Zwanger deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 23 aug 2008 13:55

6 grote pakken, een bult op een winkelwagen...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 23 aug 2008 14:11

Haha, heb toen ook wel 15 pakken gekocht. Niet tegelijk hoor. ;)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 aug 2008 14:46

ik koop altijd de aanbieding van pampers.. en voor een keer bumblies gekocht om te proberen! n die zijn ook top!

andere merken vind ik niet zo.. die van de c1000 zijn zo mega dik en groot.. dan ehb ik zo de prullebak vol.. en anderen ehb ik nooit geprobeerd!

nu had je bij de kruitvat 2 halen, plus eentje gratis!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 23 aug 2008 15:21

Ik vind Kruidvat de beste luiers hebben :)
Afbeelding

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 23 aug 2008 16:34

Als ik naar nr. 1 kijk (daar heb ik vrijwel alleen ervaring mee) ga ik toch voor de pampers.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 23 aug 2008 21:48

Bumblies vond ik rotdingen, pampers gaan wel maar die vind ik te duur, kruidvat is wel fijn. Maar nu gebruiken we luiers van de Action, die doen het hier ook goed en zijn errug goedkoop.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 24 aug 2008 06:19

ik gebruik altijd bumblies... en af en toe c1000 luiers.... de bumblies bevallen hier prima!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 aug 2008 06:27

Ik heb het eerste pak luiers ook al 'binnen'
Een jongen die ik ken had ze per ongeluk te klein gekocht voor zijn zoon. Dus die komt nu maar naar mij :D

Ik voel trouwens elke dag het kindje. Zo leuk! Mijn man voelt het nog niet, maar de schaarse momenten dat het echte trappen zijn, is hij er niet. Wel heel raar, dat gevoel, dat er van binnenuit iets aan het schoppen is. Kan er nog niet helemaal aan wennen, maar het is wel erg leuk!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 24 aug 2008 11:24

TheKeimpe schreef:Als je geen 20 weken echo maakt ben je misschien wel minder ontaard dan men vermoed. Die echo is echt niet voor niets ruim voor de 24 weken...

Mag ik vragen wat je hiermee hebt bedoeld?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 24 aug 2008 11:45

dat je tot 24 week nog abortus kunt doen bedoelt hij denk ik

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 24 aug 2008 13:56

Ik vind echte pampers toch het fijnst. Meestal zijn ze in de aanbieding en koop ik er aardig wat. En als ze op zijn is er vaak weer een nieuwe aanbieding.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 aug 2008 14:35

trijntjejohanna schreef:dat je tot 24 week nog abortus kunt doen bedoelt hij denk ik

Ja, dat denk ik idd ook.

Maar wij hadden vooral twijfels in het licht van ons geloof. Ik weet niet of het Gods bedoeling is, dat we alles van tevoren al weten. Het is allemaal superleuk enzo, en handig, maar ik twijfel wel eens of dit echt de bedoeling is. En ik ben dolblij dat we de eerste echo's hadden, zodat we zagen dat alles echt klopte, en ik echt zwanger ben, maar zeker bij de 20 weken echo weet ik niet helemaal zeker of het echt nodig is. Abortus zullen we toch niet doen, en met Gods hulp komen we er ook uit, als ons kindje wel iets zou hebben.
Maar voor de zekerheid doen we de echo nu wel, om toch duidelijk te hebben als ik in het ziekenhuis moet bevallen. Al vind ik dat ook lastig, of het echt nodig is om dat van tevoren te weten eigenlijk.
Maar we hebben de knoop doorgehakt, en hebben vrijdag de echo, dus ik heb mezelf er maar bij neergelegd, en twijfel niet meer zoveel, daar kom ik neit verder mee :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 25 aug 2008 14:37

Spannend miss F, dat jullie vrijdag de 20 weken echo hebben!
Ik ben het met je eens dat de 20 weken echo misschien wat overbodig is. Maar ik denk niet dat je in het licht van het geloof van een zonde kunt spreken als je die echo laat doen.
Wij vonden de echo geweldig, het gaat dan echt voor je leven en vooral voor je man is dat wel fijn, dan is de zwangerschap niet meer zo abstract.
Wij hebben de echo op dvd laten zetten zodat we het nog eens terug kunnen kijken.
Nou ja, ik zie de 20 weken echo duidelijk meer als soort van pretecho merk ik nu ik dit zo neerzet hier! :wink:

Wat betreft dat het in de 20e week gebeurt, denk ik dat het te kortzichtig is om te zeggen: Je kunt dan nog abortus doen en daar ben ik op tegen dus ben ik ook tegen op de 20 weken echo.
Met die echo kunnen natuurlijk ook heel goede dingen gedaan worden. Als er afwijkingen opgespoort worden die al in de zwangerschap behandeld kunnen worden, dan is dat natuurlijk geweldig. Ook een ongeboren kindje heeft tenslotte recht op alle zorg die geboden kan worden.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 25 aug 2008 15:05

Bovendien kan je je er alvast een beetje op voorbereiden. Stel er is iets mis met het kindje, dan kan je je er alvast op instellen, aan het idee wennen en misschien zelfs al wat maatregelen treffen voor de verzorging van je kindje (mocht dat nodig zijn). Ik begrijp best dat je er over getwijfeld hebt, maar het lijkt me ook zo tof om je kindje weer te zien.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 25 aug 2008 15:07

Het kan inderdaad levensreddend zijn zo een echo. Zo zagen ze bij mijn neef dat hij een cyste nier had en de andere nier niet ontwikkeld was. Dus ze wisten dat hij direct na de geboorte geopereerd moest worden wilde hij het overleven.
In de tijd dat wij kinderen kregen deden ze die echo's niet of je moest tekenen dat als het niet goed was jij je kind liet aborteren.
Dat zouden wij dus nooit hebben laten doen, dus hebben we ook die echo's niet gehad.
Maar toen ik bij onze jongste met 29 weken werd opgenomen in het ziekenhuis, kreeg ik om de dag een echo tot hij geboren is met 37 weken.
Op die echo's zagen ze dat zijn hart niet helemaal goed werkte dus konden ze direct na zijn geboorte al de juiste zorg geven.

Daarom alleen zou ik zo een echo aanraden om te doen.
Ook al blijkt het achteraf dus een pretecho te zijn geweest.
Dan zou ik maar gewoon genieten van de leuke plaatjes van je kind ;-)

Terug naar “Archief”