eo-jongerendag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 mar 2004 13:04

Klopt... maar als ik hier lees dat ik als goed christenen geen gospel- hardrock zou moeten luisteren.... ben ik blij dat ik niet in een reformatorische kerk zit.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 30 mar 2004 13:06

Marnix schreef:Klopt... maar als ik hier lees dat ik als goed christenen geen gospel- hardrock zou moeten luisteren.... ben ik blij dat ik niet in een reformatorische kerk zit.

Of moet je verdrietig zijn dat je daar niet zit?? :?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 mar 2004 13:11

Ikke21 schreef:
Marnix schreef:Klopt... maar als ik hier lees dat ik als goed christenen geen gospel- hardrock zou moeten luisteren.... ben ik blij dat ik niet in een reformatorische kerk zit.

Of moet je verdrietig zijn dat je daar niet zit?? :?

Mjah, misschien is het ook wel verdrietig dat je daar niet in kunt zitten als je naar die muziek wilt luisteren ja... iets meer verdraagzaamheid zou niet verkeerd zijn.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 30 mar 2004 13:13

Ik vind het zo belachelijk als er gezegd word dat er in de reformatorische kerken niet zulke muziek wordt geluisterd of dat als je het luisterd er daar niet in de kerk kan zitten!! Ik ben zelf geen voorstander van deze muziek, absoluut niet zelfs. Maar ik geloof dat het zat beluisterd word, ook in de reformatorische kerken!!!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 mar 2004 13:29

Ikke21 schreef:Ik vind het zo belachelijk als er gezegd word dat er in de reformatorische kerken niet zulke muziek wordt geluisterd of dat als je het luisterd er daar niet in de kerk kan zitten!! Ik ben zelf geen voorstander van deze muziek, absoluut niet zelfs. Maar ik geloof dat het zat beluisterd word, ook in de reformatorische kerken!!!

Het gebeurd inderdaad, op individuele basis. Maar de kerk keurt het bijna nooit goed. En dat hoeft natuurlijk ook niet, als we elkaar er maar niet om verketteren. En dat zal ook lang niet altijd gebeuren.. rustig dus maar.. :wink:

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 30 mar 2004 13:34

pffffffffffffffffffffffff

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 mar 2004 13:47

Erg he...

Ik vind het zo belachelijk als er gezegd word dat er in de reformatorische kerken niet zulke muziek wordt geluisterd of dat als je het luisterd er daar niet in de kerk kan zitten!! Ik ben zelf geen voorstander van deze muziek, absoluut niet zelfs. Maar ik geloof dat het zat beluisterd word, ook in de reformatorische kerken!!!

Het wordt wel geluisterd... maar mensen komen er niet voor uit omdat het afgekeurd wordt door veel mensen. Net als met tv kijken... ik ken iemand uit een reformatorische kerk.... die heeft geen problemen met tv kijken... en heeft een mooi tv-tje die prima te verstoppen is als er mensen langs komen... omdat hij bang is dat kerkmensen hem veroordelen op zijn tv-gebruik... Droevig maar waar. De verdraagzaamheid ontbreekt dan en dat is heel jammer.

Of moet je verdrietig zijn dat je daar niet zit??

Ik ben verdrietig dat we niet samen kerk zijn, dat er zoveel kerken zijn, er zoveel verdeeldheid is onder Gods kinderen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

FonsV
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor FonsV » 30 mar 2004 19:14

Sjonge wat creëren die eo jongerendagen een m-a-s-s-a problemen! :?

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 30 mar 2004 19:57

Het wordt wel geluisterd... maar mensen komen er niet voor uit omdat het afgekeurd wordt door veel mensen. Net als met tv kijken... ik ken iemand uit een reformatorische kerk.... die heeft geen problemen met tv kijken... en heeft een mooi tv-tje die prima te verstoppen is als er mensen langs komen... omdat hij bang is dat kerkmensen hem veroordelen op zijn tv-gebruik... Droevig maar waar. De verdraagzaamheid ontbreekt dan en dat is heel jammer.

========================

Dit is duidelijk jezelf vromer voordoen dan je bent, maar God kun je niet bedriegen, die ziet het hart aan.
Weest blij in de Heer !

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 mar 2004 21:42

Ja maar voor wie geldt dat? Voor die mensen of voor de kerk? Die mensen verstoppen hun tv niet om God te bedriegen... maar omdat ze anders van hun kerkgenoten verwijten krijgen.

FonsV
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor FonsV » 31 mar 2004 00:40

Och och, wat een problemen toch! Alsof er niets anders aan de hand is in deze wereld. Maar ja...

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 31 mar 2004 08:32

FonsV schreef:Och och, wat een problemen toch! Alsof er niets anders aan de hand is in deze wereld. Maar ja...
als je nou eens ophoudt met offtopic posten zou het in ieder geval al één probleem schelen.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 31 mar 2004 08:34

Ik zou zelf echt niet naar een eo jongerendag gaan, zou me daar nooit thuis voelen!! Wel vraag ik me af hoe de meeste jongeren daar de aanwezigheid van God voelen!

Vin

Berichtdoor Vin » 31 mar 2004 08:40

Ikke21 schreef:Wel vraag ik me af hoe de meeste jongeren daar de aanwezigheid van God voelen!

Ik ken dat gevoel, dat heb ik in de kerk :mrgreen:

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 31 mar 2004 08:45

Vin schreef:
Ikke21 schreef:Wel vraag ik me af hoe de meeste jongeren daar de aanwezigheid van God voelen!

Ik ken dat gevoel, dat heb ik in de kerk :mrgreen:

Ja precies, ik voel ook in de kerk dat God heel dichtbij is!!

Terug naar “Archief”