DesertRose schreef:Een afgod is namelijk een verkeerd dienen van God, (...) of het goed liefhebben van de verkeerde persoon.
Je noemt duizend en één goede manieren van liefhebben, maar je gaat er van uit, dat de manier van liefhebben het belangrijkste is, en niet het doel van je liefde. (ik bedoel met doel: op wie je het richt)
trek je conclusies. Alle teksten van liefde die jij noemt, gelden niet voor homo's. deze liefdesteksten gelden alleen voor Hetero-stellen. En anders, laat maar een tekst zien die bewijst dat het ook voor homo-stellen geld.
En natuurlijk geen algemene vriendschap ofzo, het gaat om amore liefde. (das dubbel, maar je begrijpt het wel)
Van mij mag je gewoon zeggen hoe je het ziet hoor; je bedoelt: ik mag niet verliefd worden op een man en ik mag er geen seks mee hebben. Dan snapt iedereen waar je het over hebt.
Je redeneert vanuit de wet en niet vanuit Christus. In de zin van: God heeft liefde afgebakend, het is aan ons om binnen de paadjes te lopen. Die redenatie heeft tot gevolg dat homo's kunnen vragen: die paadjes, worden die ook door jullie netjes betreden?
Dat doen ze niet omdat ze dan lekker achter jullie zonde kunnen schuilen: jullie zijn fout, dan kan er bij ons ook wel een foutje door. Dat doen ze om te laten zien dat het instrument van de wet niet werkt om iemand het juiste pad te laten betreden.
Vanuit Christus denken werkt een tikkeltje anders. De wet speelt nog steeds een belangrijke rol. Maar in mijn vorige antwoord heb je kunnen lezen dat die wet niet in de bijbel staat zodat wij het huwelijk rein kunnen houden. Die wet staat er om ons de mond te stoppen. En zodra je zegt: jouw liefde richt zich verkeerd dan is mijn mond een hele lange poos dicht...Daarna moet ik me inhouden om niet jullie mond ook te stoppen (want dan staan we immers in ieder geval weer gelijk). Maar dit keer zal ik dat niet doen. Ik zal zeggen; je hebt gelijk.
MAAR; het Christelijk geloof is niet een geloof zonder hoop. Het Christelijk geloof is niet een Godsdienst die je de onhaalbare les leest en je vervolgens met de brokstukken laat zitten. Zo van; je zoekt zelf maar een manier om aanvaardbaar voor God te worden.
Als Christen belijd je een God die zijn hand uitstrekt, en een zondaar die nat geworden is door de wet droogwrijft. En hem begiftigt met twee dingen: vrijspraak en talent (rechtvaardigmaking en heiligmaking).
Met die twee instrumenten kan een homo uit de voeten. Met de vrijspraak kan hij God aanzien zonder bang te zijn voor zijn eigen onvolmaaktheid. Met het talent kan hij het leven door ondanks de beperkingen die in zijn identiteit zitten.
Als je goed leest zie je dat precies diezelfde eigenschappen er voor zorgen dat Hetero’s hun huwelijk kunnen “vieren”. Ze kunnen God aanzien zonder bang te zijn voor hun eigen onvolmaaktheid. Met het talent kunnen zij het leven door ondanks de beperking die in hun identiteit zit.
Teksten gelden niet voor homo's zeg je? Dat is onzin, dat zou betekenen dat homo's niet bij Christus zouden mogen komen om zich te laten bedienen uit zijn liefde:
16 En wij hebben gekend en geloofd de liefde, die God tot ons heeft. God is liefde; en die in de liefde blijft, blijft in God, en God in hem.
17 Hierin is de liefde bij ons volmaakt, opdat wij vrijmoedigheid mogen hebben in den dag des oordeels, [namelijk] dat gelijk Hij is, wij ook zijn in deze wereld.
18 Er is in de liefde geen vrees, maar de volmaakte liefde drijft de vrees buiten; want de vrees heeft pijn, en die vreest, is niet volmaakt in de liefde.
19 Wij hebben Hem lief, omdat Hij ons eerst liefgehad heeft.
20 Indien iemand zegt: Ik heb God lief; en haat zijn broeder, die is een leugenaar; want die zijn broeder niet liefheeft, dien hij gezien heeft, hoe kan hij God liefhebben, Dien hij niet gezien heeft?
21 En dit gebod hebben wij van Hem, [namelijk] dat die God liefheeft, ook zijn broeder liefhebbe.
Je zult zeggen: dat is ándere liefde... Ja? hoe weet je dat? heb je die liefde gevoeld? Ben je ervaringsdeskundige? Ik weet wat het is, ik weet hoe het voelt en ik weet welke vruchten er uit voortkomen. Wat het ultieme doel is. Ik herken en voel God's hand er in. Ik weet wie me die zegeningen laat toekomen, en ik dank Hem er voor. Het is niet voor niets dat homo's vreselijk in de war raken pas op het moment dat ze verliefd worden. Weet je waarom? omdat ze gaan herkennen dat die liefde niet die afgrijselijke anti-christelijke liefde is waar iedereen het voor af wil schilderen.