Homofilie 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 30 dec 2008 00:16

Hmmzz.... jullie als homo's spreken elkaar ook wel tegen zeg...
Meboy beweert het vertgedrukte, wat hebben al die vragen van Denkertje dan nog voor nut? Zo te lezen hebben die vragen helemaal niet veel met jullie als homo's te maken..?!

Weet je hoe lang christelijke homo's hier al mee lopen?
Weet je hoeveel christelijke homo's de kerk al uitgevlucht zijn?
Weet je hoeveel christelijke homo's er nog nooit iets over hun geaardheid hebben kunnen vertellen?
Weet je hoeveel christelijke homo's er toch maar getrouwd zijn, met alle gevolgen van dien?
Weet je hoe lang christelijke homo's al proberen om er alleen maar te zijn?

Ik voel me namelijk, na het ontwikkelen van mijn standpunt, door God niet slecht bedeeld of achtergesteld in vergelijking met de rest van de mensheid.

Ik ben het trouwens helemaal met Desertrose eens.....
Afbeelding

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 30 dec 2008 00:24

'Als je als heteroseksueel de wezenlijke oplossing ziet in het aangaan van een relatie, vertrouwen we God dan niet, dat Hij als een relatie voor ons wil zijn? Of scherp gesteld, vertrouwen we dan meer op surrogaat (een relatie) dan op Hem'.

Je blijft komen met celibataire leven versus een relatie. Ik schreef al eerder een celibatair leven, leven bestaat niet! Lichamelijk niet toegeven aan seksualiteit, wil niet zeggen dat daarmee de geest wordt uitgeschakeld. Mensen trekken zo graag scheidingslijnen tussen wat men noemt zichtbare en onzichtbare zonden. Mensen zien graag een volmaakt plaatje. Helaas prikt God daar dwars doorheen. Hij ziet de mens aan.
Iemand die celibatair leeft, kan in gedachten net zo hard zondigen als iemand die in een huwelijk/relatie leeft. Een persoon kan voor het oog een perfect huwelijk hebben, zijn gedachten kan een ander mens niet aanzien.

Men, doet of wil het doen voorkomen of het huwelijk tussen man en vrouw een "volmaakt" iets zou zijn, en dat is m.i. ook wat Me-Boy probeert te zeggen, dat alles wat niet in dat kader zit, per definitie tot onvolmaakt bestempelt wordt.

Wake up call: Een huwelijk is geen volmaakt iets, de mens is (plat geschreven) in het paradijs dermate plat op zijn bek gegaan, dat er tot de nieuwe hemel en aarde 'in dit leven' geen volmaakte huwelijken, mensen en relaties meer zullen zijn. We mogen wel uitzien naar de volmaaktheid (Bij de wederkomst), dat is nogal een verschil en ook een zegen.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

meboy

Berichtdoor meboy » 30 dec 2008 00:36

Dippie schreef:Hmmzz.... jullie als homo's spreken elkaar ook wel tegen zeg...
Meboy beweert het vertgedrukte, wat hebben al die vragen van Denkertje dan nog voor nut? Zo te lezen hebben die vragen helemaal niet veel met jullie als homo's te maken..?!

Weet je hoe lang christelijke homo's hier al mee lopen?
Weet je hoeveel christelijke homo's de kerk al uitgevlucht zijn?
Weet je hoeveel christelijke homo's er nog nooit iets over hun geaardheid hebben kunnen vertellen?
Weet je hoeveel christelijke homo's er toch maar getrouwd zijn, met alle gevolgen van dien?
Weet je hoe lang christelijke homo's al proberen om er alleen maar te zijn?

Ik voel me namelijk, na het ontwikkelen van mijn standpunt, door God niet slecht bedeeld of achtergesteld in vergelijking met de rest van de mensheid.

Ik ben het trouwens helemaal met Desertrose eens.....

