Als er voor 1 klas 3 moeders staan, dan vind ik dat ten nadeel voor de kinderen!
Moderator: Moderafo's
J.A. schreef:@ Pannenkoek: ik zei in mijn reactie 'moeders'![]()
Als er voor 1 klas 3 moeders staan, dan vind ik dat ten nadeel voor de kinderen!
*Annet* schreef:Merisja schreef:Ik heb wel eens gehoord dat er ergens in schipperskindereninternaat is (in Werkendam ofzo??) waar je als vrouw ook weg moet als je trouwt, maar ik weet niet of dat nog steeds zo is. Was tot een jaar of tien geleden nog wel zo.
Volgens mij niet hoor, zag daar geregeld groepsleidsters met dikke buiken rondlopen en ook dat ze daar na een aantal maanden weer met een 'normale' buik liepen.
Heb er tegenover gewoond, dus mag er wel wat over zeggen.
Mijn moeder is in 1972 getrouwd, zei haar baan op door verhuizen en heeft ook daar geen ander werk gezocht. Ze had al 10 jaar gewerkt en in was er een jaar later dus ze zal het niet zo gemist hebben denk ik. Zal het toch es vragen. Maar het was toen een heel andere tijd. Als je toen getrouwd was en je nam de telefoon op zei je: met mevrouw .... , dat was normaal. Nu noemt ze zich met haar voornaam als ze de telefoon opneemt!
J.A. schreef:
Je moet als je wilt blijven werken oppas hebben, stel dat je man niet minder kan gaan werken, je hebt geen familie die op kan passen, dan moeten ze naar de opvang, dat kost ook weer geld.
Weegt dat dan op tegen het bedrag wat je overhoud van het werken?
J.A. schreef:Bij ons op school heeft bijna iedere klas 2 meesters/juffrouws, waardeloos vind ik het voor de kinderen!
Er is zelfs een klas waar er 3 voorstaan in 1 week.
En dat allemaal omdat die moeders door willen werken...
Merisja schreef:J.A. schreef:Bij ons op school heeft bijna iedere klas 2 meesters/juffrouws, waardeloos vind ik het voor de kinderen!
Deze opmerking vind ik eigenlijk een beetje raarWie zou de juf van je kind zijn als al die moeders niet meer voor de klas zouden staan? Dan had je een gigantisch personeelstekort! Dus geniet er maar lekker van als je kind twee juffen heeft
Is alleen maar goed voor hem, leert ie dat er verschillen zijn tussen de mensen. Ik begrijp dat nooit zo goed, oké, elke dag een andere juf / meester (dus vijf verschillende) lijkt me niet zo bevorderlijk, maar twee, in een uitzonderlijk geval drie? Kom op, in de creche van de kerk hebben ze ook altijd een andere leidster en op de peuterspeelzaal hebben ze ook niet altijd dezelfde juf. Ze leren daar vanzelf mee omgaan en de meeste kinderen vinden het nog leuk om, omdat ze altijd wel een voorkeur hebben voor een juf / meester.
J.A. schreef:Merisja schreef:J.A. schreef:Bij ons op school heeft bijna iedere klas 2 meesters/juffrouws, waardeloos vind ik het voor de kinderen!
Deze opmerking vind ik eigenlijk een beetje raarWie zou de juf van je kind zijn als al die moeders niet meer voor de klas zouden staan? Dan had je een gigantisch personeelstekort! Dus geniet er maar lekker van als je kind twee juffen heeft
Is alleen maar goed voor hem, leert ie dat er verschillen zijn tussen de mensen. Ik begrijp dat nooit zo goed, oké, elke dag een andere juf / meester (dus vijf verschillende) lijkt me niet zo bevorderlijk, maar twee, in een uitzonderlijk geval drie? Kom op, in de creche van de kerk hebben ze ook altijd een andere leidster en op de peuterspeelzaal hebben ze ook niet altijd dezelfde juf. Ze leren daar vanzelf mee omgaan en de meeste kinderen vinden het nog leuk om, omdat ze altijd wel een voorkeur hebben voor een juf / meester.
Er zijn genoeg leerkrachten hoor, en in de advertentie's vragen ze nu overal voor een paar dagen, nou, als je een hele week werk zoekt, dan moet je naar 3 verschillende scholen om aan je uren te komenEn moet je veel rijden ik vind het gewoon een raar iets
![]()
Ik doe mijn kinderen ook niet naar de peuterspeelzaal, en een creche van de kerk hebben we hier niet! En vind ik trouwens heel iets anders, daar gaat het om spelen en op school gaat het om leren, en dus de toekomst![]()
Heb vroeger erg veel wisselende leerkrachten gehad in 4 schooljaren, en ik kon daar niet goed mee omgaan, ik vind het gewoon niet fijn!
En dan is het niet: Kom op zeg! maar dat verschilt per persoon
pannenkoek schreef:Nou, hier hadden we een vacature voor 5 dagen, waar waren dan de solicitanten???
MissF schreef: Al betalen wij zelf wel vele malen meer dan die 30 euro van Merisja![]()
Renee schreef:Volgens mij gaat het er gewoon om dat je hierin keuzes maakt die gewoon het beste bij jou passen, waar je zelf tevreden mee bent en gelukkig van wordt. En dat is nou eenmaal voor iedereen heel verschillend en soms heb je gewoon geen keuze. Al heb ik er wel altijd allerlei andere dingen naast gedaan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten