Zwanger

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wat krijgen lammetje en vlieger?

meisje
43
65%
jongen
23
35%

Totaal aantal stemmen: 66

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 16 aug 2006 10:47

jazker, begin wat misselijk, maar nu niet meer!

En in het verhaal over vis geloof ik ook niet. Wij eten wekelijks vis, soms wel 2a3 keer, al jaren lang, maar er zitten er een paar tussen met een verminderde motoriek. En op Urk zijndie er ook genoeg... onzin dus
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 aug 2006 10:48

mw: kan dat ook niet komen doordat familieleden met elkaar trouwen?

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 16 aug 2006 10:50

en als je de urker baby's vergelijkt met de andere urker baby's, tsja die krijgen natuurlijk allemaal vis :wink:

misschien moeten we een mini-refoweb onderzoekje opzetten en de urker baby's vergelijken met de randstad baby's.........

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 16 aug 2006 10:57

Lalage schreef:mw: kan dat ook niet komen doordat familieleden met elkaar trouwen?

:shock: familieleden trouwen niet hier met elkaar hoor. Althans...weinig.
Op Urk zijn er meer families met dezelfde naam, zonder familie te zijn. Zo zijn er 3 families de Vries.

Maar bij ons in het gezin is dat wel de reden dat we gehandicapte kinden hebben. Mn ouders zijn in het 5de geslacht ergens neef en nicht ofzo... in ieder geval erg ver familie van elkaar. Daar kwamen ze ook pas achter toen ze al gehandicapte kinden hadden. Maar daarnaast, mn oom en tante zijn dichterbij familie van elkaar en die hebben gezonde kinderen.

Whaha tweetietwee: ga je gang! Kben benieuwd naar de uitslag :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 aug 2006 11:01

Ik doel inderdaad op verre familie, dat kan toch nog invloed hebben, vooral als het eeuwen achter elkaar gebeurt.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 16 aug 2006 11:02

ja oke, idd.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 16 aug 2006 11:31

Volgens mij maakt het toch niet zoveel uit als je in het 5de geslacht nicht en neef ben? Nouja, ach vlieger en ik zijn geef familie en we hopen dan ook maar dat ons kindje gezond is.

@mw: khoop voor je zus dat het niet meer terug komt, bij mij kun je er echt geen pijl op trekken nu weer misselijk, over een uur misschien weer niet, echt verschrikkelijk irritant.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 16 aug 2006 13:18

in ons gezin maakt het dus wel uit. Het is de oorzaak van 4 verstandelijk gehandicapte kinden, zegt men. Ik vind het maar vaag hoor.

Bah lammetje... ook niet echt prettig. Suc6 drmee :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 aug 2006 09:29

he mw.. ik vind dat ook vaag hooRR

ik ken ee neef en nicht die zijn met elkaar getrouwd.. t zijn nu al oudere mensen.. zij hebben 12 kinderen gekregen.. alles gezond!!

maar jah.. niet alles is verklaarbaar

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 17 aug 2006 12:43

ga er even vanuit dat ieder mens van elk gen er 2 heeft.

ooit (dus iets van 5 generaties terug) was er een gezin die kregen van hun ouders allemaal 1 verkeerd gen, maar hadden daar geen last van, want ze hadden ook nog een goed gen.

ze gaven dat verkeerde gen door en door naar volgende generaties, maar niemand had er last van. (even voor de duidelijkheid: sommige nakomelingen kregen het goede gen, andere het verkeerde).

5 generaties later troffen 2 nakomelingen van dat gezin elkaar en 'toevallig' hadden ze allebei dat verkeerde gen meegekregen. (maar ze hadden er geen last van, want ze hadden ook een goede). Nu krijgen die 2 mensen kinderen, en is de kans vaak 25% dat zo'n kind 2 (!) van de verkeerde genen krijgt. En dan wordt je wel ziek. (en welke ziekte maakt weer helemaal uit van welke afwijking er op het gen zit)

Het kan dus zijn dat dat komt omdat je heel in de verte familie bent van elkaar..
Het kan dus ook zijn dat het goed gaat ook al ben je familie, dan heb je niet dezelfde genen meer.

beetje zwart wit, maar okee.

misschien weer terug naar zwangerschap?

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 23 aug 2006 19:54

Corine schreef:
lammetje schreef:
Corine schreef: Verder was mn hb te laag en heb ik staalpillen.

Volgens mijn verloskundige moetje dan geen melk drinken tijdens het eten, maar water of sap. Hoe of wat weet ik ook niet precies maar het schijnt dat de melk het ijzer afbreekt...

(ik kan niet wachten tot ik hier ook over mijn kleintje kan kletsen :oops: :lol: )

Oh, okay, thanks voor de tip. Ik drink namelijk liters melk..
Dat hadden ze me dus nog niet vertelt. Ik slik er nu ook floradix bij, dat scheelt wel. Volgende week donderdag gaan ze weer ff prikken, ben benieuwd of het weer beter is nu.
Over de eiwitten heb ik nog geen uitslag gehad, dus ik ga er maar van uit dat geen bericht goed bericht is en morgen bel ik ff voor de zekerheid.
Verder heb ik sinds vandaag last van mn bekken, tenminste, ik voelde het al een paar dagen maar het word steeds gekker. Stom hoor, de vorige zwangerschap had ik behalve maagzuur nergens last van en nu lijkt wel of ik van elk kwaaltje wat meepik. Nouja, er zijn ergere dingen maar je word er zo sacho van hee.

