Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 jun 2006 10:42

linde schreef:ik heb een stageplaats! 8) In een psychiatrisch ziekenhuis,Jeugdpsychiatrie.. verder nog geen flauw idee hoe en wat...best spannend wel :wink:

Tof :D Dan doen we hetzelfde volgend jaar ;)
Ik ben er een paar dagen geweest en het is tof :D :D
Gefeliciteerd!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 jun 2006 10:55

net thuis van mijn werk heb nu lekker weekend!
wat is het werken in de zorg toch heerlijk!!!! VOEL ME GEWOON GEWELDIG
zou echt niet zonder werken in de zorg kunnen!

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 25 jun 2006 20:29

MissF schreef:
linde schreef:ik heb een stageplaats! 8) In een psychiatrisch ziekenhuis,Jeugdpsychiatrie.. verder nog geen flauw idee hoe en wat...best spannend wel :wink:

Gefeliciteerd!

ook in t zelfde ziekenhuis? :mrgreen: thnx!! :)
PaSaP Hoogh!!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 25 jun 2006 21:08

Gerdien B. schreef:@Acire... Al wat bijgekomen? *hug*

Joah.. morgen ga ik weer voor het eerst werken na het incident. Uitpraten met die jongen enzo. *ril!*

Bett

Re: Werken in de zorg...

Berichtdoor Bett » 26 jun 2006 10:37

UKske schreef:Ik ben opzoek naar mensen die werken in de zorg..om eens lekker te kletsen

Ik werk al 5 jaar bij meervoudig gehandicapten. 2 mannen, 3 vrouwen. Leeftijd van 35-65 jaar!! Daardoor heel varierend en iedere dag weer anders: super! Je moet er wat moeite voor doen, maar je krijgt er veel voor terug!
Wat wil jij gaan doen, of waar werk jij dan??

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jun 2006 10:49

Acire schreef:

Joah.. morgen ga ik weer voor het eerst werken na het incident. Uitpraten met die jongen enzo. *ril!*

Ben benieuwd hoe het gegaan is!
Ik weet uit ervaring hoe rot zo'n situatie is... Ik word wekelijks aangevallen door een cliënt bij mij op de groep en dat is niet prettig! Gelukkig weet ik wel hoe ik ermee om moet gaan...
Afbeelding

melodie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor melodie » 26 jun 2006 11:06

Ik werk met verstandelijk gehandicapten, vind het wel leuk om te doen. Beetje zorgen en aandacht geven. Succes met je opleiding!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 26 jun 2006 12:05

Wat leuk dat er en aantal mensen bij zijn gekomen die ook met verstandelijk gehandicapten werken!

Heel veel succes allen. Ik ga zo ook weer richting het werk
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 26 jun 2006 13:05

Zaterdag weer gewerkt, met een paar (voor mij) nieuwe deelnemers. Altijd weer spannend, aftasten hoe je die het beste kunt benaderen, etc. Ging gelukkig wel soepel. (Wat extra belangrijk was omdat er zaterdag een groep in 't zaaltje kwam en bij al die drukte met bedienen e.d. kun je het er eígenlijk niet bij hebben als 't ff niet lekker zou lopen.)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 jun 2006 14:06

linde schreef:
MissF schreef:

Gefeliciteerd!

ook in t zelfde ziekenhuis? :mrgreen: thnx!! :)

Mwah, ik ga niet in een echt ziekenhuis werken, maar in een gezinsvervangend tehuis ofzo. Al heet het wel psychiatrisch ziekenhuis.
Maar ik ga vanuit SPH, niet vanuit HBO-V, maar wie weet... ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 26 jun 2006 17:11

Acire schreef:

Hoe is het gegaan??

Mijn collega gaat een opleiding volgen en daarbij krijgt ze les van een orthopedagoog van jou stage plek!!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 jun 2006 21:19

vandaag drukke dag gehad. Een hele lieve bewoner is toch nog plotseling overleden. om kwart voor 12 heb ik haar nog wat drinken gegeven en een beschuitje met verse aardbeien. (kon het bijna niet meer eten maar wilde het perse)
en rond half 1 is ze waarschijnlijk overleden. Ik vond er om kwart over 2. toen ik haar appartement opende kreeg ik kippevel. Echt heel raar en ik liep de slaapkamer in en zag het gelijk.
Veel geregeld enz. Heel intensief want was echt een super lieve mevrouw maar het is beter zo ze kon gewoon niet meer. Zal der wel erg missen

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jun 2006 21:20

liefie schreef:vandaag drukke dag gehad. Een hele lieve bewoner is toch nog plotseling overleden. om kwart voor 12 heb ik haar nog wat drinken gegeven en een beschuitje met verse aardbeien. (kon het bijna niet meer eten maar wilde het perse)
en rond half 1 is ze waarschijnlijk overleden. Ik vond er om kwart over 2. toen ik haar appartement opende kreeg ik kippevel. Echt heel raar en ik liep de slaapkamer in en zag het gelijk.
Veel geregeld enz. Heel intensief want was echt een super lieve mevrouw maar het is beter zo ze kon gewoon niet meer. Zal der wel erg missen

pfff, van zo'n verhaal krijg ik kippevel! Lijkt me inderdaad erg moeilijk! Sterkte!
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 jun 2006 21:33

Daphne schreef:
liefie schreef:vandaag drukke dag gehad. Een hele lieve bewoner is toch nog plotseling overleden. om kwart voor 12 heb ik haar nog wat drinken gegeven en een beschuitje met verse aardbeien. (kon het bijna niet meer eten maar wilde het perse)

pfff, van zo'n verhaal krijg ik kippevel! Lijkt me inderdaad erg moeilijk! Sterkte!

Nou echt moeilijk heb ik het er niet mee omdat ik er elke keer op berekend was dat ze niet meer leefde. Maar toch is het nog heel erg onverwachts omdat ze heel stabiel was (had een hersentumor) mevr wilde eigenlijk niet meer kreeg ook geen medicatie meer wilde geen behandelingen meer.
maar at en dronk nog wel heel goed terwijl ze heel erg vol zat met slijm.
Maar zeer waarschijnlijk is ze aan een hersenbloeding of een ernstige bloedvergiftiging overleden. Wel triest want ze was helemaal alleen.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 26 jun 2006 22:33

niet zo'n fijn dagje dus lieffie... :|

Bij mij loopt alles nog lekker. Thuiszorg werkt nog steeds heerlijk.
School ben ik grondig zat, maar nog een jaartje. :wink:

Moet nu gaan kiezen welke kant ik op wil
1. klinische zorg
2. verst. geh. en psychiatrie
3. chronisch zieken
4. kraam kind en jeugd zorg.

2 valt zowiezo voor mij af.
Mijn eerste keuze is klinische zorg. Maar voor mijn tweede keuze twijfel ik tussen 3 en 4.
Ook moet ik ondertussen denken voor een onderwerp voor een scriptie. Iemand een idee. Ik zit te denken aan iets met wonden. Omdat wondverpl. me wel wat lijkt.

Allemaal suc6 met werken :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Terug naar “Archief”