Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Re: Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

Berichtdoor Riska » 14 jul 2009 19:53

Ze moeten een bepaald aantal uren evangeliseren en de Wachttoren verkopen.
Er wordt zoveel mogelijk getrouwd binnen de eigen groep. Indien niet, dan moet de partner zich binnen een bepaalde tijd bekeren tot het JG-geloof. Indien niet dan moet de JG-partner scheiden. Doet die dat niet, dan wordt diegene verstoten.
Het is maar een superkleine kans dat je tot de 144.000 behoort.

Ik weet waar ik het over heb. Mijn broer trouwde met een JG-meisje, zij moest na een jaar van hem scheiden, want hij bleek niet te bekeren. Toen ze dat niet deed lieten ze haar vallen en zelfs bij haar ziekte en sterven hebben zij zich nooit meer om haar bekommerd, laat staan om mijn broer. Hij overleed drie jaar geleden. Zelfs de familie van zijn overleden vrouw lieten hem vallen.

Bij mij weten ze inmiddels wel dat ze niet moeten aanbellen. Ik ontsteek in acute woede. Ik ben dus in hun ogen inmiddels ook reddeloos... :wink:

Rolf

Berichtdoor Rolf » 14 jul 2009 20:35

@ Riska
De persoon, waar mijn reactie voor bedoeld was, kan hier niet reageren.

Soortgelijke verhalen m.b.t. dwangmatig handelen ken ik ook.
Maar eerst even wachten hoe de moderators dit probleempje aanpakken.

Riska

Berichtdoor Riska » 14 jul 2009 21:08

Ik begrijp het. Of eigenlijk niet - want ik dacht dat dit iets was voor het open forum...

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 15 jul 2009 14:12

Rolf schreef:
En toch is dat geen goede grond. Al heeft iemand de kennis om alles te kunnen uitleggen, maar de liefde tot de ware God ontbreekt,
zo is hij/zij niets. Want de liefde is het belangrijkste. Zie 1 Kor. 13.

Het andere, 'dwang, aantal adressen', wil ik eerste zorgvuldiger onderzoeken.

Kreeg jij ze vorige week ook aan de deur?

Tegenwoordig geven ze alleen nog een foldertje af hier, verder niks.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 15 jul 2009 16:31

Vorige week belden er inderdaad twee dames aan.
'k Heb even met hen gesproken. En gevraagd waarom de JG's wel zeggen
dat 'de kerken' niet de waarheid brengen, maar vervolgens niet op mijn uitnodiging
om een dienst bij te wonen ingaan. Dat is volgens hen niet nodig, omdat ze weten
wat de waarheid is (wat de JG's aanhangen).
Dan kun je verder gaan, en dan komen er soms een aantal punten naar voren,
waarvan ze zelf niet helemaal zeker zijn. Ik ben er ten volle van overtuigd
dat in vele reformatorische kerken iets (al is het misschien klein, en met gebrek)
uit de Goede Bron gebracht wordt.
Dit keer kon er niet worden doorgesproken, want de telefoon verhinderde het
gesprek te vervolgen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 13 sep 2009 14:34

ik heb ze de deur gewezen, kwamen al heel lang. Kwam er achter dat ze geen Kerst vieren.
Toen ik vroeg waarom gaf ze het antwoord: "De herdertjes lagen helemaal niet in het veld als het december was, want dan zou het veel te koud geweest zijn."
Toen (eigenlijk veel eerder) was de maat vol. De groeten met die lui.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 13 sep 2009 14:52

kwebbel schreef:ik heb ze de deur gewezen, kwamen al heel lang. Kwam er achter dat ze geen Kerst vieren.
Toen ik vroeg waarom gaf ze het antwoord: "De herdertjes lagen helemaal niet in het veld als het december was, want dan zou het veel te koud geweest zijn."

