Zwanger deel6

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel6

Berichtdoor AikonGirl » 05 mei 2009 09:35

Je moet het maar net treffen met de kraamhulp die je krijgt.
Bij ons deed ze de was (alles), de afwas, mij van drinken/eten voorzien 's middags, stofzuigen, wc.
En 't belangrijkste, ze heeft me goed geholpen met borstvoeding.
Is zelfs een keer 's avonds terug gekomen, om bij nog een voeding te helpen.

Ze was er van 9 tot 13u, dus koken deed ze niet.
Goede hulp, maar blij dat ze ook weer weg was... :redface:

M'n man heeft ook veel gedaan.. Was op gegeven moment nog moeier en gesloopter dan ik was.
Hij had een weekje ná de eerste kraamweek vrij genomen. Heerlijk!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 mei 2009 09:48

Mijn moeder is kraamverzorgster, maar als ik hoor wat ze allemaal doet. Zelfs s' avonds gaat ze nog naar het kraamgezin als het niet lukt met bv of iets anders (nav een telefoontje).

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 05 mei 2009 10:00

Evelien schreef:Mijn moeder is kraamverzorgster, maar als ik hoor wat ze allemaal doet. Zelfs s' avonds gaat ze nog naar het kraamgezin als het niet lukt met bv of iets anders (nav een telefoontje).

Heeft jouw moeder nog tijd in oktober
:wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 mei 2009 10:35

pol schreef:
Evelien schreef:Mijn moeder is kraamverzorgster, maar als ik hoor wat ze allemaal doet. Zelfs s' avonds gaat ze nog naar het kraamgezin als het niet lukt met bv of iets anders (nav een telefoontje).

Heeft jouw moeder nog tijd in oktober
:wink:

:lol:

hangt er vanaf wanneer in oktober. Mijn zus is dan ook uitgerekend.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 mei 2009 11:35

zulke mensen met hart voor het werk moeten echt in het zonnetje gezet worden! Hir ook zo kraamverzorgster.. die ik ook gewoon kon bellen s avonds!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 mei 2009 12:05

m'n moeder is zelfs nog gevraagd voor een kraamperiode in Maleisie. :wink:

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 05 mei 2009 12:23

Ik heb nu 2x kraamhulp gehad van de RST, ik moet zeggen dat ik het beide keren echt heb getroffen.

Ze deden echt alles. De was van ons allemaal, stoffen, zuigen, de wc's, strijken en het eten klaar zetten zodat mijn man het alleen nog maar hoefde te koken. Met Mathilde ging het ook heel goed, toen ze even wat tijd over had is ze nog een rondje met haar wezen lopen, officieel hoeven ze de kinderen ook niet te vermaken.

Ons huis zag er netter uit dan wanneer ik het zelf doe :roll:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 05 mei 2009 12:28

Zonnetje schreef:Ik heb nu 2x kraamhulp gehad van de RST, ik moet zeggen dat ik het beide keren echt heb getroffen.

Ze deden echt alles. De was van ons allemaal, stoffen, zuigen, de wc's, strijken en het eten klaar zetten zodat mijn man het alleen nog maar hoefde te koken. Met Mathilde ging het ook heel goed, toen ze even wat tijd over had is ze nog een rondje met haar wezen lopen, officieel hoeven ze de kinderen ook niet te vermaken.

Maar dan mag je geen tv hebben, en altijd gerokt zijn of hoe zit dat precies?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 mei 2009 12:29

pol schreef:
Zonnetje schreef:Ik heb nu 2x kraamhulp gehad van de RST, ik moet zeggen dat ik het beide keren echt heb getroffen.

