Aanbod van genade

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 12 mei 2004 09:56

Het Weermannetje schreef:
Christa schreef:
Het Weermannetje schreef:Ja, en wie dwingt dan? Die mensen willen niet, het moet gedwongen gebeuren!

God dwingt JOU, maar je wilt niet... en dan laat je het erbij zitten.

Zodra God via Zijn Geest mij echt dwingt, kan ik niet anders meer, omdat dat al de bekering is.

flauwekul, graag de bijbelse onderbouwing hierbij!

waar staat in de bijbel dat we stokken en blokken zijn.
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 mei 2004 10:28

Inderdaad.... hou kom eens met je bijbelse onderbouwing voor eht feit dat God je echt moet dwingen... totdat je niet anders meer kan.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 12 mei 2004 10:55

jacobH schreef:
Christa schreef:
Het Weermannetje schreef:Ja, en wie dwingt dan? Die mensen willen niet, het moet gedwongen gebeuren!

Zodra God via Zijn Geest mij echt dwingt, kan ik niet anders meer, omdat dat al de bekering is.

Moet je maar even de hele topic doorlezen. Daar heb ik al lang de Bijbelse onderbouwing gegeven. En ik zeg niet dat we stokken en blokken zijn.

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 12 mei 2004 11:19

jacobH schreef:
Christa schreef:

Moet je maar even de hele topic doorlezen. Daar heb ik al lang de Bijbelse onderbouwing gegeven. En ik zeg niet dat we stokken en blokken zijn.

dat hoeft niet want ik volg deze discussie al heel lang. En je legt continu de volledige verantwoording bij God. Want als Hij niet wil kan ik niet willen. Dus heb ik gewoon pech gehad. Dat is wat je zegt.

anders niet.
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 12 mei 2004 11:20

Niks kan ik niet willen. Ik wil niet! Ik wil niet aannemen!

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 12 mei 2004 11:34

Wat erg dat je niet naar Jezus wil gaan, terwijl Hij met Zijn armen wijdt uitgespreid staat. Het ligt aan jou zelf als je verloren gaat, en kun je je niet verschuilen achter je zogenaamde onmacht niet te kunnen en willen komen. Heb je dat ooit weleens beleden aan de Heere dat je niet wil en niet kan komen? Dat kun je wel of je het nu met je hart doet of niet.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 12 mei 2004 11:37

Yael schreef:Wat erg dat je niet naar Jezus wil gaan, terwijl Hij met Zijn armen wijdt uitgespreid staat. Het ligt aan jou zelf als je verloren gaat, en kun je je niet verschuilen achter je zogenaamde onmacht niet te kunnen en willen komen. Heb je dat ooit weleens beleden aan de Heere dat je niet wil en niet kan komen? Dat kun je wel of je het nu met je hart doet of niet.

Puur remonstrants! :mrgreen:

Christus staat niet met Zijn armen wijd, zolang ik niet wil hoor. Het ligt zeker aan mijzelf dat ik verloren ga, maar ik heb al gekozen dus wil ik nu niet meer naar Jezus toe.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 12 mei 2004 11:38

Het Weermannetje schreef:Niks kan ik niet willen. Ik wil niet! Ik wil niet aannemen!

De nineveers konden zich bekeren op de preken van Jona. Jij kunt je bekeren op de woorden van Jezus. Het moet, want het is een opdracht van God die je gekregen hebt bij de doop. Het is niet onmogelijk, want het is God die het wil, zelfs wanneer jij het niet wil.

(Kom ik weer...) ;)
Alleen uit genade van Spurgeon is in dit geval misschien een aanrader?

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 12 mei 2004 11:40

De nineveers: geen uiterlijke bekering soms?

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 12 mei 2004 11:42

Het Weermannetje schreef:De nineveers: geen uiterlijke bekering soms?

Schijnbaar niet: Mattheus 12:41 De mannen van Nineve zullen opstaan in het oordeel met dit geslacht, en zullen hetzelve veroordelen; want zij hebben zich bekeerd op de prediking van Jonas; en ziet, meer dan Jonas is hier!

