Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Galateia » 25 nov 2011 22:36

Ik ben trouwens heel erg benieuwd, wat hij allemaal gaat dromen 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 26 nov 2011 00:19

Beterschap voor S, Galateia! En houd ons op de hoogte van z'n dromen :wink:

Vraagje: wie weet waar ik voordelig een simpel kinderzonnebrilletje kan kopen? Timon moet volgende week naar de oogarts, en omdat z'n ogen gedruppeld moeten worden wil ik een zonnebrilletje voor hem kopen. Ik vraag me alleen af of die dingen in november nog wel te krijgen zijn...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 nov 2011 10:11

Vannacht heb ik bijna de huisartsenpost gebeld. Frederiek was zo enorm benauwd, ze kreeg bijna geen lucht meer. Vreselijk naar hoesten,maar zelfs dat kon ze amper meer. Maar het was midden in de nacht, en alleen naar de post zag ik niet zo zitten, of mijn man alleen sturen, en samen gaan dan moest Jurian ook mee. Dus toch maar aangekeken, maar wat is dat eng zeg. vanmorgen vroeg klonk ze nog zo, maar toen ik haar om 9 uur uit bed haalde was er weinig meer aan de hand. Vannacht was ze zelf ook niet in paniek ofzo, en vanmorgen was ze weer aan het lachen, kletsen. Nu alleen nog gewoon verkouden. Misschien toch ook zo'n pseudokroep aanval, heeft Jurian ook regelmatig, maar zo heftig heeft hij het nooit gehad volgens mij. Nouja, we wachten vannacht wel weer af, of het weer gebeurt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 nov 2011 10:13

Geen gekke dromen, gelukkig maar, want dat kunnen ook hele enge zijn, natuurlijk. Om kwart over 6 een huilend kind, zoveel pijn. Het was weer tijd voor de zetpillen. Zucht. Hij kan echt nog niet zonder, hoor. Maar als die dan eenmaal werken, dan gaat het wel. Eten en drinken blijft hij niet zo happig op, maar onder aansporing lukt dat nu wel. Hij wil ook echt geen infuus en dat werkt wel om hem te laten drinken. Ik ben alleen bang voor vanmiddag, wanneer vooral de diclofenac weer uitgewerkt zal zijn. Op alleen 4x500 mg paracetamol redt hij het echt nog niet. Hoe moet dat dan goed komen?! Nou ja, hopelijk heelt de tijd letterlijk alle wonden :(

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 nov 2011 10:17

he bah wat balen meiss... *sterkte*.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 nov 2011 12:40

Haai schreef:Beterschap voor S, Galateia! En houd ons op de hoogte van z'n dromen :wink:

Vraagje: wie weet waar ik voordelig een simpel kinderzonnebrilletje kan kopen? Timon moet volgende week naar de oogarts, en omdat z'n ogen gedruppeld moeten worden wil ik een zonnebrilletje voor hem kopen. Ik vraag me alleen af of die dingen in november nog wel te krijgen zijn...

Ik zou de uitverkoopbak van Zeeman eens proberen :-k
@G: krijg je maar per dag diclofenac voorgeschreven? Anders alvast het zh/hap bellen?
Ik loop al de hele ochtend met een zelfgemaakte pietenmuts op mijn hoofd. Op zich geen probleem maar we wonen aan een drukke straat middenin het dorp dus ik zit een beetje voor gek hier..... :mrgreen: Zodra ik 'm afzet zegt M: Mam, je vergeet je pietenmuts :lol:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 nov 2011 13:03

Nee hoor, we hebben voor meerdere dagen gekregen (sinds gisteren, we hadden oorspronkelijk maar tot gisteren), maar het is steeds eerder uitgewerkt dan dat hij een nieuwe dosis mag. Maar we zijn weer in overleg met het ziekenhuis, want het is al weer bijna uitgewerkt, maar een nieuwe dosis mag echt nog niet... dus de arts belt dalijk terug dan gaan we misschien overstappen op iets anders.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 26 nov 2011 15:48

Vervelend en eng missF! Ze is ook nog zo klein... hopelijk is het nu over!

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 26 nov 2011 16:02

@ MissF: eng, hopelijk blijft het hierbij
@ Galateia, sterkte met S

Hier ook een ziek jongetje, hele week flink koorts gehad, sinds gisteren koortsvrij, dus ik dacht mooi het gaat beter. Maar nu flink hoesten, piepend ademen, vol zitten. Hij moet er hard aan werken om genoeg lucht te krijgen. Had zelf even geluisterd, klonk toch flink vol. Dus toch even naar de HAP gegaan, en nu ventolin en AB-kuur. Toch blij dat ik even overlegd heb. Hopelijk knaptie nu snel op.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 nov 2011 17:34

haai: dat druppelenv alt erg mee hoor. Julia heeft zelfs in de zomer met zon weiig last gehad. wel gaf ze de diag aan dat ze liever had dat ze binnen mocht blijven.

*Annette*
Majoor
Majoor

Refowebkids deel 15

Berichtdoor *Annette* » 26 nov 2011 18:49

Sterkte en beterschap met de zieken!

Over dat druppelen, volgens mij is het best wel verschillend hoe je erop reageert. Zelf kon ik absoluut niet zonder zonnebril.

Hoe gaat het nu met Marijn PPM? Heeft hij het doorslapen inmiddels door?
Wat de toekomst brengen moge........

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 nov 2011 18:51

Zoonlief heeft nog nooit geklaagd met het druppelen. Als we vroegen of hij misschien een zonnebril op wilde, keek hij ons aan met een blik van 'waarom dat nou weer?'
Het kan dus meevallen. Maar ja, dat zegt men van amandeloperaties ook, en dat vind ik verre van meevallen... haal dus zeker een brilletje voor hem!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 nov 2011 21:01

annette: lief dat je er na vraagt.

Het is drama alom. Na een anderhalve week dat het super ging is hetnu terug bij af. Nagekeken door de huisarts zit een buisje dicht,dus ws druk achter zijn oren. Plus zag ze dat hij een navelbreukje heeft. Niet groot, maar wel dat hij daar met zitten en lopen last van kan hebben. De huisarts vond direct verwijzen niet nodig, gelukkig, dus wachten we maar tot we weer bij de kinderarts moesten zijn, over twee weken.

We zijn weer aan het overleven.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 26 nov 2011 21:17

De mevrouw van de drogisterij hier was zo lief om het magazijn in te duiken, en kwam met een hele stoere zonnebril terug. Timon is er helemaal blij mee en vindt het helemaal niet erg meer om naar de oogarts te moeten. =D>

Vervelend zeg, dat S nog zoveel pijn heeft, sterkte!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 nov 2011 21:39

@ppm2: vreselijk, bah, een ziek kind is echt... pfffoe.

Over die navelbreuk: hier een Afrikaan met een gigantische 'belly button'. Als hij lacht, dan komt hij naar buiten, heel grappig. Als hij zijn buikje vol gegeten heeft, is hij echt enorm, echt bizar! Hier gaan ze er pas over een paar jaar naar kijken en eventueel opereren, voor die tijd heeft hij er waarschijnlijk geen last van. Ze kunnen er last van gaan krijgen, maar zolang er niks aan de hand lijkt: gewoon nog even wachten. Hij (en jullie!) heeft al genoeg om mee te dealen...

Terug naar “Archief”