Maar dan mag je geen tv hebben, en altijd gerokt zijn of hoe zit dat precies?

nee hoor.. ik ken iemand die wrkte bij de rst en moest bij mensen werken die verder niet christelijk waren. GIng gewoon.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 05 mei 2009 12:32

Ik ben idd ook erg tevreden over RST. Die doen echt nog alles in huis en de was en zorg voor de andere kinderen.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 05 mei 2009 13:05

Hier kraamzorg van de SHG, die werken niet met het indicatieprotocol maar geven standaard 64 uur. Bij Timon beviel dat prima, ze deed echt alles. Ik vond het echt jammer dat ze wegging, was een heel lief mens.
Maar idd hoeven kraamverzorgenden alleen maar voor moeder en kind te zorgen, en alleen de ouderslaapkamer, babykamer en het sanitair waar de moeder gebruik van maakt bij te houden. Alles wat ze extra doen is meegenomen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mei 2009 13:09

Ik wilde van tevoren eigenlijk geen kraamverzorgster, maar alles was zo nieuw voor ons, dat het toch wel prettig was. Maar bij een volgende ga ik toch proberen om eronder uit te komen, en dat mijn zusje en moeder gewoon komen. Zeker als ik me voel zoals ik me nu voelde. Ik kon toen ik eenmaal weer thuis was prima zelf douchen enzo. Ik vind het niet fijn zo iemand in huis. Ze deed trouwens heel weinig.
De was, brood maken voor mij (en in het weekend toen mijn man er was trouwens ook voor hem), Jurian een flesje geven als ik sliep, bed 1 x verschonen in die week, fruit maken voor mij en 1 x stofzuigen boven en beneden. En natuurlijk uitleg geven over het badje enzo. Maar als ik een vraag stelde over de tijd na de kraamtijd, dan zei ze: ik heb geen idee, ik weet alleen over de eerste week, daar ben ik voor opgeleid.

Nee, nu ik weet hoe dat in bad doen werkt enzo denk ik dat ik een eventuele volgende keer het liefst zonder doe. Ik vond het eigenlijk een beetje overbodig (en ze ging soms om 2 uur al weg, en ik kon sowieso niet naar beneden, door mijn te lage HB, als mijn moeder er dan niet was geweest had ik mooi tot 6 uur boven gelegen in mijn uppie, want mijn man moest gewoon werken)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 mei 2009 13:12

Als wij een kindje mogen krijgen komt mijn allerbeste vriendin hier kramen zij werkt alweer 2 jaar op de kraamafdeling lijkt mij veel fijner dan dat er een vreemd iemand in je huis zit en overal in kan kijken enz

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 mei 2009 13:19

lijkt mij ook heel vreemd, ze kan in principe overal bij, in elk kastje neuzen en precies zien wat voor spullen we hebben. Natuurlijk heeft ze een eed afgelegd en zal ze best wel opgeleid zijn maar toch lijkt het mij erg vreemd.
Heb zelf in de thuiszorg gewerkt en nu in een verpleeg/verzorgingshuis. Je komt wel in iemands privé! In de thuiszorg zei een mevrouw: "In onze slaapkamer ligt het beddengoed, dan mag je het bed verschonen." Pff.... moest ik kastjes doorneuzen voor een dekbedovertrekset :shock: ik heb mij nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld. Prima dat ze er zijn hoor maar blijf het raar vinden...
Als wij uitbreiding mogen ontvangen, vraag ik of m'n (schoon)moeder of ouders komen een weekje, laat ik me lekker verwennen :D

@MissF: wel raar dat ze alleen maar weet over tijdens de kraamweek en niets er na :shock: ik snap dat ze opgeleid is maar ze moet ook begrijpen dat nieuwbakken moeders ook niet alles weten. Dat vind ik dan wel weer raar.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 mei 2009 13:26

Die van mij wist ook niets. Ik vroeg haar de eerste week wanneer we de voorhuid van Hugo moesten terugtrekken om het schoon te maken. Wist ze ook geen antwoord op. Later op het cb nagevraagd, moet pas na 4 jaar. Ik moet zeggen dat ik haar ook vaak al na de middag naar huis stuurde. Ik werd echt kriegel van dat gerook in onze tuin :x . De volgende keer wil ik het echt anders.

Terug naar “Archief”