Refoweb kids deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 nov 2008 08:45

Er zijn ook kdv's waar ze al om half 7 / 7 uur open gaan en er al veel ouders voor de deur staan te wachten om hun kinderen te brengen en dan komen ze om 6 uur (net op de valreep) hun kind halen.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 05 nov 2008 08:50

ajl, bij mij waren de zure poepluiers en de rode billetjes een teken van aankomende tandjes.
Ruwe wangetjes komen denk ik door het weer, die smeer ik hier ook in.
Maar het zou goed kunnen hoor, zo vroeg al tandjes.
Moet je naar 't tandvlees kijken, of je al iets ziet. (een bobbeltje oid)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 05 nov 2008 08:57

Hier is mijn man dus ook vaak weg. Hij volgt een hbo avondopleiding en zit in de kerkenraad. + 1 avond laat van zijn werk. Daarnaast ben ik ook vrij actief in het vereningingsleven. (Wen D comite, leiding van de club, naailes, evangelisatiecommissie) Dus meestal is er hier maar 1 thuis 's avonds. Het voordeel hier is gewoon dat de kinderen om 7 uur gewassen en wel in bed liggen. Dus die merken er nog niks van. Zodra ze groter zijn en later naar bed gaan zal dit wel anders moeten worden. Ik vind het heerlijk om zo op de avonden wat voor mezelf te hebben. Overdag moeder. Mijn man doet een opleiding, ik vind het voor hem hardstikke goed dat hij dat nog ziet zitten op zijn leeftijd (niet dat hij stokoud is, maar toch een tijd uit de studie geweest).
Overdag ben ik er volledig voor de kinderen en mijn man doet ook echt wel leuke dingen met hun, muziek maken, torentjes bouwen etc.
Dus in mijn ogen komen we hier niks te kort.

oh ja ff over de kerkenraad. Tuurlijk kost dat veel tijd, maar ouderlingen zijn er ook nodig. Hier is het ook in overleg gegaan met mij. Ook de dominee is toen mijn man op tweetal stond al wezen praten. Vind het fijn dat mijn man zo kan dienen in het koninkrijk en daardoor zichzelf kan ontplooiien.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 05 nov 2008 09:47

Rosekapje: Mijn man is ook ouderling, het is idd ook in overleg met mij gegaan. Maar soms vind ik het wel slikken, dan is ie laat thuis even eten en dan weer weg voor de kerk. Maar hij is ook wel een paar avonden per week thuis. 'k vind het alleen niet leuk dat ik altijd alleen zit in de kerk met de kinderen :oops:

Maar ik ben 's avonds ook wel eens weg. Toch vind ik het ook heerlijk om 's avonds lekker thuis te zijn. Vooral in de winter!

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 05 nov 2008 11:07

En onze lachende oliebol :oops: :lol:
Afbeelding

Afbeelding

zoals je ziet heeft ze een voorkeurshouding voor rechts, houden ze op het cb goed in de gaten, maar ze vind het naar links kijken echt niet leuk...[/quote]

Heeft ze veel last van die voorkeurshouding, Lammetje?

Mathilde heeft het ook gehad, zij overstrekte ook veel, dat bleek het Kiss-syndroom te zijn. Na 3 behandelingen bij de Manueel therapeut was het over.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 05 nov 2008 11:28

Over die rolverdeling en kdv enzo:
Ik vind dat als je kinderen krijgt, dat je er ook ALLEBEI voor verantwoordelijk bent. Ik zou mijn kinderen bijv. nooit elke dag in het KDV wegstoppen.
Toch blijft het altijd zo eenzijdig: als er kinderen komen, wordt verwacht, dat de moeder ervoor zorgt of tenminste in uren mindert.
Het model dat ik vaak zie, is: vader werkt fulltime, moeder werkt 2-3 dagen per week en de rest van de week kdv/oma. En dan voelen die moeders zich vaak nog schuldig, ook!

Waarom niet een model ontwikkelen wat wat eerlijker verdeeld is:
vader werkt 3-4 dagen per week, moeder werkt 3-4 dagen per week, rest kdv/gastouders/oma?
Als je allebei 4 dagen per week werkt, kun je ook nog heel goed aan je carriere werken! (als je dat wilt, tenminste)
Het enige wat nog gedaan moet worden is: het bespreekbaar maken! Mannen durven nog steeds niet aan te geven dat ze ook best iets minder willen werken. Ze zijn bang dat hun baas dat niet goed vindt, dat ze door collega's als watje worden waargenomen, ed. Het tegendeel blijkt echter waar te zijn! Meer en meer werkgevers zijn heel tevreden over 4 dagen per week werkende vaders met een papadag en veel collega's zijn stiekem heel jaloers dat ze het zelf niet aangekaart hebben...