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 12 mei 2004 11:44

[

Christus staat niet met Zijn armen wijd, zolang ik niet wil hoor. Het ligt zeker aan mijzelf dat ik verloren ga, maar ik heb al gekozen dus wil ik nu niet meer naar Jezus toe.[/quote]

Je ontkent de liefde van de Heiland. Erg.. Er is helemaal niks remonstrants aan wat ik zei, zo is Jezus, denk je echt dat het van jouw afhangt, van jouw willen? Dat Jezus als jij wil met Zijn armen dan pas naar jouw uitsteekt? Jeruzalem, hoevaak heb Ik u bijeen willen vergaderen gelijk een hen hare kuikens, maar GIJ hebt niet GEWILD!
Laatst gewijzigd door Yael op 12 mei 2004 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 12 mei 2004 11:46

Jezus nodigt ons uit: Openbaring 22:17 En de Geest en de Bruid zeggen: Kom! En die het hoort, zegge: Kom! En die dorst heeft, kome; en die wil, neme het water des levens om niet.

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 12 mei 2004 12:21

zullen we maar ophouden om de weerman te overtuigen.

is dit geen waar woord?

42 ¶ En als de Joden uitgegaan waren uit de synagoge, baden de heidenen, dat tegen den naasten sabbat hun dezelfde woorden zouden gesproken worden.
43 En als de synagoge gescheiden was, volgden velen van de Joden en van de godsdienstige Jodengenoten Paulus en Barnabas; welke tot hen spraken, en hen vermaanden te blijven bij de genade Gods.
44 En op den volgenden sabbat kwam bijna de gehele stad samen, om het Woord Gods te horen.
45 Doch de Joden, de scharen ziende, werden met nijdigheid vervuld, en wederspraken, hetgeen van Paulus gezegd werd, wedersprekende en lasterende.
46 Maar Paulus en Barnabas, vrijmoedigheid gebruikende, zeiden: Het was nodig, dat eerst tot u het Woord Gods gesproken zou worden; doch nademaal gij hetzelve verstoot, en uzelven des eeuwigen levens niet waardig oordeelt, ziet, wij keren ons tot de heidenen.
47 Want alzo heeft ons de Heere geboden, zeggende: Ik heb u gesteld tot een licht der heidenen, opdat gij zoudt zijn tot zaligheid, tot aan het uiterste der aarde.
48 Als nu de heidenen dit hoorden, verblijdden zij zich, en prezen het Woord des Heeren; en er geloofden zovelen, als er geordineerd waren tot het eeuwige leven.
49 En het Woord des Heeren werd door het gehele land uitgebreid.
50 Maar de Joden maakten op de godsdienstige en eerlijke vrouwen, en de voornaamsten van de stad, en verwekten vervolging tegen Paulus en Barnabas, en wierpen ze uit hun landpalen.
51 Doch zij schudden het stof van hun voeten af tegen dezelve, en kwamen te Ikonium.
52 En de discipelen werden vervuld met blijdschap en met den Heiligen Geest.

hij wil niet, alleen jammer dat een dode wel een dogmatiek meent te kunnen verstaan.

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 12 mei 2004 12:33

Weerman, kan volgens jou de ger gem in ned een beroep doen op de gereformeerde traditie? Ik dacht namelijk eerst ook rechtzinnig te zijn, toen ik een paar oudvaders las, kwam ik tot een andere conclusie.

zag namelijk in een ander topic dat je je nogal graag op Calvijn beriep.
Laatst gewijzigd door kootje op 12 mei 2004 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd. (Hebr. 4:16)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 mei 2004 12:58

Yael schreef:Wat erg dat je niet naar Jezus wil gaan, terwijl Hij met Zijn armen wijdt uitgespreid staat. Het ligt aan jou zelf als je verloren gaat, en kun je je niet verschuilen achter je zogenaamde onmacht niet te kunnen en willen komen. Heb je dat ooit weleens beleden aan de Heere dat je niet wil en niet kan komen? Dat kun je wel of je het nu met je hart doet of niet.

Christus staat niet met Zijn armen wijd, zolang ik niet wil hoor. Het ligt zeker aan mijzelf dat ik verloren ga, maar ik heb al gekozen dus wil ik nu niet meer naar Jezus toe.

Puur onbijbels! :mrgreen:

Terug naar “Archief”