Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 aug 2008 11:12

wie weet een site waar leuke activiteiten voor PG bewoners te doen zijn ?? Of leuke ideeen? Mag ook per PB of e-mail.
Mijn groepje bewoners (12) zijn allemaal licht dementerend:
1. Ze weten bijv. dat ze hier moeten blijven wonen omdat ze niet meer thuis kunnen wonen, maar toch pakken ze af en toe de spullen om de bus te pakken.
2. Ze lopen af en toe de verkeerde kant op, maar na enige aanwijzing weten ze hun kamer nog te vinden.
3. Ze zijn allemaal hun korte-termijngeheugen kwijt maar memory en vragenquiz over vroeger weten ze nog meestal goed te beantwoorden.

Wie weet nog wat leuks voor deze mensen om te doen ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 04 aug 2008 12:50

Wij werken veel met thema's. Wat ik nu erg leuk vind is een grote bloem of iets anders uit karton knippen daar de naam van de bewoner op schrijven en deze op de slaapkamer deur plakken. Bewoners kunnen hier mee mee helpen, en evt mee helpen de bloem te versieren.
Ook kan je hier de gangen mee opfleuren, en verdere naambordjes maken. Zoals de wc, douche voor een stukje duidelijkheid, zodat ze minder snel de weg kwijt zijn.

-Als bewoners dat nog niet hebben een levensboek maken, dit is wel een 1 op 1 werkje maar ontzettend gaaf om te doen en heel leuk voor een bewoner. Je kan een kant en klaar boek kopen en dat samen met familie invullen met foto's plaatjes enz.

-Gym uurtje is misschien een idee. Ik weet niet of dat dat mogelijk is op de afdeling? Vaak kan je bij de fysiotherapie verschillende materialen lenen, om over te gooien. Op afdeling hebben we een soort groot rond kleed met lussen daaraan en in het midden een gat. De bedoeling is dan om de bal rond te blijven draaien zonder dat het valt in het gat.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 04 aug 2008 13:32

Bij ons hebben we enorme kasten van de AB, en daar mogen wij spullen uit lenen, keus genoeg;-)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 aug 2008 12:09

Leuke tips !! Ik kan het zeker wel een keer voorstellen om te doen. Gym is mogelijk op de afdeling want we hebben een grote huiskamer en een aparte gedeelte voor de keuken.

NOg even wat anders: een paar pagina's terug had ik geschreven dat ik totaal niet tevreden was over m'n werk en de leidinggevende. Ik heb mijn praktijkopleidster een brief gestuurd, zij heeft nu met mij een afspraak a.s. donderdag om 13.00... gelukkig moet ik werken dus dat is "even" een afleiding.
Ik ga haar vertellen dat ik niet tevreden ben op m'n werk, dat ik niet de mogelijkheid heb om af te tekenen, dat collega's overspannen zijn, dat de leiding over mij heen wandelt alsof ik een schoffie ben, dat ik diverse taken niet mag uitvoeren omdat ik "te bijdehand" zou zijn. ALLES! Nu moet het maar eens afgelopen zijn. Ik heb een brief opgesteld met alles wat mij dwarszit en alle gesprekken die ik heb gevoerd.
Ik heb vanavond avonddienst dus ga ik pannenkoeken bakken met de bewoners :D daarna ga ik mijn brief verder uitwerken...
wens mij sterkte, want dit heb ik nooit eerder durven doen... :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 05 aug 2008 12:20

Oeh! Goed van je dat je die brief geschreven hebt!
Sterkte!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 05 aug 2008 12:49

Goed zo! applaus!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 05 aug 2008 12:58

Over een uurtje mag i kwer naar m'n werk :yahoooo: Merk nu dat ik echt leuk vind om naar m'n werk te gaan...Toen ik de VIGopleiding nog deed, had ik dat totaaaal niet! :)

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 05 aug 2008 13:51

Acire schreef:Goed zo! applaus!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 05 aug 2008 13:55

Heel goed Kwebbel. Hou je taai en zet hem op!! d:)b

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 05 aug 2008 14:54

Zet 'm op Kwebbel! Supergoed van je~!
Afbeelding

Fluitje
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Fluitje » 05 aug 2008 15:04

Toppie, Kwebbel. Best goed om eens je stem te laten horen.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 05 aug 2008 15:32

Hé Kwebbel, goed joh! Zet em op!!

Ik ga morgen eens praten bij de instelling waar ze mij als invalkracht wilden hebben. Met hun voorstel ben ik niet zo heel gelukkig (invalkracht over het hele centrum), ik zou liever vast ingeroosterd willen worden op één of twee groepen. Ik ben benieuwd...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 05 aug 2008 21:32

Succes Haai!

Vanavond met personeel en bewoners wezen condoleren bij de familie van de overleden bewoner. Het dringt nog steeds niet helemaal tot me door... :oops: Misschien donderdag bij de begrafenis pas.
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 aug 2008 21:44

heel dapper Kwebbel, zet hem op donderdag!

Daphne, heel veel sterkte donderdag!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 05 aug 2008 22:14

Veel sterkte donderdag Daphne!

En jij ook kwebbel! Wel goed dat je de dingen op papier hebt gezet, dan weet je zeker dat je alles kunt benoemen wat je dwars zit.
Heel veel succes ermee!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”