Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 feb 2013 22:01

hier gaan jas en schoenen echt uit :) grappig. De een is daar makkelijk in en de ander weer ergens anders mee... :) ik heb weer minder moeite met het bouwen van een gevangenis van de gordijnen en bank :)

J had vandaag iemand gearresteerd. Ze vroeg zich af of dus nu dan actueel was :) als je in de gevangenis was :)... k heb haar geholpen dat het arrestant is :) fantastisch!

En m hebben we een fietsje met zijwieltjes gehaald, 10 euro van mp! :) hij doet niks anders dan roepen dat hij wil fietsen :)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 13 feb 2013 22:11

Oei ja, die boze buien omdat ze iets niet willen... Met Timon hebben we dat nooit zo sterk gehad, maar Sylke is een ander verhaal ;) Vandaag nog een enorme boze bui gehad omdat ze niet wilde wegen en meten. Wat was ik blij toen we weer buiten stonden 8-[ Verder wel een heerlijk grietje, ze wil later prinses worden en speelt nu dus ook hele dagen dat ze prinses is. Vandaag liep ze met een paarse deken om, en de keuken was omgetoverd tot 'kasteel'. Ze was boos toen Timon op het krukje in de keuken ging zitten, want dat was haar nachtkastje! :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 feb 2013 08:27

Jannoek schreef:@Ajl jouw kids waren toch ook continu benauwd/hoesten/verkouden? Zijn de oudsten daar overheen gegroeid nu?

Nee hoor, de oudste had continue oorontsteking, maar nadat hij buisjes heeft gehad is dat eigenlijk over gegaan. Benauwd is hij nooit geweest.C hebben wij alleen de eerste winter af en toe met vernolin moeten puffen, maar zeker niet in die mate zoals bij de jongste. Die krijgt dagelijks puffen en voor nood nog ventolin erbij

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 14 feb 2013 11:11

Hier ook een meisje wat regelmatig haar jas niet uit wil en haar schoenen. Maar als dat het ergste is, daar ga ik geen strijd over maken. als ze eenmaal aan het spelen is, vergeet ze het weer en zijn de jas en de schoenen zo weer uit.

Heeft iemand ervaring met zo'n wekker waarvan oogjes oid open gaan als ze eruit mogen? Zou dat al werken bij een meisje van ruim 2? Nieke vindt het regelmatig om 3 uur 's nachts al morgen.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 feb 2013 11:38

@ stip Wij hebben zo'n wekker. Voor zoonlief al aangeschaft toen hij ongeveer 2,5 was. Hij heeft het nu helemaal door. Dochterlief ( vorige maand 3 geworden en sindsdien in een ander bed) wandelt regelmatig nog wel haar bed uit voordat Nijntje wakker is. Als ik haar vraag of Nijntje al wakker is, dan gaat ze mopperend weer terug. Dus in dat opzicht begrijpt ze het principe wel, maar zij heeft altijd wat moeite met regels :wink:

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 14 feb 2013 11:42

Snappen en zich eraan houden zijn 2 verschillende dingen, inderdaad. Maar als ze het niet begrijpt heeft het ook nog weinig zin. Vroeg me af wanneer kinderen zoiets begrijpen. Ze slaapt trouwens nog in het ledikantje, maar ik wil af van dat gejammer 's nachts dat ze eruit wil.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 feb 2013 12:05

Hier dus een kind met Mazelen. Zo zielig, hij is echt flink ziek. Slaapt nog onrustiger dan hij al deed.
En zelf ben ik al sinds begin januari aan het hoesten, bleggh.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 feb 2013 12:57

Stip schreef:Snappen en zich eraan houden zijn 2 verschillende dingen, inderdaad. Maar als ze het niet begrijpt heeft het ook nog weinig zin. Vroeg me af wanneer kinderen zoiets begrijpen. Ze slaapt trouwens nog in het ledikantje, maar ik wil af van dat gejammer 's nachts dat ze eruit wil.

Begrijpen doen ze snel genoeg, helemaal omdat er bij Nijntje ook een liedje begint te spelen om een bepaald ( door jou te kiezen tijdstip). Vanaf dat moment is bij ons gewoon de dag begonnen.

@ evelien beterschap met simon! Van mazelen kunnen ze inderdaad erg ziek zijn. Heerst dat weer? J heeft daar vorige maand zijn vaccinaite tegen gehad.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 feb 2013 13:04

Lief dat je het vraagt ajl :) Ik voel me sinds maandag/dinsdag echt weer een stuk beter. Veeeeel langer dan ik hoopte/dacht dus dat was wel even slikken voor deze actieve mama ;) Maar ik heb alweer lekker op school meegedraaid en heb een stuk meer energie.
Met de kids gaat het prima, M heft vlg week vakantie dus dan hebben we hem weer lekker thuis....Gisteren ging hij na school met een vriendinnetje mee en bleef daar eten. Toch wel een slikmomentje ;-)
De meiden hopen volgende maand alweer 1 te worden. A doet 3 stapjes los en E is echt de Benjamin van onze familie :-)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 feb 2013 13:34

@Ajl, geen idee of het heerst. Had nog op het KDV gevraagd maar daar werd ik ook niet wijzer van. S. is niet gevaccineerd.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 feb 2013 13:54

Volgens mij moet je mazelen wel melden bij je huisarts en deze moet dit weer doorgeven aan het RIVM ivm registratie van infectieziekten.

@ laura Fijn dat je weer opknapt! Dan zijn jouw meiden en mijn jongste ongeveer van dezelde leeftijd. Ben je al een beetje gewend aan de drukte?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 feb 2013 20:19

Vanmiddag even bij de HA geweest, maar die zei dat het geen mazelen waren. Wel moeten we hem in de gaten houden met koorts, mocht hij vannacht/morgen koorts krijgen moeten we gelijk weer bellen. Hij is echt goed ziek. Zo zielig.

Hier zelf ook al weken lang hoesten, en een zere keel. Dat hoesten ben ik wel een beetje zat aan het worden.

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 14 feb 2013 20:55

Kheb een vraag aan jullie, wij hopen eind maart met 3 andere bevriende stellen (van wie er 2 kinderen hebben) een dagje uit te gaan.
Echter we zijn nog zoekende wat we moeten doen. we wonen allemaal in een andere hoek van het land, 2 in het oosten en 2 in het westen.
hebben jullie nog leuke ideen/tips? alles is welkom. kweet dat er vorige zomer een 'RW meeting' is geweest, volgens mij was dat ergens in een binnenspeeltuin, maar kan niet meer vinden waar dat is. Zo is er voor de kinderen en ouderen wat te doen en kunnen wij gezellig bijkletsen.
Als jullie ideeen hebben hou ik me aanbevolen......alles ideeen zijn van harte welkom (kan koud zijn buiten maar ook lekker).

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 14 feb 2013 21:01

Evelien, is het niet de 5e ziekte? Dat heerst bij ons momenteel nogal. Onze 2 jongsten hebben het gehad, de ene alleen vlekjes en er saggo, de jongst behoorlijk koorts en ziek (plus de vlekjes dan).
Heeftie ook uitslag? Dan zou 't best eens kunnen.

Overigens, met onze oudste ben ik ook eens naar de huisarts geweest met zulke vlekjes. Nee, het was echt zonneallergie. Kind was helemaal niet in de zon geweest, maar nee, ik moest dat zo zien dat de UVstralen weerkaatst werden tegen de wolken... :roll:

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 15 feb 2013 09:22

Kamille, heb even niet zoveel tijd, maar die meeting was niet overdekt, dus geen optie nu denk ik!
Afbeelding

Terug naar “Archief”