Homo met relatie oprecht christen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor JeeWee » 22 mar 2012 22:46

Speedy schreef:Kom nou, al eerder is het stuk van ds JMJ Kieviet geplaatst en is daarover gesproken. Als je elke keer hetzelfde blijft roepen en niemand reageert meer dan kan je ook inbeelden dat je gelijk hebt. En na zoveel topics over dit onderwerp is dat een illusie.

Te makkelijk. Weer verwijs je.
Ik heb persoonlijk uitgebreid met ds. Kieviet gesproken, naar aanleiding van zijn preek over dit onderwerp.
Maar noch hij, noch jij komen met een concreet antwoord op mijn vraag.
Ik kom slechts tot de conclusie dat wij beiden verschillende aannames hebben.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 mar 2012 22:48

JeeWee schreef:Volgens mij reageer ik al heel lang inhoudelijk.
Ja, de bijbel is nergens enthousiast over seks tussen twee mannen.
Maar evenmin lees ik in de Bijbel ook maar iets over en relatie in liefde en trouw tussen twee gelovige mannen of vrouwen.

En dáár weigert tot op heden iedereen hier, op in te gaan.

Jeewee ik begin een soort "wanhoop" in je postings te lezen. Hoop je nu op een bericht van 100% instemming uit de reformatorische hoek? Je weet toch dat dit niet gaat gebeuren?
Het is moeilijk, het is verdrietig, maar ik kan nergens in de Bijbel een goedkeuring lezen over een liefdesrelatie tussen mensen van hetzelfde geslacht.
Wel innige vriendschap, ook tussen mannen. Geestelijke verwantschap, maar geen lichamelijke liefde.
Ik wil oprecht dat ik het anders kan zien voor je, maar ik kan het niet. Het spijt me.
En het gaat er niet zozeer om wat anderen ervan vinden, maar kun je zelf de Zegen van de Heere vragen over een bepaalde verbintenis?

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 22 mar 2012 22:49

JeeWee schreef:
Te makkelijk. Weer verwijs je.
Ik heb persoonlijk uitgebreid met ds. Kieviet gesproken, naar aanleiding van zijn preek over dit onderwerp.
Maar noch hij, noch jij komen met een concreet antwoord op mijn vraag.
Ik kom slechts tot de conclusie dat wij beiden verschillende aannames hebben.

Ach het is maar wat je gemakkelijk noemt, elke keer een open deur intrappen is misschien nog makkelijker. Fijn dat je met ds Kieviet gesproken heb, dat stel ik zeer op prijs en vind ik ook mooi. Maar het probleem is, het antwoord wat hij geeft dat valt niet binnen jouw aanname-kader. En dat is je goed recht, maar zeg dan niet dat hij geen antwoord geeft. Hij geeft een antwoord, maar daar ben jij het niet mee eens. Nou so be it, dat valt ook onder de noemer normaal discussieren.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 mar 2012 23:30

@Luke.: Volgens mij zijn de tien geboden ook vervuld in Jezus. Er is namelijk geen gebod aan welke wij ons moeten houden, dan deze twee: God boven alles liefhebben, en de naaste als jezelf.

Ik denk niet dat je God een plezier doet door met een shotgun iemand te vermoorden. Ik vind dat dan ook een nogal achterlijk voorbeeld, waarvan je zelf ook wel weet dat niemand gaat zeggen dat dat geen probleem is.
Ik geloof echter wel, dat 2 mannen of 2 vrouwen van elkaar kunnen houden en mede omdat ze beter tot hun recht komen binnen die relatie dan daarbuiten, kunnen zij God liefhebben boven alles.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 23 mar 2012 07:16

Speedy schreef: elke keer een open deur intrappen is misschien nog makkelijker.

Doe jij wat anders? Kom jij verder dan 'mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, getsiebah"?

Speedy schreef:Maar het probleem is, het antwoord wat hij geeft dat valt niet binnen jouw aanname-kader.
Is dat niet net zo goed jouw probleem? Ik kom in ieder geval nog zo ver dat ik mee kan voorstellen dat mensen in onze kring de bijbelteksten in dezen verklaren zoals zoals jij dat doet. Ik ga in ieder geval nog zo ver door oprecht te zeggen dat ik dat respecteer en dat ik je ongelijk niet ga betwisten.
Daarentegen zijn de verklaarde tegenstanders niet zo dat zij zullen zeggen: "Hé ik geloof dat het anders is, maar wie ben ik om tussen iemand en God in te komen die wel gelooft dat hij de ruimte van God heeft ontvangen om een relatie aan te gaan".

Speedy schreef: Nou so be it, dat valt ook onder de noemer normaal discussieren.

