Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor MissF » 29 apr 2011 11:42

Fijn dat het meeviel jannoek! Spannend wat er nu gaat gebeuren joh!
En Liefie ook fijn dat je lekker op vakantie kunt. Wel leuk, nog een echo :D

Bij mij begon de bevalling vanzelf, maar de vk in het ziekenhuis vond het te langzaam gaan, dus kreeg ik 's morgens om 8 uur alsnog een infuus met weeenopwekkers. Het maakte voor mij qua weeen niet uit, maar ik vond het niet zo prettig, omdat ik liever de natuur haar gang wilde laten gaan. Het ging juist zo lekker, keurig op de uitgerekende datum, vliezen gebroken. Maar omdat hij in het vruchtwater had gepoept moest het allemaal iets sneller. Maar na het infuus duurde het alsnog een uur of 11 hoor voor hij er was. Of het minder snel was gegaan als ze geen infuus hadden gegeven weet ik niet. En ik vond het infuus irritant, dan lig je vast, en kun je moeilijker lopen, zitten, douchen etc.

Ik hoop echt dat het hier gewoon een beetje op tijd begint. Ik heb het ideaal plaatje al helemaal in mijn hoofd: overdag beginnen, als het nog niet zo heftig is lekker nog wat met Jurian spelen, wandelen, babykamer afmaken door eindelijk alle blauwe/roze spulletjes neer te zetten/hangen/leggen, Jurian op bed leggen en dan 's nachts ergens bevallen, zodat Jurian alstie 's morgens wakker wordt een broertje of zusje heeft, en hij niet weggebracht hoeft te worden ofzo.
Maarja, das een ideaalbeeld, en dat komt niet zo vaak uit natuurlijk ;)

Ik heb vanmorgen nog lekker gesport, volgende week is de laatste keer van de maand, ik ga nog even dubben of ik daarna nog een keer 4 weken neem, dan zou ik 37 weken zijn als het abonnement afgelopen is. Zelf gaat het nu nog prima, maar ik twijfel zo of het voor het kindje kwaad kan. Dinsdag maar eens informeren bij de vk
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 apr 2011 11:50

Geheel inleiden is wel even net iets anders dan als je al begonnen bent en geholpen wordt.
Bij het inleiden krijgt je zowel via infuus als vaginaal iets toegediend. Althans in het buitenland. Geen idee hoe dat in nederland is.

Ik maak me toch wel wat zorgen rondom die lage bloeddruk. Wij hopen halverwege mei op vakantie te gaan en 7 juni heb ik pas weer een controle bij de vk. Wel heb ik vrijdag de 13e de 20 weken echo. Misschien dan maar even aankaarten.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 apr 2011 11:52

@Liefie ik kan maximaal een uur zonder toiletbezoek :lol: en durf ook niet zo ver van huis meer eigenlijk... ook omdat ik medisch ben natuurlijk. Wil sowieso binnen een uur in het ziekenhuis kunnen zijn, voor 't geval dat.

Ik vond 8,5 pond ook meevallen, maar kan me dat eigenlijk bijna niet voorstellen... Heb net nog even wat zitten zoeken, omdat ons kindje boven percentiel 97 zit volgens de echo... En dan zie ik wel even wat andere gewichten voor komen op internet ;-)...

@Evelien vaginaal is volgens mij als de baarmoedermond nog niet verweekt is als ze beginnen met inleiden...
Je kan ook bij je huisarts denk ik wel je bloeddruk laten controleren? Denk niet dat een echoscopist daar iets mee doet...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 apr 2011 11:53

Bij ons doen de vk het zelf (de echo maken zeg maar). Er zijn volgens mij twee vk die dit doen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 apr 2011 11:58

@Evelien als je het niet vertrouwd kun je altijd je VK bellen daar zijn ze voor. Alleen kunnen ze er zeer waarschijnlijk niets aan doen ze zullen het advies geven wat meer zout tot je te nemen en rustig aan doen.

@Jannoek Ik kan gelukkig nog goed zonder wc ('s nachts hoef ik eigenlijk nooit) en overdag is het heel wisselend maar we kunnen altijd even stoppen voor wc bezoek.
Ben benieuwd hoe groot jullie kindje uiteindelijk is bij de geboorte! Is het ook een lang kindje of hebben ze dat niet gezegd?

@MissF jij hebt je bevalling al helemaal gepland haha hopelijk mag het zo gaan :wink:
Sporten mag volgens mijn VK heel de zwangerschap meestal geeft je lichaam zelf wel aan of het nog gaat of niet.

Ik heb bij de hema nog wat shirtjes gekocht (geen positie) want ik heb echt niks met korte mouwen en verwacht nog wel wat warmte en zon voordat de kleine komt :D

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 apr 2011 11:58

oke, dat kan natuurlijk ook. :lol: Dan zou ik het zeker even aankaarten!