Hoe is het met de rest van de zwangeren? (ook zoveel te mekkeren?.. :mrgreen: )

Ik ga even hier verder was daar erg off topic.
Je mag nog wel melk drinken volgens mij maar niet binnen een half uur voor of nadat je ijzer hebt geslikt. Ik gebruik ook floradixtabletten, omdat voor mijn doen mijn hb wat laag was. (7.1)
Ik ben nu meestal heel snel moe moet daar echt rekening mee houden. Verder gaat het heel goed gelukkig.
Je bekken gaat nu verweken dus is meestal gevoeliger heb daar ook wel wat last van maar is nog goed te doen. BI is het gelukkig nog niet.
Ik heb vandaag het kraampakket gekocht. Zit bijna niks in voor dit geld kan ik zelf meer kopen bij de drogist. Heb een mail gestuurd naar carinova. Ze gaan er blijkbaar vanuit dat iedereen in het ziekenhuis bevalt :x Ik wil hem terug doen maar weet niet of het mag want ik heb hem open gemaakt. Wat zit er bij jou in Corine? Ben er wel benieuwd naar.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 23 aug 2006 22:14

Memmem schreef:
Corine schreef:
lammetje schreef:
Corine schreef: Verder was mn hb te laag en heb ik staalpillen.

Volgens mijn verloskundige moetje dan geen melk drinken tijdens het eten, maar water of sap. Hoe of wat weet ik ook niet precies maar het schijnt dat de melk het ijzer afbreekt...

(ik kan niet wachten tot ik hier ook over mijn kleintje kan kletsen :oops: :lol: )

Oh, okay, thanks voor de tip. Ik drink namelijk liters melk..
Dat hadden ze me dus nog niet vertelt. Ik slik er nu ook floradix bij, dat scheelt wel. Volgende week donderdag gaan ze weer ff prikken, ben benieuwd of het weer beter is nu.
Over de eiwitten heb ik nog geen uitslag gehad, dus ik ga er maar van uit dat geen bericht goed bericht is en morgen bel ik ff voor de zekerheid.
Verder heb ik sinds vandaag last van mn bekken, tenminste, ik voelde het al een paar dagen maar het word steeds gekker. Stom hoor, de vorige zwangerschap had ik behalve maagzuur nergens last van en nu lijkt wel of ik van elk kwaaltje wat meepik. Nouja, er zijn ergere dingen maar je word er zo sacho van hee.

Hoe is het met de rest van de zwangeren? (ook zoveel te mekkeren?.. :mrgreen: )

Ik ga even hier verder was daar erg off topic.
Je mag nog wel melk drinken volgens mij maar niet binnen een half uur voor of nadat je ijzer hebt geslikt. Ik gebruik ook floradixtabletten, omdat voor mijn doen mijn hb wat laag was. (7.1)
Ik ben nu meestal heel snel moe moet daar echt rekening mee houden. Verder gaat het heel goed gelukkig.
Je bekken gaat nu verweken dus is meestal gevoeliger heb daar ook wel wat last van maar is nog goed te doen. BI is het gelukkig nog niet.
Ik heb vandaag het kraampakket gekocht. Zit bijna niks in voor dit geld kan ik zelf meer kopen bij de drogist. Heb een mail gestuurd naar carinova. Ze gaan er blijkbaar vanuit dat iedereen in het ziekenhuis bevalt :x Ik wil hem terug doen maar weet niet of het mag want ik heb hem open gemaakt. Wat zit er bij jou in Corine? Ben er wel benieuwd naar.

Ja, idd, had er helemaal geen erg in dat ik in het babytopic zat te blaten..

Ik krijg het kraampakket als het goed is opgestuurd van Trias. Heb al een tijdje geleden voor gebeld maar is er nog niet. Vanmiddag intake gehad van kraamcentrum en die zei dat ik zelf nog maar even moest bellen omdat het dit jaar een drama is met die pakketten.
Vorig jaar zat er echt heel veel in. Maar zeker qua verband niet genoeg. Zodra ik het heb laat ik het ff weten hier wat er in zit.
Ik hoop trouwens thuis te bevallen maar is de vorige x helaas niet gelukt dus heb nog allerlei zeilen en dingen over van vorig jaar.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 24 aug 2006 08:38

Dan mogen ze wel eens opschieten, je moest hem al in de 7e maand hebben volgens mij. Wij hebben geen extra verzekering afgesloten en moeten het dus zelf kopen.
In mijn kraampakket mis ik dus een matrasbeschermer, kraammatras en alcohol. Verder hebben ze zeer weinig van alles er in gedaan. Alles moet ik wel extra bijkopen maar ik kijk eerst eens in de kast wat ik nog heb.
Kraamverband heb ik ook altijd extra bijgekocht, zit in geen enkel pakket voldoende.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 24 aug 2006 18:29

Nou, toevallig vandaag is het bezorgd. Er mist volgens mij niks. Zit een luiertas en een knuffel en een badcape in als extra. Verder heb ik wel matrasbeschermer en alcohol. Verder is er niet genoeg kraamverband, maar dat is volgens mij altijd zo. Ziet er leuk uit, alles in een leuke opbergdoos gestopt.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 24 aug 2006 20:16

Kraamverband tekort? :mrgreen:
Hoe kom je erbij drie over elkaar en dan elk uur verwisselen :wink:

Memmem, zeiltjes en dergelijk kun je veel goedkoper bij de thuiszorg kopen. Ik had daar mijn bedzeil weg voor 2 euro. Bij een drogisterij of apotheek kost zo'n ding al gauw 9 euro.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Terug naar “Archief”