Als jij als discussiëren verstaat dat iemand z'n gelijk moet halen, dan hebben we beiden een totaal verschillende visie op discussiëren. Voor is het visies toetsen en kijken of jen raakvlakken he3bt.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Ewan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ewan » 23 mar 2012 07:46

jeewee geloof ik schreef:Maar het probleem is, het antwoord wat hij geeft dat valt niet binnen jouw aanname-kader.
Is dat niet net zo goed jouw probleem? Ik kom in ieder geval nog zo ver dat ik mee kan voorstellen dat mensen in onze kring de bijbelteksten in dezen verklaren zoals zoals jij dat doet. Ik ga in ieder geval nog zo ver door oprecht te zeggen dat ik dat respecteer en dat ik je ongelijk niet ga betwisten.
Daarentegen zijn de verklaarde tegenstanders niet zo dat zij zullen zeggen: "Hé ik geloof dat het anders is, maar wie ben ik om tussen iemand en God in te komen die wel gelooft dat hij de ruimte van God heeft ontvangen om een relatie aan te gaan".

Satan verschijnt ook ALS een engel des Lichts, daarom staat er ook, alles altijd aan het Woord te toetsen.
In plaats van het vermenigvuldigt u van het oude Testament, zegt Paulus nu, dat het beter is niet te trouwen, omdat je dan je tijd kunt besteden aan het Evangelie etc.
Als 2de optie zegt hij dan toch maar te trouwen, wanneer je anders zult branden.

Zo had ik een tante destijds, type opoe knots, 8 kinderen, gezelschapsavondjes etc etc.
Op een nacht had ze gedroomd en vervolgens ook gezegd de ruimte te hebben gekregen om te emigreren.
Nederland zou een vreselijke toekomst tegemoet gaan.
(hier rook ik al onraad)
Enfin de hele familie vertrekt voor een jaar of 5, en toen droomde madam weer.
Ongeveer hetzelfde, maar nu andersom.
Terug naar Nederland dus maar weer, berooid . Enfin de kerk had voor onderdak gezorgd en zelfs de koelkast was voor ze gevuld.
Sindsdien ben ik dus erg bang voor termen als dergelijke.
De gemeente is nooit een comfortabel leven in het vooruitzicht gesteld, maar vervolging, martelaarschap en ellende.
Toe, neem je kruis op.
Of is dat weer te remonstrants?
Laatst gewijzigd door Ewan op 23 mar 2012 18:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Somebody up there likes you

Flavius
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Flavius » 23 mar 2012 08:30

Ewan schreef:Satan verschijnt ook ALS een engel des Lichts, daarom staat er ook, alles altijd aan het Woord te toetsen. In plaats van het vermenigvuldigt u van het oude Testament, zegt Paulus nu, dat het beter is niet te trouwen, omdat je dan je tijd kunt besteden aan het Evangelie etc. Als 2de optie zegt hij dan toch maar te trouwen, wanneer je anders zult branden.?
En zo is het dus ook belangrijk om de woorden van Paulus in zijn context te lezen, want Paulus meende dat Jezus Christus zéér spoedig zou wederkeren, hetgeen dus niet het geval bleek en dus zou ik zijn advies ook niet meer ter harte nemen om beter niet te trouwen. :)
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 23 mar 2012 10:39

Citaat Schelpje
Jeewee ik begin een soort "wanhoop" in je postings te lezen. Hoop je nu op een bericht van 100% instemming uit de reformatorische hoek? Je weet toch dat dit niet gaat gebeuren?
Het is moeilijk, het is verdrietig, maar ik kan nergens in de Bijbel een goedkeuring lezen over een liefdesrelatie tussen mensen van hetzelfde geslacht.
Wel innige vriendschap, ook tussen mannen. Geestelijke verwantschap, maar geen lichamelijke liefde.
Ik wil oprecht dat ik het anders kan zien voor je, maar ik kan het niet. Het spijt me.
En het gaat er niet zozeer om wat anderen ervan vinden, maar kun je zelf de Zegen van de Heere vragen over een bepaalde verbintenis?

