Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor ajl » 29 apr 2011 13:23

@liefie. Ik ben nu 11 weken en blijf misselijk. Vorige keer tot week 20, dus heb nog even te gaan.
Wij hebben biede keren bewust voor het ziekenhuis gekozen. Mijn man kreeg te horen dat 50% van de bevallingen van het eerste kind die thuis beginnen in het ziekenhuis eindigen en wilde toen absoluut niet meer thuis een poging wagen. Achteraf ook maar goed, want met de eerste had ik geen persweeën en weeopwekkers nodig en uiteindelijk ook een vacuümpomp en bij de tweede vlotte de ontsluiting niet snel genoeg en ook weer weeopwekkers en een harde duw op mn buik nodig om het kind eruit te krijgen. Ik ga er niet van uit dat het nu anders zal zijn.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 apr 2011 13:31

Schipje schreef:Tja, het is qua uren kraamzorg echt niet meer als een tiental jaren geleden hoor! Het lijkt mij ook heerlijk om 8 dagen kraamzorg te hebben van pakweg 8 tot 18 uur maar dat blijft een illusie. :wink:

Evelien: hoe lager je bloeddruk, hoe vervelender voor jou maar hoe beter het is voor je kindje!

Jannoek: hele mooie buik heb je, vind ik.

@Schipje, dat dacht ik al wel. Maar goed. Zolang ik me rustig hou dan gaat het goed. Heb net al bouilion gedronken.
Mijn moeder komt dus hier kramen en die blijft zeker de 1e 2/3 nachten hier slapen. Gezellig zo m'n moeder erbij. :oops: Mijn man kan het goed vinden met m'n moeder (die zijn wel gewaagd aan elkaar). Dat vindt k wel een hele geruststelling.

sjonge hier wel steeds meer beweging in m'n buik. Is dat niet te vroeg? (k ben nu 18 weken).

@jannoek, mooie buik (je draagt hem echt mooi naar voren).

@liefie, spannend ook wel dat jullie nog even op de valreep op vakantie gaan (of zie je dat niet zo? op de valreep)?.

@Ajl, wat vervelend zeg dat je zo beroerd/misselijk bent.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 apr 2011 13:39

@AJL vervelend dat misselijke bij mij was het gelukkig met 16 weken over. Hopelijk mag jij er ook snel vanaf zijn. Ik hou ook in mijn achterhoofd dat ik in het ziekenhuis eindig maar hoop het niet.

@Jannoek oja de kraamzorg moet ook gebeld worden! Ze zeiden op de intake dat je heel vroeg al mag bellen en dan kunnen ze je ondersteunen maar weet nog niet of ik dat wel wil al een aantal uur iemand over de vloer. Vind het wel netjes dat pas 2 uur na de geboorte de 49 uur ingaan dacht eigenlijk dat het inging als ze binnen stapten.
Mijn buik ik volgens mij ook flink naar beneden gegaan als ik het goed zag in de etalage ruit.

@Evelien Ik zie het niet op de valreep hoor het kan nog maximaal 6 weken duren voordat de kleine komt maar volgens mij ben ik ook wel erg nuchter en mijn man ook.
En stel mijn bevalling begint wel in Frankrijk gaan we naar huis rijden (als dat nog kan en anders hebben ze daar wel een ziekenhuis in de buurt) En medisch personeel genoeg in de familie die mee is :lol: Mijn ma en mijn tante zaten afgelopen zaterdag al samen te praten dat hun anders de bevalling wel doen :lol:

Net nog even snel naar dorp gefietst en eindelijk geslaagd voor een knalrood wiegen deken staat echt super leuk in het wiegje.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 29 apr 2011 13:58

@liefie: en anders heb je strax een frans kindje :wink:
een zus van mijn vriendin is in duitsland bevallen, maar dat scheen nog al een heel gedoe te zijn met aangeven. en je moet dan ook een nederlands paspoort aanvragen enzo..

hier de 20wk echo achter de rug. gelukkig leek alles goed!
je weet dat je er niet heen gaat voor een pretecho, maar als je de boodschap krijgt dat zo alles goed lijkt is het ook wel weer heel leuk hoor. uk was superbeweeglijk, elke keer als ze iets wou vastleggen was 'ie weer verdwenen 8) . echt prachtig om te zien.

onze tante (kraamverzorgster) had ook gevraagd of we even wilden bellen als het begonnen was. de rommelmelding noemde ze dat, zodat ze zich kan voorbereiden dat ze binnenkort weg moet. maar dat waren we helemaal vergeten, pas gebeld toen de vk het zei..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 apr 2011 14:07

@VPK Fijn dat alles er goed uitzag grappig is dat ze zo kunnen bewegen en ronddraaien enz.

Hier in het dorp ging iemand met 34 weken naar winterberg toe en daar is ze ook bevallen :lol: Geloof gerust dat het een gedoe is met aanvragen van paspoort enz maar goed dat zou niet anders zijn. Hebben we in elk geval wel een leuk bevallings verhaal :wink:

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 29 apr 2011 14:16

Ik hoef ook niet steeds te plassen gelukkig, vervelend lijkt me dat Jannoek.

