Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

nita
Luitenant
Luitenant

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor nita » 30 nov 2010 18:28

kirsten schreef:Alle zwangeren gefeliciteerd! Leuk zo'n babyboom op RW.

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 30 nov 2010 18:34

nita schreef:
kirsten schreef:Alle zwangeren gefeliciteerd! Leuk zo'n babyboom op RW.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 30 nov 2010 19:11

Zo wat leuk zeg al die nieuwe aanmeldingen!
Missf, babbeltje en Em van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap.
Ik wens jullie een goede en voorspoedige zwangerschap toe.

ik ben alle keren in het ziekenhuis bevallen en moet zeggen dat bevalt prima :wink: .
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 30 nov 2010 19:14

Je mag best boven bevallen als je badkamer beneden is, hoor. Dat is hier ook het geval, en ik ben beide keren gewoon boven bevallen. Bij de tweede werd ik door de vk direct na de bevalling naar beneden gestuurd, omdat we naar het ziekenhuis moesten en ik anders het risico liep door de brandweer uit het raam getakeld te moeten worden :mrgreen: Nu kon ik beneden wachten op de ambulance.
Ondanks alle gedoe bij de laatste bevalling zou ik graag weer bij een evt. volgende thuis willen bevallen, helaas zit dat er niet in..

Oh ja, Em, ik zie dat ik jou helemaal vergeten ben te feliciteren... Dus alsnog: van harte!!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 30 nov 2010 19:29

Net zo als je op 2 hoog ook gewoon thuis mag bevallen als je dat graag wilt.
Wat Evelien zegt kan wel kloppen: het ligt ook (voornamelijk?) aan de trap.
Bij ons is het een brede, niet stijle trap. Dan is het geen probleem.
Maar dan nog zie ik het niet zitten...
Vind het gewoon een prettige gedachte dat medische hulp binnen handbereik is.
Al woon ik 1 kilometer bij een ziekenhuis vandaan... ;-)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 30 nov 2010 19:39

Het ligt vooral aan je vk of je wel of niet thuis (boven) mag bevallen. Wij hebben ook een steile, erg smalle trap, maar hier mocht het wel gewoon.
Ik vond het eerlijk gezegd echt verschrikkelijk, in het ziekenhuis. Jan en alleman kwam binnenwandelen, en het was een erg kaal en kil hok waar ik lag. Ik kan me voorstellen dat een kraamsuite wel prettiger is, maar voor mij ging er niets boven m'n vertrouwde plekkie thuis :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 30 nov 2010 19:46

Alle nieuwe zwangeren: gefeliciteerd! Leuk, zoveel nieuw leven!

Thuis bevallen lijkt me... vies. En eng. Al die troep. Wie ruimt dat op en maakt dat schoon? Ik geloof dat ik alleen daarom al in een ziekenhuis zou willen bevallen, los van het feit dat het me niet echt fijn lijkt om als er iets is nog in barensnood naar een ziekenhuis te moeten racen.

Was er niet laatst zoveel te doen om het Nederlandse systeem van thuisbevallingen en de vrij hoge babysterfte? Ik vind het niet zo raar: als er nu echt iets met je kindje is, dan duurt alles te lang, ook totdat de arts erbij is, laat staan dat ritje naar het ziekenhuis. Bovendien vind ik een bevalling echt zo ontzettend een medisch iets, het verbaast mij dat thuis bevallen mag.

Maar voor alle mama's die zweren bij thuisbevallingen: vooral doen, hoor :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 nov 2010 19:52

Dat ruimt de kraamverzorgster wel op hoor al die zooi :wink: Voor mij zegt in het ziekenhuis bevallen niets (die hier in de buurt is dan)
Door de artsen daar zijn mijn nicht en haar man hun gezonde kindje verloren. Ik zelf heb meer vertrouwen in mijn eigen verloskundige maar dat is meer een gevoel.
Volgens mijn vriendin die in april bevallen is (thuis) Moet je bevallen op de verdieping waar de badkamer is dat is bij ons beneden. (Dit is denk ik gewoon een regel van onze verloskundige)
En ik wil in elk geval overdag gewoon beneden zijn (zetten een bed neer) mijn vader kan niet bij ons naar boven en mijn schoonmoeder ook niet dus dat zou wel heel sneu zijn dat ik boven ben en hun beneden.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 30 nov 2010 20:05

