Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor StillAwake » 03 apr 2014 18:27

StillAwake schreef:Toen een bisschop jaren geleden eens zei dat een arme een brood mocht stelen als de maatschappij hem niet in staat stelde te overleven waren we minder fel dan nu.
Of lijkt dat zo?

rotterdam schreef:Nu was dit dan ook een idiote opmerking van deze bisschop

Klopt. Maar ik durf te wedden dat degenen die nu over die opmerkingen dat Marokkanen moeten kunnen roven om bij te verdienen vallen het indertijd in stilte met deze bisschop eens waren...

Faramir

Berichtdoor Faramir » 03 apr 2014 18:32

Het verschil is vrij essentieel. Marokkanen stelen niet een brood bij de bakker/supermarkt omdat ze omkomen van de honger.

antoon

Berichtdoor antoon » 03 apr 2014 18:33

Ik weet ook niet wat het verband is, je kan het natuurlijk niet met elkaar vergelijken

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 03 apr 2014 18:34

Faramir schreef:Het verschil is vrij essentieel. Marokkanen stelen niet een brood bij de bakker/supermarkt omdat ze omkomen van de honger.

Da's waar, maar in beide gevallen is het het goedpraten van criminaliteit.
Ongewenst dus, beide kanten op.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 03 apr 2014 18:36

antoon schreef:Ik weet ook niet wat het verband is, je kan het natuurlijk niet met elkaar vergelijken

Het verband was dat er mensen geroepen hebben dat het eigenlijk gewoon is als Marokkanen stelen.
En dat Muskens (dacht ik) indertijd riep dat het gewoon zou zijn als armen stelen.

Mensen op dit forum vielen terecht over deze eerste opmerking, maar die tweede werd in christelijke kring indertijd vergoelijkt.
En dat is meten met twee maten.

antoon

Berichtdoor antoon » 03 apr 2014 18:38

Als je het zo ziet, goed ik denk toch dat bijna iedeereen inclusie Alochtonen er anders over denken.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 03 apr 2014 18:38

StillAwake schreef:Da's waar, maar in beide gevallen is het het goedpraten van criminaliteit.
Ongewenst dus, beide kanten op.

Het stelen van een brood omdat je kind anders om komt van de honger is moreel vrij makkelijk goed te praten. Het stelen van luxe goederen omdat je die leuke BMW wil hebben en te lui bent om er voor te werken is moreel niet goed te praten.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 03 apr 2014 18:40

antoon schreef:Als je het zo ziet, goed ik denk toch dat bijna iedeereen inclusie Alochtonen er anders over denken.

Klopt. De grote meerderheid (ook de meerderheid van de Marokkaanse minderheid) bestaat uit brave burgers, die dit vooral een ver van mijn bed show vinden.

maaarten

Berichtdoor maaarten » 03 apr 2014 18:40

benefietdiner schreef:Marokkanen zijn zeer hoogmoedig en trots. Trots is de prins van de arrogantie.
In de Islam moet men zichzelf redden en dat gaat door dik en dun heen. Vervolgens ontstaat er ‘narcisme’ een gevoel van zeer hoge eigenwaarde. Bijvoorbeeld jij (en wie ook) moed je ogen neerslaan want hij is een Islamitische (lees heilige) Marokkaan. Een Marokkaan heeft door eigen werken een hoge hoedanigheid bereikt in zijn geloof en komt in de hemel. Daar moet alles voor wijken en mag de Marokkaan ook als doen.

Kijk, dit soort reacties doen mij dus afvragen of jij eigenlijk ooit wel eens Marokkanen spreekt. In ieder geval, of jij ooit wel eens Moslims spreekt die serieus met hun geloof bezig zijn.