Er zit een een klein stukje in de zin wat je over het hoofd ziet: "door God"

Ik zou een boek kunnen schrijven over welk leed mensen elkaar aan doen. Homoseksualiteit in haar clash met de refowereld heeft niet zelden een van pijn vertrokken gezicht. In plaats daarvan investeer ik liever in een poging de refowereld iets dragelijker te maken voor homo jongens en lesbische meiden. Zodat ze hun "lot" met de kin omhoog geëmancipeerd, en sterk kunnen dragen. Omdat ze zicht hebben op de werkelijke verhoudingen binnen het koninkrijk der hemelen.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 30 dec 2008 03:14

Meboy, je hebt mn punt niet. zou je willen proberen het te snappen? dat doe ik ook met jou woorden.
Ik zeg níet dat jij afgoden dient, maar ik vergelíjk een homorelatie met afgoderij. Het is er niet gelijk áán, maar het gelíjkt er op.

Een afgod is namelijk een verkeerd dienen van God, of het goed dienen van de verkeerde God. Dat laatste verdedig jij, maar dan de menselijke variänt:
Het goed liefhebben van de verkeerde persoon.

Je noemt duizend en één goede manieren van liefhebben, maar je gaat er van uit, dat de manier van liefhebben het belangrijkste is, en niet het doel van je liefde. (ik bedoel met doel: op wie je het richt)

(een optie van)afgoderij is goed geloven met een verkeerd DOEL. Homo is de goede manier liefhebben met een verkeerd DOEL.
NERGENS in de Bijbel, staat, dat een persoon van hetzelfde geslacht een mogelijke optie van amore liefde is. EN, er staat meermalen dat homoseksualiteit de VERKEERDE optie is.

trek je conclusies. Alle teksten van liefde die jij noemt, gelden niet voor homo's. deze liefdesteksten gelden alleen voor Hetero-stellen. En anders, laat maar een tekst zien die bewijst dat het ook voor homo-stellen geld.
En natuurlijk geen algemene vriendschap ofzo, het gaat om amore liefde. (das dubbel, maar je begrijpt het wel)

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 30 dec 2008 03:23

En wat je ook blijft zeggen, is dit:

Het heterohuwelijk zit óók vol zonden. Ja DUS? Dus omdat er al zoveel zonden op de wereld zijn, gaan we er nog een paar extra goedpraten?

Heterohuwelijksproblemen moeten opgelost worden, die worden óók niet geaccepteerd.

En dat is ook wat
em-ma schreef:En ook een heterosexuele relatie is vol zonden, maar DAT moet niet het excuus zijn om ook een homosexuele relatie aan te kunnen gaan.

En dus ben ik van harte met haar eens, dat het benoemen van andere zonden geen reden is, ook de zonde van de homo-relatie maar te gedogen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 dec 2008 08:07

Denkertje21 schreef:@ Evelien...
Je zegt steeds ja, dus dan ben ik bang dat je de reacties van Meboy niet hebt gelezen. Want dat was nou niet echt 'met bijbelteksten naar elkaar toe smijten' zoals jij dat noemt.

Hij probeerde juist heel zuiver een uitleg te geven aan bijbelteksten waar anderen over struikelen.

Het was dus bepaald geen herhaling van zetten.

Het is ook de enige manier van discussiëren die past op RefoWeb: vanuit de Bijbel. Niet om je gelijk te krijgen maar om met elkaar te proberen Gods bedoeling van Zijn woorden te vinden. Dat betekent ook dat je je moet kunnen openstellen voor zo'n uitleg. Het betekent niet dat je elke uitleg voor waar moet aannemen, maar je kunt het op z'n minst proberen te toetsen aan datzelfde Woord van God en er het licht van de Heilige Geest over vragen zodat het ZIJN woord wordt en niet een mensenmening....

volgens mij begrijp je me niet helemaal zoals ik het bedoel.

Zie pb. :wink:

meboy

Berichtdoor meboy » 30 dec 2008 11:27

DesertRose schreef:Een afgod is namelijk een verkeerd dienen van God, (...) of het goed liefhebben van de verkeerde persoon.

Je noemt duizend en één goede manieren van liefhebben, maar je gaat er van uit, dat de manier van liefhebben het belangrijkste is, en niet het doel van je liefde. (ik bedoel met doel: op wie je het richt)

trek je conclusies. Alle teksten van liefde die jij noemt, gelden niet voor homo's. deze liefdesteksten gelden alleen voor Hetero-stellen. En anders, laat maar een tekst zien die bewijst dat het ook voor homo-stellen geld.
En natuurlijk geen algemene vriendschap ofzo, het gaat om amore liefde. (das dubbel, maar je begrijpt het wel)

Van mij mag je gewoon zeggen hoe je het ziet hoor; je bedoelt: ik mag niet verliefd worden op een man en ik mag er geen seks mee hebben. Dan snapt iedereen waar je het over hebt.