Wijzelf zouden ook graag kinderen willen en hopen dan, dat we het zo kunnen regelen dat mijn man 4 dagen per week werkt en ik 5 dagen, waarvan 2 dagen thuiswerk. Dat zou betekenen dat evt. kinderen 2 dagen naar het kdv zouden gaan, wat ikzelf helemaal prima zou vinden. Sterker nog: aangezien mijn man vaak alleen 's ochtends of alleen 's middags werkt, zullen het dan waarschijnlijk ook nog eens halve dagen zijn... hartstikke goed voor de sociale ontwikkeling!

Hopend mensen op nieuwe ideeen gebracht te hebben,
liefs, elvira

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 05 nov 2008 11:40

Er komt dan ws een overschot aan jufs en verpleegsters want een vrouw gaat natuurlijk niet zo snel in de bouw met een drilboor staan.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 05 nov 2008 11:42

... maar daar is toch ook niets mis mee? :lol: :mrgreen:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 05 nov 2008 11:45

Neen maar wij zijn wel van het zwakke geslacht natuurlijk 8)

Het is ook zo zielig als we al die mannen de tweede kamer en de rechtszalen en de functionarissen van hun kantoor schoppen en op de vuilniswagen zetten omdat wij gewoon niet gebouwd zijn voor zwaar werk. :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 nov 2008 11:54

En met 4 dagen werken kun je in erg veel beroepen echt geen carriere meer maken, hoor. Bij mijn mans werk zal hij nu iig niet hogerop komen, als hij echt 1 dag ouderschapsverlof opneemt. Dat vinden ze ontzettend stom. Het is wettelijk verplicht, maar ze verwachten eigenlijk dat hij zich gewoon voor 120 procent inzet en net zoals nu elke dag 11 uur werkt (en er 40 per week uitbetaald krijgt).
Ik zal ook nooit teamleider kunnen worden met 4 dagen.
Nederland is helemaal niet zo vooruitstrevend als soms gedacht wordt ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 nov 2008 12:01

Juultje77 schreef: 'k vind het alleen niet leuk dat ik altijd alleen zit in de kerk met de kinderen :oops:

Mijn vriend is oganist en ik zit dus ook heel vaak alleen in de kerk. Dat is inderdaad niet leuk. Zit ook liever gewoon samen in de kerk.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 05 nov 2008 12:18

Wat een leuke foto´s lammetje en liefje! :)

Vanmorgen is Thomas voor het eerst naar de creche van de kerk geweest. Ik heb anderhalf uur op hete kolen gezeten, vond het echt verschrikkelijk. :( Maar toen ik hem ophaalde zat hij bij één van de leidsters op schoot en ze vertelde dat hij de hele tijd rustig is geweest. Netjes z´n natje en droogje gehad, dus ik had weer eens zenuwen om niks. :wink:
Laatst gewijzigd door bloempie op 05 nov 2008 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 05 nov 2008 12:20

@Miss F: Het hangt er natuurlijk vanaf wat je man voor werk doet, maar ikzelf vind dit artikeltje heel motiverend:
http://weblogs3.nrc.nl/carrierecoach/20 ... 7/schrijf/
Moraal van het verhaal: er zijn zeker wel mogelijkheden... maar je moet het eerst wel durven aan te kaarten. Nee heb je, ja kun je krijgen (als je vraagt!)...
:wink:

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 05 nov 2008 13:10

Evelien schreef:Er zijn ook kdv's waar ze al om half 7 / 7 uur open gaan en er al veel ouders voor de deur staan te wachten om hun kinderen te brengen en dan komen ze om 6 uur (net op de valreep) hun kind halen.

Het kdv waar ik werk gaat om zeven uur open, maar het gebeurt bijna nooit dat er dan al ouders staan om hun kinderen te brengen. Sowieso zijn er bijna geen kinderen tussen zeven uur en half acht, de meesten komen tussen half acht en acht uur. Wij zijn tot half zeven open, maar er is geen kind dat zo lang blijft. Iedereen is altijd voor zessen opgehaald. En de kindjes die eventueel toch een keertje al heel vroeg gebracht zijn worden ook vaak al om een uur of vijf weer opgehaald. Ik heb het idee dat dat bij heel veel kdv's zo gaat, als ik zo de verhalen om me heen hoor. Dus volgens mij is dat van heel vroeg je kinderen brengen en op de valreep weer halen echt een vooroordeel. Tuurlijk zullen er wel eens ouders zijn die het op die manier doen, maar dat zijn er echt heel weinig.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 nov 2008 13:19

waar ik stage heb gelopen (en waar mijn schoonzus nu werk) is dat wel het geval.

Terug naar “Archief”