullen... (ik ben in het ziekenhuis bevallen en heb er naderhand nog 4 (of 5 :roll: ) dagen gelegen dus veel heb ik er niet van gebruikt).
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 28 aug 2006 20:49

Ik wacht nog even met terugbrengen van het kraampakket, kreeg een mail van hun dat ze het in behandeling nemen.
Ik mag woensdag weer naar de verloskundige, zal het er eens met haar over hebben. Kan ze evt anderen adviseren daar niet heen te gaan.
Ik wwet van een meisje wat de hele dag had gewerkt en voor een zwangere wat naar de auto had gebracht (iets zwaars) sávonds rugpijn kreeg en toen hoorde dat ze aan het bevallen was. Als je niet weet dat je zwanger bent denken de meesten dat het trappelen van de baby darmgerommel is. Ook kan de baby achter de darmen liggen waardoor alle gevoelens anders is.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 28 aug 2006 20:53

Of als de placenta aan de voorkant ligt.
Mijn nichtje dacht trouwens dat ze buikgriep had, maar dat werd zo erg dat ze de dokter maar even gebeld had...
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 28 aug 2006 21:30

Lijkt me ook wat, je hebt niets in huis, als het je eerste is zeke rniet, je hebt er niet op gerekend, misschien is het niet gewenst (hoe grof dat ook klinkt) wel grappig op zich. Als je het zelf niet hebt dan.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 29 aug 2006 06:52

*vindt zulke verhalen maar niks.....* :mrgreen:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 aug 2006 07:33

tweetietwee schreef:*vindt zulke verhalen maar niks.....* :mrgreen:

Ik ook niet :(

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 29 aug 2006 19:47

maar je gaat toch naar je huisarts als je 4 maanden niet ongesteld wordt :roll:
mijn moeder dacht ook dat ze in de overgang was, maar die was gelukkig wel slim genoeg om te gaan testen na 3 maanden en een wat dikkere buik kreeg :wink: Kblijf het erg vreemd vinden, vooral als je weet dat je zwanger kan worden (want de wind waait het er niet in) en niet ongesteld wordt...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 29 aug 2006 20:06

Mijn nicht werd gewoon ongesteld

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 aug 2006 21:28

rosekapje schreef:Mijn nicht werd gewoon ongesteld

hier ken ik dus ook een aantal voorbeelden van!!!!

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 29 aug 2006 21:28

paprikameisje2 schreef:
rosekapje schreef:Mijn nicht werd gewoon ongesteld

hier ken ik dus ook een aantal voorbeelden van!!!!

tgaat van kwaad tot erger hier :shock:

Terug naar “Archief”