Mortlach schreef:Nee. Jij begreep mijn voorbeeld verkeerd (dat van die autodealer, toch?) Goed, misschien had ik e.e.a. beter kunnen verwoorden, maar het is zeker niet zo dat ik zaken ineens omdraaide. Dat jij dat zo hebt ervaren komt dus omdat het erop lijkt dat je het voorbeeld vanaf het begin verkeerd begreep.
Hier ging het om:
Mortlach schreef:Het komt er sowieso op neer dat christenen anderen een moreel systeem opdringen waar ze zich zelf niet eens aan houden
En toen kwam dit voorbeeld:
Mortlach schreef:Als jij het niet vreemd vindt dat een BMW-dealer in een Citroën rijdt, dan is daar niets mis mee.
Ik begrijp wel wat je ermee bedoelt en je zult niet bewust de zaken omgedraaid hebben, zo bedoel ik het ook niet. Misschien dat ik het een beetje te scherp neerzette. Maar toen de metafoor iets was veranderd, wilde dat niet zeggen dat deze op zich niet meer bruikbaar was. Hij had gewoon in de omgedraaide versie verder gekund, mijns inziens.
Wat mij betreft praten we er trouwens over verder, ik vond het wel een interessant uitgangspunt.