Mantelzorg, mijn man heeft de eerste twee weken vrij, ik zou t ook knap onhandig vinden om meteen al elke dat vanaf 3/4 uur alleen te zijn met twee kids.

Wij bellen pas overdag als de kleine geboren is, maar misschien wel s nachts als we opvang nodig hebben. Ik wil toch geen visite midden in de nacht, dus waarom zou ik ze dan bellen :).

Evelien, heerlijk dat je de kleine voelt, helemaal niet te vroeg joh!

Hier belt de verloskundige tijdens de bevalling de kraamzorg. Wij hoeven alleen zelf te bellen als we in t ziekenhuis zijn bevallen en naar huis gaan.

vpk, heerlijk zo'n beweeglijk babytje.

Maandag is mijn uitgerekende datum, vanaf dan ga ik echt denken dat t elk moment zover kan zijn :D
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 apr 2011 15:20

Iemand weleens een vaderpretpakket gekocht voor de a.s. vader? (je man dan) Heb er net 1 besteld. M'n man is over een poosje jarig en hij weet gewoon niet wat hij wil hebben. Ik heb voor s'avonds een verrassing en zo'n pretpakket. k Ben benieuwd wat hij er van vindt. :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 apr 2011 15:46

Klinkt leuk Evelien, wat zit er in dan? Ik heb mijn man wel het boekje 'help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' van Kluun gekocht voor mijn man, maar het is allemaal niet zo zijn ding ;) Ook had ik al een slab gekocht met iets van de liefste papa erop, maar meer omdat ik dat leuk vind dan dat hij er gelukkig mee is ;)

Leuk een rood dekentje Liefie! Staat volgens mij super bij jullie kamertje
ajl, nog steeds zo misselijk, bah, rot he. Mijn collega die na een paar jaar eindelijk zwanger is, is tot de 18e week heel erg misselijk geweest, en pas nu kan ze zeggen dat ze snapt dat mensen blij kunnen zijn met een zwangerschap.

Mijn man kan in principe in geval van nood wel thuis blijven hoor, maar hij heeft ook zijn bedrijf nog, en daarvoor moet hij al steeds vakantie uren opnemen als hij daar moet werken. Ook heeft hij rond de uitgerekende datum gewoon heel veel reserveringen. Gelukkig hebben mijn schoonouders besloten om niet in juni maar in mei al 4 weken op vakantie te gaan (die gaan best vaak, en dan ook lekker lang). Dus we kunnen hen altijd bellen.Sowieso zou mijn schoonvader wat reserveringen van mijn mans bedrijf over kunnen nemen, en in geval van nood kan Jurian ook lekker naar mijn schoonmoeder. En die wonen zo dichtbij, als het 's nachts gebeurd kunnen we Jurian zelfs gewoon laten liggen, zelf naar het zkh vertrekken als het hals over kop moet, en dan kunnen zij binnen een minuut hier zijn. Da's wel een fijn idee.
Maargoed, ik ga nog steeds uit van een simpele bevalling ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 apr 2011 16:00

@MissF Ik ben juist meer iemand die uit gaat van een zware bevalling kan het alleen maar meevallen :wink: Wel fijn dat je schoonouders zo dichtbij wonen.
Dat boekje heb ik ook voor mijn man gekocht en die leest echt nooit maar dit heeft hij wel gelezen en ook echt wat van opgestoken :D

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 30 apr 2011 20:58

Ik zal me maar even melden, voordat gedacht wordt dat ik aan het bevallen ben. :lol:

Dat boekje van Kluun is blijkbaar populair, hij ligt hier ook ;-).

Hier is vandaag de box opgezet, en nog een laatste plank opgehangen. Nu is alles écht klaar.
Denk alleen dat het nog wel even gaat duren, maar volgens m'n moeder ga ik 8 mei bevallen. Ben benieuwd! :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 apr 2011 21:11

@Jannoek haha zou goed kunnen toch :wink: Wie weet hebben jullie je kindje al in je armen als wij donderdag thuis komen.

De ''mei'' baby's komen ongeveer allemaal te vroeg nummer 12 is al geboren en ik denk dat vannacht of morgen de volgende er is.

Hier een erg drukke dag gehad nu ook weer last van voor weeen ga zo lekker in bed liggen met een boekje erbij en hopelijk weer goed slapen net als afgelopen nacht.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 30 apr 2011 21:40

Sinds vanmiddag ben ik weer tante! Het is (van mijn kant) inmiddels de 19e keer, maar het blijft bijzonder. Morgen gaan we het kleine mannetje bewonderen :D

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 30 apr 2011 23:32

Een buuf is zwanger, keek naar binnen in dat huis en dacht: zo die heeft al een aardige buik. Bleek het buurman te zijn ipv buurvrouw! 8)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 mei 2011 08:15

@Haai, Gefeliciteerd. Ja he, het blijft elke keer weer bijzonder.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 mei 2011 11:19

Afbeelding

36 weken en 1 dag

Met deze kleding zie je het niet echt maar als je 2 foto's naast elkaar houd zie je heel goed dat mijn buik een eind gezakt is.

Terug naar “Archief”