Refoweb is REFO-web?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

sela

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor sela » 11 jul 2008 19:49

kwebbel schreef:
Optimatus schreef:
kwebbel schreef:Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gereformeerd dat zou betekenen dat 90% van de Christenen dus gereformeerd is. (tel ik Pinkstergemeentenen Opwekkinggemeenten NIET mee dus...)

Zijn katholieken geen christenen?
die had ik niet eens meegerekend (*slik* ook niet eens aan gedacht :oops: )

dat is de automatische beantwoorder van optimatus..

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor kwebbel » 11 jul 2008 19:51

sela schreef:
kwebbel schreef:
Optimatus schreef:
kwebbel schreef:Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gereformeerd dat zou betekenen dat 90% van de Christenen dus gereformeerd is. (tel ik Pinkstergemeentenen Opwekkinggemeenten NIET mee dus...)

Zijn katholieken geen christenen?
die had ik niet eens meegerekend (*slik* ook niet eens aan gedacht :oops: )

dat is de automatische beantwoorder van optimatus..
haha ja dat blijkt.... maar goed... waar waren we? :oops:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 03 aug 2008 21:59

Bij mijn weten is het een legitieme vraag ;)

Nee, zonder verder te verzanden in gevraag - Refoweb is van huis uit een reformatorische "webgroep" (webgroep, community, hoe noem je dat in vlot Nederlands?). Hoewel de open instelling lof en wimpels verdient, zou het goed zijn, vind ik, dat de originele signatuur niet verloren gaat.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 04 aug 2008 07:02

en dan wordt de volgende vraag: dreigt de originele signatuur, op dit moment, te verdwijnen?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

GKN'er
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor GKN'er » 04 aug 2008 09:03

Waar wil je dan de grens trekken m.b.t. toelating? Om mijn eigen situatie als voorbeeld te nemen: ik onderschrijf de grondslag van Refoweb volmondig en behoor tot de gereformeerden, maar niet tot de bevindelijken. Ben ik dan welkom of niet?
Gereformeerde Kerken in Nederland, moge het neocalvinisme levend blijven!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 aug 2008 11:05

GKN'er schreef:Waar wil je dan de grens trekken m.b.t. toelating? Om mijn eigen situatie als voorbeeld te nemen: ik onderschrijf de grondslag van Refoweb volmondig en behoor tot de gereformeerden, maar niet tot de bevindelijken. Ben ik dan welkom of niet?
dus je bent niet van de "zwarte kousen kerk" maar wel christelijk? :wink: wees welkom! Tenminste, ik vind van wel 8)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

GKN'er
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor GKN'er » 04 aug 2008 13:12

Ik ben van de Gereformeerde Kerk, dus niet van de "zwartekousen"-kerk, maar ik heb wel een "zwartekousen"-hart. :lol:
Gereformeerde Kerken in Nederland, moge het neocalvinisme levend blijven!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 aug 2008 13:44

Ik ben half-katholiek en ik ben ook nog steeds welkom :)

Het is maar net hoe je je opstelt. Als je hier als een wilde tekeer gaat tegen alles wat reformatorisch is, dan gedraag je je naar mijn verheven mening toch tamelijk onbeschoft. Immers, Refoweb is van huis uit een reformatorisch instituut - respect voor de reformatorische traditie is dan wel het minste hetwelk je op moet kunnen brengen.

Lijkt mij.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 dec 2008 20:34

Optimatus schreef:Het is maar net hoe je je opstelt. Als je hier als een wilde tekeer gaat tegen alles wat reformatorisch is, dan gedraag je je naar mijn verheven mening toch tamelijk onbeschoft. Immers, Refoweb is van huis uit een reformatorisch instituut - respect voor de reformatorische traditie is dan wel het minste hetwelk je op moet kunnen brengen.

Lijkt mij.
Helemaal mee eens! Van mij part ga je naar de huppeldepup kerk, als het Evangelie "recht" wordt verkondigd, wat let je dan? Je kan wel Christelijk zijn maar toch op uiterlijke kenmerken en details gaan letten (oei wat heb ik daar een hekel aan :x ) maar dan verlies je wat werkelijk belangrijk is.
Mijn zwager is van Joodse komaf (zijn moeder is het iig geloof ik, zijn stiefvader niet.......) en dan horen wij een voorbeeld te zijn van hoe het Christendom in elkaar steekt e.d. Maar wat doen "wij" ? Elkaar lopen vitten, schelden, boos zijn, op uiterlijke dingen letten, details veroordelen, etc.... Wij zijn niet perfect maar horen wel een voorbeeld te zien dat Christenen anders zijn!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 30 dec 2008 13:43

mw schreef:en dan wordt de volgende vraag: dreigt de originele signatuur, op dit moment, te verdwijnen?

En weer de volgende vraag is: bestaat de originele signatuur nog dan?

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 30 dec 2008 19:46

TheKeimpe schreef:
mw schreef:en dan wordt de volgende vraag: dreigt de originele signatuur, op dit moment, te verdwijnen?

En weer de volgende vraag is: bestaat de originele signatuur nog dan?

En weer de volgende vraag is: wat is de originele signatuur?
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 31 dec 2008 13:45

Goeie vraag,
maar de tijd dat Olifant, Arthur, Ezri, Butterfly, Jaop en Cybercurse (om er maar een paar van vroeger te noemen) hier nog volop actief waren was toch een andere tijd dat deze.
Naar mijn idee waren er toen veel meer discussies binnen de "gereformeerde gezindte" terwijl je nu veel discussies ziet van "ger. gezindte" vs. buitenwereld.

Aletta
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Aletta » 31 dec 2008 14:11

Ik snap soms niet eens wat er met 'reformatorisch' bedoeld wordt.

Meestal de SGP-mensen (om maar alles over één kam te scheren), die naar aparte scholen gaan, bij wie de vrouwen rokken dragen, die geen tv hebben (maar wel internet) en die erg de nadruk leggen op zondebesef.

Maar waarom noemde de RPF zich dan 'Reformatorische Politieke Federatie'? Dat was niet een zwarte-kousenpartij.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 06 jan 2009 10:46

TheKeimpe schreef:Goeie vraag,
maar de tijd dat Olifant, Arthur, Ezri, Butterfly, Jaop en Cybercurse (om er maar een paar van vroeger te noemen) hier nog volop actief waren was toch een andere tijd dat deze.
Naar mijn idee waren er toen veel meer discussies binnen de "gereformeerde gezindte" terwijl je nu veel discussies ziet van "ger. gezindte" vs. buitenwereld.

Je wordt oud, TK :mrgreen:
Mag ik je er op wijzen dat de helft van deze mensen zich niet tot groep rekent die je noemt... :wink:
Ik zou zeggen: open nieuwe discussies en de rest volgt vanzelf.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 09 jan 2009 14:06

Zijn deze mensen opgeschoven dan?

Olifant, Arthur, Ezri, Butterfly en Jaop behoorden m.i. wel degelijk tot de gereformeerde gezindte, in alle breedte dan wel te verstaan. Alleen van CC weet ik het niet, maar ik vermoed dat het wel zijn oorspronkelijke nest was.

Terug naar “Archief”