Je redeneert vanuit de wet en niet vanuit Christus. In de zin van: God heeft liefde afgebakend, het is aan ons om binnen de paadjes te lopen. Die redenatie heeft tot gevolg dat homo's kunnen vragen: die paadjes, worden die ook door jullie netjes betreden?

Dat doen ze niet omdat ze dan lekker achter jullie zonde kunnen schuilen: jullie zijn fout, dan kan er bij ons ook wel een foutje door. Dat doen ze om te laten zien dat het instrument van de wet niet werkt om iemand het juiste pad te laten betreden.

Vanuit Christus denken werkt een tikkeltje anders. De wet speelt nog steeds een belangrijke rol. Maar in mijn vorige antwoord heb je kunnen lezen dat die wet niet in de bijbel staat zodat wij het huwelijk rein kunnen houden. Die wet staat er om ons de mond te stoppen. En zodra je zegt: jouw liefde richt zich verkeerd dan is mijn mond een hele lange poos dicht...Daarna moet ik me inhouden om niet jullie mond ook te stoppen (want dan staan we immers in ieder geval weer gelijk). Maar dit keer zal ik dat niet doen. Ik zal zeggen; je hebt gelijk.

MAAR; het Christelijk geloof is niet een geloof zonder hoop. Het Christelijk geloof is niet een Godsdienst die je de onhaalbare les leest en je vervolgens met de brokstukken laat zitten. Zo van; je zoekt zelf maar een manier om aanvaardbaar voor God te worden.

Als Christen belijd je een God die zijn hand uitstrekt, en een zondaar die nat geworden is door de wet droogwrijft. En hem begiftigt met twee dingen: vrijspraak en talent (rechtvaardigmaking en heiligmaking).

Met die twee instrumenten kan een homo uit de voeten. Met de vrijspraak kan hij God aanzien zonder bang te zijn voor zijn eigen onvolmaaktheid. Met het talent kan hij het leven door ondanks de beperkingen die in zijn identiteit zitten.

Als je goed leest zie je dat precies diezelfde eigenschappen er voor zorgen dat Hetero’s hun huwelijk kunnen “vieren”. Ze kunnen God aanzien zonder bang te zijn voor hun eigen onvolmaaktheid. Met het talent kunnen zij het leven door ondanks de beperking die in hun identiteit zit.

Teksten gelden niet voor homo's zeg je? Dat is onzin, dat zou betekenen dat homo's niet bij Christus zouden mogen komen om zich te laten bedienen uit zijn liefde:

16 En wij hebben gekend en geloofd de liefde, die God tot ons heeft. God is liefde; en die in de liefde blijft, blijft in God, en God in hem.
17 Hierin is de liefde bij ons volmaakt, opdat wij vrijmoedigheid mogen hebben in den dag des oordeels, [namelijk] dat gelijk Hij is, wij ook zijn in deze wereld.
18 Er is in de liefde geen vrees, maar de volmaakte liefde drijft de vrees buiten; want de vrees heeft pijn, en die vreest, is niet volmaakt in de liefde.
19 Wij hebben Hem lief, omdat Hij ons eerst liefgehad heeft.
20 Indien iemand zegt: Ik heb God lief; en haat zijn broeder, die is een leugenaar; want die zijn broeder niet liefheeft, dien hij gezien heeft, hoe kan hij God liefhebben, Dien hij niet gezien heeft?
21 En dit gebod hebben wij van Hem, [namelijk] dat die God liefheeft, ook zijn broeder liefhebbe.

Je zult zeggen: dat is ándere liefde... Ja? hoe weet je dat? heb je die liefde gevoeld? Ben je ervaringsdeskundige? Ik weet wat het is, ik weet hoe het voelt en ik weet welke vruchten er uit voortkomen. Wat het ultieme doel is. Ik herken en voel God's hand er in. Ik weet wie me die zegeningen laat toekomen, en ik dank Hem er voor. Het is niet voor niets dat homo's vreselijk in de war raken pas op het moment dat ze verliefd worden. Weet je waarom? omdat ze gaan herkennen dat die liefde niet die afgrijselijke anti-christelijke liefde is waar iedereen het voor af wil schilderen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 dec 2008 11:46

DesertRose schreef:Het heterohuwelijk zit óók vol zonden. Ja DUS? Dus omdat er al zoveel zonden op de wereld zijn, gaan we er nog een paar extra goedpraten?

