Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor kwebbel » 26 aug 2010 14:12

Jo'tje schreef:Haha o nee hoor, ik bedoel dat totaal niet kattig. Ik verbaas me gewoon. Behoorlijk :D
Als je alles zo consequent doortrekt als sommige dames hier, dan heb je echt een fulltime baan aan poetsen en wassen. Dan moet je bijna weer gaan poetsen omdat je de vuile was naar de wasmachine hebt gedragen ;)
:mrgreen: zo ben ik dan nog net niet :wink: maar ik heb wel wat wassen per week, zeker als ik het bed verschoon. Nu heb ik een propvolle trommel met handdoeken, washandjes, baddoeken, theedoeken, ondergoed en sokken gewoon op 60 graden gewassen. Alles lekker in de droger en dan kan ik straks alles weer lekker opvouwen :) en soms heb ik ook echt wel een luierdag hoor, zoals nu een beetje. Eén dag er tussendoor waarin je niets moet maar lekker alles mag. Heerlijk :D

@LeChat: of aan de hopeloze huisvrouwen poetsclub waarin vrouwen zich een slechte huisvrouw noemen, hopeloze figuren :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 26 aug 2010 14:57

Wij hebben trouwens ook geen droger. Zolang we nog maar met z'n tweetjes zijn vind ik dat ook niet nodig, het kost nogal wat elektriciteit! Maar je let wel een beetje op wat je wanneer wast, en wat al echt nodig is en wat nog wel ff in de mand kan liggen :) Over het algemeen gaat dat prima. Alleen voor beddengoed zou ik heeeel graag een droger hebben, want dat is rotspul om op te hangen.
pobody's nerfect

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 26 aug 2010 15:06

van de 13,5 jr dat we hier wonen hebben we 11,5 jr een droger.
Het is een vochtig huis dus was drogen is niet handig.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 aug 2010 15:07

Ja beddengoed, dat droog ik het liefst buiten aan de droogmolen, maar moet het wel mooi weer zijn.

Nee, een droger wil ik (nog) niet hebben.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 27 aug 2010 08:55

Wij zijn maar wat blij met de droger die we van de fam. kregen voor ons huwelijk. Ons achtertuintje is maar klein, we zijn vaak beiden weg dus als het gaat regenen ook niet erg handig om iets buiten te (laten) hangen en de bijkeuken staat met de kleding-wassen al vaak genoeg vol... Erg handig dus om de handdoeken en het beddengoed in de droger te kunnen doen.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 aug 2010 09:18

wij hebben drie slaapkamers, dus 1 van de slaapkamers wordt gebruikt voor de was.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 aug 2010 11:16

wij hebben maar 1 slaapkamer en ik heb nergens plaats om het beddengoed te drogen. Ja over de deur heen, maar dat lijkt mij niet handig.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 aug 2010 11:27

kwebbel schreef:wij hebben maar 1 slaapkamer en ik heb nergens plaats om het beddengoed te drogen. Ja over de deur heen, maar dat lijkt mij niet handig.

toen ik op mezelf woonde had ik helemaal geen slaapkamer (studio) en ook geen droger. Ik hing het dan in m'n halletje en slaapgedeelte.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 aug 2010 11:35

Ooh, maar hier hangen dekbedovertrekken enzo ook over de deuren hoor. De deur naar de naai/was/logeerkamer ( ;) ) staat altijd open, en er hangt bijna altijd wel een dekbedovertrek overheen. ook staan daar de twee ramen altijd open, als het slecht weer is op een kier, zodat het allemaal wat sneller droogt.
Wij hebben wel een tijdje een droger gehad, gekregen van mijn schoonmoeder, toen zij een andere kreeg, maar toen we hierheen verhuisden hebben we hem lekker weggedaan. Het schijnt 2,50 per droogbeurt te kosten, nou, daar hang ik erg graag mijn wasjes voor op ;)
Maargoed, wij hebben ook wel een flinke kamer over, waar onze was altijd hangt, als ik die extra ruimte niet had, had ik denk ik ook wel graag een droger gehad.

Ik heb net alle ramen boven van buiten en binnen gezeemd, en ook de kamers gedaan. Alleen de badkamer nog, dan is het weer netjes overal voor deze week :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 27 aug 2010 11:42

Droger wordt bij ons niet gebruikt. Ik was 's avonds na het eten zodat het in de kamer 's nachts kan drogen. Dan is het voor het ontbijt afgehaald en weggelegd.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 aug 2010 12:14

beddengoed gaat nooit in de droger, vind het juist veel lekkerder om het op te hangen. in het trapgat hangt zo'n wasrek waar het precies in de lengte opgehangen kan worden, droogt binnen een paar uur.
en bij mooi weer hang ik het aan het balkon want in de achtertuin heb ik nooit was hangen.

droger wordt hier gebruikt als de handdoeken/washandjes niet goed drogen (bij regenachtig weer duurt het me te lang)
en ik was altijd snachts, goedkoop stroom :wink: dus helaas kan ik het niet snachts in de kamer hangen, droogt het wel snel want in de winter is het daar altijd een stuk warmer dan boven :mrgreen: en voor de luchtvochtigheid in de kamer is het ook wel prettig, maar helaas, dat kan dus niet.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 aug 2010 12:58

ik heb 3 binnendeuren. Een badkamerdeur die staat altijd open. De deur van de woonkamer naar gang/badkamer die is 's winters meestal dicht. De deur naar de slaapkamer is ook altijd dicht anders gaat de hond op bed.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 27 aug 2010 13:09

Jo'tje schreef:Wij hebben trouwens ook geen droger. Zolang we nog maar met z'n tweetjes zijn vind ik dat ook niet nodig, het kost nogal wat elektriciteit! Maar je let wel een beetje op wat je wanneer wast, en wat al echt nodig is en wat nog wel ff in de mand kan liggen :) Over het algemeen gaat dat prima. Alleen voor beddengoed zou ik heeeel graag een droger hebben, want dat is rotspul om op te hangen.

wij hebben wel een droger die ik voor witte en donkere was gebruik, maar juist niet voor beddegoed. want dat gaat zo in elkaar zitten en is het vaak nog niet helemaal droog.
en aangezien ik niet zo'n strijkfan ben, hang ik de overtrekken gewoon lekker op en zijn ze niet zo gekreukt.
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 aug 2010 13:16

Wij hebben geen droger en die komt er niet ook. Als het kan hangt de was buiten en anders in het trapgat of in de bijkeuken. We hebben zo'n torendroogrek, die neemt weinig ruimte in maar er kan wel veel was op.

Vandaag is het echt weer hopeloos. Ik heb geen zin om wat te doen, dus het is hier een lekkere (speelgoed)bende. Straks nog maar even wat boodschappen doen, dan doe ik voor m'n gevoel nog iets aan het huishouden 8-[

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 aug 2010 13:17

Bij regenachtig weer en in de winter doe ik de handdoeken, washandjes e.d in de droger, tijdens het nachttarief trouwens ! Dus van 23 - 7 uur en in het weekeinde.
Dingen die gestreken moeten worden, droog ik altijd aan de lijn, alles gaat best omkrullen en kreuken. terwijl ik toch een vrij nwe droger heb, met een sensor.
Maar als het enigszins kan, droog ik alles buiten, lekker in de wind.
Maar de kids vinden het lekkerder als ik de handdoeken in de droger doe, zijn ze lekker zacht en rul :)

Terug naar “Archief”