talenten van een moeder...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

J.A.
Sergeant
Sergeant

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor J.A. » 11 jun 2010 14:52

@ Pannenkoek: ik zei in mijn reactie 'moeders' :D

Als er voor 1 klas 3 moeders staan, dan vind ik dat ten nadeel voor de kinderen!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 11 jun 2010 16:37

J.A. schreef:@ Pannenkoek: ik zei in mijn reactie 'moeders' :D

Als er voor 1 klas 3 moeders staan, dan vind ik dat ten nadeel voor de kinderen!

Heb je helemal gelijk in.

Ik doelde eigenlijk op de reactie over de school in Veenendaal.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 11 jun 2010 18:25

*Annet* schreef:
Merisja schreef:Ik heb wel eens gehoord dat er ergens in schipperskindereninternaat is (in Werkendam ofzo??) waar je als vrouw ook weg moet als je trouwt, maar ik weet niet of dat nog steeds zo is. Was tot een jaar of tien geleden nog wel zo.

Volgens mij niet hoor, zag daar geregeld groepsleidsters met dikke buiken rondlopen en ook dat ze daar na een aantal maanden weer met een 'normale' buik liepen.

Heb er tegenover gewoond, dus mag er wel wat over zeggen.

Mijn moeder is in 1972 getrouwd, zei haar baan op door verhuizen en heeft ook daar geen ander werk gezocht. Ze had al 10 jaar gewerkt en in was er een jaar later dus ze zal het niet zo gemist hebben denk ik. Zal het toch es vragen. Maar het was toen een heel andere tijd. Als je toen getrouwd was en je nam de telefoon op zei je: met mevrouw .... , dat was normaal. Nu noemt ze zich met haar voornaam als ze de telefoon opneemt!

Oké, dan heb ik dat dus mis :) Misschien dat het ooit dan wel zo geweest is, maar ik weet nog wel dat toen ik dat ooit eens hoorde ik dat echt gek vond. Waarschijnlijk is het me daarom altijd bij gebleven. Maar goed, dan heb ik niks gezegd :mrgreen:

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 11 jun 2010 18:30

J.A. schreef:
Je moet als je wilt blijven werken oppas hebben, stel dat je man niet minder kan gaan werken, je hebt geen familie die op kan passen, dan moeten ze naar de opvang, dat kost ook weer geld.
Weegt dat dan op tegen het bedrag wat je overhoud van het werken?

Dat weegt er zeker wel tegenop!! Je krijgt onwijs veel geld van de belasting terug als je werkt! Mijn jongste gaat twee dagen per week naar het kdv en ik betaal daar zelf net aan 30 euro voor. Voor twee dagen! De rest betaalt de belasting, dus je houdt er zéker wel aan over als je je kinderen naar (geregistreerde, dat dan weer wel) opvang brengt.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 11 jun 2010 18:36

J.A. schreef:Bij ons op school heeft bijna iedere klas 2 meesters/juffrouws, waardeloos vind ik het voor de kinderen!
Er is zelfs een klas waar er 3 voorstaan in 1 week.
En dat allemaal omdat die moeders door willen werken...

Deze opmerking vind ik eigenlijk een beetje raar :roll: Wie zou de juf van je kind zijn als al die moeders niet meer voor de klas zouden staan? Dan had je een gigantisch personeelstekort! Dus geniet er maar lekker van als je kind twee juffen heeft :D Is alleen maar goed voor hem, leert ie dat er verschillen zijn tussen de mensen. Ik begrijp dat nooit zo goed, oké, elke dag een andere juf / meester (dus vijf verschillende) lijkt me niet zo bevorderlijk, maar twee, in een uitzonderlijk geval drie? Kom op, in de creche van de kerk hebben ze ook altijd een andere leidster en op de peuterspeelzaal hebben ze ook niet altijd dezelfde juf. Ze leren daar vanzelf mee omgaan en de meeste kinderen vinden het nog leuk om, omdat ze altijd wel een voorkeur hebben voor een juf / meester.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 jun 2010 19:01

snap de opmerking half. Ik zou het ook niet prettig vinden dat mijn kind 3 leerkrachten zou hebben. Sommige kinderen hebben ewoon erg veel moeite met veel wisselingen. Een ieder doet het op zijn eigen manier. Overigens twee leerkrachten vin dik geen probleem, mits ze goed kunnen samenwerken en dat is niet altijd het geval ben ik nu inmiddels achtergekomen, door mijn invalwerk.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 11 jun 2010 19:37

Merisja schreef:
J.A. schreef:Bij ons op school heeft bijna iedere klas 2 meesters/juffrouws, waardeloos vind ik het voor de kinderen!

Deze opmerking vind ik eigenlijk een beetje raar :roll: Wie zou de juf van je kind zijn als al die moeders niet meer voor de klas zouden staan? Dan had je een gigantisch personeelstekort! Dus geniet er maar lekker van als je kind twee juffen heeft :D Is alleen maar goed voor hem, leert ie dat er verschillen zijn tussen de mensen. Ik begrijp dat nooit zo goed, oké, elke dag een andere juf / meester (dus vijf verschillende) lijkt me niet zo bevorderlijk, maar twee, in een uitzonderlijk geval drie? Kom op, in de creche van de kerk hebben ze ook altijd een andere leidster en op de peuterspeelzaal hebben ze ook niet altijd dezelfde juf. Ze leren daar vanzelf mee omgaan en de meeste kinderen vinden het nog leuk om, omdat ze altijd wel een voorkeur hebben voor een juf / meester.