Een homo-huwelijk/-relatie wordt verboden, terwijl een hetero-huwelijk/-relatie net zo goed beladen is met zonden. Maar om de een of andere reden worden hetero's dan toch maar niet verboden relaties aan te gaan. Dat is niet nog een extra zonde goedpraten; dat is niet willen meten met twee maten. En het is goed om het uitsterven van de menselijke soort te voorkomen, misschien dat het daar wat mee te maken heeft.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 30 dec 2008 11:48

meboy schreef:
em_ma schreef:Als je als homo de wezenlijke oplossing ziet in het aangaan van een relatie, vertrouwen we God dan niet, dat Hij als een relatie voor ons wil zijn? Of scherp gesteld, vertrouwen we dan meer op surrogaat (een relatie) dan op Hem?
Wat echt waar, ik krijg dat gevoel wel bij het merendeel van de homo 's hier op Refoweb. Alsof de relatie het antwoord op de kwelling is van het celibataire leven.
En ook een heterosexuele relatie is vol zonden, maar DAT moet niet het excuus zijn om ook een homosexuele relatie aan te kunnen gaan.

Weet je zeker dat je het tegen mij hebt?

Nergens schrij ik ten hemel tot God om een antwoord op de vraag waarom ik homo ben en jij niet. Die vraag vind ik totaal niet interessant. Ik voel me namelijk, na het ontwikkelen van mijn standpunt, door God niet slecht bedeeld of achtergesteld in vergelijking met de rest van de mensheid.

Wederom kan ik aan je bijdragen zien dat je die van mij niet hebt gelezen. Nergens pleit ik voor een homo-relatie als wezenlijke oplossing.

En nergens gebruik ik een relatie als excuustruus om al het pijnlijke in het leven weg te poetsen.

Het kost me moeite om serieus op je bijdrage in te gaan terwijl de desinteresse om je werkelijk te verdiepen in mijn standpunt er van af druipt.

Ja, ik had het idd tegen jou. Ik lees je bijdragen, maar ik kan er geen ander beeld uit vormen dat het beeld dat ik mij eruit vorm.
In heterosexuele relaties mankeert genoeg. Idd. als ik naar een man kijk om hem te begeren heb ik al overspel gepleegd. Ik ben ook nergens vrij van. Nu niet, nu ik geen relatie heb en in de toekomst ook niet.
En zo ligt het bij homo 's ook. Zonden doen we niet alleen in gedachten, maar ook in daden. Dat besef ik echt wel!
Maar als je het zo gaat stellen, dan komen Gods geboden ook in een ander daglicht te staan. Als wij de auto van een ander begeren, kunnen we hem net zo goed stelen? De zonde is toch al gedaan?
Want in gedachten hebben wij hem al gestolen?
Ik kan met de beste wil van de wereld niet uit de Bijbel halen dat God homosexualiteit goedkeurt. God keurt niet iemand af vanwege zijn homofiele geaardheid. DAAR zit voor mij het verschil en ik heb niet de indruk dat jij en de andere homo 's hier dat doorhebben!
Ik keur jou niet af, ik keur niemand af. Met dat ik een vinger naar een ander uitsteek wijzen er negen naar mijzelf!
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

meboy

Berichtdoor meboy » 30 dec 2008 11:58

Ik zal je er een stukje persoonlijk verhaal bij vertellen.

Voor mijn 20e wist ik al heel lang dat ik homo was. Het maakte mij stil. Ik wist één ding zeker: een relatie aangaan zat er gewoon niet in. Ik hoorde mensen zeggen; een homorelatie zorgt er voor dat mensen zich beperken tot 1 partner en niet in amsterdam in darkrooms van man tot man gaan. En toen dacht ik, dat is onzin, het één is fout en het ander is fout. het moet gewoon allebei niet.

Ik dacht; zolang ik alleen door het leven ga kan mij niets gebeuren dan zit ik veilig. Veilig ten opzichte van de mensen. Mijn kerk zal daar blij mee zijn en God is er ook blij mee dat ik zo strijd.

