Zwanger

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wat krijgen lammetje en vlieger?

meisje
43
65%
jongen
23
35%

Totaal aantal stemmen: 66

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 01 aug 2006 14:04

rosekapje schreef:Spannend Memmem :)

Hoe gaat het met je ogen? Al gewend aan je nieuwe bril?

De nieuwe bril is perfect, de hoofdpijn is helemaal weg. :lol:
Echt spannend is het nu nog niet vind ik, alstie met 35 nog niet goed ligt wordt het veel spannender denk ik. Ik ben ook heel erg benieuwd of het weer een sterrekijkertje wordt, hebben we tot nu toe altijd nog gehad.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 01 aug 2006 14:47

Memmem schreef:
rosekapje schreef:Spannend Memmem :)

Hoe gaat het met je ogen? Al gewend aan je nieuwe bril?

De nieuwe bril is perfect, de hoofdpijn is helemaal weg. :lol:
Echt spannend is het nu nog niet vind ik, alstie met 35 nog niet goed ligt wordt het veel spannender denk ik. Ik ben ook heel erg benieuwd of het weer een sterrekijkertje wordt, hebben we tot nu toe altijd nog gehad.

een sterrekijkertje? sorry, ik ben duidelijk niet zwanger, want die term ken ik niet. (nou alleen voor kindjes zonder hersenen, die vanaf hun oogjes dus zo in de lucht kijken zegmaar, maar dat is wel een heel ernstige afwijking...)

of bedoel je gewoon een stuit?
Ikzelf keek toen ik geboren werd de wijde wereld in, dat is niet handig, als je eerst je ogen geboren laat worden...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 01 aug 2006 16:05

mooi buikje babbel!!! ja de mijne groeit ook lekker, ben er ook super trots op hoor!!! Nu gaan anderen het ook zien, een paar weken terug zeiden ze telkens: oh je ziet nog niks... weet je het wel zéker??? :x

kleding pas ik echt niet meer, had voor de zondag een hele mooie jurk gekocht net na mn trouwen, maar die hangt alweer 3 weken in de kast, voor mn werk draag ik altijd broeken, nou daar hoef ik niet mee aan te komen want ze maken allemaal een opmerking dat de knoop niet dicht zit :wink: :oops:

Ga jij eigenlijk nog werken als de baby er eenmaal is????

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 01 aug 2006 16:19

Zo, nog negen weekjes te gaan.. En gezien de voorspellingen dat het in augustus wel eens weer heel warm kan worden ben ik ijverig de babykamer op orde aan het maken en de babykleertjes aan het wassen..

Gevolg: Geen één knijper meer in de wasmand en wel 28 (!) rompertjes en weet ik hoeveel kleertjes aan de lijn..

Pff, nu aan de schoonmaak.. :D 8)

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 01 aug 2006 16:29

Corine schreef:Zo, nog negen weekjes te gaan.. En gezien de voorspellingen dat het in augustus wel eens weer heel warm kan worden ben ik ijverig de babykamer op orde aan het maken en de babykleertjes aan het wassen..

Gevolg: Geen één knijper meer in de wasmand en wel 28 (!) rompertjes en weet ik hoeveel kleertjes aan de lijn..

Pff, nu aan de schoonmaak.. :D 8)

De babywas en de schoonmaak heb ik redelijk achter de rug. Dit vooral omdat de oudste nu vakantie heeft en ik nu niet al te veel in huis wil doen. En ik heb de kleine babyspulletjes uitgeleend aan mijn schoonzus. zij is ze nu voor mij aan het wassen en strijken.

Een sterrekijkertje word geboren met het gezichtje omhoog, het kijkt naar de sterren, in plaats van naar beneden, naar bed. Het wordt in de medische wereld als aaa-ligging/ aangezichtsligging aangeduidt. Hierdoor duurt de bevalling meestal ook langer :cry:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 01 aug 2006 16:50

Fijn dat de bril goed helpt Memmem!
@Corine, schoonmaken is toch niet echt een probleem als de zwangerschap in het laatste stadium is? Nesteldrang... Volgens mij boende ik elke dag alles wat er ook maar in huis te vinden was :wink:

Leuk hoor al die refowebbabytjes op komst :D Geniet ervan!
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 01 aug 2006 21:42

rosekapje schreef:Fijn dat de bril goed helpt Memmem!
@Corine, schoonmaken is toch niet echt een probleem als de zwangerschap in het laatste stadium is? Nesteldrang... Volgens mij boende ik elke dag alles wat er ook maar in huis te vinden was :wink:

Leuk hoor al die refowebbabytjes op komst :D Geniet ervan!

Hehe nee normaal gesproken is schoonmaken ook niet zo'n probleem maar met de temperaturen van afgelopen weken...

En een paar familieleden bedachten twee weken voor mn uitgerekende datum nog gezellig een weekje weg te gaan en tja, dan kan ik geen nee zeggen ntuuk.. :wink:

Dus vandaar eigenlijk...

