De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 jan 2008 11:30

klopt niet helamaal tante tortel....je kan ook pas een paar dagen nadat je gemeenschap hebt gehad bevrucht worden.....Een zaadcel kan immers een aantal dagen overleven in de vagina. Dus testen nadat je gemeenschap hebt gehad...klopt niet helmaal.

Daarnaast is de eisprong niet altijd 14 dagen voor je menstruatie...in theorie gaat men daar wel van uit, maar uit de praktijk blijkt dat dit niet zo is.

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 10 jan 2008 12:55

Tante Tortel

Ik was 7 dagen overtijd en heb ook een miskraam gehad, maar weet je wat de term is bij artsen en verloskundigen voor dit? spontane abortuss!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 jan 2008 15:31

tante-tortel: je kunt pas testen op de dag dat je ongesteld had moeten worden! want dan pas is het zwangerschapshormoon aangemaakt. En soms krijg je dan zelfs nog een negatieve test omdat er nog niet genoeg is aangemaakt. Ik vind dat je erg kort door de bocht bent en bovendien vertel je onwaarheden hier op het forum. Ik krijg er een vervelend gevoel van. Wees eens wat genuanceerder, denk na voordat je iets post.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 10 jan 2008 20:22

Ik heb nog eens gezocht op internet en je kunt al testen vier dagen voor de menstruatie zou moeten beginnen. Dus niet binnen 24 uur.
Dat was dan een halve waarheid.
Nu nog welke leugen ik nog meer zou vertellen?

Abortus betekend : miskraam. Dus in technische termen noemen ze een miskraam een spontane abortus.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 10 jan 2008 20:31

ajl schreef:klopt niet helamaal tante tortel....je kan ook pas een paar dagen nadat je gemeenschap hebt gehad bevrucht worden.....Een zaadcel kan immers een aantal dagen overleven in de vagina. Dus testen nadat je gemeenschap hebt gehad...klopt niet helmaal.

Daarnaast is de eisprong niet altijd 14 dagen voor je menstruatie...in theorie gaat men daar wel van uit, maar uit de praktijk blijkt dat dit niet zo is.

Volgens mij heb ik dat toch echt zo geleerd. De eisprong is altijd 12/14 dagen voor de menstruatie maar niet altijd 14 dagen NA de menstruatie.

De menstruatiecyclus verloopt in twee fasen. De eerste fase is die waarin de eicellen groeien en rijpen. In die periode maken de eierstokken het vrouwelijke hormoon oestrogeen, dat zorgt dat het baarmoederslijmvlies zich voorbereidt op een eventuele innesteling van een bevruchte eicel. Aan het eind van de eerste fase maken de hersenen bovendien een hormoon aan dat de eisprong in gang zet: het LH, of Luteïniserend Hormoon.

De duur van de menstruatiecyclus wordt vooral bepaald door de eerste fase. Bij een gemiddelde cyclus van 28 dagen valt de eisprong op dag 14, precies in het midden. Maar als de cyclus langer of korter duurt, verschuift de eisprong naar voren of naar achteren. De eerste fase kan dus ook een week duren, of drie of vier weken.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 10 jan 2008 20:34

En als je onregelmatig bent?

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 10 jan 2008 20:45

Ik weet van iemand die in een hele cyclus alleen 1 dag voor ze ongesteld moest worden gemeenschap had en wel zwanger was. Vertrouw dus niet altijd op de gemiddelden van 12 - 14 dagen. De verloskundige had toen aangegeven dat dat wel meer gebeurde. Wat wel werkt bij een redelijk regelmatige cyclus is de NFP methode. Dus temperaturen, baarmoederhals controle en slijmobservatie.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 10 jan 2008 20:52

Wat een gedoe is dat joh...

Jaël
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jaël » 10 jan 2008 21:23

hm die 14 dagen zijn bij mij volgens mij ook wel regelmatig 16 dagen. terwijl ik toch een heel regelmatige cyclus heb van 28 dagen. kan de klok er bijna op gelijk zetten :wink:
Dus denk dat dat dan ook wel weer verschilt per persoon.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 10 jan 2008 22:34

De eisprong vindt oha 12-16 dagen voor de eerste dag van je menstruatie plaats. Er is dus idd wat variatie mogelijk...

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 10 jan 2008 22:52

Als je de NFP methode op de goede manier gebruikt is het echt safe :!:

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 11 jan 2008 09:21

Maar het blijft ingewikkeld! Zolang mijn Nuvaring goed werkt ben ik daar blij mee en hou ik het lekker simpel.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 11 jan 2008 09:23

Wat is er ingewikkeld aan :?:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 jan 2008 09:34

NFP safe? In theorie 5% kans per jaar op een zwangerschap toch, dat vind ik niet echt veilig.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 11 jan 2008 09:36

de NFP methode. Dus temperaturen, baarmoederhals controle en slijmobservatie.

Nou ik vind dit wel ingewikkeld klinken. Verder heb ik me er idd niet heel erg in verdiept. Het zou nl. sowieso niet mijn eerste keus zijn om nu we (net) getrouwd zijn 2 van de 4 weken geen sex te kunnen hebben. (deze tijden heb ik van een vriendin gehoord die wel aan periodieke onthouding doet) Dat schijnt iig het veiligst te zijn. Wat me ook vervelend lijkt is dat je dan precies geen sex mag hebben als je er het meeste zin in hebt als vrouw zijnde. Verder ben ik errug blij met de nuvaring en heb ik veeeeel minder last van mijn menstruatie :)

Terug naar “Archief”