Trouwen, tips enz. deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor pannenkoek » 17 jan 2011 19:11

mijn jurk was 17 jr geleden 1600 gulden volgens mij. Incl. accesoires. Het pak hebben we in een gewone zaak gekocht, niet speciaal trouw kostuums.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 17 jan 2011 19:17

Wat een mooie prijzen noemen jullie, pfiew :)
Dan heb ik waarschijnlijk een dure smaak.. ik zit nu al boven de 2000 euro.
En, ik moet nog schoenen, lingerie, sieraden, etc!
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Nelly91
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nelly91 » 17 jan 2011 19:28

Maneah schreef:Wat een mooie prijzen noemen jullie, pfiew :)
Dan heb ik waarschijnlijk een dure smaak.. ik zit nu al boven de 2000 euro.
En, ik moet nog schoenen, lingerie, sieraden, etc!

Opzich niet gek hoor. Ik zit met jurk en wat accesoires al rond de 1700 en ik heb echt geen gekke dingen. En dan moet ik nog schoenen, lingerie en sieraden. Maar gewoon hard sparen dus.. En je kan op marktplaats ook bv je schoenen kopen, of sieraden enz. Op zulke dingen kan je ook besparen, weet alleen niet of je het leuk vindt om dan iets aan te hebben wat iemand anders al heeft aangehad. En aanbiedingen in de gaten houden. Je kan ook van die trouwboxen en dat soort dingen aanvragen, daar zitten vaak ook kortingsbonnen in voor van alles en nog wat. Zit een hele hoop troep in maar ook wel leuke bonnen enzo!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 jan 2011 19:55

Wow wat een prijzen lees ik hier :shock:
Mijn jurk zelf was 950 euro, met alles erop en eraan (schoenen, tiara, sluier, bolerootje, hoepelrok, make-up en kapsel) was ik denk ik 1700 euro kwijt.
Mijn man zijn pak vele malen goedkoper. Hij wilde sowieso geen echt trouwpak, omdat je daar al extra voor betaald voor het naampje, en omdat die jasjes vaak iets langer zijn, en ik hou daar al niet van, en hij lijkt dan vaak heel klein (hij is al niet groot, maar dan lijkt hij helemaal iel). Dus in een gewone herenkleding zaak een grijs/bruinig pak, wel een sjiek overhemd en een gewone stropdas. Ik weet het niet precies, maar hij was denk ik voor 300 euro wel klaar, exclusief schoenen, maar die was hij vergeten te kopen en moest 2 dagen van tevoren nog en toen heeft hij gewoon genomen wat hij mooi vond, en die waren volgens mijn wel duur, maar daar loopt hij nog steeds op, dus die zijn het waard geweest :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 17 jan 2011 19:55

Haha! Ik ben dus niet de enige :)
De jurk die ik heb was al 1500 zoals ie nu is, maar ik wil er mijn(!) jurk van laten maken.
En waarschijnlijk kom ik daardoor zo duur uit (al is het merk van zichzelf ook al niet goedkoop). Maar 'k wilde op mijn jurk niet bezuinigen..
Maar dat ga ik met schoenen en sieraden wel doen. Je kunt voor weinig geld ook wel wat leuks krijgen.
M'n zus had (goedkope) sieraden van Bijou Brigitte, en dat zag er geweldig uit!
Jij hebt wat aan bonnen uit trouwboxen gehad, Nelly? Of zeg je dat niet uit ervaring?

Nelly91
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nelly91 » 17 jan 2011 20:39

Haha nee, je bent zeker niet de enige! Ik heb op mijn jurk ook niet bezuinigd, omdat ik denk dat je er wel spijt van krijgt als je uiteindelijk een jurk hebt die je niet super vindt. Maar als mijn jurk 500 euro was geweest was het helemaal mooi geweest natuurlijk. Maar bv op lingerie kan je volgens mij ook goed besparen. Niet elke jurk heeft een torselet nodig, en een strapless bh is dan wel goedkoper, en gewoon bij de hunkemoller ofzo te koop (dus goedkoper).
Sieraden van Bijou Brigitte, goed idee! Daar had ik nog niet aan gedacht;)

En over die trouwbox.. wij hadden er één aangevraagd en er zitten wel wat bonnen bij die handig zijn.. Bv een kortingsbon voor trouwringen. En ik had ook een kortingsbon voor 100 euro op een jurk van Justin alexander, en nog 2 merken (ben even kwijt welke). Als je een jurk van dat merk wilt is dat natuurlijk best leuk!
Wat ik trouwens ook handig vond.. je hebt een gratis blad van de Honeymoonshop.. Die zitten op 4 plaatsen in Nl dacht ik. Maar in dat blad staan ook prijzen van jurken. Vond ik wel handig, want ik had eerst geen idee hoe duur die dingen waren. En dat blad kan je gewoon gratis aanvragen.
Oja, wat ook vaak in die trouwboxen zit zijn kortingsbonnen voor fotografen. Ook wel leuk!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 17 jan 2011 21:10

Ik hoor wel heel vaak prijzen van rond de 1500 euro of meer.
Mijn jurk was ook rond de 2000.

