Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor liefie » 15 feb 2011 20:08

@Jannoek mooie foto! jou buik is wel veel groter dan die van mij volgens mij ik kan ook nog met gemak bukken enz denk dat jij daar meer moeite mee hebt.
Volgens mij loop jij 2 weken voor op mij toch? Ik ben nu 25 weken en 3 dagen.

@MissF zoveel weken verschilt het ook weer niet maar jij was iets van 4 weken na mij uitgerekend toch?
Gaat het nog een beetje met werken?

Wij zijn bezig met het kaartje in elkaar aan het zetten erg leuk om te doen ben benieuwd naar het eindresultaat.

De laatste weken ben ik helemaal weg van koffie kan het wel heel de tijd drinken maar hou het maar op max. 3 kommen anders gaat Las denk ik stuiteren haha.
Gisterenavond op bed lag ik te lezen en legde ik mijn hand op mijn buik en had het idee dat Las helemaal tegen mijn hand ging liggen heel apart.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 feb 2011 20:15

Ja, mijn buik is echt wel dik. Tenminste, als ik iedereen moet geloven die er een mening over heeft. :mrgreen:
Bukken gaat nog wel als ik netjes door m'n knieën ga ;-)
Sinds Zwanger & Fit bij de fysio gaat het wel echt veel beter met m'n rug, dus dat is echt super :)
Alleen slapen wordt nu weer lastiger, steeds wakker als ik om moet draaien, en ik merk dat ik echt meer slaap nodig heb... Vanmorgen werd ik na 9 uur slaap nog niet bepaald uitgeslapen wakker. Maar ja, alles voor 't goede doel :)

Grappig is dat, dat je voelt dat je kindje reageert als je je hand op je buik legt! Is hier ook vaak als ik in bed lig...
Nu weer vooral heeel laag in m'n buik getrap, en dat is minder makkelijk te voelen van buiten af ;-)

Spannend, met kaartje! Wij zijn ook al bezig geweest, maar ik weet nog niet wat het gaat worden, met of zonder foto bijvoorbeeld...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 15 feb 2011 20:21

@ Jannoek: mooie foto (ik hield er foto van mijn bij van A... en ik was met 41 weken minder dik :D ) niet gek dus dat ze dachten dat ik ongeveer 35 weken was.
Time flies when you have none!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 feb 2011 20:28

en dan te bedenken dat ik hier op de foto 26 weken zwanger was :-oo

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 15 feb 2011 21:07

@Jannoek: Tja, namen verzinnen voor een ander is makkelijker dan voor jezelf :wink:. Bij onze kinderen hebben we 2 keer pas na de geboorte besloten welke naam het moest worden :roll: . Manlief zei dan, denkend aan de bevalling: Welke naam staat bij jou ook alweer op nr. 1? :mrgreen:

Enne, een mooie buik! Idd wel aardig groot voor 26 weken zwangerschap, maar sommigen groeien de laatste weken bijna niks meer. Bij die groep hoor jij misschien ook wel :wink: .

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 15 feb 2011 21:17

elvira (gast) schreef:....
@jpc: mijn man heet Thomas en onze zoon Lukas! :wink:
....

:oops: sorry, te snel gelezen er is hier ook elke dag zo enorm veel nieuws !
Afbeelding

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 15 feb 2011 21:56

Elvira, gefeliciteerd met je zoon!

NdW, van harte met je zwangerschap!!!

Jannoek, prachtige buik :D

Liefie, heerlijk joh, dat Las tegen je aan komt liggen. Dat ken ik hier ook wel hoor, tegen mijn hand, tegen de doptone van de VK, of tegen het matras aan als ik op bed lag :)
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 feb 2011 06:30

@Jannoek Jij bukt in elk geval verantwoord dat kan je van mij niet altijd zeggen :oops:
Fijn dat je rugpijn een stuk minder is!

@Sophie77 Mijn ouders hadden alleen maar een jongens of meisjes naam hun hadden altijd een heel sterk gevoel wat het werd en heeft alle 4 de keren geklopt (ik vond dat altijd erg jammer want wilde graag de jongens naam weten die ze voor mij hadden maar die is er gewoon niet)

@Parkiet Die van ons schopt altijd tegen de doptone en dan kan de verloskundige amper het hartje horen :lol:

Slapen gaat hier echt bagger... Om 23.15 dacht ik al dat het ochtend was en zo ben ik nog een stuk of 10 keer wakker geworden terwijl ik wel lekker lig en er niet uit moet om te plassen.
Maar goed zo heb ik wel lange dagen was er om 05.40 al uit :oops:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 feb 2011 07:51

@liefie, als ik anders probeer te bukken, dan gaat het echt niet, dus 't is eigenlijk ook uit de nood geboren :mrgreen:
Irritant he die nachten! Dat is hier ook zo... Maar ik denk dan om 5.30 laat ik nog maar een uurtje pakken, heb m'n slaap hard nodig. Met als gevolg dat ik dan net lekker slaap en m'n wekker gaat, dus echt ideaal is dat ook weer niet..
Ach ja :)

Mijn ouders hadden ook heel sterk bij mij en m'n zusje het gevoel dat het een meisje was. En dat klopte. :mrgreen:

Ga je morgen naar de 9maandenbeurs liefie? Wij gaan toch maar even, vrijdagavond. Hebben vrijkaartjes namelijk, haha :-oo

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 feb 2011 07:52

Bedankt trouwens voor alle reacties op de foto van m'n buik ;-)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 feb 2011 08:26

Ach, als je buik zo dik is, dan gaat het er ook wel weer een keer af hoor, als je daar moeite voor wilt doen tenminste. Ik was enorm bij Jurian (niet door hem, maar waarschijnlijk door niet gezond en veel te veel te eten :oops: ) en echt zoals het voor hij geboren was, is het nooit meer geworden, maar ik zat wel weer keurig op mijn oude gewicht voor ik deze keer zwanger werd. En zelfs met die enorme buik kon ik gewoon nog vooruit, ook bukken, ik moest wel, mijn man kon niet continu me aankleden of schoenen aandoen bij me :D

Leuk, kaartjes zoeken! Daar ga ik me binnenkort ook eens in verdiepen en wat proefdrukken laten komen. Altijd leuk

Die nachten herken ik wel. Vanmorgen lag ik ook om 5 uur klaarwakker. En mijn man ook, dus ongezellig was het niet :D uiteindelijk ben ik weer half op mijn buik in slaap gevallen, dat blijf ik toch het lekkerst vinden, buikslapen, maar het ligt niet altijd zo comfortabel meer :mrgreen: Helaas was Jurians slaap om half 8 helemaal op, en moest ik er uit, maar ach, we overleven de dag wel weer

Namen vind ik ook zo lastig. Ze lopen er wel heel hun leven mee. Mijn ouders hadden de regel dat mijn moeder de meisjesnamen verzon, mijn vader de jongensnamen. Zo kwam het wel dat mijn moeder bij mijn broertje een meisjesnaam verzon die ze perse wilde, en die mijn vader vreseijk vond. Uiteindelijk heet mijn zusje toch zo, hij ging bij gratie toch akkoord ;) En toen ze er eenmaal was vonden ze het allebei heel mooi :D Hier gaat mijn man met die regeling echt niet akkoord, die wil net zoveel inspraak hebben. Maar het komt wel goed denk ik, we zijn er zo ongeveer uit. Hij heeft de namen gister even overdacht zei hij en het voelde goed :mrgreen:

Zo, nu even Jurian entertainen, daar blijf je ook wel slank van, wandelen, buiten spelen, rennen, tillen, dansen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 feb 2011 09:00

En ook maar even een fotootje gemaakt van mijn buik, dat was een goed idee Jannoek :mrgreen:

21 weken en 5 dagen:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 feb 2011 10:41

@Jannoek Ik ben dat denk ik straks ook verplicht om zo te bukken haha. Mijn ouders zeiden nu alle twee tegelijk het wordt een jongen haha wie weet moeten nog even een aantal weekjes wachten.
Voor ''niks'' in bed liggen is niets voor mij ben maar de was op gaan hangen en beetje op gaan ruimen voor dat ik aan het werk ging.

@MissF mooie buik hoor is je buik nu groter dan bij Jurian of niet? Vervelend dat je graag op je buik slaapt ik vind het de laatste maanden erg lekker om op mijn rug te slapen terwijl ik altijd op mijn zij sliep.

Ik ben nu ongeveer 8 kilo aangekomen valt me nog mee want zit hele dagen te eten en ik ben ineens van lijnen naar meer eten gegaan. Ik ga me niet uithongeren nu zie het na de bevalling wel weet in elk geval dat ik goed ben in afvallen :mrgreen:
Probeer wel op te letten dat ik niet allemaal slechte dingen eet want dat is ook niet nodig :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 feb 2011 10:47

@liefie, ik denk dat mijn buik een stuk minder groot is, maar de foto's van toen kan ik niet vinden. Wel vanaf 26 weken, en toen had ik een enorme toeter, bijna meer dan die van Jannoek ;) Het gaat nu dus wat minder snel, maar doordat ik meer op mijn eetpatroon let, dij ik minder uit gelukkig.
Ik zit nu op +5 kg. Bij Jurian zat ik op dit moment op +7, en over 3 weken zat ik al op +11 :shock: Met 25 weken dus. En toen ging er elke week een kilo bij.
Ik eet nu gevarieerd en gezonder, en dat werkt prima :D pas was ik wel weer calorieen aan het tellen, maar dat doe ik niet meer, dan ben ik veel te veel te gefixeerd op dat eten, en da's helemaal niet goed. Ik heb een mooi lijstje van het gezondheidscentrum wat je minimaal binnen moet krijgen als zwangere, en daar hou ik me aan, dat gaat prima gelukkig.

maar ach, we bevallen gelukkig allemaal in de zomer, en dan is het zo heerlijk om buiten te wandelen, dan gaan de kilo's er zo weer af denk ik :D

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 feb 2011 11:45

@MissF netjes toch! Wat voor lijstje gebruik jij dan wat je als zwangere mag eten?

Ik ga maar eens even wat in het huishouden doen het is zulk lekker weer!

Terug naar “Archief”