Toen werd ik verliefd. Dat maakte enorme emoties in me los. Hele tegenstrijdige emoties. Ik was bang voor God en bang voor de persoon waar ik verliefd op was. Bang voor mezelf, voor de mensen.

Ik ging op zoek in de bijbel om bevestiging te zoeken voor mijn oorspronkelijke gedachtengang. En die vond ik ook in alle 7 bijbelteksten, en in mijn omgeving zeiden ze precies hetzelfde. Ik probeerde weg te vluchten van de zondigheid van verliefd zijn. Echter terwijl ik aan het wegduiken was vond ik geen rust. Want hoe dieper ik ging studeren hoe duidelijker ik las dat er geen beginnen aan was. Ik kón niet wegduiken in alternatieven. Die alternatieven lieten het gevoel niet verdwijnen en wisten ook niet uit dat ik tekort schoot in de liefde.

Het maakte me banger; ik zag al die mensen om me heen. Mensen met een huwelijk of alleenstaande mensen en ik zag voor het eerst: ál die mensen denken dat ze veilig zitten. Maar dat zitten ze niet. In ieder geval niet vanwege het huwelijk. Al die celibatairen denken dat het genoeg is om God gerust te stellen, maar dat is het niet... Er is geen alternatief. Welke weg ik ook zou kiezen ik zou mezelf tegenkomen met mijn onvolmaakte liefde. Ik ging beseffen dat veel mensen die confrontatie hadden gestild met de theorie dat hun situatie afdoende was om begrip te krijgen van God. God zou tevreden zijn want óf de eis van God was niet zo scherp, óf de kwaliteiten van de mensen waren toch echt hoger dan dat de Bijbel ons doet voorspiegelen.

Het omslagpunt kwam doordat ik in Romeinen en Galaten niet alleen de nijpendheid van onze situatie zag. Maar ook de inmense vrijheid die Paulus had ontdekt. Paulus keek als het ware over zijn beperking heen met een hoop en met een geloof die hem op zijn fundament zette. En hem een krachtig en nuttig persoon liet zijn voor de mensheid.

Die kracht en hoop en vrijheid ben ik sindsdien aan het ontdekken. Het verbaasd me hoe veel en diep en intens ik kan houden van mijn vriend, die met engelengeduld mijn angst en mijn vedriet heeft doorstaan. Het was alsof ik blij kon zijn met elk detail in mijn leven. Ik werd ontroerd door lachende kinderen, door man&vrouw die elkaar op straat aan het liefkozen waren. Door homo's die ik gelukkig met elkaar zag zijn.

Sindsdien groei ik in de overtuiging over de kracht van de Geest. Die in de wereld rond gaat in naam van Christus. En mensen en situaties aanraakt om ze tot leven te wekken. Om ze te richten op dat wat positief is.

Dat betekend niet dat ik geen schrammen heb overgehouden aan het hele verhaal. De mensen die heel dicht bij me stonden staan er nog steeds. Mijn vader, moeder, zussen en broer staan er, ze zijn nooit verdwenen. Mijn kerk ben ik uit het oog verloren. De stroming waar ik vandaan kwam staat regelmatig tegenover me met de wet in de hand.

Daarnaast is het vechten tegen mezelf. Dan komt onbeperkte liefde zo stevig en dwingend tevoorschijn dat de hormonen zowat tegen het plafond vliegen. Ik zal er niet veel woorden aan vuil maken maar ik snap wat er bedoeld wordt met: "wij struikelen allen in velen".

Wat het leven mij gebracht heeft is openheid en begrip; het zal me niet snel gebeuren dat ik mijn armen sluit voor degenen die "zondig" geacht worden te zijn. Diepe verbondenheid met het uitschot van de maatschappij en het uitschot van de kerken is het resultaat van zelf leven langs die randen.

Effin, ik weet niet waarom ik de behoefte had dit neer te schrijven.

meboy

Berichtdoor meboy » 30 dec 2008 12:07

em_ma schreef:Maar als je het zo gaat stellen, dan komen Gods geboden ook in een ander daglicht te staan. Als wij de auto van een ander begeren, kunnen we hem net zo goed stelen? De zonde is toch al gedaan?

