Ikke21 schreef:Ik zou zelf echt niet naar een eo jongerendag gaan, zou me daar nooit thuis voelen!! Wel vraag ik me af hoe de meeste jongeren daar de aanwezigheid van God voelen!
Ja precies, ik voel ook in de kerk dat God heel dichtbij is!!
Ik ervaar God ook wel in de kerk hoor, maar dan anders. In de kerk is het vaak wat theoretischer... ik krijg daar een hele hoop kennis mee en leer veel van God door de preken heen. Bij het zingen is die ervaring er wat minder, omdat de tekst niet de taal is waarmee ik normaal praat, en de muziek niet echt van deze tijd... die combinatie zorgt er voor dat ik niet mezelf kan zijn als ik naar God toezing.
Daarvoor ga ik naar de EO-jongerendag en oko naar jeugdkerken. Daar zijn preken vaak radicaal en heel praktijkgericht, de muziek (opwekking vooral) ik kan daar in het zingen juist meer mezelf zijn, echt naar God toe zingen... en mezelf ook uiten, laten zien dat ik heel blij met God ben, Hem in de muziek aanbidden. Daar ervaar ik God dus juist door de muziek heen... en krijg ik van de sprekers meer praktijklessen... En ik wordt er ook blij als ik zoveel enthousiasme voor God om me heen zie, daar wordt ik zelf vaak ook weer extra enthousiast van
Ik ben helemaal niet ontevreden met de kerk... die kennis is ontzettend belangrijk, het samen kerk zijn ook. EO-jongerendag en jeugdkerken zijn geen concurrenten van de kerk, ze vullen voor mij juist aan wat ik in de kerk mis... met af en toe opwekking/eo jongerendag en 1 of 2 x in de maand naar een jeugdkerk gaan heb ik juist de balans van verstand en gevoel weer goed voor mijn idee, ik ben dus blij met de kerk en met de jongerendag!