Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Kinderwens

Berichtdoor saartje » 17 nov 2009 19:37

misschien staat het hier al ergens beschreven, maar ik kon het zo snel niet vinden.

De eerste stap als het niet lukt om zwanger te worden is toch de huisarts? Mag ik asjeblieft van mensen weten na hoeveel tijd zij deze stap genomen hebben? Wij vinden dit nl erg moeilijk! Sorry als deze vraag teveel privacy gevoelig is!
Psalm 25:2 (ber.)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 nov 2009 20:20

Anderhalf jaar na ons trouwen bij ons.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 18 nov 2009 08:30

Saartje:
Jammer dat het bij jullie ook niet zo wil gaan :?
Wij hebben zelf erg afwisselend gedacht 2 jaar lang, wel/niet gaan.
Todat er voor mij een punt kwam dat ik echt perse wilde.
Wij waren toen iets meer dan 3 jaar getrouwd.
Succes ermee!

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 18 nov 2009 16:28

saartje schreef:misschien staat het hier al ergens beschreven, maar ik kon het zo snel niet vinden.

De eerste stap als het niet lukt om zwanger te worden is toch de huisarts? Mag ik asjeblieft van mensen weten na hoeveel tijd zij deze stap genomen hebben? Wij vinden dit nl erg moeilijk! Sorry als deze vraag teveel privacy gevoelig is!

Wij na een jaar.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 18 nov 2009 16:52

Wat bij de mensen onmogelijk is, is mogelijk bij God!!
Vrienden van ons zijn 5,5 jr getrouwd en nu wordt er een kindje verwacht. Er is vanaf het begin naar uitgezien.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 18 nov 2009 17:18

Dat is heel fijn Pannekoek :!:
Jullie vrienden zullen wel enorm blij en gelukkig zijn.

Waar ik dan altijd benieuwd naar ben of iemand dan uiteindelijk via een behandeling of via de spontane weg zwanger is geworden.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 18 nov 2009 18:54

Tuinfluiter schreef:Dat is heel fijn Pannekoek :!:
Jullie vrienden zullen wel enorm blij en gelukkig zijn.

Waar ik dan altijd benieuwd naar ben of iemand dan uiteindelijk via een behandeling of via de spontane weg zwanger is geworden.

via behandeling

Er is van alles uitgezocht. Bij hem en haar was alles goed. Dus waarom ze niet zwanger werd begrepen ze zelf en in het ziekenhuis ook niet.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 18 nov 2009 19:05

Pannekoek:
Weet je ook welke behandeling??

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 nov 2009 21:43

pannenkoek schreef:Wat bij de mensen onmogelijk is, is mogelijk bij God!!
Vrienden van ons zijn 5,5 jr getrouwd en nu wordt er een kindje verwacht. Er is vanaf het begin naar uitgezien.

Fijn voor je vrienden zeg! Wat zullen zij zich gezegend voelen! Maar je zegt er wel later zelf bij: bij beiden was alles in orde. En dat speelt natuurlijk tot op zeker hoogte ook mee...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 nov 2009 15:02

saartje schreef:misschien staat het hier al ergens beschreven, maar ik kon het zo snel niet vinden.

Misschien kan je vertellen waarom je het erg moeilijk vindt? Natuurlijk is het niet heel makkelijk ofzo. Maar relativeer het ook een beetje. Het is gewoon het werk van zo'n huisarts, die kijkt er echt niet van op. Je hoeft je er niet voor te schamen of wat dan ook. Het is toch niet je schuld ofzo, dat het niet lukt? Het is op de een of andere manier gewoon een lichamelijk probleem. En daar zijn huisartsen voor. Net als dat je naar de tandarts gaat als je kiespijn hebt, je naar de psycholoog gaat als je psychische problemen hebt enz. Het is gewoon zijn werk, niks om je voor te schamen ofzo toch?

Natuurlijk is dat wat makkelijk gezegd... maar relativeren, nuchter tegen dingen aankijken, kan denk ik in dit soort situaties wel helpen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 19 nov 2009 20:38

Marnix schreef:

Misschien kan je vertellen waarom je het erg moeilijk vindt? Natuurlijk is het niet heel makkelijk ofzo. Maar relativeer het ook een beetje. Het is gewoon het werk van zo'n huisarts, die kijkt er echt niet van op. Je hoeft je er niet voor te schamen of wat dan ook. Het is toch niet je schuld ofzo, dat het niet lukt? Het is op de een of andere manier gewoon een lichamelijk probleem. En daar zijn huisartsen voor. Net als dat je naar de tandarts gaat als je kiespijn hebt, je naar de psycholoog gaat als je psychische problemen hebt enz. Het is gewoon zijn werk, niks om je voor te schamen ofzo toch?

.

Daar heb je helemaal gelijk in maar dat is dan ook niet de reden dat wij dit moeilijk vinden hoor;-) Hoewel ik het niet bijzonder leuk vind om helemaal open en bloot te liggen snap ik de noodzaak daarvan wel.
Wat wij moeilijk vinden is meer: wanneer neem je zo'n stap... Kijk, je hoopt elke maand weer. Maar je hoort van andere stellen die al jaren en jaren uitkijken naar de komst van een kindje, zijn wij maar relatief kort 'bezig'. We hebben voor onszelf een maand vastgesteld zo van: als het dan nog niet zo mag zijn, gaan we naar de huisarts. (dan is het 1,5 jr.) Ik was benieuwd na hoeveel tijd dit bij anderen was. Begrijp je nu hoe ik het bedoelde?
Daarbij komt dat alles wat ik ervan weet, niet bijzonder prettig is. En dan heb ik het over de onderzoeken etc. Maar goed, als we iets graag willen moet dit nu eenmaal.

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 19 nov 2009 20:40

LauraC schreef:
pannenkoek schreef:Wat bij de mensen onmogelijk is, is mogelijk bij God!!

Fijn voor je vrienden zeg! Wat zullen zij zich gezegend voelen! Maar je zegt er wel later zelf bij: bij beiden was alles in orde. En dat speelt natuurlijk tot op zeker hoogte ook mee...

Wat fijn voor hen zeg! Ik heb in de opleiding geleerd dat het voor kan komen dat er bij zowel de man als de vrouw niets aan hoeft te mankeren, maar dat een combinatie van beiden er soms voor kan zorgen dat het moeilijk of niet gaat...

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 19 nov 2009 20:41

@ lauraC, tuinfluiter, Anne: bedankt voor jullie reacties!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 19 nov 2009 21:23

M'n zus ging na 2/2,5 jaar naar de dokter, omdat het niet lukte..
Die reageerde raar; zo jong en dan al zo lang bezig? :roll:

Eerst moest ze maar een aantal maanden gaan temperaturen van de dokter.

Maar niet al te lang daarna, na 3 jaar in totaal, is ze toch spontaan zwanger geworden. :D

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 19 nov 2009 22:53

@ Saartje: ik heb weleens met het fertiliteitslaboratorium te maken en mijn collega 's daar vertelden dat als je na 'officieel' een jaar proberen nog niet zwanger bent, je naar de huisarts mag gaan en zo de medische molen in kan gaan.

Veel sterkte voor iedereen hier in dit topic! Via mijn werk hoor ik genoeg van dit verdriet. Hug voor iedereen....
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Terug naar “Archief”