De Refowebkids deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 jun 2008 20:29

ik zou mijn kind dus nooit vast in zn bed leggen!!

Vastleggen
Leg je kindje nooit vast in bed! Er gebeuren - dodelijke - ongelukken met het fixeren van kinderen in bed, zowel met zelfbedachte methodes (riem door armsgaten) als met speciaal daarvoor bestemde producten. De meeste ongevallen gebeuren doordat producten verkeerd gebruikt worden, waardoor kinderen zich vastdraaien of zelfs stikken. Kinderen vanaf ongeveer 10 maanden zijn zo sterk dat ze zich los kunnen werken als ze vastliggen.\

ebruik slaapzakriem voor baby's levensgevaarlijk
06/07/2004

Begin juni raakte een baby verstrengeld in een slaapzakriem en overleed aan de gevolgen daarvan. Daarom heeft de Voedsel en Waren Autoriteit de verkoop van slaapzakriem of banden voor het vastleggen van baby's verboden en laat ze uit de handel halen.

Consument en Veiligheid raadt het vastleggen van kinderen af, omdat er te veel risico's voor de veiligheid aan zijn verbonden. Vastleggen van kinderen hoeft niet te worden overwogen als de basisadviezen (ZIE ONDERAAN DIT ARTIKEL )voor veilig slapen zorgvuldig worden opgevolgd.
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 05 jun 2008 20:31, 2 keer totaal gewijzigd.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 05 jun 2008 20:30

liefje schreef:Vlinder mijn neefje deed dat ook, nu hebben ze een band onder het matras door en over zijn buik heen echt wel 40cm ofzo, maar je kan het ook met klemmen aan de slaapzak of aan de dekens vast maken,

Officieel mag dat niet meer volgens mij, omdat het gevaarlijk kan zijn als je kind vast ligt.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 05 jun 2008 20:31

We hebben Thomas om 18.15 uur voor het eten wakker gemaakt. Gelukkig was hij toen heel vrolijk. Opgehouden tot 20.00 uur en nu ligt hij weer lekker te slapen.
Misschien dat hij groeislaapjes heeft ofzo? Slapen jullie kinderen dan ook zo extreem veel?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 05 jun 2008 20:37

Ik zat pas ook een eens na te denken of we ons dochtertje van zeven maanden niet een soort vast moeten binden ofzo. Ze is altijd heel onrustig, dus ze slaapt nu ook ingebakerd. Maar zelfs ingebakerd kukelt ze het hele bedje door! Vaak vinden we haar 's morgens achterstevoren terug in dr bedje, dus met de hoofd aan het voeteind. En als we haar s avonds naar bed brengen leggen we dr op dr rug maar ze ligt echt in no time op dr buik, ingebakerd en al :roll: . Maar dat vastbinden zal ik toch maar niet gaan doen dan... Ach, misschien is het over een tijdje wel over...vind het alleen toch een beetje eng...

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 05 jun 2008 20:38

Hoe merk je dat je kind een groeislaapje heeft? Juliëtte slaapt altijd eigenlijk veel.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 05 jun 2008 20:39

bloempie schreef:We hebben Thomas om 18.15 uur voor het eten wakker gemaakt. Gelukkig was hij toen heel vrolijk. Opgehouden tot 20.00 uur en nu ligt hij weer lekker te slapen.
Misschien dat hij groeislaapjes heeft ofzo? Slapen jullie kinderen dan ook zo extreem veel?

Onze meiden hebben daar nooit last van gehad en ik had er eigenlijk ook nog nooit van gehoord, van groeislaapjes... :oops: . Lijkt me wel heerlijk, zo'n dagje dat hij lekker veel slaapt! Mijn dochtertje van zeven maanden slaapt overdag echt weinig (maximaal drie uur, verspreid over twee slaapjes, gaat om half 8 naar bed en is om half 7 weer wakker). Af en toe zou ik het wel lekker vinden als ze eens wat langer zou slapen!

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 05 jun 2008 20:40

Thomas ligt ook altijd achterstevoren in bed, op zijn buik. Hij gaat al zo liggen zodra ik richting de deur van zijn kamer loop.
Ach, hij slaapt tenminste lekker. Zelf hebben mijn ouders me vroeger ook met klemmen vastgebonden, omdat ik naar mijn buik rolde. Toch heeft dat uiteindelijk niets veranderd, ik slaap nog steeds op mijn buik.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 05 jun 2008 20:47

Rianne sliep vanaf 4 maanden ofzo ook op haar buik. heb gelezen dat er 6 kinderen per jaar overlijden door vastbinden. Dus laat dat buikslapen maar, ze doet het nu nog, zie foto van een paar postings terug. Annemiek lag ook dan aan het voeteneind dan met haar voetjes door de spijlen. Als ze toch slapen is het toch goed.