@MissF grappig dat je al zo'n duidelijk beeld hebt in je hoofd. Afwachten maar hoe het gaat.. ;-)
Ik hoop eigenlijk dat we 's nachts naar 't ziekenhuis moeten. Dan ziet niet de hele buurt het. :lol:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 apr 2011 12:03

@liefie mazzelaar ;-) ook niet nu jullie kindje ingedaald is? Bij mij is het de laatste weken alleen maar erger geworden ;-) Over de lengte hebben ze niks gezegd..

Ben ook wel benieuwd hoe groot het uiteindelijk zal zijn. Kan er toch niks aan veranderen, dus moet het maar gewoon over me heen laten komen :-oo .
Zit er nu nog wel over na te denken dat het eigenlijk vreemd is dat ze de vorige keer een extra echo toch niet nodig vonden, terwijl gyn vandaag zei dat het met een echo veel beter meetbaar is als met de hand. Maar ja, ik wacht het wel af :)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 apr 2011 12:08

Ik zei ook al tegen mijn man hopelijk is de bevalling 's nachts dan heeft niemand het door in de straat :D En ik hoop dat mijn ma geen nachtdienst heeft want mijn ouders en zusje ( broertje wil niet mee 's nachts die komt gewoon overdag :mrgreen: )willen gelijk komen als het geboren is (maakt niet uit welk tijdstip) maar mijn ma kan echt niet weg op haar werk doordat ze de hoofdzuster is.

@Jannoek ik wilde zeggen valt toch niet op als je over straat moet maar je moet natuurlijk de maxicosi meenemen :D
Ja ik kom tot nu toe overal onderuit volgens de VK :oops: Aantal weken geleden moest ik veel vaker naar de wc en dan ook voor 3 druppels terwijl ik het idee had heel nodig te moeten.
hebben ze vandaag met de hand gemeten dan? Hadden ze bij mijn vriendin ook gedaan kindje zou amper 6 pond zijn bij bevalling was toch mooi 8 pond!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 apr 2011 12:20

Vandaag was inderdaad met de hand, omdat echo volgens de vorige gyn niet nodig was. Naja, volgende keer wordt het definitief besproken, als het dan nog niet geboren is. Ik ga me er maar niet druk om maken meer :)

Heerlijk hoor, als het zo mee zit! Ik moet steeds ook enorm nodig plassen, maar blijkbaar is m'n blaas heel klein geworden, die paar druppels herken ik. :mrgreen:

Wij gaan absoluut niet 's nachts bellen naar onze ouders, zitten ze alleen maar in de stress. ;-)
De maxi cosi hebben we al in de kofferbak gelegd vanmorgen :-oo haha! En de tas gaat er ook dit weekend in, als de batterijen van ons kleine cameraatje zijn opgeladen. Want het lijkt me niet handig als ze in het ziekenhuis met m'n man z'n camera foto's moeten maken, die is nogal groot. :mrgreen:

Gister nog een fotootje gemaakt met m'n telefoon: Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 apr 2011 12:39

Mooi jannoek!
Liefie, wij hebben de maxi cosi niet eens meegenomen toen we naar het zkh gingen, dat vond mijn man onzin. Nooit bij nagedacht dat het zeker wel voorkomt dat je in het zkh bevalt en dat je daarna gewoon naar huis kunt. Gelukkig had mijn man gelijk, en moest ik toch 2 nachten blijven. Had hij tijd genoeg om heen en weer te rijden voor die maxi cosi ;)

Toen Jurian geboren was en ik gehecht belde ik om half 8 mijn ouders (die al de hele dag in spannend hadden gezeten omdat ze het vermoeden hadden dat ik aan het bevallen was), en toen zei ik: ja kom maar gelijk hoor.
Maar toen greep de zuster in 'je bent nog niet eens gewassen, je ligt nog niet op de kraamafdeling, laat ze maar om 9 uur komen'. Haha, ook daar had ik niet over nagedacht ;) Dus mochten mijn ouders lekker nog een uur thuis wachten, dat bleek een enorm lang uur te zijn volgens hen ;)
Geen idee of we dit keer de ouders 's nachts zouden bellen. Mijn schoonouders sowieso niet, het is hun 17e kleinkind ofzo, daar is de nieuwigheid toch echt wel af, en mijn ouders weet ik ook niet of ik het zou doen, denk het niet zo snel. Al ligt het er wel aan welke dag het is, omdat mijn ouders idd ook niet zomaar van hun werk weg kunnen.

