Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor liefie » 06 nov 2009 18:54

Mijn ouders hebben die rieten stoelen ook staan in de slaapkamer zijn echt super mooi al zitten ze niet heel lekker beetje hard aan je rug :D

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 09 nov 2009 19:35

Wie heeft er een beetje de inrichting van Rivera Maison in huis? Of een andere mooie stijl. Voor een opdracht ben ik op zoek naar een foto daarvan, ben al via google aan het zoeken geweest maar kan daar niet echt wat vinden, die voldoende is voor de opdracht. Zou je die, het liefst vanavond nog naar mij willen pb'en? Er word verder geen rare dingen meegedaan ofzo :mrgreen:.
Wat de toekomst brengen moge........

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 11 nov 2009 16:29

Op de site van vt wonen staat een foto met inrichting van riviéra maison, bij binnenkijken.
Verder zou je kunnen kijken op site van blanc d´ivoire of maison d´arte, bij de laatste kun je kiezen uit verschillende stijlen en zit ook wel iets bij in de stijl van riviéra maison.
Dus, dat.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 11 nov 2009 17:18

Je zou misschien eens naar een winkeltje kunnen gaan waar ze dat soort spullen verkopen.
Want ik kreeg in zo'n winkeltje een leuk tijdschrift mee van het merk Rivera Maison.
Succes!

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 11 nov 2009 21:38

Vriendlief en ik zijn op dit moment een schatting aan het maken hoeveel geld we moeten reserveren om een 2 of 3 kamer appartement eenvoudig in te richten. Wat kunnen we daar voor rekenen? Natuurlijk kun je het zo gek maken als je zelf wilt, maar wat zijn nbeetje de basiskosten?
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 nov 2009 22:41

Tjonge, ik denk dat wij in ons huis, met woonkamer, 3 slaapkamers (waarvan we er toen 1 niet ingericht hebben, alleen een logeerbed dat we al hadden), keuken en badkamer die ook niet ingericht hoefden te worden, zo'n beetje 1500 euro kwijt zijn geweest incl al het schilderwerk.
We hebben wel van alles van marktplaats, en verf bij een outlet ergens, meteen alles gehaald. We hebben het echt met minimale middelen gedaan, maar het zag er, vond ik, erg gezellig uit :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 11 nov 2009 22:47

Bedankt voor de tip Kate Spade en Tuinfluiter! Heb nu na lang zoeken toch wat gevonden, al was ik er niet
helemaal tevreden mee, maar de opdracht was voldoende. In het vervolg weet ik dat ik daar zoeken moet.

@ Dine; je kunt natuurlijk kiezen voor goedkopere meubels bij bijvoorbeeld de Leenbakker. Of voor meubels
via marktplaats/kringloopwinkel. Met 1500 euro, waar MissF het ook over heeft moet je toch een heel eind
kunnen komen. Als je voor een goedkopere 'manier' gaat.
Wat de toekomst brengen moge........

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 nov 2009 08:47

1500 klinkt wel heel weinig... Knap als je 't daar mee kan! Was dat incl. bed? 8-[

Wij letten ook wel op: Salontafel heel goedkoop, eettafel van marktplaats, vloer ikea.
Bank + stoelen waren wel redelijk duur en het bed wordt dat ook. Maar dat vind ik gewoon belangrijk! Heb geen zin om m'n rug te verknallen met een slecht bed...

Verder moesten wij ook een nieuwe keuken, dus dan red je het sowieso niet met 1500,- :mrgreen:
En we moeten nog stoelen voor de eettafel, maar die zijn slecht te vinden op marktplaats.

Ik vind 1500 wat optimistisch, maar door creatief inkopen te doen kan je wel goed besparen in elk geval!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 nov 2009 08:52

Wij hoefden geen vloer. We hadden een buffetkast, eettafel, salontafel, bank, 2 fauteuils, vloerkleed, bed, nachtkastjes, 2 bureau's. Vloer lag er al in, inbouwkast op onze slaapkamer ook, de eetkamerstoelen komen van mijn mans opa die al lang overleden is, even opknappen en erg mooi :D
En een bed hoeft voor mij echt niet zo duur, en hij ligt na 2 jaar nog perfect, we hebben allebei nooit last van onze rug (terwijl mijn man daar eerder wel last van had en op vakanties dat vaak ook krijgt door het bed).
Ook een vloer hoeft niet zo duur, we hebben net een nieuwe vloer (nog wel onbehandeld) gekocht, voor 50 m2 en die was echt niet duur. Je moet alleen net wat langer zoeken, en niet voor alles de eerste de beste winkel ingaan en meenemen wat je wilt. Succes ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 nov 2009 09:10

