Moderator: Moderafo's
Othello schreef:Zonder dollen: ik zou mijn huidige burgerlijke staat niet graag kwijtraken, maar ik ben nog altijd heel goed in staat om de voordelen van het vrijgezelle leven te zien. Een gezin met jonge kinderen heeft immers ook zo z'n beperkingen, laten we eerlijk zijn.
Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat het als vrijgezel wel eens moeilijk is om met het vooruitzicht van een tamelijk eenzame oude dag geconfronteerd te worden. Zeker als je jong bent zul je de voordelen van het vrijgezel-zijn maximaal kunnen benutten, maar als je ouder wordt gaat dat toch veranderen. Denk ik. Tenzij je rond je veertigste een partner opdoet. Dat is toch de ideale situatie, waarschijnlijk...![]()
miepjuh schreef:Het probleem is (bij mij dan) dat iedereen je probeert te koppelen aan de meest mogelijke en onmogelijke jongens als je vrijgezel bent!
Pas zelfs een bejaarde vrouw die ik amper ken: ze vond mij wel geschikt voor haar kleinzoon!Terwijl die kleinzoon al verkering heeft, maar die oma mag dat meisje niet zo.
![]()
En ook iedereen gaat er van uit dat je vast nog wel een keer zal gaan trouwen. Die kans bestaat natuurlijk zeker. Maar op de manier waarop... Soms echt niet leuk meer.![]()
miepjuh schreef:Of ga je een keer uit met iemand. Zien ze je al direct verkering hebben.
Boekenlezer schreef:Marnix schreef:Vrijgezel zijn is tof, ik ben het niet voor niets tot mijn 24e gebleven!
Dan heb je er nog niet lang genoeg van genoten.
Boekenlezer schreef:miepjuh schreef:Of ga je een keer uit met iemand. Zien ze je al direct verkering hebben.
Ja, dat is irritant!
'Jongen + meisje = potentieel huwelijk'.
Buiten de kerk denken ze bij verschil in geslacht gelijk aan seks, en binnen de kerk gelijk aan een bijzondere relatie. Ofwel: ze zijn allemaal uit hetzelfde hout gesneden, door en door slecht.
vaak ben je gelukkiger dan 10 getrouwden bij elkaar
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten