De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parsifal
Majoor
Majoor

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor parsifal » 12 jun 2014 13:10

rotterdam schreef:
Gisteravond TV gekeken ? 23.00 uur God loves Uganda ?

Interessant - evangelische (baptisten) dominees
Wie wil homo's doodmaken ??????? (raise your hand now)

Net zo kwalijk, maar dat is niet het doden om een andere religie of het niet hebben van de juiste religie.

Wat betreft LRA, om daar "Christen" tussen haakjes te zetten lijkt me op zijn plaats. Ik houd niet van "no real scotsman" argumenten, maar deze groep met een heel sterke rol voor een profeet, weinig aandacht voor het Nieuwe Testament en vermenging met traditioneel Acholi geloof lijkt niet alleen wat gedrag betreft verder van het Christendom af te staan dan de Mormonen.

Wraak kan inderdaad ook een drijfveer voor geweld zijn, maar ook daar richt dit zich vaak op de etniciteit en niet op de religie. De schaal en de motivatie voor Christelijk geweld is anders dan dat van geweld door moslims.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 12 jun 2014 14:08

Ik begrijp dat men vindt dat mijn berichtgeving over het geweld door de Islam eenzijdig is, maar ik wil er nogmaals op wijzen dat het onderwerp niet gaat over wat 'christenen' en 'moslíms' elkaar allemaal aandoen in naam van God of hun Allah.

Ook wil ik er wederom op wijzen dat de Here Jezus Christus geweld pertinent afwijst, en dat geen enkel wedergeboren kind van God ook maar enige vorm van geweld gebruikt, noch tegen de mensheid in het algemeen, noch tegen 'andersgelovigen' zoals de moslim.

Mensen die zich "christen" noemen , of dat nu bepaalde groeperingen betreft, of individuen, zijn volgens Gods Woord GEEN christenen in de zin van wedergeboren christenen.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 12 jun 2014 15:04

mealybug schreef:
Polariseren maar.
Dat de groep baptistisch is heeft er natuurlijk niets mee te maken,
De kinderdopers hebben er in de middeleeuwen ook duizenden verbrand en verdronken, verbannen en gemarteld.

Niks polariseren - ik laat zien dat niet uitsluitend moslims extremisten zijn.

Dat de kinderdopers duizenden baptisten hebben vervolgd heeft hier nu echt helemaal NIETS mee te maken.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 12 jun 2014 15:56

WASHINGTON/KHARTOUM

--- Dozens of human rights and faith groups began demonstrating Thursday, May 12, in front of the White House for the release of Meriam Ibrahim, the 27-year old mother of two sentenced to death for apostasy in Sudan.

Organizers told BosNewsLife that the rallies also come amid criticism that U.S. President Barack Obama's administration has allegedly failed to take action in the case.

" It is completely unacceptable for the U.S. to stand passively by as the wife and children of a U.S. citizen sit on death row because of her christian beliefs" , said Issaac Six, advocary director of rights group International Christian Concern [ ICC].

By BosNewsLife

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 12 jun 2014 17:55

ineke-kitty schreef:hettys: " ineke-kitty misbruikt bijbelse termen zoals "antichrist" om haat te zaaien"

Wel, iedereen die ontkent dat Christus Jezus Gods Zoon is, is per definitie een antichrist, maar ja, DAT weet de heer Wilders weer niet.

Oh, dus de Islam is niet DE antichrist? Mijn ongelovige buren zijn de antichrist, zowat de hele regering van Nederland is de antichrist! Geert wilders is de antichrist en noem maar op. Dat belooft wat!
Ook gif is geschapen.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 12 jun 2014 18:11

ineke-kitty schreef:Wel, iedereen die ontkent dat Christus Jezus Gods Zoon is, is per definitie een antichrist,

Wacht even nu raak ik de weg kwijt.

Alle, niet wedergeboren christenen (volgens uw definitie uiteraard) zijn een antichrist ?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 12 jun 2014 19:18

Het is niet zo moeilijk hoor.

1 Johannes 2:22,23 zegt: "Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus?
Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent. Een iegelijk die den Zoon loochent, heeft ook den Vader niet".

Johannes begint met te waarschuwen dat DE antichrist zal komen, en dat er ook nu vele antichristen zijn, waaruit wij kunnen opmaken dat wij in de " laatste ure" leven.