In slaap aaien vind ik ook wat. Een kind moet zelf in slaap kunnen vallen heb ik wel eens gehoord.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 jun 2008 20:47

Merisja schreef:Ik zat pas ook een eens na te denken of we ons dochtertje van zeven maanden niet een soort vast moeten binden ofzo. Ze is altijd heel onrustig, dus ze slaapt nu ook ingebakerd. Maar zelfs ingebakerd kukelt ze het hele bedje door! Vaak vinden we haar 's morgens achterstevoren terug in dr bedje, dus met de hoofd aan het voeteind. En als we haar s avonds naar bed brengen leggen we dr op dr rug maar ze ligt echt in no time op dr buik, ingebakerd en al :roll: . Maar dat vastbinden zal ik toch maar niet gaan doen dan... Ach, misschien is het over een tijdje wel over...vind het alleen toch een beetje eng...

als ze omrolt dan mag je haar niet meer inbakeren! dat kan gevaarlijk zijn!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 jun 2008 20:51

bloempie: milan sliep veel meer als hij groeide.. en dat is nu nog steeds zo.. als hij weer een groeispurt heeft dan slaapt hij overdag soms wel 3 uur!

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 05 jun 2008 20:51

Het meest recente advies is om het inbakeren voor de leeftijd van 6 maanden weer af te bouwen.
Bij kinderen ouder dan 6 maanden wordt het risico dat ze – ingebakerd en al – naar de buik draaien steeds groter en daarmee ook het risico ten aanzien van wiegendood.
Is je kindje bijna 6 maanden en lukt het hem niet om zonder de doeken te slapen, raad ik je aan om contact op te nemen met een deskundige. Dit om te overleggen of het ‘maximale rendement’ uit de doeken is gehaald en door te nemen waarom het afwennen van de doeken niet lukt.

Bron: http://www.inbakeren.nl/contraindicaties.htm
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 05 jun 2008 20:54

trijntjejohanna schreef:bloempie: milan sliep veel meer als hij groeide.. en dat is nu nog steeds zo.. als hij weer een groeispurt heeft dan slaapt hij overdag soms wel 3 uur!

Ik weet wel dat het normaal is dat ze wat meer slapen, maar Thomas is nu op een dag maar 3 a 4 uur in totaal wakker! :shock:
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 05 jun 2008 21:31

Merisja schreef:Ik zat pas ook een eens na te denken of we ons dochtertje van zeven maanden niet een soort vast moeten binden ofzo. Ze is altijd heel onrustig, dus ze slaapt nu ook ingebakerd. Maar zelfs ingebakerd kukelt ze het hele bedje door! Vaak vinden we haar 's morgens achterstevoren terug in dr bedje, dus met de hoofd aan het voeteind. En als we haar s avonds naar bed brengen leggen we dr op dr rug maar ze ligt echt in no time op dr buik, ingebakerd en al :roll: . Maar dat vastbinden zal ik toch maar niet gaan doen dan... Ach, misschien is het over een tijdje wel over...vind het alleen toch een beetje eng...

hele goede tip , koop een safe-t-sleep, zijn wel duur maar wel 2dehands te krijgen. helpt heel goed, en is erg veilig.
het is een band een hele brede om het matras, met een band van zon 20 cm om de buik, dan kunnen ze nog wel van buik naar rug draaien en andersom, maar niet staan enz.
ik gebruikte (toen dat nog mocht) slaapzak riem, maar daar had ik een onveilig gevoel bij. toen heb ik de safetsleep gekocht en die is absoluut veilig en geeft veel rust. google maar eens dan vind je wel meer info

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 jun 2008 07:58

Voor ons is Matteo morgen jarig... :mrgreen: Omdat we het 's middags al bij mn ouders vieren... en dat dus dan zn verjaardag is (zondag komen alleen tobias vader en zn vriendin)... versieren wij morgen de kamer enzo ook en geven we hem ook al zn kadootjes... hij heeft toch geen benul van tijd :mrgreen:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 06 jun 2008 08:35

Lol. :)

Ik stop 's avonds de onderkant van Ilona's slaapzakje onder het matras.
Dan blijft ze netjes recht liggen.
Anders wordt ze al heel vroeg wakker, omdat ze klem ligt. (dwars in bed)

Overdag komt ze nu moeilijker in slaap,
omdat ze steeds naar haar buik draait.
Zou prima zijn als ze dan haar hoofd gewoon neerlegt,
maar nee hoor, madam wil haar hoofd dan steeds omhoog houden..

Terug naar “Archief”