columbus schreef: Gezien dat bij sommige hier de haren direct overeind vliegen en heftig reageren op Boekenlezer maakt het voor mij alleen maar duidelijker dat hij de spijker op zn kop slaat.
en mij maakt het duidelijk dat Boekenlezer erg veel rammelende en omgenuanceerde zaken de ruimte in gooit!
columbus schreef:Blijkbaar mag je in deze topic alleen reageren als je onze homosexuele medemens een beetje 'tegemoet' komt, zo niet word je afgebrand, ben je ouderwets, snap je niets van de Bijbel en ben je bekrompen.
Jammer, niet goed begrepen. Ik denk wel dat het goed is dat je je homoseksuele medemens een beetj tegemoet komt. Dat wil niet zegegn dat je het met hem eens hoeft te zijn. Wat we hier proberen is allereerst de bijbelse mening te ontdekken. Klaarblijkelijk zijn daar verschillende interpretaties voor. Dat geldt trouwens voor bijna alles wat in de bijbel staat, getuige het grote aantal kerken en groeperingen alleen al in refo land. Maar praat wel in liefde met elkaar en vanuit de liefde!!!
columbus schreef: als er een slotje op deze topic komt, doe mij maar zo'n ouderwets, degelijk hangslot...
Als er een slotje op dit topic komt, dan haak ik compleet af. Dan heb ik niets te zoeken op een forum dat zoekende homo's marginaliseert. Dat gebeurt in sommige kerken al te veel. want nu zijn het homo's en morgen zijn het anderen!