Er zijn genoeg leerkrachten hoor, en in de advertentie's vragen ze nu overal voor een paar dagen, nou, als je een hele week werk zoekt, dan moet je naar 3 verschillende scholen om aan je uren te komen :-&
En moet je veel rijden ik vind het gewoon een raar iets :?

Ik doe mijn kinderen ook niet naar de peuterspeelzaal, en een creche van de kerk hebben we hier niet! En vind ik trouwens heel iets anders, daar gaat het om spelen en op school gaat het om leren, en dus de toekomst :)
Heb vroeger erg veel wisselende leerkrachten gehad in 4 schooljaren, en ik kon daar niet goed mee omgaan, ik vind het gewoon niet fijn!
En dan is het niet: Kom op zeg! maar dat verschilt per persoon :wink:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 jun 2010 13:18

De jongste 2 van mij, zitten bij elkaar in de klas. Ze hebben 3 verschillende jufs en dan ook nog een paar stagières in de klas. Ik weet echt niet welke stage juf op welke dag komt of hoe ze heten. De jufs ken ik nu wel alle 3 maar ben er niet helemaal weg van dat het zo gaat. Soms kan het gewoon niet anders. normaal gesproken zijn het 2 jufs die voor deze groep staan maar door ziekte kan 1 juf niet meer zo veel voor de klas staan als ze zou willen. Naast deze 3 jufs hebben ze regelmatig ook nog een andere invaljuf :roll:
ja, dat is mijn mening dan he.....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 jun 2010 13:51

Fulltime banen zijn volgens mij erg lastig in het onderwijs. Mijn vriendinnen zijn juf, en twee ervan werken fulltime, maar dat viel niet mee. Heel veel parttime banen, ik denk idd door al die moeders. Ach, ik vind het geen probleem hoor. Jurian heeft nu al te maken met 4 verschillende leidsters op zijn groep, dus hij went er wel aan.
Wij houden trouwens ook zat over aan het kdv ja. Al betalen wij zelf wel vele malen meer dan die 30 euro van Merisja ;) En dat voor 2,5 dagen maximaal per week. Maargoed, da's niet erg, we houden er zat aan over, als dat niet zo zou zijn, zou ik er denk ik mee stoppen en toch pabo afmaken, en juf worden zodra Jurian op school zit ;) Ideaal lijkt me dat :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 12 jun 2010 16:18

ja, al is het alleen al dat je dan zelf ook vrij bent in de schoolvakanties. dat lijkt me superhandig!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 12 jun 2010 16:26

J.A. schreef:
Merisja schreef:

Er zijn genoeg leerkrachten hoor, en in de advertentie's vragen ze nu overal voor een paar dagen, nou, als je een hele week werk zoekt, dan moet je naar 3 verschillende scholen om aan je uren te komen :-& En moet je veel rijden ik vind het gewoon een raar iets :?

Ik doe mijn kinderen ook niet naar de peuterspeelzaal, en een creche van de kerk hebben we hier niet! En vind ik trouwens heel iets anders, daar gaat het om spelen en op school gaat het om leren, en dus de toekomst :)
Heb vroeger erg veel wisselende leerkrachten gehad in 4 schooljaren, en ik kon daar niet goed mee omgaan, ik vind het gewoon niet fijn!
En dan is het niet: Kom op zeg! maar dat verschilt per persoon :wink:

Nou, hier hadden we een vacature voor 5 dagen, waar waren dan de solicitanten???
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 12 jun 2010 16:44

pannenkoek schreef:Nou, hier hadden we een vacature voor 5 dagen, waar waren dan de solicitanten???

We hadden het toch over Nederland en niet het buitenland? 8) :lol:
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 12 jun 2010 17:48

MissF schreef: Al betalen wij zelf wel vele malen meer dan die 30 euro van Merisja ;)

Haha, da's fout ja, moet 90 euro zijn! 8) Maar dan nog, ik vind het echt weinig voor twee volle dagen opvang per week! Dus je kunt er best nog wat aan over houden als je werkt èn je hebt kinderopvang nodig. Het verschilt natuurlijk wel per situatie, het wordt berekent aan de hand van je salaris. En dat is bij ons nog niet echt denderend omdat ik nog leer en mijn man trouwens ook. Dus daar profiteren we dan mooi van :)

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 12 jun 2010 17:59

Afgelopen schooljaar hadden wij door allerlei omstandigheden in de klas van onze dochter te maken met 13 (!) verschillende leerkrachten.
De klas is erg onrustig geworden, ook de zorgleerlingen lijden hier enorm onder.
Volgend jaar zouden er weer minimaal drie op de groep komen.
Ik heb een vraag/ klacht ingediend bij het bestuur en de directie.
Het bleek dat meer ouders het er niet mee eens zijn, er was zelfs sprake bij een van de ouders om de schoolinspectie in te schakelen.
Nu is er weer geschoven, en blijkt er wel een oplossing voor het probleem gevonden te kunnen worden.

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 14 jun 2010 10:31

Renee schreef:Volgens mij gaat het er gewoon om dat je hierin keuzes maakt die gewoon het beste bij jou passen, waar je zelf tevreden mee bent en gelukkig van wordt. En dat is nou eenmaal voor iedereen heel verschillend en soms heb je gewoon geen keuze. Al heb ik er wel altijd allerlei andere dingen naast gedaan.

Ik denk dat het niet het belangrijkste is wat je zelf fijn vindt, maar of je genoeg tijd en rust vindt om je kinderen een goede geestelijke bagage en opvoeding mee te geven.
Dat is het allesbelangrijkste! Je kind vertrouwd maken met God en Zijn Woord.

Terug naar “Archief”