Hm, ja, maar als je aan het bevallen bent en er is iets, wat dan? Nou ja, bevallen lijkt me sowieso niet iets om naar uit te kijken. Dat het voor alle zwangeren maar snel mag gaan!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 nov 2010 20:09

Dat zien we dan wel ik heb er geen ervaring mee dus echt geen idee :D
Een andere vriendin van mij is een maand geleden bevallen in het ziekenhuis en er was op haar man na niemand bij :shock:
Kindje werd er gewoon uit gelanceerd een verpleegkundige kwam net niets vermoedend binnen wandelen die zat echt heel raar te kijken :lol:
Gelukkig was wel alles goed met het kleine meisje.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 nov 2010 20:19

Haai schreef:Het ligt vooral aan je vk of je wel of niet thuis (boven) mag bevallen. Wij hebben ook een steile, erg smalle trap, maar hier mocht het wel gewoon.
Ik vond het eerlijk gezegd echt verschrikkelijk, in het ziekenhuis. Jan en alleman kwam binnenwandelen, en het was een erg kaal en kil hok waar ik lag. Ik kan me voorstellen dat een kraamsuite wel prettiger is, maar voor mij ging er niets boven m'n vertrouwde plekkie thuis :mrgreen:

het heeft ook met je gewicht te maken of je boven mag bevallen of niet!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 nov 2010 20:20

liefie schreef:Dat ruimt de kraamverzorgster wel op hoor al die zooi :wink: Voor mij zegt in het ziekenhuis bevallen niets (die hier in de buurt is dan)
Door de artsen daar zijn mijn nicht en haar man hun gezonde kindje verloren. Ik zelf heb meer vertrouwen in mijn eigen verloskundige maar dat is meer een gevoel.
Volgens mijn vriendin die in april bevallen is (thuis) Moet je bevallen op de verdieping waar de badkamer is dat is bij ons beneden. (Dit is denk ik gewoon een regel van onze verloskundige)
En ik wil in elk geval overdag gewoon beneden zijn (zetten een bed neer) mijn vader kan niet bij ons naar boven en mijn schoonmoeder ook niet dus dat zou wel heel sneu zijn dat ik boven ben en hun beneden.

ik ben beneden bevallen en de badkamer is boven! waarom zou je op dezelfde verdieping moeten bevallen :-k

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 nov 2010 20:21

Galateia schreef:
Thuis bevallen lijkt me... vies. En eng. Al die troep. Wie ruimt dat op en maakt dat schoon?
de kraamhulp! hier heb ik echt niks van de rotzooi gemerkt!!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 30 nov 2010 20:51

MissF en babbeltje, gefeliciteerd! Leuk deze babyboom in het voorjaar!

Bij onze VK wordt MvM niet gepromoot in verband met het afvalverhaal, beetje jammer dus...

Em, ook gefeliciteerd en meteen succes met de laatste loodjes!
Ik ben overigens thuis bevallen en uiteindelijk toch in het ziekenhuis terecht gekomen. Dat was een enorme domper, dus ik statistisch ook bij die 50% die in het ziekenhuis terecht komen. Wat mij er niet van weerhoudt om ook deze keer weer thuis te willen bevallen.

liefie schreef:
jamillah schreef:
liefie schreef:Mij lijkt het ziekenhuis helemaal niks waarom geen idee maar hopelijk kan het gewoon lekker thuis.

Lekker is anders.. 8)

Ach wie weet valt het mee :lol:

Ik vond de bevalling heel erg meevallen, vond het eigenlijk amper pijnlijk 8-[ . Achteraf hechten, dat vond ik een heel ander verhaal (daarvoor moest ik dus naar t ziekenhuis).

Haai, ben je zelf zo de trap af gegaan? Dat durfde ik echt niet, kon amper op mijn benen staan.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 nov 2010 21:03

Wij hebben ook een stijle trap en volgens mij is het ook niet zo goed om elke keer trap te lopen als je net bevallen ben.

@Parkiet jammer dat de verloskundige het niet promoot want mvm werkt niet daar zo ver ze mij verteld hebben niet aan mee.
De meeste artsen zijn er ook erg tegen omdat het niet bewezen is dat je afvalt van het HCG hormoon.
En stel er gaat toch nog HCG hormoon daar heen heb je toch nog kunnen helpen voor vrouwen die dit medicijn zo hard nodig hebben denk ik dan maar.

Terug naar “Archief”