Een beetje mooi trouwpak kost denk ik ook zo 800.

Je kunt wel een goedkoop pak nemen maar je ziet het toch. Voor iemand die weinig pakken aanheeft
zal dat niet zo opvallen. Maar zoals mijn man, die bijna iedere dag een pak aanheeft, dan is het wel mooi
om op je trouwdag een extra mooi pak aan te hebben.
Time flies when you have none!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 17 jan 2011 23:19

Een duur pak gaat vaak ook lang mee. Wij zijn bijna 11 jaar getrouwd en mijn man heeft het trouwpak nog vaak aan.
De jurk in het guldentijdperk gekocht. Ik heb hem laten maken hoeveel dat samen was weet ik niet meer Zal rond de 2000 gulden zijn geweest met sluier, schoenen, torselet. Later nog wel de hoepel erbij gekocht.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 jan 2011 07:19

Ik vond het wel fijn om een torselet aan te hebben, dan zit je tenminste mooi rechtop.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 18 jan 2011 09:19

pannenkoek schreef:mijn jurk was 17 jr geleden 1600 gulden volgens mij. Incl. accesoires. Het pak hebben we in een gewone zaak gekocht, niet speciaal trouw kostuums.

Onze dochter moest een keer voor school foto's maken over het thema 'anders'

Onze jongste in mijn jurk gehesen en op de kinderstoel gezet. De jurk hing precies op de grond mooi om de stoel heen.
Jawel, het leverde de 1e prijs op: een digitale camera.

Ik heb hem nog geprobeerd te verkopen maar dat is niet gelukt.

Wat zijn jullie van plan?

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 18 jan 2011 20:46

@ Nelly: zo heb ik 't ook gedaan! Ik heb liever een jurk die ik echt helemaal geweldig vind (al is ie dan best duur), dan een goedkope(re) jurk die ik maar neem om de mooie prijs.
Die trouwbox heeft voor ons dus niet meer zo heel veel zin :)
Of zitten er ook nog kortingsbonnen bij voor leuke, goedkope, en originele kaarten?

Wat een torselet betreft, die zorgt inderdaad voor een mooie houding.
En de jurk zit dan ook veel mooier/gladder dan bij een bh, maar dat is mijn mening :)

@ Pannenkoek: ik weet niet of je 't mij al vraagt, maar.. ik ga m'n jurk straks niet verkopen!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 18 jan 2011 21:10

Als je ergens op wilt bezuinigen... doe het niet op de lingerie! Ik vond het echt heel belangrijk en fijn om verschillende soorten te passen onder de jurk.

Zo kwamen we er achter dat bij mijn jurk een strapless bh (wel een brede band) veel mooier stond dan een torselet. Waarschijnlijk doordat er in de jurk ook al van binnen een soort belijning zat (niet vanwege mijn slankheid in elk geval :mrgreen: )
Ik had lingerie in de bruidsmodezaak gekocht, en vond het echt niet duur. Merk en precieze prijs ben ik vergeten, 't was in elk geval rond de 60,-

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 18 jan 2011 22:27

Goeie help :shock: Ik hoor opeens allemaal drama-verhalen over de zaak waar ik m'n jurk heb gekocht!!
Zo was er een iemand, trouwt 3-3, en haar jurk was gewoon 20 cm 'te smal'!!! En nee dat aws niet via internet, 'n vriendin van m'n zus...

Ik belde gister hoe lang de pas-afspraak ongeveer zou duren, eerst begint die man over 'ja, de ene bruid vind dr jurk binnen 10 minuten, een volgende is 2 uur bezig!' Ik: ehhh sorry, maar ik heb m'n jurk alláng uitgezocht, hij is besteld, en ik zou 'm woesndag komen passen!
Begint ie te hakkelen over dat 'ie dan verkeerd gekeken zou hebben, en zegt dan nog 's: 'afpassen duurt vaak niet lang, omdat je al 's bent geweest om te passen'...
Klopte dus ook van geen kant...Brrr maar krijg nu toch écht zenuwen, zal het wel goed komen :shock: #-o

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 18 jan 2011 22:32

Als het echt niet goed komt zijn er hier vast nog wel dames die d'r jurk hebben hangen...

Laten we hopen dat het goed komt!

Ikzelf!
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ikzelf! » 18 jan 2011 22:50

Heeft iemand ervaring met een professionele ceremoniemeester?

(Of is dit al een keer ergens besproken :$)

Terug naar “Archief”