Misschien Schelpje zal de heilige Geest je nog eens indachtig maken dat een liefdesrelatie tussen 2 of meer mensen wel degelijk naar Gods wil is, ongeacht hoe ze dat in bed vormgeven.
Verder ben ik het wel met je eens wat betreft de acceptatie in refokringen. Het is daar droevig mee gesteld en de antwoorden waar men nu schoorvoetend mee komt zijn voor de homo's, lesbo's en transgenders ronduit teleurstellend. Ik kan hen maar 1 raad geven: ga uit van dezulken! En laat je leven niet langer verpesten. Zoek het leven waar het te vinden is. Je kunt er zelf alles aan doen om je te bevrijden van deze liefdeloze zienswijzen. Het is echt de dood in de pot. Zou Jezus er geen korte metten mee maken?
Laatst gewijzigd door hubert op 23 mar 2012 10:49, 2 keer totaal gewijzigd.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 23 mar 2012 10:47

Tante Pollewop schreef:@Luke.: Volgens mij zijn de tien geboden ook vervuld in Jezus. Er is namelijk geen gebod aan welke wij ons moeten houden, dan deze twee: God boven alles liefhebben, en de naaste als jezelf.

Ik denk niet dat je God een plezier doet door met een shotgun iemand te vermoorden. Ik vind dat dan ook een nogal achterlijk voorbeeld, waarvan je zelf ook wel weet dat niemand gaat zeggen dat dat geen probleem is.
Ik geloof echter wel, dat 2 mannen of 2 vrouwen van elkaar kunnen houden en mede omdat ze beter tot hun recht komen binnen die relatie dan daarbuiten, kunnen zij God liefhebben boven alles.

Helemaal mee eens Tante. Ik denk zelfs dat je nog wel van meerdere mensen kunt houden.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 23 mar 2012 10:50

JeeWee: heb je mijn pb nog gelezen? Of maak je je liever te druk met discussies? :D :D :D

maaarten

Berichtdoor maaarten » 23 mar 2012 11:44

hubert schreef:Misschien Schelpje zal de heilige Geest je nog eens indachtig maken dat een liefdesrelatie tussen 2 of meer mensen wel degelijk naar Gods wil is, ongeacht hoe ze dat in bed vormgeven.
Verder ben ik het wel met je eens wat betreft de acceptatie in refokringen. Het is daar droevig mee gesteld en de antwoorden waar men nu schoorvoetend mee komt zijn voor de homo's, lesbo's en transgenders ronduit teleurstellend. Ik kan hen maar 1 raad geven: ga uit van dezulken! En laat je leven niet langer verpesten. Zoek het leven waar het te vinden is. Je kunt er zelf alles aan doen om je te bevrijden van deze liefdeloze zienswijzen. Het is echt de dood in de pot. Zou Jezus er geen korte metten mee maken?

Vriend, kijk eens welke kerken homoseksuele relaties accepteren: Remonstranten, Doopsgezinden, de vrijzinnige vleugel van de PKN. Kijk eens wat die kerken leren. Denk je echt dat daar het leven zit? Dat zijn nu juist de kerken die het snelst leeglopen, dat zijn juist de kerken zonder leven. De Heere neemt daar de kandelaar weg.

Voor mij is het duidelijk, wanneer we naar de geschiedenis kijken. Elke keer als er moreel verval plaatsvindt, dan wordt dat gevolgd door verval in de leer. Ofwel God geeft dan en vernieuwingsbeweging (denk aan de reformatie, de nadere reformatie, of sommige opwekkingen), ofwel de Heere vertrekt, en daarmee is de betreffende groep dan ten dode opgeschreven. Zo is het gegaan met de meeste ketters uit het verleden, en zo zal het gaan met de vrijzinnige ketters van tegenwoordig. Over 50 jaar bestaan ze niet meer, daar ben ik van overtuigd.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 23 mar 2012 13:34

maaarten schreef: Vriend, kijk eens welke kerken homoseksuele relaties accepteren: Remonstranten, Doopsgezinden, de vrijzinnige vleugel van de PKN. Kijk eens wat die kerken leren. Denk je echt dat daar het leven zit? Dat zijn nu juist de kerken die het snelst leeglopen, dat zijn juist de kerken zonder leven. De Heere neemt daar de kandelaar weg.

Tja Maaarten, wij, wij zijn het erfdeel, nietwaar? Wat zullen we toch voor verrassingen komen te staan: er zullen er zijn die we niet verwachten en er zullen er niet zijn waarvan we zo zeker waren.
Ik zit niet in een kerk die snel leegloopt. In tegendeel: twee maal per zondag volle bak.
De kandelaar wegnemen?
Ja die neemt Hij weg van hen die Hem niet op Zijn Woord geloven!

Alsof het in veel van onze reformatorische kerken niet de dood in de pot is! Gewoon Jezus laten voor wie Hij is en verder gaan met ons wettische leven!
"Ach ja de Heere moet het doen en kennelijk wil Hij dat bij mij niet".
Toch?

Maaarten, strijd jij nou maar om in te gaan en bidt voor je homosekuele broeders en zusters.
Ik weet zeker dat het andersom ook gebeurt!