Het is namelijk zo, dat Moslims over het algemeen juist helemaal geen zekerheid hebben dat ze naar het paradijs gaan. Het paradijs moeten verdienen door werken is juist wat voor hun twijfel zorgt, omdat ze altijd met de vraag zitten of ze het wel goed genoeg doen. Juist de meest religieuze moslims, die het hardst ijveren om door goede werken hun zaligheid te verdienen, hebben helemaal geen zekerheid. Als je ze vraagt of ze geloven dat ze naar het paradijs zullen gaan, krijg je meestal in antwoord in de richting van 'als God het wil.'

Het probleem is niet op de eerste plaats trots, omdat ze zouden denken dat ze het zelf allemaal wel goed genoeg doen en het paradijs verdienen, maar het probleem is dat ze Jezus verwerpen en de genade die Hij alleen brengt. En als ze dan aangewezen zijn op hun eigen werken, dan twijfelen ze, begrijpelijk genoeg.

Het spijt me, maar volgens mij klopt er geen hout van je verhaal. En als je met religieuze Marokkanen - niet de probleemjongeren waar jij zo'n last van schijnt te hebben dus - zou praten, dan zou je dat weten.......

Faramir

Berichtdoor Faramir » 03 apr 2014 18:40

StillAwake schreef:Het verband was dat er mensen geroepen hebben dat het eigenlijk gewoon is als Marokkanen stelen.
En dat Muskens (dacht ik) indertijd riep dat het gewoon zou zijn als armen stelen.

Mensen op dit forum vielen terecht over deze eerste opmerking, maar die tweede werd in christelijke kring indertijd vergoelijkt.

Wellicht omdat bisschop Muskens dat zo niet gezegd heeft.

antoon

Berichtdoor antoon » 03 apr 2014 18:45

Als je het doortrekt dan zijn de dicipelen van Jezus ook criminelen en ze hadden niet eens honger, wel trek.
Het is zo ongelooflijk appelen met peren vergelijken, maar je hebt natuurlijk ook appelte jatten

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 03 apr 2014 18:52

StillAwake schreef:Het verband was dat er mensen geroepen hebben dat het eigenlijk gewoon is als Marokkanen stelen.

Faramir schreef:Wellicht omdat bisschop Muskens dat zo niet gezegd heeft.

Ik weet dat Muskens het iets anders gezegd heeft.
“De katholieke moraal heeft altijd al duidelijk gemaakt dat als je zo arm bent dat je niet kunt leven, dat je dan een brood mag weghalen uit de winkel.”
Maar het blijft meten met twee maten als je dit niet veroordeelt, en eerder genoemde uitspraken over Marokkaans straatrovertjes wél.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 03 apr 2014 18:57

StillAwake schreef:Ik weet dat Muskens het iets anders gezegd heeft.
“De katholieke moraal heeft altijd al duidelijk gemaakt dat als je zo arm bent dat je niet kunt leven, dat je dan een brood mag weghalen uit de winkel.”
Maar het blijft meten met twee maten als je dit niet veroordeelt, en eerder genoemde uitspraken over Marokkaans straatrovertjes wél.

In het dagelijks leven meten we met wel honderd maten. Anders functioneert een samenleving totaal niet.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 03 apr 2014 19:02

StillAwake schreef:“De katholieke moraal heeft altijd al duidelijk gemaakt dat als je zo arm bent dat je niet kunt leven, dat je dan een brood mag weghalen uit de winkel.”
.

Met een beetje funcionerende gemeente, hoeft niemand natuurlijk van een ander te stelen, en zeker geen brood.
Weghalen / wegnemen zijn belachelijke termen.
En ja bij de politie heet dat zelfs ook al wegnemen.
Pathetisch.

http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... n_1_817564

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 03 apr 2014 20:46

mealybug schreef:Met een beetje funcionerende gemeente, hoeft niemand natuurlijk van een ander te stelen, en zeker geen brood.

Hier al helemaal niet. Ik ken iemand, die krijgt zoveel brood van de voedselbank, ik geloof 4 per week, af en toe krijg ik er een, want hij krijgt het met geen mogelijkheid op.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Terug naar “Archief”