Wij hebben juist dure verf,behang enz gekocht en dure kasten,hoekbank,tafel,stoelen.
Accessoires hebben we juist bij kwantum,loods5,leenbakker,decorette gekocht dan kun je het wat vaker wisselen.
Keuken was nog redelijk goed maar niet onze smaak dus die gaan we volgend jaar veranderen.
Onze laatste grote verbouwing heeft ook veel geld gekost maar alles wat we nodig hadden was net in de reclame dat was wel grappig of hebben we bij bedrijven vandaan waar we mensen kennen (dus ook met korting)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 nov 2009 10:16

Jannoek schreef:1500 klinkt wel heel weinig... Knap als je 't daar mee kan! Was dat incl. bed? 8-[

Wij letten ook wel op: Salontafel heel goedkoop, eettafel van marktplaats, vloer ikea.
Bank + stoelen waren wel redelijk duur en het bed wordt dat ook. Maar dat vind ik gewoon belangrijk! Heb geen zin om m'n rug te verknallen met een slecht bed...

Verder moesten wij ook een nieuwe keuken, dus dan red je het sowieso niet met 1500,- :mrgreen:
En we moeten nog stoelen voor de eettafel, maar die zijn slecht te vinden op marktplaats.

Ik vind 1500 wat optimistisch, maar door creatief inkopen te doen kan je wel goed besparen in elk geval!

Wij hebben giga goeie matrassen (helemaal niet duur) en een goed bed via mp gekocht. Een goedkoop bed hoeft niet eens slecht te zijn.

Mijn bank en stoel uit m'n vorige huisje staat hier en we hebbben via mp een 3 zitsbank gekocht. Wij hadden alles al en mijn man had al een huis. Dus ik weet echt niet wat we kwijt waren. We gaan stapje voor stapje alles langs (opknappen zeg maar). Doen het dus niet alles in 1 keer. De vloer die er nu in ligt is nog van de vorige eigenaar, om dat nu te gaan vervangen vindt ik zonde van het geld want we willen de boel open gaan breken beneden.

Met allerlei accessoires kun je het heel gezellig maken.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 12 nov 2009 11:24

Je kunt het zo gek maken als je wilt. Wij konden eigenlijk zo het huis in, maar hebben er voor gekozen om tuindeuren te plaatsen, alles te verven, vloer opnieuw te laten olien. Onze meubels hebben wij gekocht bij Goossens wonen. Niet goedkoop, maar wel supergaaf! Wij hadden het geld ervoor en het er ook voor over. De slaapkamer (bed, kastenwand en nachtkastjes) en studeerkamer (boekenkast en bureau) heeft mijn man zelf gemaakt. Supergaaf maatwerk en helemaal naar onze zin. Geen idee wat daarvan de prijs was :wink: .

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 12 nov 2009 12:00

Wij hebben dingen van marktplaats en dingen van leen bakker en ikea.
Ik denk bij elkaar zo'n 1200 euro.
Op dit moment (1,5 jaar later) baal ik nogal van de meubels van leen bakker. Het is prima spul, maar het is geen echt hout en dat vind ik eigenlijk heel lelijk. Onze eettafel (MP) is van echt hout en die vind ik dan weer veel gaver enzo.

Eigenlijk had ik nog niet echt smaak wat meubels betreft, dus als ik nog een keer een huis zou inrichten zou ik het heel goedkoop houden, en langzamerhand kopen wat je echt leuk vind.

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 12 nov 2009 21:54

Oke, tnx:D we hadden nu ongeveer met zo'n 3000 max. gerekend, het liefst nog wat eronder.. Zelf zijn we fan van ikea en marktplaats, dus dat moet wel goedkomen. Accessoires hebben we al aardig 'gespaard' door je jaren heen. Ik heb leuke dingen op mn kamer en we hebben samen al heel wat dingen gekocht die we leuk vinden voor in huis. (lekker van die algemene dingen die overal wel bij staan, maar wel mooi zijn:D)
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 13 nov 2009 23:16

Voor duurdere spullen als bijvoorbeeld een bed is het ook een idee om te kijken of er ergens een opheffingsuitverkoop o.i.d. is. Wij hebben ons bed bij een winkel gekocht die van formule ging veranderen en daarom het hele assortiment voordelig de deur uit deed. Daardoor konden we weer wat duurdere (betere) matrassen en bedbodems nemen.

Oude spullen een nieuw verfje geven doet het ook goed. Onze salontafel en eettafel komen beiden van MP: goede houten tafels (nieuwprijs ongetwijfeld stevig) en met een ander kleurtje zien ze er weer als nieuw uit!

Waar je je wel snel op verkijkt is de prijs van gordijnen: als je aardig wat meters nodig hebt, loopt de prijs behoorlijk op. Zelfs bij Leen Bakker waren we nog behoorlijk wat kwijt, nu hebben we ook wel gordijnen met metalen ringen gekocht en een roede (da's altijd duurder dan enkel geplooide gordijnen met gordijnrails) en ook loodjes e.d. genomen zodat ze mooi hangen, maar toch...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”