Dus: iedereen die ontkent dat Jezus is de Christus, is per definitie een antichrist.
Dat zeg ik niet, dat leert de Bijbel gewoon.

En inderdaad geloof ik dat DE komende wereldleider, namelijk DE antichrist, voort zal komen uit de Islam.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 12 jun 2014 19:25

ineke-kitty schreef:Het is niet zo moeilijk hoor.

1 Johannes 2:22,23 zegt: "Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus?
Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent. Een iegelijk die den Zoon loochent, heeft ook den Vader niet".

Johannes begint met te waarschuwen dat DE antichrist zal komen, en dat er ook nu vele antichristen zijn, waaruit wij kunnen opmaken dat wij in de " laatste ure" leven.

Dus: iedereen die ontkent dat Jezus is de Christus, is per definitie een antichrist.
Dat zeg ik niet, dat leert de Bijbel gewoon.

En inderdaad geloof ik dat DE komende wereldleider, namelijk DE antichrist, voort zal komen uit de Islam.

Waarom denk je dat? Politiek gezien is er geen aanleiding toe, en onze eigen Rutte is net zo goed de antichrist volgens jouw definitie.
en dan vooral de joden. die zijn zo mogelijk nog antichristelijker dan de Islam. (vandaar dat ze zo vervolgd zijn door de christenen)
Ook gif is geschapen.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor moderngelovige » 12 jun 2014 19:54

En zo reutelen we allemaal weer lekker door elkaar, wie het hardst kan roeptoeteren.
Er is ook een item over de antichrist.
Maar goed ieder hier heeft zo zijn eigen antichrist lijkt het wel.
Zo heb ik een paar verschillende voorgesteld:

Noord-Korea
Joden die Jezus loochenen en christendom bestrijden
Het kapitalisme, zelfverrijking.
Daadwerkelijke godloochenaars en afvalligen.
enz. enz.

I-K ziet vooral de islam maar goed dit kan over pakweg 2 decennia weer wat overgewaaid zijn.
Jongere Iraniërs hebben schoon genoeg van hun geestelijk leiders en regels.

Misschien is er dan weer wat anders......

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 12 jun 2014 19:54

Nee, Hettys, het Joodse volk heeft inderdaad de Here Jezus afgewezen, echter leert de Schrift dat zij tot bekering zullen komen als de Heer terug zal komen en Zijn voeten zal zetten op de Olijfberg.
Gods plan met Israel is nog niet voorbij.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 12 jun 2014 19:59

Moderngelovige: " I-K ziet vooral de Islam"

Inderdaad, daar gaat DIT topic namelijk over.

Men kan roeptoeteren zoveel men wil, maar mijn onderbouwing staat als een huis wat mij betreft. Wat anderen daarvan vinden, moeten zij zelf weten.

"Er is ook een item over de antichrist".

Wel, ga DAAR dan fijn door met speculeren wie de antichrist dan zou kunnen zijn.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 12 jun 2014 20:04

ineke-kitty schreef:Nee, Hettys, het Joodse volk heeft inderdaad de Here Jezus afgewezen, echter leert de Schrift dat zij tot bekering zullen komen als de Heer terug zal komen en Zijn voeten zal zetten op de Olijfberg.
Gods plan met Israel is nog niet voorbij.

Waar staat dat in de schrift?
Ook gif is geschapen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 12 jun 2014 20:16

hettys

pak je Bijbel en een concordantie erbij en hopla, mag je het zelf opzoeken.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 12 jun 2014 20:21

ineke-kitty schreef:
Wel, ga DAAR dan fijn door met speculeren wie de antichrist dan zou kunnen zijn.

Dat weet u toch al ?

Trouwens de antichrist heeft tegenwoordig al een facebook pagina

https://www.facebook.com/HRHPrinceElHassan

Misschien kunt u eens een gezellig berichtje plaatsen :D

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 12 jun 2014 20:34

rotterdam

Hahahahaha. Ik zie dat ie al vriendjes is met Mark Rutte, komt DAT even goed van pas.

Wat een slimmerik is die man toch, zich "geliefd" maken door heel de wereld.
Precies de strategie van de antichtist.

Terug naar “Archief”