Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Evelien » 02 dec 2011 14:13

Het afbouwen gaat goed, we doen het rustig aan. Maar ik merk wel dat zowel S. als ik veel ontspannender zijn. Ik heb gewoon meer energie en voel me minder gestrest. We geven hem geitenmelkflesvoeding en dat vindt hij heerlijk.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 dec 2011 14:30

@Ajl Fijn dat het behoorlijk goed gaat! Hopelijk gaat de andere borst straks beter! Huilt J niet zoveel als H en C?

@Evelien Fijn dat het afbouwen goed gaat en dat je jezelf ook beter en relaxter voelt... Ik ben ook erg opgeknapt na het stoppen (hb vloog in eens weer omhoog)
Ik wist helemaal niet dat er geitenmelkflesvoeding is... Is dat ook poeder? En wat is daar beter/anders aan dan gewone flesvoeding?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 dec 2011 16:01

geitenmelk poeder ja. Schijnt ook gezonder te zijn (t is wel duur) en is niet zo zwaar op de maag.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 02 dec 2011 19:36

Fijn dat het behalve de spruw zo goed gaat ajl!

En evelien, fijn dat jullie er allebei relaxter onder zijn.
Heel soms schiet stoppen ook doot mijn hoofd, maar ik vind bv zo maklelijk... Geen gedoe met fles klaar maken enzo.
Vind het alleeb wel pittig om naast de voedingen (8x gemiddeld) ook zn fruithap en avond eten te geven.. Soms heb ik het idee alleen met voeden bezig te zijn op mn vrije dagen. Hij krijgt 's nachts ook nog 2x, yoevallig van de week 2nachten 1x, wat is dat al heerlijk. Verlang stiekem ook enorm naar een nachtje doorslapen, maar het zit er ondanks alle voedingen, papflessen en vaste voeding nog niet echt in...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 02 dec 2011 21:16

@Jannoek! Je hebt het niet makkelijk. Jullie kleine man is gewoon een veelvraatje :wink: ik vind dat je een applaus hebt verdient =D>

@Evelien,
fijn dat jullie zoveel relaxter zijn. Het lijkt wel dat als mensen besluiten te stoppen ze opeens veel relaxter worden en dat ze uiteindelijk helemaal niet meer zo binnenkort stoppen, wat ze wel van plan waren doordat er een soort van 'druk' af is ofzo. :wink:
Enne... melk van een geitje is beter geschikt voor het mensenlichaam dan melk van een koe, is idd gezonder.

@ajl, dan is het gewoon te hopen (en ook wel te verwachten) dat het vanzelf overgaat als hij ouder word. Of je moet er een l.k. naar laten kijken.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 dec 2011 16:07

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 04 dec 2011 22:04

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 11 dec 2011 19:25

Ik ga me ook bij jullie aansluiten :-) Ons kleine meisje krijgt ook bv en tot nu toe gaat dat echt super goed!! We zijn sinds vanmorgen weer thuis, dus ben wel benieuwd hoe de nacht zal gaan. Tot nu toe slaapt ze van voeding tot voeding, dus ideaal :-)
Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 dec 2011 19:37

wat fijn dat het zo goed gaat dippie!!!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 dec 2011 21:22

Goh, dat geldt voor geadopteerde kinderen ook (ok, niet de borst, natuurlijk, haha). Dit is namelijk gewoon pure hechting. En de rest is totaal niet belangrijk. Alhoewel ik wel denk, dat je je kindje dit ook kunt geven zonder borstvoeding. Met de fles kun je ook heel intiem knuffelen. Nabijheid. Hechting. Mooi stukje.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 11 dec 2011 22:05

Bedankt gempa, dat je deze link geplaatst hebt!
Wij hebben bij de oudste het boekje van Ria Blom gelezen en ik vond het helemaal geweldig maar inmiddels ben ik er heel anders over gaan denken.... Ik ben het wel eens met de regelmaat van Ria Blom wat betreft: voeden, kroelen, spelen, slapen, voeden... etc. Je kan dan heel goed de behoefte van je kind volgen. Mijn ervaring is eigenlijk dat het automatisch wel zo'n beetje gaat.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 dec 2011 06:58

Galateia schreef:
Goh, dat geldt voor geadopteerde kinderen ook (ok, niet de borst, natuurlijk, haha). Dit is namelijk gewoon pure hechting. En de rest is totaal niet belangrijk. Alhoewel ik wel denk, dat je je kindje dit ook kunt geven zonder borstvoeding. Met de fles kun je ook heel intiem knuffelen. Nabijheid. Hechting. Mooi stukje.

Absoluut.... ;-).

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 12 dec 2011 11:32

Hier nog iemand die zich aansluit bij dit topic.

Onze kleine man doet het tot nu toe ook goed met de borstvoeding. Mocht het dus gelukkig wel gaan geven van de kinderarts. Heb nu pas last van stuwing (dag 9) Hoop echt dat het voorlopig zo goed blijft gaan met de bv.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 12 dec 2011 12:37

juffiejuf schreef:Hier nog iemand die zich aansluit bij dit topic.

Onze kleine man doet het tot nu toe ook goed met de borstvoeding. Mocht het dus gelukkig wel gaan geven van de kinderarts. Heb nu pas last van stuwing (dag 9) Hoop echt dat het voorlopig zo goed blijft gaan met de bv.

fijn!!, hopelijk loopt het allemaal lekker soepel, en kan je er van genieten

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 12 dec 2011 13:49

succes dippie en juffiejuf! hopelijk gaan jullie een heerlijke bv-periode tegemoet!

hier nog wel eens zoeken hoor...
gisteren dronk R. om 8.15, wilde toen maar 1 kant.. vervolgens wilde ik haar om 12 uur ofzo aanleggen (ze was nog wel rustig) maar begon me toch te brullen! ze is toen in slaap gevallen en om half 3 heb ik haar weer gepakt omdat ze wat onrustig werd, toen heeft ze pas weer gedronken..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”