Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor MissF » 14 mei 2009 19:01

Ach, dat boeit me echt totaal niet. En als een kapper overal voor geleerd heeft zegt het echt niets hoor. Ik ben pas voor bijna 30 euro (ik vind het belachelijk, voor een kwartier!!), geknipt door een zeer ervaren kapper. Erg leuk model, maar totaal ongelijk. Maar ach, dan denk ik maar: da's vast ook wel in. Scheelt dat ik krullen heb, dan valt het al snel wel goed. Neuh, dat zegt mij echt totaal niets al die diploma's enzo. De ene kapper knipt gewoon beter dan de ander.

Een andere leuke cursus is een naaicursus :) Ik vind het ontzettend leuk in ieder geval!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 14 mei 2009 19:02

Ik laat ook echt niet iedereen aan m'n hoofd zitten, ben veel te bang dat er iets verkeerd gaat. Vorig jaar wilde ik hier eens een andere kapper proberen, hij had allemaal diploma's aan de muur hangen, dus het leek er goed uit te zien... Helaas, hij bewerkte m'n hoofd met een tondeuse en het heeft weken geduurd voor het er weer een beetje normaal uitzag :?
De laatste keer ben ik gewoon maar weer bij m'n ouders in het dorp geweest, oud en vertrouwd ;)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 mei 2009 19:04

ach ik ging ook eens naar een kapsalon.... Ik zeg doe er maar klein stukje vanaf, was niet een stukje maar gewoon zo kort dat ik stekeltjes had. ](*,)

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 14 mei 2009 19:12

*Annet* schreef:Ik moet nodig geknipt worden dus ik wil wel model zijn, dacht ik. Op marktplaats zag ik dat hier in het dorp iemand een model zocht, dus ik gereageerd maar ze had er al genoeg.

Mijn man ging vorige week naar de dorpskapper en zei dat ze vast concurrentie zou krijgen. Maar nee hoor, ze werd er nog rijker van want degenen die zichzelf als model beschikbaar hadden gesteld kwamen daarna bij haar om het op te laten knappen. Van 1 persoon was het zo verknald dat ze nu met afschuwelijk kort haar loopt, dat ze net een man lijkt.

Nou dat is bij mij gelukkig nog nooit gebeurd. Ik vind het gewoon belachelijk wat de kappers vragen voor dat kleine klusje wat ze klaren.
Al laat je alleen maar je puntjes knippen ben je al een kapitaal kwijt.
Lijkt me erg sterk dat een kapsel zo verknald wordt tijdens een curcus, je moet telkens stukje voor stukje doen en dan komt de kapper eerst weer kijken of het goed gedaan is.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 mei 2009 19:25

wassen,knippen,fohnen en proefkapsel voor trouwdag 28 euro. Bij een goede kapper

Maar goed ik heb een hobby: klussen in ons huis :D

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 15 mei 2009 15:49

Lang leve mijn moeder die het voor een knuffel, een stofzuigbeurt en een dankjewel doet.
En ze knipt me altijd GOED.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 01 jun 2009 20:16

en dit is dan eindelijk m'n kussen geworden :D :D :D

Afbeelding
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 01 jun 2009 20:18

Leuk kwebbel!
Al ideeen voor een volgend werkstuk?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 jun 2009 20:47

Leuk Kwebbel! Knap gemaakt!
Ik had donderdag mijn paarse zelfgemaakte (gala)jurk aan. En ik kreeg me toch een complimentjes! Echt wel gaaf :D En mijn nichtje aan die mensen maar trots melden: die heeft ze zelfgemaakt!
Ik heb haar maar ingefluisterd dat ze moet zeggen dat het uit een erg dure winkel komt, maar dat durfde ze niet ;)

Ik ben vorige week met een donkerbruin glimmend rokje begonnen, een beetje college style achtig, daar hou ik wel van (maar dan niet met een truttige bloes erop, maar met mijn spijkerjasje ofzo of een spijkergiletje). Helaas zit de naailes er voor 3 maanden op, en kan ik in september pas weer verder. Maar de rok is ook voor de winter, dus dat scheelt. Zodra ik een foto van mijn jurk heb gekregen van mijn schoonzusje zet ik em erop.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 02 jun 2009 07:55

Leuk Kwebbel en MissF!
Ik krijg momenteel ook veel complimentjes over m'n jacquet wat ik zelf heb genaaid.
Ik heb er nog steeds geen foto van gemaakt, maar deze heb ik nagemaakt (alleen ander kant en knopen):
Afbeelding
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 jun 2009 09:05

leuk NdW !!!

@Haai: ja ik denk t wel, heb ontwerpen gehad van de moeder van m'n buurman, die patcht zelf ook al 20 jaar. Maar die ontwerpen vind ik voor mijn doen nog te moeilijk....
ik wil proberen om een groter kleed te maken, misschien voor aan de wand ofzo of anders een sprei. Maar dat is een enorme klus! Ik kan momenteel in huis ook geen naaimachine kwijt of ik moet dusdanig gigantisch opruimen dat ik geen spullen meer over houd :wink: dus tot die tijd kan ik het opslaan bij m'n vriendin thuis (woont dichtbij)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 04 jun 2009 18:24

NdW schreef:Leuk Kwebbel en MissF!
Ik krijg momenteel ook veel complimentjes over m'n jacquet wat ik zelf heb genaaid.
Ik heb er nog steeds geen foto van gemaakt, maar deze heb ik nagemaakt (alleen ander kant en knopen):
Afbeelding
Afbeelding

super hoor.
Ook patroon zelf getekend?
Time flies when you have none!

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 05 jun 2009 15:33

Mannen kunnen ook nog wel wat... :-$

Afbeelding

Afbeelding

Grandfoullards (niet mijn huis)
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 05 jun 2009 15:35

*Net gemaakt op bestelling voor een goede vriendin van mij.

Afbeelding

Afbeelding
(Wel lastig als je geen patroon hebt en op basis van iemand zijn idee iets moet maken.)
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 05 jun 2009 15:45

Knap, Harm-J! Ik doe het je niet na... 8)
Afbeelding

Terug naar “Archief”