Schipje schreef:MissF schreef:Ja, zonder medische indicatie meot je lang thuis wachten ja. Met medische natuurlijk niet. Ik zat op 0 cm toen ik in het zkh kwam
Ik mocht na 2 nachten zkh pas naar huis, en thuis pas na 2 dagen naar beneden van de kv. VOnd ik zo overdreven allemaal.
Al was het ziekenhuis wel heel erg fijn, ze vroegen of ik Jurian even op de babykamer wilde hebben toen hij een paar keer in de nacht om de fles kwam, maar dat wilde ik niet. Ze stonden de hele nacht voor me klaar, dat vond ik onwijs fijn. Er is gewoon continu iemand die er verstand van heeft. met zo'n eerste vond ik dat toch wel fijn. Toen ik thuis was ging de kv gewoon om 4 uur weg, terwijl mijn man pas 6 uur thuis zou zijn, en dat was mooi een flink probleem geweest als mijn moeder niet zou komen, omdat ik echt heel erg weinig kon. Ze heeft al beloofd weer te gaan proberen elke middag bij me te zijn als het zover is (maar wie weet komt de wet voor het verlof van de vader er nog door heen, van 2 weken, dan is het niet nodig)
missF, wat had je dan gewild? Dat kv elke dag tot zes uur bleef? Dat kan helemaal niet met de uren tegenwoordig of ej moet om 10 uur pas beginnen... Ik blijf alleen de eerste dag(en) tot zes uur of half zes, heb zelf namelijk ook nog een gezin dat vergeten mensen weleens.
nee hoor, want ik vond de kv niet leuk, en vond het niet fijn om een onbekenden in huis te hebben eigenlijk

maar ik heb me toen wel bedacht dat het goed is dat ik familie in de buurt heb, anders had ik een flink probleem gehad denk ik. En dat je nog een gezin heb, weet ik, maar tja, dan moet je een ander vak kiezen

Ik werk ook op alle tijden van de dag, da's zeker niet leuk voor je gezin, dat ben ik zeker met je eens

Overigens kiezen wij deze keer voor RST kraamzorg. Vorige keer vonden we de kv niet zo leuk, maar dat was gewoon pech denk ik.Maar nu met een rondlopende peuter vonden we iets christelijks wel fijn. Ik heb even contact opgenomen of ik dan wel gewoon in een broek mag lopen en de tv mag blijven staan (die staat toch pas na 5 uur aan, dan is de kv weer weg), en dat was geen probleem. Als we maar zouden zorgen dat de kv zich thuis zou voelen hier. nou, dat komt vast goed

Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...