Enne, ik geniet er zeker van! Boudin, onze boy van 13 mnd geeft kusjes op mn buik al heeft hij waarschijnlijk geen flauw idee waarom papa en mama dat zo leuk vinden, hehehe...

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 02 aug 2006 08:18

lammetje schreef:Ga jij eigenlijk nog werken als de baby er eenmaal is????

Het is wel de bedoeling dat ik blijf werken ja.. ik werk nu 3 dagen en wil naar 2 dagen, maar dat moet nog geregeld worden op het werk!!
Groetjes

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 02 aug 2006 10:34

mijn schoonzus is over 3 wken uitgerekend! :lol: Ik denk dat het wel eerder komt. Haar eerste kwam 15dgn voor de uitgerekende datum, de tweede kwam ongv een week na de uitgerekekende datum. Dus ik ben benieuwd!. Tijdens de kraamperiode ga ik helpen, heb er superveel zin in! :lol:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 aug 2006 16:44

Jaa geloof het graag!! Mijn zus wilde ook bij mij komen kramen, werkt op de kraam/verlof afdeling! Maar ik wil gewoon zorg van de beroemde RST :D en dan als die weg is vraag ik mijn zus nog een weekje te komen, lekker dubbel kraamzorg :wink:

@ babbel: 2 dagen is goed te doen ja, ik ben er ook hard mee bezig om het toch voor elkaar te krijgen, het zal alleen wel 3 dagen worden!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 15 aug 2006 14:21

Vis tijdens zwangerschap goed voor baby's

Uitgegeven: 15 augustus 2006 11:11

AMSTERDAM - Zwangere vrouwen die veel vis eten krijgen kinderen die motorisch beter zijn ontwikkeld. Het eten van producten als chips, patat en gevulde koeken zorgt juist voor motorisch minder ontwikkelde baby's. Dat stelt het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG).

In het onderzoek is volgens het UMCG voor het eerst een verband aangetoond tussen voeding tijdens de zwangerschap en de motoriek van baby's.

Vette vissoorten als makreel bevatten veel van de visolievetzuren die een positief effect hebben. Kinderen die voor hun geboorte veel van die vetzuren hebben binnengekregen, struikelen volgens het UMCG minder vaak over speelgoed dat ze zelf hebben neergelegd en bewegen zich vloeiender.

Aan het onderzoek, dat negen jaar duurde, hebben ruim driehonderd kinderen meegedaan die na een normale zwangerschap zijn geboren. Door de navelstrengbloedvaten van deze kinderen te onderzoeken, kon worden vastgesteld welke voedingsstoffen ze tijdens de zwangerschap hebben binnengekregen.

Transvetzuren
Het UMCG stelt ook aan te tonen aan dat de zogenoemde transvetzuren een negatief effect hebben op ongeboren kinderen. De voedingsindustrie maakt volgens het UMCG gebruik van deze niet-natuurlijke vetten. Hoogleraar Neurologie Mijna Hadders-Algra, projectleider van het onderzoek, hoopt dat de voedingsindustrie met de uitkomsten van dit onderzoek het gebruik van de vetten zal terugdringen.

*edit: bron = nu.nl*

Is dit geen open deur?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 15 aug 2006 14:44

ik denk dat as moeders die friet en chips eten ook minder gaan bewegen met hun kindje en daarom misschien wel onhandiger kinderen krijgen (cliché : die zitten met hun moeder en de chipszak op de bank)

en moeders die vis en verkeerde vetten-vrij eten dat die ook veel bewuster met bewegen omgaan, hun kinderen ook eerder gezond te eten geven.

dus misschien ligt het wel helemaal niet aan die vis maar aan het gedrag (denk ook aan roken: visetendemoeders roken minder vaak dan frietetende moeders) dat samengaat met bepaalde voedingspatronen (en ik kan in dit artikel niet zien of ze naar zulk soort verstoorders gekeken hebben)

maar: hoe is het met de zwangeren hier? vanavond portie vis?

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 15 aug 2006 23:01

hmm, toen ik zwanger was ging ik alleen van de geur van vis al over mijn nek :?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 15 aug 2006 23:06

mn zus vertelde zaterdag dat ze zwanger is. Haar eerste :lol: Aftellen naar 22 februari :lol:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 16 aug 2006 10:36

Leuk gefeliciteerd!!! gaat alles verder goed met dr?

VOor mij geen vis hoor, dan maar een minder motorisch kind want chips gaat er wel in :wink: Ik geloof er niet zo in moet ik eerlijk zeggen, mensen die nooit vis eten (die het gewoonweg niet lusten) zouden dus motorisch minder ontwikkelde baby's krijgen...

Op mn werk was een vrouw die heeft tijdens de zwangerschap 9 maanden lang super zware antidepressieva medicatie en slaapmedicatie geslikt omdat ze het niet interesseerde hoe dr kind eruit zo komen (nu gaat alles gelukkig wel goed tussen moeder en kind) maar aan dat kind mankeerde (gelukkig) niks.

Terug naar “Archief”