Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor parkiet » 29 nov 2011 12:55

Fijn dat het goed gaat met de bv! En is het nog steeds zo'n relaxt ventje?
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 nov 2011 18:47

parkiet schreef: En is het nog steeds zo'n relaxt ventje?

Eigenlijk wel, ik weet niet wat mij overkomt. Schep ik gister op dat hij tussen 3 en 4 uur komt, komt hij natuurlijk vannacht prompt om 00.30 uur, maar vervolgens wel geslapen tot 6.00 uur, dus daar kan je ook niets van zeggen. Hij heeft alleen wel wat moeite met in slaap vallen. Het liefst doet hij dat tegen mij aan.

Vandaag de spruw met grof geschut bestreden; ketanolzalf voor zijn billen en de gentiaan violet. Voor zijn mondje gentiaan en daktarin en voor mijn tepels miconazol. Als het nu niet weggaat, weet ik het niet meer.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 29 nov 2011 21:17

Fijn dat ie lekker rustig is, dat is dan echt een aangename verrassing :D . Hopelijk helpt je grof geschut en ben je gauw van de spruw af.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 29 nov 2011 21:18

ajl, geniet lekker van je ventje, een derde is gewoon gemakkelijk :wink:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 30 nov 2011 14:03

Heerlijk Ajl! Fijn dat het zo goed gaat! Heb je nu niet te veel melk? Dat had je bij de andere twee toch?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 dec 2011 12:00

Bij de oudste had ik achteraf gezien overproductie, was ook elke nacht nat tussen de voedingen door. Nu gaat het prima, hij drinkt de borsten goed leeg. Ik moet wel de rechterborst in rugbyhouding geven, anders blijft er een restant achter. De spruw in het mondje is volgens mij over. Nu zijn billen nog.

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 01 dec 2011 13:55

Fijn ajl. En die billen, hier duurt dat altijd wel even..

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 01 dec 2011 14:16

fijn ajl, dat het zo lekker loopt! hopelijk knappen zijn billetjes snel weer op!

hier heb ik gisteravond een hele poos met de kleine op de arm gelopen omdat ze weer zo last van krampjes had, maar vervolgens heeft ze om 22:30 de laatste voeding gehad en heeft geslapen tot 9:15 :o . heerlijk, zo'n nacht!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 dec 2011 14:19

vpk schreef:fijn ajl, dat het zo lekker loopt! hopelijk knappen zijn billetjes snel weer op!

hier heb ik gisteravond een hele poos met de kleine op de arm gelopen omdat ze weer zo last van krampjes had, maar vervolgens heeft ze om 22:30 de laatste voeding gehad en heeft geslapen tot 9:15 :o . heerlijk, zo'n nacht!

:shock: :shock:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 dec 2011 21:04

Max schreef:Fijn ajl. En die billen, hier duurt dat altijd wel even..

Ik heb van de huisarts nu miconazolzalf met corticosteroïden gekregen voor zijn billen. Spruw wordt wel minder, maar billen zijn nog kapot. Dus tussendoor gebruik ik ook zinkolie om alles in te drogen. Het is alleen zo vervelend dat hij zoveel poepluiers heeft, het schoonmaken moet nl met zoete olie, omdat de rest te pijnlijk is.

@ vpk lekker zo'n nacht! Daar knap je van op. Een nacht van 22.00 tot 6.00 lijkt mij ook wel weer lekker, maar dat is nog toekomstmuziek. Al mag ik ook niet klagen.

@ evelien hoe gaat het afbouwen van de bv?

@ schipje even een vraagje Mijn rechterborst komt qua voeding wat moeilijker op gang dan de linkerborst. Hij moet deze ook altijd in rugbyhouding drinken, anders wordt deze niet goed leeg gedronken. Kan ik hier nog wat aan doen om de produktie te verhogen en ervoor te zorgen dat de voeding er makkelijker uitkomt? Nu masseer ik tijdens de voeding ook mijn borst om deze goed leeg te krijgen. Het vreemde is dat ik daar tijdens de eerste bv geen last van had ( oof zoonlief had zoveel zuigkracht dat hij deze gewoon helemaal leegdronk)

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 01 dec 2011 21:19

AJL, op zich is het geen bezwaar als je productie niet gelijk op is zeg maar (hier is rechts beter zeg maar). Wil je rechts wat meer stimuleren, dan kun je proberen die vaker als eerste aan te bieden, maar of het zin heeft? Hier schoot dat niet echt op eigenlijk. En je moet dan ook opletten dat je geen problemen met de andere kant krijgt.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 dec 2011 21:23

Vaker aanbieden heeft geen zin. Het kost hem gewoon meer moeite om er wat uit te krijgen, de linkerkant gaat veel makkelijker. Ik vraag mij af of je daar wat aan kan doen. Vandaag de rechterkant via de Madonnahouding aangeboden, maar merk nu al dat hij hem niet goed heeft leeggedronken, dus straks maar even weer met de rugbyhouding

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 01 dec 2011 21:28

Dan zou ik het niet weten.. Vaker aanbieden is de enige maner die ik weet om t op te krikken.
Wellicht dat hij hem steeds beter gaat leegdrinken als hij groter wordt, maar daar heb je nu niets aan...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 02 dec 2011 00:27

:-k Ajl, dat vind ik moeilijk te zeggen omdat ik het niet kan zien èn ik ben geen lactatiekundige en die weet altijd meer. Maar wil toch een poging wagen: sluit me aan bij parkiet om je rechterborst dan wat vaker als eerste te geven, als je twee borsten per voeding geeft, ik merk altijd na een of (hooguit) twee dagen verschil. De eerste borst drinken ze meestal het meest effectief. Het is trouwens wel normaal om een 'goede' en 'lastigere' borst te hebben. Dat hebben bijna alle vrouwen. Blijf wel goed een event ontsteking in de gaten houden. Zeker omdat J je borst niet goed leegdrinkt en je dan ook nog eens in die borst de productie wil opvoeren. Is dat wel verstandig omdat er dan misschien nog meer melk achterblijft? Of drinkt hij in rugbyhouding wel goed leeg?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 dec 2011 12:19

In rugbyhouding drinkt hij de rechterborst wel goed leeg, maar deze houding vind ik zelf niet prettig. Ik krijg er om de een of andere reden rugpijn van. Vooral 's nachts is deze houding erg vervelend. Het gaat mij nog niet eens zo om de productie in deze borst, maar wel om het feit dat hij de borst in een andere houding niet goed leegdrinkt. Misschien als hij wat groter is, dat deze houding wel beter lukt.

Steeds als eerste deze borst aanbieden heeft niet zo'n zin, dat heb ik wel een aantal dagen gedaan. Dan loopt de voeding met de andere borst spaak.

Terug naar “Archief”