Ewan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ewan » 23 mar 2012 14:04

maaarten schreef:
Vriend, kijk eens welke kerken homoseksuele relaties accepteren: Remonstranten, Doopsgezinden, de vrijzinnige vleugel van de PKN. Kijk eens wat die kerken leren. Denk je echt dat daar het leven zit? Dat zijn nu juist de kerken die het snelst leeglopen, dat zijn juist de kerken zonder leven. De Heere neemt daar de kandelaar weg.

Voor mij is het duidelijk, wanneer we naar de geschiedenis kijken. Elke keer als er moreel verval plaatsvindt, dan wordt dat gevolgd door verval in de leer. Ofwel God geeft dan en vernieuwingsbeweging (denk aan de reformatie, de nadere reformatie, of sommige opwekkingen), ofwel de Heere vertrekt, en daarmee is de betreffende groep dan ten dode opgeschreven. Zo is het gegaan met de meeste ketters uit het verleden, en zo zal het gaan met de vrijzinnige ketters van tegenwoordig. Over 50 jaar bestaan ze niet meer, daar ben ik van overtuigd.

Zo, daar worden weer een paar miljoen mede-christenen afgeserveerd.
Als jij dalijk voor de rechterstoel zou komen te staan, zeg je dan liever: ''ik heb U ernstig gezocht, maar niet gevonden'', of ''Ik heb U niet gezocht, want Calvijn zei dat het je maar gegeven moest worden'', want alles ligt al vast?
Somebody up there likes you

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 23 mar 2012 15:24

Schelpje schreef:]Het is moeilijk, het is verdrietig, maar ik kan nergens in de Bijbel een goedkeuring lezen over een liefdesrelatie tussen mensen van hetzelfde geslacht.

Hoezo moeilijk en verdrietig en het spijt me. Vrome taal voor een keihard oordeel.
Nee je kunt nergens de goedkeuring lezen over een liefdesrelatie tussen mensen van hetzelfde geslacht, maar wel innige vriendschap enz....
Wat is het verschil dan?

Het gaat niet om goedkeuring , jullie hebben je mond vol over een verbod.
Alle wetten worden erbij gesleept.
Lees je ergens goedkeuring over de wijze hoe men de liefde bedrijft tussen man en vrouw in de meest vulgaire vorm?
Lees je ergens een verbod over hetzelfde tussen man en vrouw?
En kunnen diezelfde mensen binnen hun relatie als man en vrouw altijd een zegen vragen over een bepaalde verbintenis?
Kan alles Gods Licht verdragen?

Dominee x met vijf kinderen die al die jaren zijn homozijn verzwegen heeft en nu in vol ornaat uit de kast komt en zich laat plaatsen op de voorpagina van de krant is natuurlijk geen boegbeeld voor de Christelijke homogemeenschap.
Maar is hij een slechter mens dan de dominee die onlangs is opgepakt door sex met minderjarigen?
Over het eerste heeft men de mond vol, over het laatste hoor ik niemand.
Laat iedereen maar ten volle verzekerd zijn van een....

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 23 mar 2012 15:35

Ewan schreef:[quote="Speedy"~=Maar het probleem is, het antwoord wat hij geeft dat valt niet binnen jouw aanname-kader.
=quote
Satan verschijnt ook ALS een engel des Lichts, daarom staat er ook, alles altijd aan het Woord te toetsen.
In plaats van het vermenigvuldigt u van het oude Testament, zegt Paulus nu, dat het beter is niet te trouwen, omdat je dan je tijd kunt besteden aan het Evangelie etc.
Als 2de optie zegt hij dan toch maar te trouwen, wanneer je anders zult branden.

Zo had ik een tante destijds, type opoe knots, 8 kinderen, gezelschapsavondjes etc etc.
Op een nacht had ze gedroomd en vervolgens ook gezegd de ruimte te hebben gekregen om te emigreren.
Nederland zou een vreselijke toekomst tegemoet gaan.
(hier rook ik al onraad)
Enfin de hele familie vertrekt voor een jaar of 5, en toen droomde madam weer.
Ongeveer hetzelfde, maar nu andersom.
Terug naar Nederland dus maar weer, berooid . Enfin de kerk had voor onderdak gezorgd en zelfs de koelkast was voor ze gevuld.
Sindsdien ben ik dus erg bang voor termen als dergelijke.
De gemeente is nooit een comfortabel leven in het vooruitzicht gesteld, maar vervolging, martelaarschap en ellende.
Toe, neem je kruis op.
Of is dat weer te remonstrants?

Ik wil er op wijzen dat wat onder mijn naam gequote staat, niet door mij geschreven is !
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Terug naar “Archief”