Kereltje schreef:Behalve voor mensen die de zonde tegen de Heilige Geest hebben gedaan, maar dat is vaak moeilijk te traceren.
Wat is dat voor zonde dan?
Moderator: Moderafo's
Kereltje schreef:Behalve voor mensen die de zonde tegen de Heilige Geest hebben gedaan, maar dat is vaak moeilijk te traceren.
learsi schreef:
....De belofte is voor u en uw kinderen, wordt ná de hemelvaart gezegd tegen hen die door de prediking(!) verslagen werden in hun hart ........
De belofte ....Ik zal de God zijn van u en uw zaad na u..........uit het OT blijft dus gelden, ook na de aanwezigheid van de Zaligmaker op deze wereld.
In genesis12:3 word het woord "misjpaga" gebruikt, dat in het Hebreeuws ook een soort tussenterm is tussen stam en familie in en dus ook verbonden is met bloed verwantschap tussen individuen.
Nageslacht ontvangt dus niet de zaligheid omdat het geloof door bloed overgegeven wordt, maar omdat de Heere belooft een God te zijn van hem die gelooft en van zijn zaad.
h.g.
Learsi
Ewan schreef:...De belofte is voor u en uw kinderen, wordt ná de hemelvaart gezegd tegen hen die door de prediking(!) verslagen werden in hun hart ...Dat was geen doorsnee prediking, maar Petrus vertelde hier dat zij hun verlosser, de langverwachte messias hadden vermoord(hand 2;36.)En ja, als je dáár niet door verslagen wordt...
bertieL schreef:wie bedoelt Petrus dan als het hij heeft over zij die verre zijn??
Ewan schreef:De joden in de verstrooiing.
Zij die ook door jacobus werden aangeschreven
(jac 1:1)
Ewan schreef:Ik val niets aan, maar zet vraagtekens bij de toverstafjes-bekering.
of een bekering die volgt op, of omdat men 50 jaar vroom in het zwart naar de juiste kerk is geweest.
Open er maar een topic over, want hier gaat het over doop.
Maar nu je je toch weer hebt aangemeld hier op het topic doop, een vraag aan jou: wat stel jij je voor bij : ''NIET uit den bloede" ?(Joh 1:13)
kereltje schreef:
De afkomst, vanuit de geboorte.
Bertiel schreef:allemaal leuk en aardig, maar de Heere Jezus had toch al voordat hij ten hemel gevaren was al opdracht gegeven zijn naam gepredikt moet worden alle landen van de wereld?? En dan opeens is het weer even tussendoor alleen geldig voor de Joden??
Bertiel schreef:Waarom heeft Christus dit zelf nooit gezegd, en heeft hij regelmatig gezegd dat Hij is gekomen om vrede te brengen in deze wereld? (zie o.a. Joh 3)
En hoe zit het dan met hetgeen Paulus zegt over dat we zijn ingeënte takken in de boom? We zijn wel ingeënt (dus ééngeworden met) maar in het verbond hebben we geen deel (als heidenen zijnde)??
Wilsophie schreef:@ Ewan. Bron: 'Goed nieuws' is dat het forum. Kun je het wat nader aangeven.
Wat de heidenen "van verre" betreft, zou je gelijk kunnen hebben.
Maar in feite maakt het niet uit want de 10 stammen zijn onder de andere volkeren en zijn niet te onderscheiden van de heidenen.
Daarom geloof ik om vele redenen dat de Gemeente van Christus wordt gevormd in deze bedeling vanuit die 10 stammen, die zich in Europa bevinden en in Amerika en en nog wat streken die ik nu niet nader specificieer want het is echt off-topic,.
Het gaat mij erom dat wat wij "Joden" noemen maar een heel klein deel is, want het huis Israël is veel meer omvattend.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 13 gasten