HAHAHAHAHAHA die vind ik wel grappig, ze hebben nog een punt ook.
maar hier komt ook elke maand een vrouw aan de deur met blaadjes, heel af en toe kijk ik er wel eens in en soms staan er best aardige dingen in, maar ook een hoop onzin.
het is gewoon weer aan andere versie van het christendom zoals er al zoveel zijn.
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 14 sep 2009 07:45

Ik kreeg laatst een Wachttoren in de hand geduwd, met daarin als onderwerp "als God bestaat, waarom is er dan zoveel lijden in de wereld?".
Ik heb het blaadje maar aangenomen (om van ze af te zijn) en doorgelezen.
Nu blijkt dat al een brochure uit de oude doos te zijn (uit begin '90-er jaren).
De redenatie gaat met veel omhaal van woorden als volgt: "het lijden komt door wat er in het paradijs is gebeurd (zonder overigens het woord zonde te noemen), maar God heeft een mooie toekomst in het verschiet en daar kun je deel aan hebben door Jehovah's getuige te worden."

Niets over Christus, niets over genade, niets over het Evangelie. Alleen: wordt lid van het Wachttorengenootschap en gij zult behouden worden.
Als dat geen dwaalleer is, weet ik het ook niet meer.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Riska

Berichtdoor Riska » 14 sep 2009 08:00

Natuurlijk is het een dwaalleer. En als je opgegroeid bent binnen die gemeenschap en je wilt eruit, is het niet best - ze laten je gewoon als een baksteen vallen en maken je in hun eigen kring zwart. En dan druk ik het nog netjes uit...
Ik heb familie. Zij trouwde met mijn broer, die zich niet bekeerde tot... Toen moest ze haar huwelijk maar verbreken. Dat deed ze niet en ze lieten haar vallen. Zelfs toen ze ziek werd en stervende was. Ze hebben nooit meer naar haar omgekeken.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 sep 2009 09:27

En als je opgegroeid bent binnen die gemeenschap en je wilt eruit, is het niet best - ze laten je gewoon als een baksteen vallen en maken je in hun eigen kring zwart. En dan druk ik het nog netjes uit...

Naar dat eerste gebeurd ook nog al is in de reformatorische kerken ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

refo
Mineur
Mineur

Berichtdoor refo » 14 sep 2009 11:47

JG is niet zozeer een godsdienst.
Het is een pyramide-verkoopssysteem van drukwerk.
In New York worden grote hoeveelheden drukwerk geproduceerd. De individuele gelovigen nemen op zich deze af te nemen en te verspreiden.

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 14 sep 2009 11:51

kwebbel schreef:ik heb ze de deur gewezen, kwamen al heel lang. Kwam er achter dat ze geen Kerst vieren.

Vieren ze het niet of erkennen ze uberhaupt kerst niet?

Ik zou het overigens schadelijker vinden als ze Pasen niet vieren. Dat is toch in mijn beleving het hoogtepunt van het kerkelijk jaar.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 14 sep 2009 12:04

refo schreef:JG is niet zozeer een godsdienst.
In New York worden grote hoeveelheden drukwerk geproduceerd. De individuele gelovigen nemen op zich deze af te nemen en te verspreiden.

Laat de gemeente waartoe ik behoor nu een behoorlijke oud-papier ophaaldienst hebben. Je mag raden waar de Wachttorens bij belanden. Zo is het toch nog ergens goed voor. :mrgreen:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 14 sep 2009 12:08

elbert schreef:

Laat de gemeente waartoe ik behoor nu een behoorlijke oud-papier ophaaldienst hebben. Je mag raden waar de Wachttorens bij belanden. Zo is het toch nog ergens goed voor. :mrgreen:

Gaan we nu JG's lopen bashen? Mooie christelijke gedachte.
Dat ze (JH's) over verschillende zaken heel anders denken dan ik, wil natuurlijk nog niet meteen betekenen dat ik ze maar mogen gaan afkatten.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

refo
Mineur
Mineur

Berichtdoor refo » 14 sep 2009 12:23

maboc schreef:
elbert schreef:

Gaan we nu JG's lopen bashen? Mooie christelijke gedachte.
Dat ze (JH's) over verschillende zaken heel anders denken dan ik, wil natuurlijk nog niet meteen betekenen dat ik ze maar mogen gaan afkatten.

Aangezien ze verkondigen dat Jezus niet God is, zijn ze niet als christenen aan te merken.
Van afkatten of bashen is geen sprake.

Terug naar “Archief”