Nee want stelen kan je met geen mogelijkheid onderbrengen bij geestelijke vrucht. Stelen heeft niets met liefde, vrede, barmhartigheid etc te maken. Het liefhebben van een partner heeft dat wel. Daarmee zal het in uitvoering niet volmaakt zijn, maar de Geest kan er zijn kracht in kwijt.

God heeft mij niet goedgekeurt vanwege mijn homoseksualiteit. God heeft mij niet afgekeurd vanwege mijn homoseksualiteit. God heeft mij goedgekeurt ondanks mijn homoseksualiteit. God keurt mijn homoseksualiteit niet goed omdat het homoseksualiteit is. Hij werkt er in omdat de Geest het heeft aangevat om er zijn energie in te steken. En omdat Christus de beperking er heeft uitgehaald. Homoseksualiteit staat niet in het middelpunt. Christus, de Geest en God staan dat, door de liefde werkende.

meboy

Berichtdoor meboy » 30 dec 2008 12:16

Weet je wat mij steeds meer opvalt? Mensen kunnen niet omgaan met de rol van Christus in het geheel...

Tot de wet weten we hoe ze zich moeten verhouden. Dan is het verhaal eenvoudig. Je hebt advocaten vóór homoseksualiteit en je hebt advocaten tégen homoseksualiteit. En de argumenten die ze naar voren mogen brengen worden getoetst aan de wet.

En als homo's willen dat ze een relatie "mogen" dan zullen ze met wettelijke argumenten moeten komen.

Christus maakt het alleen maar ingewikkeld, die gooit roet in het eten. Want daardoor glipt degene, die we een advocaat voor homoseksualiteit achten, onder de wet vandaan.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 dec 2008 12:38

meboy schreef:Christus maakt het alleen maar ingewikkeld, die gooit roet in het eten. Want daardoor glipt degene, die we een advocaat voor homoseksualiteit achten, onder de wet vandaan.
Christus maakt het niet ingewikkeld, Hij heeft ons de wet gegeven, vanuit daar horen wij te leven!
En als er in de Bijbel staat dat God de man heeft geschapen om zijn vrouw aan te hangen, dan behoren wij dat ook te doen. (Afgezien van een aantal factoren.)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 30 dec 2008 13:07

kwebbel schreef:En als er in de Bijbel staat dat God de man heeft geschapen om zijn vrouw aan te hangen, dan behoren wij dat ook te doen. (Afgezien van een aantal factoren.)

Bij de uitspraken van Jezus staan wel meer teksten, waar "menselijke uitleggingen" aan worden gegeven. Jezus heeft het "ook"over de vrouw en onderdanig zijn aan de man. Hoeveel macht is er door de man wel niet aan die tekst ontleent om vrouwen lager dan een man te schatten en nu nog steeds.

Als men verder leest, ziet men ook staan bv in math. dat Jezus zegt: 'Dit geheimenis is groot, doch ik spreek met het oog op Christus en [op] de gemeente'. Hier kan men dus lezen dat het niet om het huwelijk zelf tussen man en vrouw gaat. Het gaat om een metafoor, die uitlegt hoe om te gaan met Christus als hoofd van de gemeente, waar in Christus door de Geest wil werken!

Edit: Math, moest Ef zijn.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 30 dec 2008 14:22

DesertRose schreef:trek je conclusies. Alle teksten van liefde die jij noemt, gelden niet voor homo's. deze liefdesteksten gelden alleen voor Hetero-stellen. En anders, laat maar een tekst zien die bewijst dat het ook voor homo-stellen geld.

Zie voor een antwoord op jouw vraag, mijn tekst hier boven. Christus wil er zijn voor de hele gemeente. Dus niet alleen voor de heteroseksueel maar voor een ieder die Hem in zijn hart aan wil nemen, dus ook de homoseksueel. Christus wil niemand buiten sluiten, het zijn mensen en is mensenwerk om anderen buiten te willen sluiten.

Het zijn vaak die zelfde mensen die pretenderen de waarheid in pacht te hebben. Soms vraag ik mij wel eens af, wanneer leren of gaan wij nu eens, proberen om samen in Christus eensgezind te zijn, zonder dat de één de ander wil buitensluiten.

Terug naar “Archief”