hebben jullie trouwens nagedacht over mantelzorg? of had ik dat al eerder gevraagd? Bij Jurian ging de kraamverzorgster elke dag om 3 of 4 uur al weg, en ik kon helemaal niks. Gelukkig kwam mijn moeder toen elke dag om 3 uur, zodat ik niet alleen was. maar nu werkt ze meer uur, en als ze afspraken heeft staan kan ze niet zomaar weg om mij te helpen. Beetje vervelend is het ook nog dat mijn man rond de uitgerekende datum erg druk heeft met zijn bedrijf. En daarnaast gewoon zijn baan, dus veel tijd om te helpen zal hij ook niet hebben denk ik. Niet dat ik ervan uitga dat het weer zo is als vorige keer, maar ik was wel blij dat de RST mevrouw vertelde dat de uren gewoon in overleg gaan, dus dat zij er vroeg kan zijn (voor Jurian dus) en laat weer weg kan (als mijn man weer huis is uit zijn werk). maar dan nog blijven er waarschijnlijk wel uren over waar mantelzorgers voor nodig zijn (in het nare geval dat ik me niet goed voel natuurlijk, anders maakt het me niks uit en run ik de boel wel weer). Nog maar eens bedenken hoe we dat op gaan lossen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 apr 2011 12:46

Wij bellen pas als het kindje geboren is hoor niet dat de bevalling begonnen is :wink: Dan wordt alleen de VK gebeld en voor de rest niemand haha.

@MissF je kunt ook extra uren kopen bij de rst maar dat is wel erg duur (vind ik) Kan je zusje niet komen aan het einde van de middag?
Mijn man kan gelukkig zelf zijn uren indelen hij gaat de dagen dat de kraamverzorgster er is vroeg beginnen zodat hij vroeg weer thuis is. Maar gelukkig heb ik mijn zusje die elke dag uit haar stage hier heen wilt komen om te koken enz en mijn schoonzusje woont hier ook op dorp en die werkt in het onderwijs en die wilt ook na schooltijd gelijk hier heen komen om te helpen dat is wel erg fijn!
en anders misschien je man wat vakantie uren opnemen als je je echt niet goed voelt? Of is dat echt onmogelijk?

@Jannoek dat is wel erg slim om de maxicosi in de auto te leggen hoef je er dan niet meer achteraan. Goed dat je dat zegt over batterijen wij leggen ook een kleine camera weg voor de kraamverzorgster is wat makkelijker dan de spiegelreflex van mijn man.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 apr 2011 12:56

@evelien, lage bloeddruk hoort er het 2e trimester gewoon bij. Ik zat bij mn 2e zwangerschap zelfs op 90/55, maar mijn standaard bloeddruk is sowieso wel laag. In het 3e trimester stijgt het weer wat. Je valt echt niet zomaar om, maar je moet met opstaan gewoon wat rekening houden.

Wij hebben ook geen mantelzorg na de bevalling. Ouders wonen te ver weg. Mijn man heeft gewoon een paar weken vrij genomen, vanaf het moment van geboorte. Na drie weken ging het beide keren weer aan het werk.

Wij hebben wel beide keren gebeld dat wij naar het ziekenhuis gingen. Nu moest dat de 2e keer ook wel, want wij moesten opvang hebben voor zoonlief. Mijn broer is 's nachts uit Utrecht gekomen om voor hem te zorgen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 apr 2011 13:07

@Jannoek mooie ronde buik! Heb je het idee dat hij nog veel groeit of niet?

@AJL Met kinderen moet je wel iemand inlichten als de bevalling begint hadden jullie zelf voor een ziekenhuis bevalling gekozen of niet?
Hoe is het met de misselijkheid? Hoever ben jij nu ?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 apr 2011 13:14

@liefie, heb niet 't idee dat m'n buik nog groeit, striae is ook niet erger geworden de afgelopen week. Buik is alleen enorm gezakt. 8)

De kraamzorg moet je ook bellen toch als de bevalling begonnen is? ;-) Dat zeiden ze tijdens de intake tegen ons tenminste..

@MissF goed puntje, mantelzorg! wij hadden het er gisteren toevallig over...
Mijn man is namelijk aan het afstuderen, hele slechte planning dus. Helaas moet hij ook nog een herkansingsopdracht doen de komende weken en heeft hij 23 mei een tentamen ](*,). Dan kan je maar beter een baas hebben en een paar dagen vrij nemen....
Onze ouders wonen ook allebei te ver weg, maar verschillende vrienden hebben aangegeven te willen helpen, dus komt vast goed!

En qua bellen, we doen gewoon wat op dat moment goed voelt. En dan duurt het toch nog zeker 1,5 uur (reistijd ;-)), als het tenminste op een moment is dat ze direct weg kunnen...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 29 apr 2011 13:19

Tja, het is qua uren kraamzorg echt niet meer als een tiental jaren geleden hoor! Het lijkt mij ook heerlijk om 8 dagen kraamzorg te hebben van pakweg 8 tot 18 uur maar dat blijft een illusie. :wink:

Evelien: hoe lager je bloeddruk, hoe vervelender voor jou maar hoe beter het is voor je kindje!

Jannoek: hele mooie buik heb je, vind ik.
Laatst gewijzigd door Schipje op 29 apr 2011 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”