Dominees uit de Chr. ger.kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

debbie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor debbie » 03 feb 2007 10:47

zo, ik ben bijna cgk-er af, laat mij overschrijven naar de pkn van gouda, en dan naar de pkn van waddinxveen, zo moet dat helaas, omdat ik van een ander kerkverband kom, bij ons in de cgk van capelle a/d ijssel maakte dat niks uit, wel gesprek, maar je kon je rechtstreeks over laten schrijven, nu moet ik eerst naar gouda. Zal wat worden op de kansel, huppeldepup van capelle a/d ijssel van de cgk komt met bewijs over naar onze gemeente. Een week later: huppeldepup van onze gemeente heeft haar bewijs opgevraagd naar de gemeente van waddinxveen. Een week later in waddinxveen: huppeldepup uit de pkn van gouda komt met bewijs, en wordt lid van onze gemeente. leuk heur :? maar afijn.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 03 feb 2007 13:07

Wat is dat voor een debiele gang van zaken? Willen ze voor bepaalde gemeenten je bewijs van lidmaatschap niet afgeven dan en voor andere kerken weer wel?
Dit heb ik serieus nog nooit gehoord...
pobody's nerfect

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 03 feb 2007 14:07

Jo'tje schreef:Wat is dat voor een debiele gang van zaken?

Binnen de PKN is dat niet vreemd hoor. Het stamt alleen nog uit de tijd dat de Nederlands Hervormde kerk min of meer de staatskerk was. Als je lid word van de PKN word je dat automatisch in de plaats waar je woont en als er meerdere kerken zijn word je ingeschreven bij de wijkgemeente waaronder jouw adres valt.
Wil je bij een andere gemeente gaan kerken dan kun je dat officieel opgeven, maar eigenlijk hoeft dat niet. Wel als je naar een gemeente gaat die buiten je feitelijke woonplaats ligt.

blaarkop
Mineur
Mineur

Berichtdoor blaarkop » 03 feb 2007 21:14

DS A Wagenaar neemt inderdaad geen beroepen in overweging,Nunspeet wilde hem ook al op tweetal stellen vorig jaar december.

Almelo:Denk ook eens aan Ds.D.J.K.G.Ruiter uit Franeker/Harlingen

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 03 feb 2007 22:45

blaarkop schreef:DS A Wagenaar neemt inderdaad geen beroepen in overweging,Nunspeet wilde hem ook al op tweetal stellen vorig jaar december.

Die staat daar al heeeeeeeel erg lang. Die gaat denk ik niet meer weg. Die gaat bijna met emeritaat volgens mij...
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 04 feb 2007 12:46

Ik ben ook christelijk gereformeerd dus ik mag hier ook posten!Hip!CGK Hasselt, mijn kerk dus, staat ds. van Dalen.

blaarkop
Mineur
Mineur

Berichtdoor blaarkop » 04 feb 2007 13:34

Race406 schreef:
blaarkop schreef:DS A Wagenaar neemt inderdaad geen beroepen in overweging,Nunspeet wilde hem ook al op tweetal stellen vorig jaar december.

Die staat daar al heeeeeeeel erg lang. Die gaat denk ik niet meer weg. Die gaat bijna met emeritaat volgens mij...

KLopt idd 33 jaar,maar zal ook wel leuk wezen als hij nog een paar jaar elders mag dienen in een Chr.Geref.Kerk

blaarkop
Mineur
Mineur

Berichtdoor blaarkop » 04 feb 2007 13:37

debbie schreef:zo, ik ben bijna cgk-er af, laat mij overschrijven naar de pkn van gouda, en dan naar de pkn van waddinxveen, zo moet dat helaas, omdat ik van een ander kerkverband kom, bij ons in de cgk van capelle a/d ijssel maakte dat niks uit, wel gesprek, maar je kon je rechtstreeks over laten schrijven, nu moet ik eerst naar gouda. Zal wat worden op de kansel, huppeldepup van capelle a/d ijssel van de cgk komt met bewijs over naar onze gemeente. Een week later: huppeldepup van onze gemeente heeft haar bewijs opgevraagd naar de gemeente van waddinxveen. Een week later in waddinxveen: huppeldepup uit de pkn van gouda komt met bewijs, en wordt lid van onze gemeente. leuk heur :? maar afijn.

een geruststelling;het zal heus niet in de PKN Gouda en Waddinxveen vanaf de kansels worden afgelezen .hoogstens in de kerkbode

vaandel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor vaandel » 13 feb 2007 20:26

Na meer dan een half jaar gaat Utrecht-West mogelijk weer beroepen. De kerkenraaad heeft de gemeente kandidaat Huygen enkelvoudig voorgedragen. De stemming is 25 februari na de morgendienst.

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 17 feb 2007 20:44

vaandel schreef:Na meer dan een half jaar gaat Utrecht-West mogelijk weer beroepen. De kerkenraaad heeft de gemeente kandidaat Huygen enkelvoudig voorgedragen. De stemming is 25 februari na de morgendienst.

Een hele goede keus.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 17 feb 2007 21:01

Abdijbiertje om 1:00 schreef:
vaandel schreef:Na meer dan een half jaar gaat Utrecht-West mogelijk weer beroepen. De kerkenraaad heeft de gemeente kandidaat Huygen enkelvoudig voorgedragen. De stemming is 25 februari na de morgendienst.

Een hele goede keus.
Maar hij heeft nog twee andere beroepen.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 17 feb 2007 21:08

CGK<3 schreef:

Een hele goede keus.

Heeft hij al 2 beroepen? welke dan?

blaarkop
Mineur
Mineur

Berichtdoor blaarkop » 18 feb 2007 13:48

hij staat in ieder geval op tweetal in Damwoude en verder???

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 18 feb 2007 14:00

Speedy schreef:
CGK<3 schreef:

Een hele goede keus.

Heeft hij al 2 beroepen? welke dan?
Drie zelfs dus. Ik weet niet precies waar, Utrecht dus. En nog twee.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 18 feb 2007 14:09

Vreemd dat die andere plaatsen dan nergens in de media vermeldt zijn.

Terug naar “Archief”